Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Een kat nemen?

+9
Minx
TGR
Rovine
Inge
Jerry
TukTuk
banjer49
Marin
Caresses
13 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Een kat nemen? Empty Een kat nemen?

Bericht  Caresses do 22 sep 2011 - 5:49

Mijn vriend wil heel graag een kat (van kleins af aan al).
Ik heb echt niks met katten (of andere huisdieren). Dus ik roep altijd: nee hier komt geen kat in huis.

Nou heeft mijn vriend een naast persoon verloren en ik weet dat hij veel troost zou halen uit een kat.
Dus begin ik te twijfelen om hem misschien toch een kat cadeau te geven. Maar ja dan zit ik er natuurlijk ook mee.
Kattenbak vind ik heel smerig (ook om schoon te maken) en weet er geen geschikte plek voor. We hebben verder geen tuin, dus het zou echt een binnenkat worden. En de geur van katten en de haren die overal komen vind ik ook vies.
Tsja ik heb gewoon echt niks met die beesten, nu ik dit zo typ neig ik toch weer naar nee geen kan.
Maar wie weet kan ik er toch van houden? Want hij zal er zoveel aan hebben. Zijn er hier mensen die eerst niks met katten hadden en inmiddels wel? En wat zouden jullie mij adviseren, wel of geen kat?

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een kat nemen? Empty Re: Een kat nemen?

Bericht  Gast do 22 sep 2011 - 5:53

Een huisdier is wel iets waar je echt voor moet zorgen samen, als je dat beestje eenmaal hebt kan je daar geen consessies meer in doen.
Dus als je twijfelt zou ik eerder naar een 'nee' neigen. Het is niet zo dat je het beestje hem cadeau kan doen en dan je handen er vanaf kan trekken.

Mijn vriend houdt erg van honden, maar ik wil er geen omdat ik ze niet altijd leuk vind en het me een hele last lijkt. Dus zal ik er nooit eentje voor hem aanschaffen. Je moet het echt samen doen, het is echt wel een verantwoordelijkheid vind ik\.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een kat nemen? Empty Re: Een kat nemen?

Bericht  Marin do 22 sep 2011 - 5:55

Dat is eigenlijk de andere kant van het topic van Leaf laatst over haar hondje.

In mijn mening neem je een huisdier samen, omdat je dat samen wilt verzorgen en het leuk vindt. Omdat jij het dus echt niet leuk vindt, zou ik het dus ook niet doen. Ik zou het ook niet uit medelijden voor je vriend doen eerlijk gezegd. Je zou misschien wel eens een leenkat kunnen nemen, gewoon als iemand op vakantie is bijvoorbeeld. Dan kan je kijken of je het écht zo vervelend vindt als je denkt. Misschien valt het wel mee en draai je wel bij. Maar anders zeg ik niet doen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een kat nemen? Empty Re: Een kat nemen?

Bericht  banjer49 do 22 sep 2011 - 6:25

mijn man moest eerst ook niets van katten hebben, nu ligt hij meestal samen met de kat op de bank.
en katten stinken echt niet hoor, en de haren vallen ook wel mee, je moet wat vaker stofzuigen, en je kan ze leren niet op de bank te gaan liggen en niet op de slaapkamer te komen dan valt het reuze mee.
en de kattenbak schoonmaken valt ook mee hoor, ik heb houtkorrels die nemen de plas helemaal op dat worden gewoon klonten en kan je er zo uitscheppen, ja de poep stinkt misschien met uitscheppen, maar ja je eigen poep ruikt ook niet lekker toch Wink
banjer49
banjer49
Prater
Prater

Aantal berichten : 1102
Punten : 1404
Registratiedatum : 13-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een kat nemen? Empty Re: Een kat nemen?

Bericht  TukTuk do 22 sep 2011 - 6:32

Mijn vriend moest er eerst ook niks van hebben, het is echt een honden mens, plus hij was/is allergisch. Heb het een aantal keer gevraagd, heel luchtig, want mijn zus had regelmatig nestjes enzo. Had nooit verwacht dat hij het goed zou vinden.. Heb ook nooit doorgezeurd, tot hij ineens zelf er mee kwam en het hem toch wel leuk leek. Hij heeft nu overigs nog weinig last van zijn allergie.

De stank in huis, daar merk ik zelf niks van en nee dat is niet omdat ik er aan gewend ben, want ik ben door de weeks nooit thuis en alleen in de weekenden. Er is dus geen stank.
Zolang je iedere dag stofzuigt, en de kattenbak dagelijks uitschept en op tijd verschoont heb je echt bijna nergens last van.. Ja als ze verharen heb je wat meer last van haren, maarja dat is ook het enige.. Je krijgt er ook een hoop liefde voor terug!

Katten zijn echt heel leuk, maar je moet er wel achter staan.. Je kan ook afspreken dat je vriend de kattenbak bijhoud en verschoont? Dan heb jij daar niks mee te maken. Lijkt me toch dat je zo iets goed kan afspreken?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een kat nemen? Empty Re: Een kat nemen?

Bericht  Jerry do 22 sep 2011 - 6:41

de stank was ik eerst wel bang voor, omdat ik soms bij andere mensen met katten kom en het daar naar 'kat' ruikt. Maar verschillende mensen gevraagd en het ruikt hier in huis niet naar kat smile We scheppen iedere dag of om de dag de kattenbak (5 minuten werk max)

Ik borstel mijn kat iedere paar dagen en dan zit er best wel een pluk in het borsteltje (dus al niet meer op mijn bank!). Stofwissen doe ik iedere dag of om de dag (echt 2 minuutjes werk) en af en toe tussendoor de bank even met zo'n kleefroller schoonmaken (ook handig als je kleding hebt waar kattenhaar gemakkelijk aan blijft hangen, das namelijk niet bij alle materialen zo).

M'n vriend vond 't niet zo nodig om een kat te nemen, maar is nu supergek met 't beestje Very Happy
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een kat nemen? Empty Re: Een kat nemen?

Bericht  Marin do 22 sep 2011 - 6:42

Overigens vind ik het in de praktijk ook allemaal heel erg mee vallen. Ik ruik haar amper (alleen heeft ze ergens in huis geplast wat je af en toe ruikt), maar de kattenbak ruik je echt amper, en ja ze haart wel uit, maar dat doe ik zelf ook.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een kat nemen? Empty Re: Een kat nemen?

Bericht  TukTuk do 22 sep 2011 - 6:51

Joy_ schreef:Overigens vind ik het in de praktijk ook allemaal heel erg mee vallen. Ik ruik haar amper (alleen heeft ze ergens in huis geplast wat je af en toe ruikt), maar de kattenbak ruik je echt amper, en ja ze haart wel uit, maar dat doe ik zelf ook.

Ik ook :P De waskamer ligt altijd zo snel vol met haren, handdoeken ook enzo.. Mijn vriend dacht serieus dat ik mijn borstel leeg maakte en die haren zo op de grond gooide laughcry
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een kat nemen? Empty Re: Een kat nemen?

Bericht  Marin do 22 sep 2011 - 6:52

AngelNyn schreef:
Joy_ schreef:Overigens vind ik het in de praktijk ook allemaal heel erg mee vallen. Ik ruik haar amper (alleen heeft ze ergens in huis geplast wat je af en toe ruikt), maar de kattenbak ruik je echt amper, en ja ze haart wel uit, maar dat doe ik zelf ook.

Ik ook :P De waskamer ligt altijd zo snel vol met haren, handdoeken ook enzo.. Mijn vriend dacht serieus dat ik mijn borstel leeg maakte en die haren zo op de grond gooide laughcry

Hahaha ja ik weet serieus niet wie meer uithaart, Mitzi of ik.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een kat nemen? Empty Re: Een kat nemen?

Bericht  Inge do 22 sep 2011 - 7:01

De geur van katten vind ik heel erg meevallen. Ruik ze zelf niet en als we visite krijgen ruiken ze de katten ook niet.

Wij hebben1 witte kat en die haart best wel behoorlijk, de zwarte verhaart bijna niet. Dus je kan best een kat treffen die wat meer haart.
Ben wel van mening dat je samen een huisdier moet noemen. Mijn vriend wilde liever ook geen dieren maar is nu gek met de katten smile
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een kat nemen? Empty Re: Een kat nemen?

Bericht  Caresses do 22 sep 2011 - 7:11

Bedankt voor jullie reacties smile Zal er nog wel even langer over na blijven denken, en een logeerkat is inderdaad wel een goed idee!

En hoe zit het met jullie meubels en gordijnen? Zijn die door de kat onder handen genomen?
We hebben nl een mooie leren bank, zou zonde zijn als er gaatjes van nagels in komen.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een kat nemen? Empty Re: Een kat nemen?

Bericht  Marin do 22 sep 2011 - 7:12

Mijn kat was al 9 toen ik haar uit het asiel haalde, en het is natuurlijk ook deels karakter, maar ze heeft echt nóóit wat kapot gemaakt van mij. Je zou ook voor een asielkat kunnen gaan, daar weten ze de karakters en zijn ze al wat ouder.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een kat nemen? Empty Re: Een kat nemen?

Bericht  TukTuk do 22 sep 2011 - 7:13

Caresses schreef:Bedankt voor jullie reacties smile Zal er nog wel even langer over na blijven denken, en een logeerkat is inderdaad wel een goed idee!

En hoe zit het met jullie meubels en gordijnen? Zijn die door de kat onder handen genomen?
We hebben nl een mooie leren bank, zou zonde zijn als er gaatjes van nagels in komen.

Tja dat is totaal niet te voorspellen.. Mijn ene kat doet sowieso niks, en die leeft zich wel heel erg uit op de krabpaal, maar de ander tijgert nog wel eens op zn rug onder de bank door aan de voorkant, en heel soms zet hij zn nagels in zn enthousiasme in de bank, maar nooit echt om te slopen.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een kat nemen? Empty Re: Een kat nemen?

Bericht  Gast do 22 sep 2011 - 7:14

Mijn vriend stond er heel neutraal in. Ik wilde graag een kat en het maakte hem niet uit. Nu vindt ie het heel leuk, en knuffelt 'ie vaak met haar (zo lief ziet dat er uit I love you ). Ik doe wel de kattenbak omdat hij daar echt niet tegen kan, dus die afspraak zou jij ook kunnen maken met je vriend. Voor de rest valt het heel erg mee hoor! We vinden het beide een stuk gezelliger in huis!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een kat nemen? Empty Re: Een kat nemen?

Bericht  Rovine do 22 sep 2011 - 7:30

Een vriendinnetje wilde ook geen kat, haar vriend wel. Nu zijn ze er allebei even gek op. Maar dat hoeft natuurlijk niet altijd zo te gaan.

Verharen kan inderdaad aan de kat liggen, onze poes heeft een hele stugge vacht, die verhaart amper, terwijl de ander een mooi zacht pelsje heeft en met plukken tegelijk verhaart. Maar haren heb je sowieso overal. Bij ons mogen ze niet in de slaapkamers komen, dat scheelt al iets.

Kattenbak ruik ik zelf niet, dat went wel denk ik. Bij anderen ruik ik hem soms wel, waarschijnlijk net een ander geurtje.

Zelf vind ik het altijd heel gezellig thuis te komen bij mijn katten. Heb net een boodschappentas vol speelgoed gestopt, aangezien ze gek zijn op in tassen kruipen, vind het leuk ze te vermaken. Vaak lachen mijn vriend en ik ook samen om sommige domme acties.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een kat nemen? Empty Re: Een kat nemen?

Bericht  Inge do 22 sep 2011 - 7:49

Caresses schreef:Bedankt voor jullie reacties smile Zal er nog wel even langer over na blijven denken, en een logeerkat is inderdaad wel een goed idee!

En hoe zit het met jullie meubels en gordijnen? Zijn die door de kat onder handen genomen?
We hebben nl een mooie leren bank, zou zonde zijn als er gaatjes van nagels in komen.

Hier zitten de nodige krasjes in de bank en halen in het gordijn. Nooit omdat ze wilde slopen of uit baldadigheid maar wel uit speelsheid.
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een kat nemen? Empty Re: Een kat nemen?

Bericht  TGR do 22 sep 2011 - 20:51

Een kat neem je niet, een kat krijg je.


laughcry

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een kat nemen? Empty Re: Een kat nemen?

Bericht  Minx do 22 sep 2011 - 22:08

@Joy heb je het al met groene biotex geprobeerd?? Dat breekt eiwitten af en dus ook de geur. Ik heb daar laatst de hele stoel en bank ook mee schoongekregen echt super spul, altijd handig.

Katten haren dat is waar maar op zich met stofzuigen enz moet dat te doen zijn. Tenzij je zo'n vloerbedekking als mijn vriend hebt dan is het niet heel handig daar blijven wel wat haren in zitten. Hij heeft ook twee katten twee binnen katten. Wat je wel merkt is dat ze wel echt speeltjes moeten hebben anders begint de een te slopen. de ander is echt een dikke slome dus die doet dat niet zo snel. Speeltjes hebben ze genoeg maar het wil nog wel eens gebeuren dat ze allemaal onder de bank achter het fornuis achter de kachel enz. Liggen waar de katten er niet bij kunnen. Dus eens in de zoveel tijd houden we maar een zoektocht naar wie de meeste speeltjes kan vinden. Vinden de katten ook erg leuk trouwens.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een kat nemen? Empty Re: Een kat nemen?

Bericht  Marin do 22 sep 2011 - 22:08

Fairytale schreef:@Joy heb je het al met groene biotex geprobeerd?? Dat breekt eiwitten af en dus ook de geur. Ik heb daar laatst de hele stoel en bank ook mee schoongekregen echt super spul, altijd handig.

Da's wel handig! Maar ik weet niet waar ze geplast heeft. Ja, rondom haar favoriete stoel..maar volgens mij niet er op. In die hoek ruikt het sterk, maar kom er niet achter waar precies.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een kat nemen? Empty Re: Een kat nemen?

Bericht  Gast do 22 sep 2011 - 22:12

Mijn ouders hadden niks met honden en toch waren ze dol op onze hond toen we er uiteindelijk toch een namen.

En toen ik het huis uit ging hebben ze me zelf een kat cadeau gedaan, terwijl ze naar eigen zeggen ze 'eng' vonden omdat ze zo staren.
Ze vinden mijn kat nu prachtig en groeten haar nog eerder dan hun eigen dochter als ze bij mij thuis komen.
Mensen kunnen van gedachte veranderen. Hoeft niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een kat nemen? Empty Re: Een kat nemen?

Bericht  Raindrop do 22 sep 2011 - 22:21

Mijn vriend wilde nooit een kat maar ik wel.
Omdat hij best veel moet werken vond hij het leuker om toch een kat te nemen zodat ik dan minder alleen ben.

Nu is hij verzot op het beestje. Hij zegt dat ook telkens tegen mij, dat hij hem niet meer weg zou kunnen doen en dat ie er zo gek op is enzo.
De kattenbak verschonen vind ik echt geen probleem, mijn vriend trouwens ook niet.
We hebben trouwens wel dit ding en dat vergemakkelijkt het verschonen van de kattenbak enorm:
http://www.zooplus.nl/shop/katten/kattenbak_kattenverzorging/litterlocker_litterchamp/litter_locker/93662

De stank is er eigenlijk niet. Daar zag mijn vriend ook tegenop en ook tegen de kattenharen. Wij kammen onze kat daarom ook 1 keer per week ofzo.

Als we thuiskomen van ons werk zit onze kat vaak al te wachten en komt dan heel blij knuffelen. Echt heerlijk om zo thuis te komen. Ik kan heel goed begrijpen dat je vriend een kat wilt, ik haal ook veel troost uit het beestje.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een kat nemen? Empty Re: Een kat nemen?

Bericht  Serena do 22 sep 2011 - 22:25

Mijn vriend wil heel graag een kat, voor mij hoefde het niet zo. Heb er gewoon niks mee. Maar nu wil ik eigenlijk toch ook wel een kat, als ik zie hoe anderen daar gek mee zijn enzo. We hebben nu nog geen kat, omdat dat niet gaat (klein appartement zonder balkon oid en vriend is allergisch). Maar als we een groter huis hebben met buiten, komt er zeker een kat in huis. Ben alleen nog wel benieuwd hoe ik dat ga beleven.
Serena
Serena
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een kat nemen? Empty Re: Een kat nemen?

Bericht  Siamsa vr 23 sep 2011 - 0:57

Mijn kat (kitten van 9 maanden) ruik je ook niet in huis, heb het aan verschillende mensen gevraagd. Kattenbak schep ik iedere dag uit, zowel de poep als plas (ben ik binnen 1 minuut mee klaar) dus die stank valt ook erg mee, ik ruik het zelf alleen als hij net zijn behoefte heeft gedaan. 1 keer per week maak ik de kattenbak helemaal schoon, maar ook daar ben ik niet langer dan 10 minuten mee bezig. Ik ben een erg schoon persoon en vind heel veel dingen vies, maar ik ben niet vies van de ontlasting van mijn eigen kat. Het ligt er ook aan wat voor voer je je kat geeft. Ik geef hem erg goed voer (Royal Canin), maar een vriendin van mij geeft haar kat voer van C1000 (huismerk) en de ontlasting van haar kat stinkt ontzettend en dat ruik je dus gelijk als je haar huis binnenkomt.




Siamsa
Siamsa
Prater
Prater

Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een kat nemen? Empty Re: Een kat nemen?

Bericht  Jerry vr 23 sep 2011 - 5:49

Siamsa schreef:Het ligt er ook aan wat voor voer je je kat geeft. Ik geef hem erg goed voer (Royal Canin), maar een vriendin van mij geeft haar kat voer van C1000 (huismerk) en de ontlasting van haar kat stinkt ontzettend en dat ruik je dus gelijk als je haar huis binnenkomt.

Dan ligt het er ook aan wat voor kat je hebt... De mijne krijgt ook c1000 brokjes, maar ik ruik haar verder niet, behalve als ze net op de bak is geweest (en ik geloof niet dat ze van duurder voer naar bloemetjes gaan ruiken), maar dat ruik ik van mezelf ook :P
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een kat nemen? Empty Re: Een kat nemen?

Bericht  Siamsa vr 23 sep 2011 - 5:52

Jerry schreef:
Siamsa schreef:Het ligt er ook aan wat voor voer je je kat geeft. Ik geef hem erg goed voer (Royal Canin), maar een vriendin van mij geeft haar kat voer van C1000 (huismerk) en de ontlasting van haar kat stinkt ontzettend en dat ruik je dus gelijk als je haar huis binnenkomt.

Dan ligt het er ook aan wat voor kat je hebt... De mijne krijgt ook c1000 brokjes, maar ik ruik haar verder niet, behalve als ze net op de bak is geweest (en ik geloof niet dat ze van duurder voer naar bloemetjes gaan ruiken), maar dat ruik ik van mezelf ook :P

Oh naja, de dierenarts zei in ieder geval ook dat de ontlasting van katten die goedkoop voer krijgen over het algemeen meer stinkt dan katten die duurder voer krijgen. Maar er zijn uitzonderingen natuurlijk.
Siamsa
Siamsa
Prater
Prater

Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een kat nemen? Empty Re: Een kat nemen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum