Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dilemma stage, binnenland of buitenland?

+4
Japje
Polly
Susan
silly-one
8 plaatsers

Ga naar beneden

Dilemma stage, binnenland of buitenland? Empty Dilemma stage, binnenland of buitenland?

Bericht  Gast ma 20 dec 2010 - 3:36

Ik ben op zoek naar een stageplaats. Ik heb al bij drie bedrijven gesolliciteerd, maar dat is om verschillende redenen niks geworden. Nou kan ik bij een bedrijf in de buurt solliciteren, maar mijn lerares raadde me die stageplaats eerder af, omdat het meer iets is voor mensen die na hun studie niet verder willen met dit werk.
Nu is er ook een stageplaats in Cambridge beschikbaar. Reis en verblijf worden vergoed en dit is wel een stage die aansluit op de opleiding.
Wat zouden jullie doen? Gaan voor de makkelijke stage die in de buurt is, of voor meer uitdaging en een paar maanden naar het buitenland?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma stage, binnenland of buitenland? Empty Re: Dilemma stage, binnenland of buitenland?

Bericht  silly-one ma 20 dec 2010 - 4:01

Ik zal voor de meer uitdagende gaan in Cambrigde. Ik heb er soms wel spijt van dat ik geen stage in het buitenland ben gaan lopen. Juist even weg uit de vertrouwde omgeving en de uitdaging van iets totaal anders.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10

Dilemma stage, binnenland of buitenland? Empty Re: Dilemma stage, binnenland of buitenland?

Bericht  Susan ma 20 dec 2010 - 4:02

Ik zou denk ik voor Cambridge kiezen. Ben zelf helemaal geen type om lang naar het buitenland te gaan, maar volgens mij heb jij daar minder problemen mee en blijkbaar is het ook nog een betere stage.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast ma 20 dec 2010 - 4:05

Ik heb van september 2009 tot afgelopen februari stage gelopen in Engeland en ik ben ook al in Cambridge geweest, dus het is ook niet zo nieuw voor me om daarheen te gaan en er te wonen.

Gast
Gast

Bericht  Polly ma 20 dec 2010 - 4:37

Buitenlandstage, absoluut.
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Japje ma 20 dec 2010 - 4:57

He wat balen dat je op alle drie de plaatsen niet terecht kunt Sad Ik had al wel gehoord dat het hier toch niet doorging, maar had gehoopt dat je dan elders terechtkon. Ik was zelf heel blij geweest als ik voor mijn eindstage naar Cambridge had gekund. Ik wilde eigenlijk juist naar Engeland, omdat ik in 't derde jaar al naar Spanje was geweest, maar ik kreeg het uiteindelijk niet geregeld. In jouw situatie kan ik me voorstellen dat je voor die twee maanden geen zin hebt in alle rompslomp om nog een keer naar dezelfde regio te gaan als waar je een jaar geleden ook was en zou ik denk ik eerder toch gaan voor de makkelijke stage in de buurt. Hoewel 2 keer buitenland misschien wel weer erg goed op je cv staat.

Wil je hierna als vertaler aan de slag? Bij een vertaalbureau?
Japje
Japje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 166
Punten : 204

Bericht  Zora ma 20 dec 2010 - 6:33

Gezien je opleiding zou ik zeker gaan voor buitenland. Misschien nog wel juist weer naar een Engelstalig lang. Dan kun je op je c.v. al zien dat je veel ervaring hebt etc.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289

Bericht  Gast ma 20 dec 2010 - 12:10

Japje: Ja dat vond ik ook best raar dat ik 't niet geworden ben! Ik was er ook best boos om, door de manier waarop ze dit heeft aangepakt. Niet erg netjes! Ik ga nog even mailen wat de reden nou is. Het meisje dat nu komt is een leuke meid, dus ik gun haar zeker een leuke stageplaats.
Ik wil na dit schooljaar werk gaan zoeken en het liefst bij een vertaalbureau, maar ik wil liever niet verhuizen, dus ik moet kijken of dat haalbaar is. Ik moet volgend schooljaar ook nog het een en ander inhalen, dus ik wil niet gelijk fulltime gaan werken. Desnoods ga ik freelancen of ander werk doen als ik niks kan vinden.

Ik denk dat ik in ieder geval ga solliciteren naar de stageplaats in Cambridge. Het trekt me toch meer dan die andere stageplaats en het is waarschijnlijk de laatste keer dat ik zoiets kan doen.

Gast
Gast

Bericht  Blond ma 20 dec 2010 - 22:35

Cambridge!
Ben zelf drie maanden naar het buitenland geweest voor stage en bij elk sollicitatiegesprek voor de stages van mn nieuwe studie waren ze daar heel enthousiast over. Het staat goed op je cv en voor mij was het een hele goede persoonlijke ervaring.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  nina ma 20 dec 2010 - 23:50

Ik zou ook zeker voor de buitenland stage gaan.
Ik heb zelf stage gedaan in Zuid-Afrika en het is altijd een pré in sollicitatiegesprekken.
Zij zijn wel nieuwsgierig en ik praat er graag over dus het ijs is dan snel gebroken.

Misschien heb ik erover heen gelezen, maar welke opleiding doe je?
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966

Bericht  Gast di 21 dec 2010 - 10:40

Chance: die ervaring heb ik dus al, maar ik zou 't helemaal niet erg vinden om nog een keer een buitenlandstage te doen.
Danielledeliefste: ik studeer aan de vertaalacademie.

Ik heb vandaag een mailtje gekregen dat een ingetrokken stageplaats in de buurt alsnog vrijkomt scratch

Gast
Gast

Bericht  nina di 21 dec 2010 - 23:14

Dijn82 schreef:Chance: die ervaring heb ik dus al, maar ik zou 't helemaal niet erg vinden om nog een keer een buitenlandstage te doen.
Danielledeliefste: ik studeer aan de vertaalacademie.

Ik heb vandaag een mailtje gekregen dat een ingetrokken stageplaats in de buurt alsnog vrijkomt scratch
oké.. wat bijzonder. Daar heb ik nog nooit eerder van gehoord.
Succes met het maken van een beslissing!
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966

Bericht  psv-forever wo 22 dec 2010 - 6:31

buitenlandstage!!!

Het is een hele goeie ervaring om in het buitenland stage op te doen

Heb zelf verschillende stages gelopen in Frankrijk en Denemarken
psv-forever
psv-forever
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 237
Punten : 244

Bericht  Gast do 23 dec 2010 - 3:43

De stageplaats is niet meer beschikbaar Sad

Nu weer hard op zoek naar iets anders!

Gast
Gast

Bericht  Gast do 23 dec 2010 - 4:17

In mijn studententijd was ik zeker naar het buitenland gegaan, maar nu niet meer. Ik kan niet goed uitleggen waarom ik het niet meer zou doen. Ik denk omdat ik samenwoon en echt een leven met iemand deel. Grote stappen nemen we samen. Ik geloof dat je ongeveer even oud bent als ik, woon je al samen? Hoe vind je het om je vriend een tijd niet te zien.

Toen ik studeerde had ik ook een vriend, ook serieus, maar toch voelt het nu anders om naar het buitenland te gaan, ik zou het nu niet eens overwegen.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 26 dec 2010 - 14:26

Ja ik woon samen. Ik ben in 2009/2010 5 maanden op stage geweest naar het buitenland en dat is eigenlijk prima gegaan zonder mijn vriend. Het is echt een superleuke ervaring geweest, dus ik zou er geen moeite mee hebben om dat weer te doen.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 28 dec 2010 - 10:07

Stage buitenland zou ik kiezen!

Staat goed op je CV en je leert er echt zoveel van! Ik merk aan mezelf dat ik echt wel (positief) veranderd ben na mijn stages en studie in buitenland smile

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: