Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Combi magnetron?

3 plaatsers

Ga naar beneden

Combi magnetron? Empty Combi magnetron?

Bericht  Gast vr 27 jan 2012 - 7:22

Ik heb echt een heel vervelende combi magnetron in mijn huis. Als ik de oven gebruik, moet alles er heel erg lang in staan. Ik heb er nu een groententaart in staan, die moest volgens het recept 30 min op 220 graden, inmiddels staat hij er bijna 90 min in en hij is echt nog niet gaar. Een tijdje geleden heb ik een ovenschotel met witlof en ei 2 uur moeten laten bakken, toen pas was het ei gestold.

Daarnaast heeft hij ook niet van die gleuven aan de zijkant, waar je een bakplaat in kunt schuiven. Er is wel een ronde glasplaat en een rekje (ook rond) wat je daar op kunt zetten. Maar dat werkt echt helemaal niet handig.

Dus: ik wil een nieuwe. Hij moet wel een magnetronfunctie hebben, dat is toch wel eens handig. Maar hij moet gewoon goed kunnen bakken (ik mis mijn oude vertrouwde gasoven zo! Die past niet in mijn keuken Sad ). Ik geloof dat de ruimte waar hij in moet (het is inbouw) vrij klein is voor een oven. ik gok dat de ruimte 60x50 is, maar de huidige magnetron is aan de boven- en onderkant 10 cm kleiner en aan de zijkanten ook een centimeter of 5 (daar zit dan gewoon rvs). Kan daar dan ook een grotere in, of is die ruimte rondom nodig voor isolatie ofzo? Hij staat overigens bovenop de koelkast.
En het liefst wil ik er een met een deur die draait vanaf de onderkant, dus niet aan de zijkant.

Welke hebben jullie? Wie heeft tips? (merk, winkel, enz).

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Combi magnetron? Empty Re: Combi magnetron?

Bericht  TukTuk vr 27 jan 2012 - 7:33

Je kan toch zo iets aanschaffen?

http://www.samsung.com/nl/consumer/home-appliances/microwaves/combine/CP1370-W/XEN-spec

TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast vr 27 jan 2012 - 7:43

Wij hebben een inbouw van whirlpool, en die bevalt me erg goed. Ik moest ook erg wennen aan een combi, was ook een gewone oven gewend, en dit bakt toch anders, maar nu gaat het wel.

Hier zit hij er wel gewoon strak in, dus geen zijkanten open oid, denk niet dat dat dus persé moet.

Wij hebben 'm ook boven de koelkast, en ook een deur die van boven naar onder losklapt. Erboven hebben we nog een keukenkastje.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 28 jan 2012 - 0:47

Ik merk dat mijn gebak bijvoorbeeld niet zo luchtig bakt als toen ik nog een gasoven had. Dat is echt jammer, een cake is veel minder lekker. Mijn groententaart heeft gisteren 2 uur in de oven gestaan (baktijd 30 minuten), dus bakken is ook helemaal niet leuk meer zo.
Maar het zou fijn zijn als die ruimte rondom de oven niet nodig is, dan kan ik lekker een grotere nemen. Wat kost zoiets ongeveer? Mijn moeder dacht aan ongeveer 700 euro. Ik wil dan ook wel meteen een goede, idd een Whirlpool of Siemens ofzo. Zou ik daarvoor het beste naar een keukenzaak kunnen gaan, of naar een witgoedzaak?

Gast
Gast

Bericht  Susan za 28 jan 2012 - 0:50

Wij hadden in ons vorige huis een geweldige combimagnetron van Sharp. Heel precies, als een gerecht volgens het recept 30 minuten op 180 graden in de oven moest dan was het na 30 minuten op 180 graden ook perfect. In ons huidige huis hebben we een inbouwcombimagnetron met een heteluchtoven die eigenlijk te hard gaat, dus je moet erg oppassen dat je eten niet staat aan te branden. De magnetronfunctie werkt ook niet zo goed. Inmiddels ben ik er wel aan gewend, maar ik mis die oude combimagnetron wel.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  TukTuk za 28 jan 2012 - 0:58

Bobbie schreef:Ik merk dat mijn gebak bijvoorbeeld niet zo luchtig bakt als toen ik nog een gasoven had. Dat is echt jammer, een cake is veel minder lekker. Mijn groententaart heeft gisteren 2 uur in de oven gestaan (baktijd 30 minuten), dus bakken is ook helemaal niet leuk meer zo.
Maar het zou fijn zijn als die ruimte rondom de oven niet nodig is, dan kan ik lekker een grotere nemen. Wat kost zoiets ongeveer? Mijn moeder dacht aan ongeveer 700 euro. Ik wil dan ook wel meteen een goede, idd een Whirlpool of Siemens ofzo. Zou ik daarvoor het beste naar een keukenzaak kunnen gaan, of naar een witgoedzaak?

Ligt er aan of je persee inbouw wilt of niet. Mijn ouders hebben destijds gewoon een magnetron ingezet zonder mooie rand etc er omheen, was een stuk goedkoper.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 28 jan 2012 - 1:01

AngelNyn schreef:
Bobbie schreef:Ik merk dat mijn gebak bijvoorbeeld niet zo luchtig bakt als toen ik nog een gasoven had. Dat is echt jammer, een cake is veel minder lekker. Mijn groententaart heeft gisteren 2 uur in de oven gestaan (baktijd 30 minuten), dus bakken is ook helemaal niet leuk meer zo.

Ligt er aan of je persee inbouw wilt of niet. Mijn ouders hebben destijds gewoon een magnetron ingezet zonder mooie rand etc er omheen, was een stuk goedkoper.

Nee het moet wel echt een mooie inbouw zijn. Magnetron functie is niet zo heel belangrijk, maar ik wil iig een goede oven.

Gast
Gast

Bericht  TukTuk za 28 jan 2012 - 1:05

Bobbie schreef:
AngelNyn schreef:

Nee het moet wel echt een mooie inbouw zijn. Magnetron functie is niet zo heel belangrijk, maar ik wil iig een goede oven.

Dan denk ik dat je idd wel richting die prijs gaat.

http://www.kieskeurig.nl/inbouw_magnetron/alle#new=N&page=1&sort=pop&order=desc&q=&rq=&ps=10&pcode=magn_inbouw&qcode=inbouw_magnetron&f60098[]=101407&min_default=117&max_default=1599&min=117&max=1599

Hier kan je aangeven wat de maximale breedte/hoogte mag zijn, welke functies je er op wilt en zie je een overzichtje van de modellen op dit moment en eventuele reviews smile
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Minx za 28 jan 2012 - 1:06

Susan schreef:Wij hadden in ons vorige huis een geweldige combimagnetron van Sharp. Heel precies, als een gerecht volgens het recept 30 minuten op 180 graden in de oven moest dan was het na 30 minuten op 180 graden ook perfect. In ons huidige huis hebben we een inbouwcombimagnetron met een heteluchtoven die eigenlijk te hard gaat, dus je moet erg oppassen dat je eten niet staat aan te branden. De magnetronfunctie werkt ook niet zo goed. Inmiddels ben ik er wel aan gewend, maar ik mis die oude combimagnetron wel.

heteluchtoven moet je altijd zo'n 10-20 graden kouder zetten als het recept aan geeft. Dat is altijd zo.

@ bobbie heb verder geen tips maar lees wel mee heb nl hetzelfde probleem
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: