Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kattenvraagjes!

+20
TukTuk
Verona
banjer49
aniet
Sorella
Lejow
Sarah1985
RioolSpook
TNMN
Marin
Inge
Jeanette
Suus
Raindrop
norah
Starla
Minx
Liz
litllejoy
Rush
24 plaatsers

Pagina 5 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Kattenvraagjes! - Pagina 5 Empty Re: Kattenvraagjes!

Bericht  Sarah1985 do 29 sep 2011 - 4:09

Ik gaf hem eerst dagelijks nieuw drinken maar keek er niet na om. En nu ik het laat staan drinkt die pas. We hadden ook eerst een vis en zat wel eens vies water in daar dronk die dan van. Als we hem melk geven verdunt met water is het zo op.
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast do 29 sep 2011 - 4:09

Raindrop schreef:Maar van alleen nat voer, wordt een kat daar niet mega dik van?
Ik heb altijd een bakje brokken staan voor de kat, ik zorg ook altijd dat er voldoende in zit.
Verder krijgt meneer twee keer per week nat voer (85 gram of 100 gram per keer).
Tot nu toe is hij kerngezond en zijn vacht glanst ontzettend mooi.

Nee, niet als je nat voer hebt dat voor meer dan 50% (liefst 75%) uit vlees bestaat. Katten zijn puur vlees eters. Ze worden dik van de suikers, granen en groentes in nat voer.

Gast
Gast

Bericht  Rush do 29 sep 2011 - 4:10

Sarah1985 schreef:Ik gaf hem eerst dagelijks nieuw drinken maar keek er niet na om. En nu ik het laat staan drinkt die pas. We hadden ook eerst een vis en zat wel eens vies water in daar dronk die dan van. Als we hem melk geven verdunt met water is het zo op.
Komt ze wel buiten, want dan drinkt ze wellicht gewoon uit vijvers en sloten?
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Raindrop do 29 sep 2011 - 4:11

Ostara schreef:
Raindrop schreef:Maar van alleen nat voer, wordt een kat daar niet mega dik van?
Ik heb altijd een bakje brokken staan voor de kat, ik zorg ook altijd dat er voldoende in zit.
Verder krijgt meneer twee keer per week nat voer (85 gram of 100 gram per keer).
Tot nu toe is hij kerngezond en zijn vacht glanst ontzettend mooi.

Nee, niet als je nat voer hebt dat voor meer dan 50% (liefst 75%) uit vlees bestaat. Katten zijn puur vlees eters. Ze worden dik van de suikers, granen en groentes in nat voer.

Daar heb ik nooit op gelet! Ik merk wel dat hij dol is op vlees ja.
Als ik hem nat voer geef likt hij eerst de saus op en dan doet hij de rest van de dag over het vlees haha. En hij veegt ook altijd met zijn pootje langs zijn etensbakjes om zijn geur achter te laten.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Rovine do 29 sep 2011 - 4:14

Bij ons gaat vlees gemiddeld zo'n 2 seconden mee, daarna gaan ze terug in bedelmodus, want misschien trappen we er wel in.

Onze katten drinken trouwens ook veel in de douche (laagje wat blijft staan) of een glas water wat ik zelf vergeten ben.

De dierenarts zei trouwens dat we er maar een kitten bij moesten nemen wanneer onze katten te dik werden. Yay! Very Happy
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Sarah1985 do 29 sep 2011 - 4:19

Rush schreef:
Sarah1985 schreef:Ik gaf hem eerst dagelijks nieuw drinken maar keek er niet na om. En nu ik het laat staan drinkt die pas. We hadden ook eerst een vis en zat wel eens vies water in daar dronk die dan van. Als we hem melk geven verdunt met water is het zo op.

nee is altijd binnen
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Bericht  Raindrop do 29 sep 2011 - 4:41

Sarah1985 schreef:
Rush schreef:

nee is altijd binnen

Wel heel vreemd zeg.... Heb dat nog nooit gehoord. Ik zou het anders eens aankaarten op een kattenforum.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Bericht  Minx do 29 sep 2011 - 7:56

En als je eens wat extra water aan het natvoer toevoegd? Drinkt je kat het dan wel op??
Doe dit dan niet bij de brokjes want dat is tandplak veroorzaken

Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  TukTuk do 29 sep 2011 - 7:57

Raindrop schreef:
Sarah1985 schreef:
Rush schreef:

nee is altijd binnen

Wel heel vreemd zeg.... Heb dat nog nooit gehoord. Ik zou het anders eens aankaarten op een kattenforum.

Mijn katten drinken ook liever regenwater uit een vies bakje vol met aarde, dan het verse water uit de kraan :S
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  TNMN do 29 sep 2011 - 8:38

Mijn kat drinkt ook liever 'oud' water, volgens mijn vriend komt dat omdat het water dan op kamertemperatuur is..? Katten vinden het niet lekker om ijskoud water te drinken, schijnt.
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866

Bericht  Minx do 29 sep 2011 - 9:45

Op de een of andere manier staat het waterbakje te stil oid. "onze" katten drinken liever uit een grote schaal waar een bloem in staat dus meer beweging of uit de stromende kraan.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Gast do 29 sep 2011 - 12:46

Rush, hoe gaat het nu met jullie kleintje? Is ze helemaal gewend?

Gast
Gast

Bericht  Rush do 29 sep 2011 - 20:42

Megara schreef:Rush, hoe gaat het nu met jullie kleintje? Is ze helemaal gewend?
Jaaa super, ging vanaf dag 1 perfect! Very Happy
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 29 sep 2011 - 23:04

Super! Dan heb je dus echt de juiste uitgezocht. I love you

Gast
Gast

Bericht  Rush zo 2 okt 2011 - 23:47

Jaaa, heel erg leuk. Ben ook zo blij met haar. Ze speelt als een idioot met m`n vriend erg leuk en ik ben meer van het verzorgen en het chillen.

Op schoot zitten ofzo wil ze niet, maar als ik alleen ben komt ze wel op de leuning van de bank liggen en soms bij op m`n kleedje. I love you
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  TNMN ma 3 okt 2011 - 1:02

Mijn kat wil ook nog niet (ze is pas een jaar en een aantal maanden) op schoot, vind ik toch eigenlijk best jammer! Ik hoop dat als ze wat ouder is, ze het wel gaat doen smile
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866

Bericht  Raindrop ma 3 okt 2011 - 1:04

Mijn kat (bijna een jaar) komt heeeeel af en toe op schoot zitten. Hij komt wel elke nacht naast me in bed liggen. En dan het liefst naast mijn kussen. Hij doet dit trouwens alleen bij mij, nooit bij mijn vriend.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Bericht  Rush ma 3 okt 2011 - 1:06

Raindrop schreef:Mijn kat (bijna een jaar) komt heeeeel af en toe op schoot zitten. Hij komt wel elke nacht naast me in bed liggen. En dan het liefst naast mijn kussen. Hij doet dit trouwens alleen bij mij, nooit bij mijn vriend.
Onze poes mag niet op de slaapkamer komen. Als m`n vriend op zaterdagochtend werkt, doe ik het stiekem wel haha Very Happy
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Raindrop ma 3 okt 2011 - 1:10

Rush schreef:
Raindrop schreef:Mijn kat (bijna een jaar) komt heeeeel af en toe op schoot zitten. Hij komt wel elke nacht naast me in bed liggen. En dan het liefst naast mijn kussen. Hij doet dit trouwens alleen bij mij, nooit bij mijn vriend.
Onze poes mag niet op de slaapkamer komen. Als m`n vriend op zaterdagochtend werkt, doe ik het stiekem wel haha Very Happy

Haha foei! Laat je vriend dit maar niet lezen :P
Mijn vriend heeft best vaak nachtdiensten en dan vind ik het juist fijn als onze poes op de slaapkamer komt.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Bericht  Rush ma 17 okt 2011 - 0:48

Heeft jullie kat wel eens ineens ergens anders gepoept?

Afgelopen vrijdag stond ik in de keuken toen ik ineens poep rook. Ik bij haar kattenbak kijken en daar zat een drol in. Normaal ruik je dat helemaal niet, dus ik keek nog even rond en zag dat ze in de hoek op het tapijt (we hebben een vierkante meter tapijt waar je naar de kruipruimte kan) gepoept had. Ik was wel even pissig en heb haar op haar bak gezet, de poep opgeruimd, het tapijt goed schoongemaakt en er verder geen aandacht aan gegeven. Zaterdag (toevallig rond hetzelfde tijdstip) stond ik weer in de keuken (ik kan dan het tapijt zien liggen) en rook ik weer die lucht. Dus ik werp een snelle blik in die hoek, niks gelukkig. Maar nee, nu had ze in die andere hoek gepoept! Gisteren is het gewoon goed gegaan, maar ik heb geen idee waar het aan kan liggen.

Ze ging gisteren wel een beetje ruiken aan het tapijt (niet in de hoeken waar poep lag) en toen heb ik haar op haar bak gezet, ze ging toen ook poepen, in haar bak natuurlijk.

Zodra ik drollen en plas uit de bak wil scheppen gaat er er ook altijd inzitten en iets doen, dus nu sluit ik haar buiten die kamer, want dat vind ik echt smerig. Ze kan overigens niet bij het tapijt als wij weg zijn, maar op het tapijt waar ze wel toegang tot heeft, poept ze niet.

Ik snap het niet meer!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  PluDan ma 17 okt 2011 - 0:56

Wat vervelend Rush?
De bak was nog wel schoon genoeg?
PluDan
PluDan
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10

Bericht  Sarah1985 ma 17 okt 2011 - 0:57

als ze daar 1 keer gepoept heeft zit haar geur eraan en daar doet ze het weer. Maar haar kattebak stond ernaast? Vreemd dat ze dat dan doet. Onze kat deed het eens in de plantenbak maar toen hadden we de deur dicht en kon die niet bij de kattenbak.

Je hebt het ook wel goed opgelost om dr te straffen. Verder geen tips
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Bericht  Rush ma 17 okt 2011 - 0:58

Ja, die schep ik iedere dag 1 of 2x leeg, dus daar kan het niet aan liggen.

Ik had wel zo`n kattenbakzak in de kattenbak en volgens mij vond ze die al niet fijn, dus die heb ik er direct uitgehaald en nieuw grit en alles er in.

Ik heb soms het idee dat ze alleen maar wil poepen als ik er bij ben, maar toch vind ik ook dagelijks wel een drol waar ik niet bij was, zeg maar. Gewoon in de kattenbak dus.

Weet jij misschien iets waar ik het tapijt mee in kan sprayen zodat ze er niet weer gaat zitten, want ze gaat dus ook gewoon op de kattenbak.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Rush ma 17 okt 2011 - 1:00

Sarah1985 schreef:als ze daar 1 keer gepoept heeft zit haar geur eraan en daar doet ze het weer. Maar haar kattebak stond ernaast? Vreemd dat ze dat dan doet. Onze kat deed het eens in de plantenbak maar toen hadden we de deur dicht en kon die niet bij de kattenbak.

Je hebt het ook wel goed opgelost om dr te straffen. Verder geen tips
Ja, ik heb die hoek goed schoongemaakt en daarna ingespoten met allesreiniger en toen deed ze het de dag erna in de andere hoek. Ik heb na die laatste keer het hele tapijt ingespoten met allesreiniger spul en hoop dus dat ze het nu niet weer doet, maar het leek alsof ze daar gisteren wel weer zin in had.

Haar kattenbak staat in een andere kamer, maar die deur is altijd open en daar kan ze altijd heen. Dat is 6 meter van dat tapijt ofzo. Ze kan nu, als we weg zijn, niet bij dat tapijt in de buurt komen gelukkig.

Was het maar in de plantenbak haha :P
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Lejow ma 17 okt 2011 - 1:01

Rush schreef:Ja, die schep ik iedere dag 1 of 2x leeg, dus daar kan het niet aan liggen.

Ik had wel zo`n kattenbakzak in de kattenbak en volgens mij vond ze die al niet fijn, dus die heb ik er direct uitgehaald en nieuw grit en alles er in.

Ik heb soms het idee dat ze alleen maar wil poepen als ik er bij ben, maar toch vind ik ook dagelijks wel een drol waar ik niet bij was, zeg maar. Gewoon in de kattenbak dus.

Weet jij misschien iets waar ik het tapijt mee in kan sprayen zodat ze er niet weer gaat zitten, want ze gaat dus ook gewoon op de kattenbak.

peper schijnen ze niet fijn te vinden, of tijdelijk een stukje alluminium folie
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 5 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

Permissies van dit forum: