Foutje met m'n magnetron
+4
Tiana
Parisienne
Lejow
SoGood
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Foutje met m'n magnetron
Ik was een boterham aan het ontdooien, dat ging best wel mis want het hele huis zat na een paar seconden vol met een vieze gele rook. (Van 1 mini boterhammetje!) De magnetron is nu helemaal geel aangeslagen en ik krijg het er niet uit. Zou je een bakje met allesreiniger in de magnetron kunnen zetten?
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Re: Foutje met m'n magnetron
Ehm en dan? Hopen dat het vanzelf schoon wordt?
Je hebt van Cilit Bang en Mr Muscle van die ovenreinigers, die werken heel goed!
Je hebt van Cilit Bang en Mr Muscle van die ovenreinigers, die werken heel goed!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Lejow schreef:Ehm en dan? Hopen dat het vanzelf schoon wordt?
Ja! Lees op internet dat je schaaltjes met schoonmaakazijn of met vers citroensap in je magnetron moet zetten en dan op volle kracht aanzetten. Beiden heb ik niet in huis. Slechte huisvrouw.
Laatst aangepast door Sogood op vr 8 jul 2011 - 22:38; in totaal 1 keer bewerkt
SoGood- Ratel
Insprayen met Dasty, daarna (eventueel met een sopje) goed schoonmaken. Weet niet zeker of het helpt, maar is te proberen. Ik gebruik Dasty voor heel veel dingen, eigenlijk alles wordt er wel mee schoon. Wel daarna goed schoonmaken, het is vrij chemisch spul.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Ook geen gewone azijn in huis?
Tiana- Ratel
- Aantal berichten : 3135
Punten : 3238
Ik heb het wel eens met een bakje water + dreft afwasmiddel gedaan. Iets van 5 minuten aangezet op volle kracht en toen kon ik daarna zo met een doekje de magnetron uitpoetsen! Dat was ook toen er iets 'onploft' was, normaal is een beetje ovenreiniger wel voldoende hier.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Is het nog gelukt?
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Maar wat ging er eigenlijk mis dan? (ik doe zo vaak een boterham ontdooien in de magnetron )
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Monte schreef:Maar wat ging er eigenlijk mis dan? (ik doe zo vaak een boterham ontdooien in de magnetron )
Dat vraag ik me ook af
SparklingEyes- Prater
- Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Monte schreef:Maar wat ging er eigenlijk mis dan? (ik doe zo vaak een boterham ontdooien in de magnetron )
Ja, ik snap ook niet precies wat daar mis aan kan gaan ...
Gast- Gast
Misschien had ze zo'n metalen rooster in de magnetron staan? Dat is het enige wat ik kan bedenken wat er mis gegaan zou zijn.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Of de boterham op een bord met metalen randje gelegd? Dat heb ik ooit wel eens per ongeluk gedaan en ik kreeg nog net geen vuurwerk in de magnetron Was mijn ma ook erg blij mee.. (woonde nog thuis toen).
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Nee, gewoon op een normaal bordje. Ik begrijp ook wel dat je geen metaal in je magnetron moet doen.
Ik weet niet wat er mis ging, sowieso was het misschien iets te lang, maar goed.. Het waren echt geen minuten ofzo. De hele zijkant van de boterham was in de fik gevlogen . De andere helft van de boterham was wel gewoon ontdooit.
Ik weet niet wat er mis ging, sowieso was het misschien iets te lang, maar goed.. Het waren echt geen minuten ofzo. De hele zijkant van de boterham was in de fik gevlogen . De andere helft van de boterham was wel gewoon ontdooit.
SoGood- Ratel
Sogood schreef:Nee, gewoon op een normaal bordje. Ik begrijp ook wel dat je geen metaal in je magnetron moet doen.
Nee ok maar kan toch per ongeluk gebeurd zijn? Ik doe meestal de boterhammen 30 seconden, dan zijn ze bijna helemaal ontdooit. Als ik ze 10 seconden langer doe worden ze helemaal nattig en daarna kei hard.
TukTuk- Ratel
AngelNyn schreef:Sogood schreef:Nee, gewoon op een normaal bordje. Ik begrijp ook wel dat je geen metaal in je magnetron moet doen.
Nee ok maar kan toch per ongeluk gebeurd zijn? Ik doe meestal de boterhammen 30 seconden, dan zijn ze bijna helemaal ontdooit. Als ik ze 10 seconden langer doe worden ze helemaal nattig en daarna kei hard.
Ja, dat klopt. Mijn magnetron heeft een soort snelknop, dan magnetront (?) hij 1 minuut. Misschien ben ik de tijd vergeten maar langer dan 1 minuut kan hij er gewoon niet ingelegen hebben. Oke, dat is vrij lang maar ik begrijp niet dat daarbij zoveel rookontwikkeling kan ontstaan.
SoGood- Ratel
Sogood schreef:AngelNyn schreef:Sogood schreef:Nee, gewoon op een normaal bordje. Ik begrijp ook wel dat je geen metaal in je magnetron moet doen.
Ja, dat klopt. Mijn magnetron heeft een soort snelknop, dan magnetront (?) hij 1 minuut. Misschien ben ik de tijd vergeten maar langer dan 1 minuut kan hij er gewoon niet ingelegen hebben. Oke, dat is vrij lang maar ik begrijp niet dat daarbij zoveel rookontwikkeling kan ontstaan.
Nee kan me ook niet voorstellen.. Is je magnetron al wat ouder? Onze begon ook op een gegeven moment kuren te vertonen, had je iets in de oven gelegd, kwam het er zwart uit, met ook enorm veel rook etc, helemaal verkoold. Leek het ook alsof je gewoon de magnetron aangezet had. En soms zag je vonken afkomen van het metalen roostertje als je de oven aan had.
TukTuk- Ratel
AngelNyn schreef:Sogood schreef:AngelNyn schreef:Sogood schreef:Nee, gewoon op een normaal bordje. Ik begrijp ook wel dat je geen metaal in je magnetron moet doen.
Nee kan me ook niet voorstellen.. Is je magnetron al wat ouder? Onze begon ook op een gegeven moment kuren te vertonen, had je iets in de oven gelegd, kwam het er zwart uit, met ook enorm veel rook etc, helemaal verkoold. Leek het ook alsof je gewoon de magnetron aangezet had. En soms zag je vonken afkomen van het metalen roostertje als je de oven aan had.
Een jaartje of 5 geloof ik. Intensief gebruik ik hem niet en het was best wel een dure. (oke, dat zegt natuurlijk niet meteen iets over de kwaliteit natuurlijk) Verder heb ik er nooit problemen mee. Er zit ook een ontdooistand op, die heb ik niet gebruikt. Mijn vriend zegt dat het daar aan ligt maar dat lijkt me sterk want ik ontdooi zo vaak op deze manier mijn brood.
SoGood- Ratel
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: