Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gekolfde voeding opwarmen in de magnetron, Ja of Nee?

+6
Happydobby
Liadan
holaagirl
Theezakje13
Fearie
Darius
10 plaatsers

Ga naar beneden

Gekolfde voeding opwarmen in de magnetron, Ja of Nee? Empty Gekolfde voeding opwarmen in de magnetron, Ja of Nee?

Bericht  Gast wo 28 sep 2011 - 2:25

Ik warm eigenlijk altijd even op in de magnetron. Maar lees zoveel verschillende dingen, vlg de ene site mag het niet, volgende de andere site wel.

Wat doe/ deed jij?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Gekolfde voeding opwarmen in de magnetron, Ja of Nee? Empty Re: Gekolfde voeding opwarmen in de magnetron, Ja of Nee?

Bericht  Darius wo 28 sep 2011 - 2:28

Wij hebben geen magnetron, dus wij doen het altijd in de flessenwarmer.

Volgens borstvoeding.com is het in een flessenwarmer ook beter. En bij mij klopt dat ook wel, want in de koelkast/vriezer gaat het schiften. Vervolgens worden de vetvlokken in de magnetron toch wel eerder warm dan de rest, en in een flessenwarmer gaat het mooi geleidelijk en mengt de borstvoeding zich ook beter.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Gekolfde voeding opwarmen in de magnetron, Ja of Nee? Empty Re: Gekolfde voeding opwarmen in de magnetron, Ja of Nee?

Bericht  Fearie wo 28 sep 2011 - 2:28

Mijn kraamverzorgster en verloskundige zeiden beide dat het niet goed was omdat de voedingstoffen dan verloren gaan, ik warm het altijd op in een bakje heet water.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Theezakje13 wo 28 sep 2011 - 2:30

Ik hebb het altijd dmv een flessenwarmer opgewarmd.
Theezakje13
Theezakje13
Prater
Prater

Aantal berichten : 720
Punten : 774
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  holaagirl wo 28 sep 2011 - 2:31

Volgens mij mag het wel, maar heel laag qua warmte.
Het wordt al snel te warm. Dat is niet goed.
Meestal deed ik het in de flessenwarmer, maar bij 'haast' even heel zachtjes in de magnetron.
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11

Bericht  Gast wo 28 sep 2011 - 2:32

Ik warm altijd 30 sec, dan is het lauwwarm, de borst- temperatuur zeg maar.

Gast
Gast

Bericht  Liadan wo 28 sep 2011 - 2:33

Als je het op een hele lage temperatuur in de magnetron opwarmt en tussendoor even een keer het flesje zwenkt, dan is het volgens mij geen probleem om het daarin op te warmen. Wij warmen het wel gewoon in de flessenwarmer op.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Gast wo 28 sep 2011 - 3:12

Ik warm het altijd op in een bakje gekookt water, duurt 5 min en er gaan geen voedingsstoffen verloren.
Zo deed ik het ook bij mijn zoontjes voeding, nu van de gastbaby's

Gast
Gast

Bericht  Happydobby wo 28 sep 2011 - 3:43

Ik doe het ook kort in de magnetron, maar wil een flessenwarmer hebben.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Bruintje Beer wo 28 sep 2011 - 4:07

Ik doe het altijd in de magnetron opwarmen. Meestal 20 seconden.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  Susan wo 28 sep 2011 - 4:12

Ik weet nog dat ik ooit heel lang geleden, lang voordat ik zelf kinderen had, aan het invallen was op een kinderdagverblijf en afgekolfde melk had opgewarmd in de magnetron, die leidsters deden net alsof ik op het punt stond om een kind te vergiftigen. Ik heb daar dus maar de conclusie uitgetrokken dat dat echt niet kan.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Novalee wo 28 sep 2011 - 4:21

Ik warm het ook op in bakje warm water. Ik kook water in de waterkoker, doe het in de maatbeker en zet er dan de fles in. Vervolgens ga ik N. verschonen. Als ik daarmee klaar ben is de fles ook precies goed.

Een tijdje terug heb ik ook wat gegoogled en kwam er toen ook achter dat de meningen nogal verdeeld zijn. Daarom doe ik het maar niet, ik doe genoeg moeite om N. borstvoeding te geven met het kolven enzo, dan wil ik niet het risico lopen veel van de goede voedingsstoffen verloren te laten gaan.

Overigens vond ik het wel apart in het artikel op borstvoeding.com dat in warm water opwarmen de voorkeur heeft omdat dit natuurlijker is. Een flessenwarmer en magnetron zijn idd niet natuurlijk, maar ik zie ook nooit een moeder haar borst in een bak net gekookt water houden laughcry
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611

Bericht  Flip Fluitketel wo 28 sep 2011 - 4:35

In het begin warmde we het nog op d.m.v. gekookt water. Later deden we het in de magnetron op een lage stand en 30 sec in de magnetron en zwenkte we het tussendoor nog een keer om.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067

Bericht  Happydobby wo 28 sep 2011 - 4:41

Ik doe 15 sec, omzwenken en weer 15 sec. Onze magnetron is 1000 watt dus het gaat snel. Ik deed het eerst ook in gekookt water opwarmen maar vanaf 100 cc vond ik dat het lang duurde. Vandaar toch in de magnetron.
Als er geen magnetron in de buurt is geef ik het koud, M. drinkt wel als hij honger heeft. Dus ook koude melk.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  Gast wo 28 sep 2011 - 6:32

volgens mij moet je uitkijken dat je bij het opwarmen in de magnetron geen 'hotspots' krijgt. De magnetron verwarmt niet geleidelijk en als het ene punt heel warm wordt gaan er voedingsstoffen verloren.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 28 sep 2011 - 7:28

Ik deed het nooit in de magnetron, maar is inderdaad het enige probleem aan de magnetron dat het plaatselijk in de fles zo heet kan worden dat voedingsstoffen verloren gaan. Voorzichtig opwarmen en tussentijds schudden zouden dat probleem dan moeten verhelpen. Ik ga er met de tweede in ieder geval niet meer aan beginnen flesjes op te warmen in heet water, daar heb ik dan echt geen tijd meer voor.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: