moeilijk! need help!
+3
Lady4
Jeanette
elsjuh
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
moeilijk! need help!
Hai meiden,
zit toch ff met n soort van dilemma..
Sinds een half jaar is het nu uit met mijn ex, we hadden een relatie van 3 jaar en we woonden anderhalf jaar samen.
Ik heb het destijds zelf uitgemaakt omdat de sfeer gewoon echt niet meer te harden was!
Mijn ex heeft in 3 jaar tijd ontzettend veel gelogen en achter gehouden waardoor ik het vertrouwen totaal kwijt was/ben...
Maar toch denk ik nog altijd ontzettend veel aan hem.. ondertussen ook n ander vriendje gehad voor 2 maanden maar daardoor ging ik nog meer aan mn ex denken en tsja.. ook vergelijken..
Ik kwam erachter..ook na gesprekken met mn zus.. dat ik en mn ex echt qua interesses en ideeen en hobby's bij elkaar paste..
Nu hebben we sinds weekje weer wat sms contact en mn ex zegt ook dat hij me mist en dat ie graag wil afspreken..
Eerlijk gezegd zou ik wel willen afspreken...maar ik denk dat t gewoon heel fout is..
Ik denk ook steeds wat moet iedereen wel niet denken dan..??
Als ik realistisch ben gaat n relatie echt niet meer door alles wat er gebeurt is.. er zit zelfs n advocate tussen ons in! Ik denk ook dat hij echt niet meer geaccepteerd wordt in mijn familie en vrienden nadat ik zo gekwetst ben geweest..
Maar toch knaagd er iets... omdat ik m toch wel mis.. omdat we echte maatjes waren...
Wat zou ik doen?? toch n kans geven of gewoon niet afspreken??
Denken alle 2 dat als we afspreken de vonk weer overslaat....
zit toch ff met n soort van dilemma..
Sinds een half jaar is het nu uit met mijn ex, we hadden een relatie van 3 jaar en we woonden anderhalf jaar samen.
Ik heb het destijds zelf uitgemaakt omdat de sfeer gewoon echt niet meer te harden was!
Mijn ex heeft in 3 jaar tijd ontzettend veel gelogen en achter gehouden waardoor ik het vertrouwen totaal kwijt was/ben...
Maar toch denk ik nog altijd ontzettend veel aan hem.. ondertussen ook n ander vriendje gehad voor 2 maanden maar daardoor ging ik nog meer aan mn ex denken en tsja.. ook vergelijken..
Ik kwam erachter..ook na gesprekken met mn zus.. dat ik en mn ex echt qua interesses en ideeen en hobby's bij elkaar paste..
Nu hebben we sinds weekje weer wat sms contact en mn ex zegt ook dat hij me mist en dat ie graag wil afspreken..
Eerlijk gezegd zou ik wel willen afspreken...maar ik denk dat t gewoon heel fout is..
Ik denk ook steeds wat moet iedereen wel niet denken dan..??
Als ik realistisch ben gaat n relatie echt niet meer door alles wat er gebeurt is.. er zit zelfs n advocate tussen ons in! Ik denk ook dat hij echt niet meer geaccepteerd wordt in mijn familie en vrienden nadat ik zo gekwetst ben geweest..
Maar toch knaagd er iets... omdat ik m toch wel mis.. omdat we echte maatjes waren...
Wat zou ik doen?? toch n kans geven of gewoon niet afspreken??
Denken alle 2 dat als we afspreken de vonk weer overslaat....
elsjuh- Fluisteraar
- Aantal berichten : 18
Punten : 25
Registratiedatum : 05-09-11
Re: moeilijk! need help!
Tja, dat er nog chemie is tussen jullie vind ik niet gek. Je bent destijds niet voor niets voor elkaar gevallen en ik zou het eerder gek vinden als je acuut niks meer voor hem zou voelen. Maar lees even goed wat je zelf al hebt geschreven hier: dan denk ik iig niet dat dit gaat werken en kan je het beter gaan verwerken.
Sterkte, een relatie die over gaat is altijd pijnlijk.
Sterkte, een relatie die over gaat is altijd pijnlijk.
Gast- Gast
i know.. thanks!
Maar denk ik dan zo naief als ik zeg dat hij misschien wel veranderd is..
om t rustig aan opnieuw te proberen?
elsjuh- Fluisteraar
Naïef niet, ik snap dat je zo denkt vanuit je gevoel. Maar ik denk persoonlijk echt niet dat dit gaat werken meis.
Je kunt iemand niet veranderen, en soms moet je gewoon accepteren dat iets niet werkt. Ook al is dat nog zo verdrietig.
Je kunt iemand niet veranderen, en soms moet je gewoon accepteren dat iets niet werkt. Ook al is dat nog zo verdrietig.
Gast- Gast
Ben het helemaal met Tea-Leaf eens. Je bent toendertijd niet voor niks op hem gevallen. Maar als hij zoveel narigheid gebracht heeft, denk ik niet dat het opeens vergeven en vergeten kan zijn en dat in de toekomst wel zou werken. Ik zou hem laten gaan, hoe moeilijk het ook is.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Niet doen!! Als er zelfs een advocate aan te pas moest komen..
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10
Ik denk persoonlijk dat het een stukje is van het verwerkingsproces... En als je nu al bepaalde dingen ziet die niet gaan werken, zou ik er niet meer voor gaan. Als er ook een advocaat is ingeschakeld voor bepaalde zaken, moet je je er echt heel goed over nadenken...
Ik ben trouwens ook wat hard/ nuchter hierin... Uit is uit voor mij, ik geloof zelf niet zo in tweede kansen... Je bent niet voor niets uit elkaar gegaan uiteindelijk...
Ik ben trouwens ook wat hard/ nuchter hierin... Uit is uit voor mij, ik geloof zelf niet zo in tweede kansen... Je bent niet voor niets uit elkaar gegaan uiteindelijk...
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
elsjuh schreef:i know.. thanks!
Ik denk dat je eerst eens rustig de tijd moet nemen om de relatie te verwerken. Het was een relatie van 3 jaar het is nu 6 maanden uit en je hebt al een nieuwe relatie gehad. Dat is even teveel van het goede geweest, neem even de tijd om alles op een rijtje te zetten. En herinneringen zijn meestal beter dan de werkelijkheid. Natuurlijk is het fijn om terug te denken aan de fijne, mooie, lieve, leuke momenten. Maar denk ook eens terug aan waar het misging, jij koos ervoor omdat het niet langer ging. Je woonde samen dus je zult niet over 1 nacht ijs zijn gegaan.
Het kost nu eenmaal tijd om over een relatie heen te komen ook al heb je zelf de beslissing genomen. Denk er goed over na, praat met de mensen die dichtbij je staan en wees vooral eerlijk tegen jezelf.
Siem- Prater
- Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11
chococupcake schreef:Ik denk persoonlijk dat het een stukje is van het verwerkingsproces... En als je nu al bepaalde dingen ziet die niet gaan werken, zou ik er niet meer voor gaan. Als er ook een advocaat is ingeschakeld voor bepaalde zaken, moet je je er echt heel goed over nadenken...
gedeeltelijk +1
Al ben ik iets minder hard en geloof wel in 1 tweede kans in bepaalde gevallen. Maar in jouw geval lijkt mij dat zeer gecompliceerd omdat je al aangeeft dat er zelfs juridische problemen zijn. Ik zou dan eerder denken in jou geval: mijn ex probeert mij terug te krijgen om van dat juridische rompslomp af te zijn.
Goed, ik weet natuurlijk de precieze details niet, maar (naïef als ik ben) zou ik na het juridische gedeelte kijken of hij nog steeds zo geïnteresseerd is. Mocht dat het geval zijn? Naja, als je weinig in de weg staat en er goed over na hebt gedacht zou je die dans toch nog een keer wagen mocht je dat echt nog steeds willen. Ik heb een instelling van: "You fooled me once shame on you, you fooled me twice shame on me." Daarna is het ook echt klaar. Maar ja, ik heb in een relatie liever spijt in de dingen die ik heb gedaan (of heb geprobeerd te redden) dan bij voorbaat al roepen dat het niks meer kan worden ondanks de dingen die er gebeurt zijn in het verleden. Al moet ik wel zeggen dat ik een vriendje als leugenaar heb gehad en nog steeds erg goed liegt ondanks dat we niks meer hebben. Moeilijk dus. Sterkte iig!
Vanilla Queen- Prater
- Aantal berichten : 502
Punten : 543
chococupcake schreef:Ik ben trouwens ook wat hard/ nuchter hierin... Uit is uit voor mij, ik geloof zelf niet zo in tweede kansen... Je bent niet voor niets uit elkaar gegaan uiteindelijk...
Off topic, maar hier ben ik het niet mee eens. Mijn ex maakte dezelfde opmerking. Bij ons is het uitgegaan omdat hij zich ergerde aan een eigenschap van mij waar ik me niet eens bewust van was. Nu ik me er van bewust ben wil ik deze ook echt veranderen (ook als we niet samen verdergaan), maar hij blijft bij het standpunt dat 2e kansen niet werken.....
On topic denk ik dat je in jou geval niet meer terug moet gaan. Als er zelfs een advocate aan te pas moet komen zijn de spanningen wel erg hoog opgelopen toendertijd....
Vlegel- Fluisteraar
- Aantal berichten : 117
Punten : 159
Registratiedatum : 04-09-11
Thnx zo meiden!
Jullie hebben ook allemaal echt gelijk! maar toch knaagt er iets..
Van die advocate..das pas gebeurt nadat het uit was.. maar toch..dat is inderdaad wel iets wat er speelt.
Vreemd dat ik voor mij als dilemma voelt.. ik weet dat t niet verstandig is..toch is de verleiding zo groot!
Jullie hebben ook allemaal echt gelijk! maar toch knaagt er iets..
Van die advocate..das pas gebeurt nadat het uit was.. maar toch..dat is inderdaad wel iets wat er speelt.
Vreemd dat ik voor mij als dilemma voelt.. ik weet dat t niet verstandig is..toch is de verleiding zo groot!
elsjuh- Fluisteraar
Soortgelijke onderwerpen
» Wat is liefdesverdriet moeilijk!
» Moeilijk contact
» Moeilijk, hoe mee om te gaan.
» Geboortekaartjes - moeilijk!
» moeilijk tot hoogtepunt
» Moeilijk contact
» Moeilijk, hoe mee om te gaan.