Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Futloos, herkenbaar?

2 plaatsers

Ga naar beneden

Futloos, herkenbaar? Empty Futloos, herkenbaar?

Bericht  Gast wo 21 sep 2011 - 17:57

Op het moment heb ik best een druk leven. Ik werk fulltime, studeer nog en dan het huishouden nog.
Als ik s'avonds thuis kom plof ik op de bank en dan komt er echt niets meer uit m'n handen. Ik wil ook graag nog 7 kilo afvallen, maar het lukt me gewoon niet om de knop om te zetten, ik snoep en schrans maar door en zit nu op een gewicht waar ik nog nooit op heb gezeten Sad
Ik denk zelf dat ik moet gaan sporten, ik merk namelijk dat als ik echt een verplichting heb s'avonds dat het allemaal wat makkelijker gaat, dan geef ik niet zo toe aan die vermoeidheid. En voor die kilo's is het natuurlijk ook beter smile Maar ja, dan zit je weer met die tijd, want die tijd zou ik natuurlijk ook goed voor mijn studie kunnen gebruiken....

Hoe doen jullie dit?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Futloos, herkenbaar? Empty Re: Futloos, herkenbaar?

Bericht  Jeanette do 22 sep 2011 - 4:56

Dat futloos heb ik ook weleens. Vooral als ik een aantal slaapdiensten gedraaid heb. Dan komt er ook echt niks meer uit mijn handen. Ook zit ik eeuwen te roepen dat ik weer moet gaan sporten, maar ik krijg mezelf er niet aan toe. Heb dus geen advies, maar herken het wel een beetje. Niet dat ik het veel heb, maar als ik veel slaapdiensten achter de rug heb, ben ik ook echt even op.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast do 22 sep 2011 - 5:21

Héél streng zijn voor jezelf: Doordeweeks zorgen dat je geen snoep in huis hebt voor op de bank, maar als je dan toch trek krijgt iets van tomaatjes, rauwkost of fruit nemen. Of je neemt een schaaltje yoghurt.
Niet meer eten na 20u, maar lekker aan de thee ( grote mokken zonder suiker ). De eerste dagen zul je echt met een rammelende maag op de bank zitten, maar de aanhouder wint!

En af en toe gewoon een half uurtje gaan wandelen, misschien zelfs wel na elke avondmaaltijd.

In het weekend jezelf dan wat lekkers gunnen; dan voel je je ook niet schuldig, maar is het meer een beloning en kun je er meer van genieten.

Niet dat ik dit zelf doe, maar ik heb dit "regime" wel eens gevolgd en het werkt echt!

Gast
Gast

Bericht  Gast do 22 sep 2011 - 5:22

Trouwens: de Hema heeft bruistabletten met vitamine B complex, voor vermoeidheid. Dat zijn er 20, je neemt er een per dag. Misschien een tip?

Gast
Gast

Bericht  Filoria do 22 sep 2011 - 8:39

Kun je eventueel meer bewegen onderweg? Bijvoorbeeld door de fiets te pakken naar je werk, of naar het station te lopen, of de auto wat verder te parkeren?

En eet je genoeg gezonde dingen op een dag? Als je bijvoorbeeld wat extra vroeg opstaat zodat je alle tijd hebt om stevig te ontbijten, heb je later op de dag minder trek in lekkers.

Ik hoor mensen wel eens zeggen: 'ik heb sochtends nooit trek dus ik ontbijt niet', maar volgens mij is dat ook een kwestie van gewenning. Ik heb ook een tijd gehad dat ik 's ochtends geen hap door mijn keel kreeg, maar heb mijn ontbijt toen langzaam weer opgebouwd en nu eet ik elke ochtend vier boterhammen en een bordje pap.

En eet je op je werk goed? Een stevige lunch + wat gezonde tussendoortjes die goed vullen?

Ik zou eerder met dit soort dingen aan de slag gaan, dan echt keihard gaan sporten of diëten. Dat is veel moeilijker vol te houden lijkt me. Maar ik heb geen idee of je bovenstaande dingen al doet natuurlijk.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: