Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Waarom doen mijn altcodes het niet?

2 plaatsers

Ga naar beneden

Waarom doen mijn altcodes het niet? Empty Waarom doen mijn altcodes het niet?

Bericht  Gast zo 26 dec 2010 - 1:53

Ik zat net met Sushi in het Zweeds te kletsen op Facebook, maar mijn altcodes doen het niet :S Ik probeer een å te typen, dat is normaal ALT134, maar er komt niks te staan. In mijn facebook niet (Sushi lukt het dus wel) maar ook in mijn OpenOffice Writer niet. Mijn numlock staat aan. Als ik een andere code probeer, bijv. ALT138 voor een è, dan komt er een raar vierkantje te staan. Iemand enig idee wat ik fout doe?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom doen mijn altcodes het niet? Empty Re: Waarom doen mijn altcodes het niet?

Bericht  Alias zo 26 dec 2010 - 3:23

Darcy, ik denk dat je per ongeluk een keer tegelijkertijd ctrl en shift heb ingegeven op je toetsenbord. Door deze combinatie verspringen functies van je toetsenbord. Als je nu nogmaals ctrl en shift tegelijkertijd intoest, zou je toetsenbord weer "terugspringen" en je altcodes e.d. weer moeten werken.
Alias
Alias
Prater
Prater

Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 02-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom doen mijn altcodes het niet? Empty Re: Waarom doen mijn altcodes het niet?

Bericht  Gast zo 26 dec 2010 - 3:33

Darcy schreef:Ik zat net met Sushi in het Zweeds te kletsen op Facebook, maar mijn altcodes doen het niet :S Ik probeer een å te typen, dat is normaal ALT134, maar er komt niks te staan. In mijn facebook niet (Sushi lukt het dus wel) maar ook in mijn OpenOffice Writer niet. Mijn numlock staat aan. Als ik een andere code probeer, bijv. ALT138 voor een è, dan komt er een raar vierkantje te staan. Iemand enig idee wat ik fout doe?
Had je al geprobeerd met je linker-Alt? Want met mijn rechter-Alt kan ik ook geen å maken.
Irritant is dat hè als iets niet lukt, ik wil het dan ook zo snel mogelijk gemaakt hebben!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom doen mijn altcodes het niet? Empty Re: Waarom doen mijn altcodes het niet?

Bericht  Gast zo 26 dec 2010 - 3:33

åååååååååååååååååå Very Happy
Hahaha ik vind het zo'n leuk lettertje die å

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom doen mijn altcodes het niet? Empty Re: Waarom doen mijn altcodes het niet?

Bericht  Gast zo 26 dec 2010 - 8:42

Alias schreef:Darcy, ik denk dat je per ongeluk een keer tegelijkertijd ctrl en shift heb ingegeven op je toetsenbord. Door deze combinatie verspringen functies van je toetsenbord. Als je nu nogmaals ctrl en shift tegelijkertijd intoest, zou je toetsenbord weer "terugspringen" en je altcodes e.d. weer moeten werken.

Daar ligt het helaas niet aan Sad Pff echt vervelend, ze moeten het gewoon doen toch? Ik heb Windows 7, kan het daaraan liggen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom doen mijn altcodes het niet? Empty Re: Waarom doen mijn altcodes het niet?

Bericht  Gast zo 26 dec 2010 - 10:09

Darcy schreef:Daar ligt het helaas niet aan Sad Pff echt vervelend, ze moeten het gewoon doen toch? Ik heb Windows 7, kan het daaraan liggen?
Pff, ik weet het niet, zou kunnen...
Als ik google op "sneltoetsen symbolen Word" krijg ik ook geen fijne resultaten. Ik kan dan alleen zien hoe je met de Alt en een cijfercombinatie ë, ö, ï, é e.d. maakt, maar dat doe ik al op een andere manier. Zo irritant!
En hoe maak je de ae aan elkaar? Dat is toch een Deense letter?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom doen mijn altcodes het niet? Empty Re: Waarom doen mijn altcodes het niet?

Bericht  Alias zo 26 dec 2010 - 11:55

Dan ligt het waarschijnlijk aan de taalinstelling van je toetsenbord. Deze kun je wijzigen door naar "start" te gaan, kies dan voor "configuratiescherm", vervolgens voor "Land en taal", kies tabblad "toetsenborden en talen". Dan kun je daar op de knop "toetsenborden wijzigen" klikken. Dan krijg je een scherm te zien waarin de standaardinvoertaal staat. Hier kun je waarschijnlijk kiezen uit twee opties: Nederlands of Nederlands-VS. Switch dit dan eens (eerst op toepassen en dan op ok klikken volgens mij) en probeer even of het dan wel werkt.
Succes, ik hoop dat het nu wel lukt!
Alias
Alias
Prater
Prater

Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 02-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom doen mijn altcodes het niet? Empty Re: Waarom doen mijn altcodes het niet?

Bericht  Gast zo 26 dec 2010 - 20:10

Dat doe je toch ook met CNTRL-SHIFT normaal? Anyway, ik heb het ook even geprobeerd maar dat doet ie ook niet. Ik snap het echt niet. Ik ga wel even googlen, tack (bedankt Wink) voor jullie hulp in ieder geval!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom doen mijn altcodes het niet? Empty Re: Waarom doen mijn altcodes het niet?

Bericht  Gast zo 26 dec 2010 - 20:13

Sushi schreef:
Darcy schreef:Daar ligt het helaas niet aan Sad Pff echt vervelend, ze moeten het gewoon doen toch? Ik heb Windows 7, kan het daaraan liggen?
Pff, ik weet het niet, zou kunnen...
Als ik google op "sneltoetsen symbolen Word" krijg ik ook geen fijne resultaten. Ik kan dan alleen zien hoe je met de Alt en een cijfercombinatie ë, ö, ï, é e.d. maakt, maar dat doe ik al op een andere manier. Zo irritant!
En hoe maak je de ae aan elkaar? Dat is toch een Deense letter?

Ja dat doe ik ook op een andere manier idd! Alt145 is de ae aan elkaar, Alt146 is hoofdletters AE.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom doen mijn altcodes het niet? Empty Re: Waarom doen mijn altcodes het niet?

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 1:23

Jaaa het is me gelukt hoor Very Happy å Very Happy:D:D Finally :P Het bleek dat ik Fn en Alt tegelijkertijd moet indrukken en dan de cijfers moet gebruiken boven de medeklinkers, en niet de rij bovenaan mijn toetsenbord. Zucht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom doen mijn altcodes het niet? Empty Re: Waarom doen mijn altcodes het niet?

Bericht  CaptainSpectacular ma 27 dec 2010 - 4:17

"Altcodes" werken om een of andere obscure reden inderdaad alleen met het keypad, en die activeer je op smalle toetsenborden van laptops alleen met Fn Wink
CaptainSpectacular
CaptainSpectacular
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 279
Punten : 287
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom doen mijn altcodes het niet? Empty Re: Waarom doen mijn altcodes het niet?

Bericht  Alias ma 27 dec 2010 - 6:53

Oh oh sorry dat was idd een beetje onzinnig die twee posts van mij met daarin hetzelfde, ik lag denk ik al half te slapen... Sleep

fijn dat het nu gelukt is in ieder geval!
Alias
Alias
Prater
Prater

Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 02-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom doen mijn altcodes het niet? Empty Re: Waarom doen mijn altcodes het niet?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum