studie, werken, kindje, huishouden pfff...
+3
PapillonRose
Parisienne
M@niek
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
studie, werken, kindje, huishouden pfff...
Het wordt me allemaal even teveel.
Hoe doen jullie studerende moeders dat toch?
Ik ben net aan mn studie begonnen maar weet even niet hoe het allemaal bij te houden
Hoe doen jullie studerende moeders dat toch?
Ik ben net aan mn studie begonnen maar weet even niet hoe het allemaal bij te houden
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
Re: studie, werken, kindje, huishouden pfff...
Even een
Ik zit er helaas ook vaak genoeg doorheen.. dan werk ik er nog niet eens naast! Het slaaptekort dat ik heb en dus de ernstige vermoeidheid breekt mij gewoon op. De motivatie voor het huishouden en mijn studie is ver te zoeken! Ik kan je dus niet helpen, maar bij deze weet je dat je niet alleen bent!
Weet wel dat je af en toe echt even een dagje/avond voor jezelf alleen moet plannen. Even helemaal niks, zelfs even niet de zorg voor je meisje. Even lekker weg, kletsen over andere dingen, jezelf even verwennen.. zulke dingen doen mij vaak goed. Het hoeft niet lang te zijn en niet veel geld te kosten, maar even verstand op 0 doet veel goeds!
Ik zit er helaas ook vaak genoeg doorheen.. dan werk ik er nog niet eens naast! Het slaaptekort dat ik heb en dus de ernstige vermoeidheid breekt mij gewoon op. De motivatie voor het huishouden en mijn studie is ver te zoeken! Ik kan je dus niet helpen, maar bij deze weet je dat je niet alleen bent!
Weet wel dat je af en toe echt even een dagje/avond voor jezelf alleen moet plannen. Even helemaal niks, zelfs even niet de zorg voor je meisje. Even lekker weg, kletsen over andere dingen, jezelf even verwennen.. zulke dingen doen mij vaak goed. Het hoeft niet lang te zijn en niet veel geld te kosten, maar even verstand op 0 doet veel goeds!
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Ik herken het wel, soms heb ik het ook.
Ik heb wel de mazzel dat mijn vakken me heel erg makkelijk afgaan, dus behalve de lessen te volgen en af en toe een klein beetje leren doe ik niet veel voor school. Nu heb ik wel een pittige stage, ik moet er qua voorbereiding veel aan doen en daarnaast op stage ook allerlei activiteiten extra om de boel op de rit te krijgen. Hierdoor merk ik ook wel dat het veel wordt op het moment. Dus ik herken je gevoel.
Het is een kwestie van alle ballen in de lucht proberen te houden. Soms valt er toch eentje, en dat kan gebeuren toch?
Hopelijk gaat het snel weer beter, meestal zijn dit soort momenten tijdelijk. Dat maakt het niet minder vervelend overigens
Ik heb wel de mazzel dat mijn vakken me heel erg makkelijk afgaan, dus behalve de lessen te volgen en af en toe een klein beetje leren doe ik niet veel voor school. Nu heb ik wel een pittige stage, ik moet er qua voorbereiding veel aan doen en daarnaast op stage ook allerlei activiteiten extra om de boel op de rit te krijgen. Hierdoor merk ik ook wel dat het veel wordt op het moment. Dus ik herken je gevoel.
Het is een kwestie van alle ballen in de lucht proberen te houden. Soms valt er toch eentje, en dat kan gebeuren toch?
Hopelijk gaat het snel weer beter, meestal zijn dit soort momenten tijdelijk. Dat maakt het niet minder vervelend overigens
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Ik heb overigens ook dat ik mezelf wel eens 'trakteer' na een dagje hard werken. Vandaag heb ik bijvoorbeeld 5 uur lang op school aan mijn scriptie zitten werken. Telkens wilde ik naar 't Grand Café (zit in mijn school) lopen, daar even wat drinken, kletsen met wat bekenden.. heb mezelf elke keer tegen kunnen houden en mezelf gedwongen door te gaan. Daar tegenover stond dat ik morgen even de stad in ga en iets leuks voor mezelf (of voor N., daar wordt ikzelf namelijk ook altijd blij van!) mag kopen. Ik bepaal dan een maximum bedrag, want het is niet zo dat we geld teveel hebben Maar van een nieuwe mascara of een nieuw shirtje voor N. word ik al blij! Dit motiveert mij als ik echt even geen zin heb om iets te doen. Mezelf trakteren..
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Bedankt voor de reacties dikke
Het begint bij mij gewoon al bij het plannen, ik vind het zo moeilijk om weer alles op te pakken en ik wil zooo graag, deze studie is echt een droomwens en ik wil gewoon echt niet falen!
En dan kijk ik eens naar al mn klasgenoten wat die allemaal al wel niet hebben gedaan en daar wordt je helemaal depri van haha
Het begint bij mij gewoon al bij het plannen, ik vind het zo moeilijk om weer alles op te pakken en ik wil zooo graag, deze studie is echt een droomwens en ik wil gewoon echt niet falen!
En dan kijk ik eens naar al mn klasgenoten wat die allemaal al wel niet hebben gedaan en daar wordt je helemaal depri van haha
M@niek- Ratel
Lijkt me erg zwaar om alles te combineren en heb ook veel respect voor de mama's die dat voor elkaar krijgen!
*Troela*- Prater
- Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11
Ach meid, hartstikke herkenbaar. Ik moet echt 1x in de maand een dag voor mezelf hebben anders sta ik op instorten
Nu heb ik gister Joey naar de opvang gebracht, mijn vriend was aan het werk en ben lekker in pyama op de bank dvd's gaan kijken. Dit moet ik echt eens per maand doen om even helemaal bij te tanken, en heb nu het gevoel dat ik de hele wereld weer aan kan.
Het is af en toe inderdaad zwaar, en soms denk je waar ben ik aan begonnen haha, maar probeer wat tijd voor jezelf te nemen tussendoor.
Nu heb ik gister Joey naar de opvang gebracht, mijn vriend was aan het werk en ben lekker in pyama op de bank dvd's gaan kijken. Dit moet ik echt eens per maand doen om even helemaal bij te tanken, en heb nu het gevoel dat ik de hele wereld weer aan kan.
Het is af en toe inderdaad zwaar, en soms denk je waar ben ik aan begonnen haha, maar probeer wat tijd voor jezelf te nemen tussendoor.
Gast- Gast
Ik werk 36 uur en volg daarbuiten een opleiding. Het liefst zou ik 's avonds naar school willen, maar omdat mijn vriend 's avonds werkt zit dat er niet in. Ik 'studeer' dus in het weekend. Het huishouden is hier zowiezo al een stuk minder dan voor Y. er was. Normaal was het erg opgeruimd en lag er nergens een stofvlokje, maar tegenwoordig moeten we niet onverwachts visite krijgen met al dat speelgoed over de vloer en een eettafel die érg makkelijk is om dingen op te gooien Als het écht erg is in huis ga ik een uurtje of 2 eerder weg van mijn werk om even alles te soppen en doen. Doe dat dan op maandag of dinsdag als Y. op het kdv zit. Aan ramen zemen heb ik écht een hekel, dus dan kijk ik m'n moeder altijd lief aan
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10
Die klasgenoten van jou hebben als ze thuis komen alle tijd om bezig te zijn voor hun studie. Dat heb jij niet. Dus nogal logisch dat zij al meer af hebben. Voor de rest moet je gewoon goed plannen, plannen en nog eens plannen. Ook tijd voor jezelf inplannen. Erg belangrijk.. Ik denk dat je even door het begin moet, als je een paar maand verder bent is het al anders denk ik. Het komt echt goed!
Gast- Gast
Ik werk zelf 31 uur, heb twee kinderen en volg daarnaast een HBO opleiding. Ik heb mijn werk- en studiedagen op vaste tijden. In het begin vond ik het ook lastig om een ritme te vinden, maar dat komt vanzelf. Het huishouden gebeurt nu wat meer tussendoor, en mijn vriend moet meer doen. Verder heb ik het geluk dat mijn moeder hier 1 dag per week oppast en dan ook wat van het huishouden meepakt.
Mikki- Fluisteraar
- Aantal berichten : 263
Punten : 264
Registratiedatum : 20-11-10
Mikki schreef:Ik werk zelf 31 uur, heb twee kinderen en volg daarnaast een HBO opleiding. Ik heb mijn werk- en studiedagen op vaste tijden. In het begin vond ik het ook lastig om een ritme te vinden, maar dat komt vanzelf. Het huishouden gebeurt nu wat meer tussendoor, en mijn vriend moet meer doen. Verder heb ik het geluk dat mijn moeder hier 1 dag per week oppast en dan ook wat van het huishouden meepakt.
handig he! Mijn moeder komt vrijwel elke dinsdag hier oppassen, en dan vraagt ze altijd een lijstje klaar te leggen, wat ze kan doen. Ze kan niet stil zitten, en moet altijd wat te doen hebben. In het begin vond ik het een beetje raar om haar aan het werk te zetten, maar ze doet het met plezier. Vaak zet ze het avondeten klaar, lapt ze de ramen en doet ze de strijk.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Flower_L schreef:Mikki schreef:Ik werk zelf 31 uur, heb twee kinderen en volg daarnaast een HBO opleiding. Ik heb mijn werk- en studiedagen op vaste tijden. In het begin vond ik het ook lastig om een ritme te vinden, maar dat komt vanzelf. Het huishouden gebeurt nu wat meer tussendoor, en mijn vriend moet meer doen. Verder heb ik het geluk dat mijn moeder hier 1 dag per week oppast en dan ook wat van het huishouden meepakt.
handig he! Mijn moeder komt vrijwel elke dinsdag hier oppassen, en dan vraagt ze altijd een lijstje klaar te leggen, wat ze kan doen. Ze kan niet stil zitten, en moet altijd wat te doen hebben. In het begin vond ik het een beetje raar om haar aan het werk te zetten, maar ze doet het met plezier. Vaak zet ze het avondeten klaar, lapt ze de ramen en doet ze de strijk.
ooo lekker geef mij zo moeder haha. Nee maar wel heel fijn natuurlijk. Nou moet ik zeggen dat ik met dit soort dingen altijd wel om mn schoonmoeder en schoonvader terug kan vallen hoor.
M@niek- Ratel
Soortgelijke onderwerpen
» werken, deeltijd studie en zwanger
» naast je kindje slapen of kindje in bed nemen?
» huishouden...
» Hoeveel uren werken jullie met een kindje?
» HBO studie gedaan, nu een MBO studie?
» naast je kindje slapen of kindje in bed nemen?
» huishouden...
» Hoeveel uren werken jullie met een kindje?
» HBO studie gedaan, nu een MBO studie?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: