Kattenvraagjes!
+20
TukTuk
Verona
banjer49
aniet
Sorella
Lejow
Sarah1985
RioolSpook
TNMN
Marin
Inge
Jeanette
Suus
Raindrop
norah
Starla
Minx
Liz
litllejoy
Rush
24 plaatsers
Pagina 6 van 6
Pagina 6 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: Kattenvraagjes!
TNMN schreef:Mijn kat wil ook nog niet (ze is pas een jaar en een aantal maanden) op schoot, vind ik toch eigenlijk best jammer! Ik hoop dat als ze wat ouder is, ze het wel gaat doen
Ik heb er 2, die zijn nu ong een half jaar oud en dat zijn echte knuffels, die willen niet liever hahaha.
PluDan- Kletskop
- Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10
Peper kan nooit kwaad op het tapijt. Het is toch donker tapijt.
Een vriend van ons kwam al met koffie dik aanzetten, maar we drinken geen koffie en dat gaat vast in het tapijt zitten.
Een vriend van ons kwam al met koffie dik aanzetten, maar we drinken geen koffie en dat gaat vast in het tapijt zitten.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Lejow schreef:Rush schreef:Ja, die schep ik iedere dag 1 of 2x leeg, dus daar kan het niet aan liggen.
Ik had wel zo`n kattenbakzak in de kattenbak en volgens mij vond ze die al niet fijn, dus die heb ik er direct uitgehaald en nieuw grit en alles er in.
Ik heb soms het idee dat ze alleen maar wil poepen als ik er bij ben, maar toch vind ik ook dagelijks wel een drol waar ik niet bij was, zeg maar. Gewoon in de kattenbak dus.
Weet jij misschien iets waar ik het tapijt mee in kan sprayen zodat ze er niet weer gaat zitten, want ze gaat dus ook gewoon op de kattenbak.
peper schijnen ze niet fijn te vinden, of tijdelijk een stukje alluminium folie
Alluminium folie vinden ze toch ook niet fijn?
* ohhww zoooo, ik lees niet goed .
PluDan- Kletskop
- Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10
Nou ik ga het proberen haha. Ik hoop eigenlijk dat het gewoon een gekke bui was, want als ze me dit dagelijks flikt ben ik er straks snel klaar mee.
Rush- Lady Post-a-lot
Rush schreef:Nou ik ga het proberen haha. Ik hoop eigenlijk dat het gewoon een gekke bui was, want als ze me dit dagelijks flikt ben ik er straks snel klaar mee.
En dan? Ze doet dit echt niet om je te pesten.
Als katten buiten de bak hun behoefte doen is het eerste wat je moet doen met ze naar de Da te gaan. Om uit te sluiten of er geen medische oorzaak is. Als dat niet het geval is kan het een gedragsprobleem zijn. Jullie kitten is de hele dag alleen. Dat kan al de oorzaak zijn. Omdat het misschien stress heeft omdat jullie weg zijn en zij alleen is. Jij zegt dat je denkt dat ze bijna alleen maar poept als jij er bij bent. Dan kan het wezen dat ze dus inderdaad te vroeg bij de moeder is weg gehaald. Moeder zorgde na het eten dat de ontlasting eruit kwam. Misschien dat ze jou daar mee associeert
Hoeveel kattenbakken heb je? De regel is altijd het aantal katten + 1. Daarbij is het nog een kleintje en kan de afstand van de bak net te ver zijn.
De plek kun je schoonmaken met met azijn of iets met citroen, Groene Biotex, soda, groene zeep,Odor Guard, Ecodor of Stalfris, Afwasmiddel verdunt met spiritus, Fibresse, oxigel spray, Alle nare geurtjes weg van HP (op de bron spuiten) , Alle nare luchtjes weg van HP (in de ruimte spuiten)
Hopelijk heb je er wat aan.
Gast- Gast
Nou, ze is niet bepaald te vroeg bij de moeder weggehaald, dus daar kan het in ieder geval niet aan liggen.
Ze poept ook gewoon op de bak, als ik er niet ben, maar ze vind het schijnbaar fijn om op de bak te gaan, net als ik bezig ben om dat ding leeg te scheppen.
Ik heb gewoon 1 kattenbak en heb nog nooit voor 1 kat 2 kattenbakken aangeschaft. Dat vind ik echt onzin. Ze doet het al weken prima met 1 bak en ze doet dus ook beide behoeftes er gewoon in.
Hoe bedoel je dat de afstand van de bak net te ver kan zijn? Ze zit er de hele dag praktisch naast .
Ik zal het schoonmaken met iets met citroen, misschien helpt dat. Sowieso hoop ik dat ze het vandaag laat als ik er straks weer ben.
Misschien had ze juist wel stress omdat m`n vriend de afgelopen 3 weken iedere dag thuis was
Ze poept ook gewoon op de bak, als ik er niet ben, maar ze vind het schijnbaar fijn om op de bak te gaan, net als ik bezig ben om dat ding leeg te scheppen.
Ik heb gewoon 1 kattenbak en heb nog nooit voor 1 kat 2 kattenbakken aangeschaft. Dat vind ik echt onzin. Ze doet het al weken prima met 1 bak en ze doet dus ook beide behoeftes er gewoon in.
Hoe bedoel je dat de afstand van de bak net te ver kan zijn? Ze zit er de hele dag praktisch naast .
Ik zal het schoonmaken met iets met citroen, misschien helpt dat. Sowieso hoop ik dat ze het vandaag laat als ik er straks weer ben.
Misschien had ze juist wel stress omdat m`n vriend de afgelopen 3 weken iedere dag thuis was
Rush- Lady Post-a-lot
DA gebeld, dat kost niets.
Die assistente zegt dat het kan komen doordat ik eerst een kattenbak zak had en ze dat niet fijn vond (en nu weer even moet wennen aan bak zonder zak) of doordat de kattenbak voorheen op dat stuk tapijt stond. Dus ik moet inderdaad het tapijt goed schoonmaken met iets met citroen o.i.d. Ze zei in ieder geval dat het wel vaker voorkomt.
Als ze het regelmatig gaat doen moet ik weer even bellen :-)
Die assistente zegt dat het kan komen doordat ik eerst een kattenbak zak had en ze dat niet fijn vond (en nu weer even moet wennen aan bak zonder zak) of doordat de kattenbak voorheen op dat stuk tapijt stond. Dus ik moet inderdaad het tapijt goed schoonmaken met iets met citroen o.i.d. Ze zei in ieder geval dat het wel vaker voorkomt.
Als ze het regelmatig gaat doen moet ik weer even bellen :-)
Rush- Lady Post-a-lot
Gast- Gast
De katten van mijn vriend hebben de afgelopen 2 maand twee keer naast de bak gepoept/geplast 1 keer toen hij op vakantie was en 1 keer toen we laminaat aan het leggen waren.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
Ja Fairy, maar dat kan ik me opzich wel voorstellen, die veranderingen.
Anyway, vanavond ging ze weer zo ruiken en heb ik haar op haar bak gezet, ze ging direct poepen en zostraks zou ze er 'zo te zien' gaan plassen en heb ik haar daar vandaan gehaald en ook op de bak gezet, toen deed ze ook iets aan het geluid te horen.
Anyway, nu heb ik het schoongemaakt met pure citronella en dat beviel haar zo te zien niet haha. Ze was direct pleite.
Anyway, vanavond ging ze weer zo ruiken en heb ik haar op haar bak gezet, ze ging direct poepen en zostraks zou ze er 'zo te zien' gaan plassen en heb ik haar daar vandaan gehaald en ook op de bak gezet, toen deed ze ook iets aan het geluid te horen.
Anyway, nu heb ik het schoongemaakt met pure citronella en dat beviel haar zo te zien niet haha. Ze was direct pleite.
Rush- Lady Post-a-lot
Nee niet meer gelukkig. Gisteren zat ze wel op het betreffende stukje tapijt, maar ze deed verder niets vreemds.
Rush- Lady Post-a-lot
Pagina 6 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Pagina 6 van 6
Permissies van dit forum: