Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Verboden mee te nemen...

+17
xxDila
June
Toet
Lenster
Parisienne
_Mashimaro_
Rush
Sarah1985
Lady4
Twellie
Sjaantje
Jilke
Caribbeanlover
Antibes
Gympie
Minx
Blond
21 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Verboden mee te nemen... Empty Verboden mee te nemen...

Bericht  Gast za 1 sep 2012 - 21:04

Vliegtuig keert terug na vondst mes
CORUNA - Een vliegtuig dat vanuit Spanje onderweg was naar Amsterdam is teruggekeerd omdat een stewardess een mes ontdekte in een rugzak van een Nederlandse passagier. Het mes was gewikkeld in krantenpapier en viel op de grond bij het rechtzetten van de handbagage.

Foto: NU.nl/jan-paul jongejans
De piloot besloot geen risico te nemen en keerde terug naar de luchthaven van A Coruña in het noordwesten van Spanje.
Bij terugkomst moest de Nederlandse man zich verantwoorden bij de politie. De man werkte goed mee met het onderzoek, aldus Spaanse media zondag. Na het incident zaterdag kon het toestel enige tijd later alsnog vertrekken.
De autoriteiten onderzoeken hoe het mogelijk was dat het mes niet was ontdekt bij de controle.

Naar aanleiding van dit bericht moest ik gelijk denken aan het gezeik dat ik eens had op Liverpool. Ze hadden toen vlak voor die reis daarheen ingevoerd dat je geen vloeistoffen meer mee mocht nemen maar dat duurde maar 2 dagen ofzo. Op de terugreis was het ineens weer ingevoerd maar daar werd niets over gezegd tijdens het inchecken. Alleen de standaard vraag of je iets scherps in je handbaggage had. Nee dus.

Bij de controle, jezus, of ik een crimineel was. Luchtjes, medicijnen etc werden weggegooid en die man deed onwijs boos. Vind ik eerlijk gezegd niet nodig maar goed. Mijn nichtje had 2 aanstekers en werd ook voor crimineel aangezien. Eentje werd weggegooid. Eenmaal aan boord bleek mijn nichtje gewoon nog een nagelvijl in haar handtas te hebben zitten... Goed bezig sukkels :P.

Jullie weleens iets meegenomen in het vliegtuig dat eigenlijk niet mocht?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verboden mee te nemen... Empty Re: Verboden mee te nemen...

Bericht  Gast za 1 sep 2012 - 21:12

Ik ben echt een te grote schijterd, ik durf dat niet...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verboden mee te nemen... Empty Re: Verboden mee te nemen...

Bericht  Gast za 1 sep 2012 - 21:35

Maple schreef:Ik ben echt een te grote schijterd, ik durf dat niet...

Ik ook niet hoor! Maar per ongeluk kan het toch een keer gebeuren?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verboden mee te nemen... Empty Re: Verboden mee te nemen...

Bericht  Blond za 1 sep 2012 - 21:52

Nee, nog nooit. De vriendin met wie ik afgelopen februari vloog had per ongeluk haar aansteker in haar sigarettenpakje laten zitten. In haar handbagage dus.
Kwamen we op de plaats van bestemming achter, niemand heeft het dus gemerkt.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verboden mee te nemen... Empty Re: Verboden mee te nemen...

Bericht  Minx za 1 sep 2012 - 22:21

Ik ben er inmiddels achter dat de controles niet altijd heel goed is. Mijn oplaadstendaard werd er wel uitgehaald, maar mijn nagelvijl niet. Ik heb al jaren een ijzervijltje in mijn portemonnee ik ben hier mee door de douane gekomen op: Schiphol, Düsseldorf, antalya, Oslo, Hato (Curaçao), san francisco, Vancouver, Toronto, Heathrow.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verboden mee te nemen... Empty Re: Verboden mee te nemen...

Bericht  Gast za 1 sep 2012 - 22:28

Ik heb laatst nog met 6 andere gevlogen, waarvan er 5 (waaronder ik) gewoon een aansteker in een pakje sigaretten had zitten. Wist niet dat dat niet mag nerd

Mijn vriend heeft ooit eens met een zakje wiet in zijn broekzak gevlogen. Daar kwam hij op bestemming pas achter.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verboden mee te nemen... Empty Re: Verboden mee te nemen...

Bericht  Gast za 1 sep 2012 - 22:32

Elodie schreef:Mijn vriend heeft ooit eens met een zakje wiet in zijn broekzak gevlogen. Daar kwam hij op bestemming pas achter.

Haha wat erg! Mijn vriend zegt gelijk; 'Oh heb ik ook weleens gehad, naar Noorwegen'. OMG haha!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verboden mee te nemen... Empty Re: Verboden mee te nemen...

Bericht  Gast za 1 sep 2012 - 23:08

Zusje schreef:
Elodie schreef:Mijn vriend heeft ooit eens met een zakje wiet in zijn broekzak gevlogen. Daar kwam hij op bestemming pas achter.

Haha wat erg! Mijn vriend zegt gelijk; 'Oh heb ik ook weleens gehad, naar Noorwegen'. OMG haha!

Toen mijn vriend dat vertelde heb ik hem uitgemaakt voor sukkel;)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verboden mee te nemen... Empty Re: Verboden mee te nemen...

Bericht  Gympie zo 2 sep 2012 - 0:07

Elodie schreef:Ik heb laatst nog met 6 andere gevlogen, waarvan er 5 (waaronder ik) gewoon een aansteker in een pakje sigaretten had zitten. Wist niet dat dat niet mag Verboden mee te nemen... 827601


Volgens mij mag 1 aansteker gewoon. Ik heb er namelijk wel eens eentje in mijn broekzak en die haal ik leeg bij de handbagage. Dan leg ik 'm dus met mijn telefoon enz in zo'n bakje. Nog nooit gehoord dat ik de aansteker niet mee mocht nemen.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Verboden mee te nemen... Empty Re: Verboden mee te nemen...

Bericht  Gympie zo 2 sep 2012 - 0:10

Ik ben wel eens vergeten dat ik een 1,5 L fles water in mijn handbagage had zitten, nog helemaal vol. Toen werd ik ook even apart genomen. Best wel strenge toespraak, haha. Ja, sorry, ik was het echt vergeten.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Verboden mee te nemen... Empty Re: Verboden mee te nemen...

Bericht  Antibes zo 2 sep 2012 - 0:11

Mijn 3/4 flesje water hadden ze ook niet opgemerkt laatst (Schiphol naar Dubai)..
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Verboden mee te nemen... Empty Re: Verboden mee te nemen...

Bericht  Caribbeanlover zo 2 sep 2012 - 1:26

Zusje, niet in het vliegtuig, maar bij de douane op Schiphol. Ik had een schaar, mijn lievelingsschaar notabene in mijn handbagage ( wel logisch dat het daar in zat aangezien de koffer natuurlijk al waren afgegeven).

Mijn tas werd doorzocht en ze maakte wat dingen open en pleurde het zo de tas in zonder het even te fatsoeneren, heel onbeschoft. De schaar werdt afgepakt wat logisch was, maar ik dacht daar toen nooit zo aan. Nu let ik er wel op.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Verboden mee te nemen... Empty Re: Verboden mee te nemen...

Bericht  Caribbeanlover zo 2 sep 2012 - 1:27

Elodie schreef:Ik heb laatst nog met 6 andere gevlogen, waarvan er 5 (waaronder ik) gewoon een aansteker in een pakje sigaretten had zitten. Wist niet dat dat niet mag Verboden mee te nemen... 827601

Mijn vriend heeft ooit eens met een zakje wiet in zijn broekzak gevlogen. Daar kwam hij op bestemming pas achter.

Dan ben je goede de lul als er een drugshond langs je loopt.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Verboden mee te nemen... Empty Re: Verboden mee te nemen...

Bericht  Jilke zo 2 sep 2012 - 3:07

Ik heb mijn hele handbagage (normale rugzak ) zowat vol met medicijnen zitten. Waaronder een paar opiumwet medicijnen. En ook 2 epipennen (injectienaalden bij anafylactische reactie).

Tot nu toe word er nooit moeilijk over gedaan. Enige wat ik bij de douane altijd zeg als ze vragen of er wat scherps in zit is dat er naalden in zitten. Wordt nooit naar gevraagd verder of naar gekeken. Ook de rest van de medicijnen is nog nooit naar gekeken, terwijl op die scan waar mijn tas doorheen gaat je overal pillen ziet zitten Laughing

Overigens heb ik netjes mijn verklaringen bij, dus als ze erom vragen is er niets aan de hand, maar toch knijp ik hem altijd even! In Amerika gooi ik mijn medicijnen meestal weg (vaak zijn er nog maar een paar pillen over die ik reserve meegenomen had), zodat ik er daar ter plaatse niet nog eens risico mee moet lopen. Al heb ik dat afgelopen jaar niet gedaan, en het gewoon mee terug genomen.

In Amerika zijn ze altijd zo streng, en vragen ze je uit. En ik spreek echt heel slecht engels, dus leg dat maar eens uit. En dan staan ze gewapend met hond en al tegenover je. Brrr
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verboden mee te nemen... Empty Re: Verboden mee te nemen...

Bericht  Sjaantje zo 2 sep 2012 - 3:19

Gekste dat ik heb meegemaakt was op Malta, 2006 geloof ik.
Reisgenoot had op de luchthaven (na het inchecken) nog een potje Maltese honing ofzo gekocht maar werd bij de douane behandeld als één of andere crimineel want dat mocht absoluut niet mee het vliegtuig in. Gevaarlijke stoffen enzo. Gelukkig voor haar stond ik achter haar en had nog zo'n hersluitbaar zakje over, dus hup, potje honing in het zakje en ze mocht zó doorlopen....

Met je rolstoel door de controle geeft vaak ook lachwekkende taferelen. De scanner wordt uitgezet, vervolgens wordt er een medewerkster geroepen die mij moet komen fouilleren. Maar negen van de tien keer wordt ik even vluchtig bekeken en bevoeld en vervolgens mag ik door. Wat ik allemaal al niet had kunnen meesmokkelen Very Happy

Mijn medicijnen en injecties is inderdaad ook nooit moeilijk over gedaan maar ik zorg voor de zekerheid wel altijd de nodige papieren bij me te hebben. You never know...
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

Verboden mee te nemen... Empty Re: Verboden mee te nemen...

Bericht  Caribbeanlover zo 2 sep 2012 - 10:23

Jilke schreef:Ik heb mijn hele handbagage (normale rugzak ) zowat vol met medicijnen zitten. Waaronder een paar opiumwet medicijnen. En ook 2 epipennen (injectienaalden bij anafylactische reactie).

Tot nu toe word er nooit moeilijk over gedaan. Enige wat ik bij de douane altijd zeg als ze vragen of er wat scherps in zit is dat er naalden in zitten. Wordt nooit naar gevraagd verder of naar gekeken. Ook de rest van de medicijnen is nog nooit naar gekeken, terwijl op die scan waar mijn tas doorheen gaat je overal pillen ziet zitten Laughing

Overigens heb ik netjes mijn verklaringen bij, dus als ze erom vragen is er niets aan de hand, maar toch knijp ik hem altijd even! In Amerika gooi ik mijn medicijnen meestal weg (vaak zijn er nog maar een paar pillen over die ik reserve meegenomen had), zodat ik er daar ter plaatse niet nog eens risico mee moet lopen. Al heb ik dat afgelopen jaar niet gedaan, en het gewoon mee terug genomen.

In Amerika zijn ze altijd zo streng, en vragen ze je uit. En ik spreek echt heel slecht engels, dus leg dat maar eens uit. En dan staan ze gewapend met hond en al tegenover je. Brrr

Waarom gooi je ze weg? Misschien eens een cursus engels gaan volgen? Wink Is handig hoor als je het redelijk kan.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Verboden mee te nemen... Empty Re: Verboden mee te nemen...

Bericht  Twellie zo 2 sep 2012 - 10:33

Ik heb regelmatig teveel vloeistoffen meegenomen, de ene keer werd het opgemerkt, de andere keer niet. Bij de laatste keer vliegen had ik per ongeluk nog een pakje drinken van mijn dochter in mijn handbagage zitten en dat moest ik weg gooien. Ik heb ook wel eens bewust teveel meegenomen: bijvoorbeeld extra shampoo in de handbagage. Dat is volgens mij nooit opgemerkt.

Daarnaast heb ik ook wel eens gevlogen met nepmerkkleding of gewoon veel te veel belastingvrij geimporteerd.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Verboden mee te nemen... Empty Re: Verboden mee te nemen...

Bericht  Gast zo 2 sep 2012 - 10:47

In Londen hadden ze een paar jaar geleden geloof ik nog nooit een micro dermal gezien. Ik heb hem net boven mijn borsten zitten, ze probeerde hem er echt uit te trekken!

En in alle stress van het missen van het vliegtuig, had ik nog een flesje cola in mijn tas zitten ook. Echt alles moest uit mijn tas, er werden allemaal monstertjes genomen, en na een preek mocht ik verder. Zonder cola :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verboden mee te nemen... Empty Re: Verboden mee te nemen...

Bericht  Gast zo 2 sep 2012 - 19:54

Ik had nog gewoon een flesje water in mijn handbagage toen ik vorig jaar naar Spanje vloog. Ik was het zelf vergeten, maar ze hebben het ook niet opgemerkt bij de scanner.. En op de terugweg uit Spanje had ik alles mee kunnen nemen wat ik wilde, mijn tas ging wel door de scanner, maar er zat niemand naar het scherm te kijken Verboden mee te nemen... 394967

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verboden mee te nemen... Empty Re: Verboden mee te nemen...

Bericht  Lady4 zo 2 sep 2012 - 21:27

Ik ben aflopen mei naar Curacao ook gewoon het vliegtuig ingekomen met flesjes drinken en deodorant.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verboden mee te nemen... Empty Re: Verboden mee te nemen...

Bericht  Sarah1985 ma 3 sep 2012 - 1:38

toen wij in Tunesië de terugweg aankwamen op het vliegveld bleek ons vliegtuig al bijna weg te gaan. Dus snel er heen door de douane toen we in het vliegtuig zaten kwam ik er achter dat ik 2 volle flesjes bij me had.
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verboden mee te nemen... Empty Re: Verboden mee te nemen...

Bericht  Rush ma 3 sep 2012 - 1:45

Caribbeanlover schreef:
Elodie schreef:Ik heb laatst nog met 6 andere gevlogen, waarvan er 5 (waaronder ik) gewoon een aansteker in een pakje sigaretten had zitten. Wist niet dat dat niet mag Verboden mee te nemen... 827601

Mijn vriend heeft ooit eens met een zakje wiet in zijn broekzak gevlogen. Daar kwam hij op bestemming pas achter.

Dan ben je goede de lul als er een drugshond langs je loopt.
Dat valt best mee. Zo`n hond geeft alleen aan dat je 'verdacht' bent. Die vreet niet direct je kontzak eraf.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Verboden mee te nemen... Empty Re: Verboden mee te nemen...

Bericht  _Mashimaro_ ma 3 sep 2012 - 2:34

Mijn man had de laatste keer nog een bus deo in zijn tas, dat werd niet opgemerkt. In mijn tas zat niks bijzonders en die moest twee keer door de scanVerboden mee te nemen... 878948377
_Mashimaro_
_Mashimaro_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 491
Punten : 636
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Verboden mee te nemen... Empty Re: Verboden mee te nemen...

Bericht  Parisienne ma 3 sep 2012 - 3:18

Al heel wat jaartjes geleden gingen we op vakantie en nam ik altijd mijn etui mee met pennen e.d. Ik knutselde en tekende veel, dus de etui moest altijd mee. Verder nergens over nagedacht, over wat wel en niet mocht. Bij controle is mijn schaar uit mijn etui gepakt, door een heel boze man. Ik was echt nog een jong meisje, me van geen kwaad bewust. Natuurlijk snapte ik dat die schaar weg moest, heb dus maar gevraagd of ik hem snel nog even aan mijn moeder mocht geven (die stond een stukje terug te wachten tot we de douane door waren, we gingen met mijn vader en stiefmoeder op vakantie namelijk). Dat mocht gelukkig! Laughing
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verboden mee te nemen... Empty Re: Verboden mee te nemen...

Bericht  Gast di 4 sep 2012 - 4:07

Een paar jaar geleden ben ik naar Egypte geweest. Op de terugreis had ik nog twee halve liter flessen in mijn handbagage, niemand die daar moeilijk over deed. Toen kreeg ik het toch wel even benauwd.. Als ik zo makkelijk alles mee krijg, krijg een terrorist of whatever het ook zo het vliegtuig in. Was een opluchting toen ik in NL het vliegtuig kon verlaten Laughing .

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verboden mee te nemen... Empty Re: Verboden mee te nemen...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum