Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kattenvraagjes!

+20
TukTuk
Verona
banjer49
aniet
Sorella
Lejow
Sarah1985
RioolSpook
TNMN
Marin
Inge
Jeanette
Suus
Raindrop
norah
Starla
Minx
Liz
litllejoy
Rush
24 plaatsers

Pagina 4 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Kattenvraagjes! - Pagina 4 Empty Re: Kattenvraagjes!

Bericht  Rush wo 21 sep 2011 - 2:24

Jaa die zachte balletjes zijn ook cool!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  aniet wo 21 sep 2011 - 2:37

Mijn kat speelt graag met een lege wc rol en met een klein flesje spa wat leeg is,een dopje van een pak drinken,propje aluminiumfolie.
Verder heb ik balletjes en muizen uit de winkel.
aniet
aniet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1824
Punten : 2165
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  TNMN wo 21 sep 2011 - 2:38

Rush schreef:
TNMN schreef:

Ja, altijd helemaal. We geven haar precies wat op de achterkant van de zak staat (60kg) en daar ook nog eens een zakje natvoer bij... We hebben haar nog niet zo lang, dus misschien is het nog wennen ofzo? Maar ze is vrij dun, dus als ze wat aankomt zou het ook niet erg zijn. Wil geen hele dikke kat natuurlijk 🐱
g mag ik hopen :P

angel wij hebben een leeuw
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  banjer49 wo 21 sep 2011 - 5:41

ik heb twee katten ook twee kattenbakken, schep elke dag poepjes en plasjes er uit, heb van die hout korrels dus plasjes worden een klont zeg maar, maak hem niet zo vaak schoon, word niet echt vies door dat het klompvormige korrels zijn.
ze krijgen elke morgen en avond half bekertjes brokjes samen en dat is echt meer dan genoeg, en water drinken doen ze het liefst uit de kraan, staat wel water bakje bij de brokjes maar dat gebruiken ze niet zo vaak.
en natvoer geef ik ze heel af en toe, moet echt traktatie blijven, ze krijgen wel elke morgen en als ik thuis kom van werk en als ik naar bed ga katten snoepjes vinden ze echt lekker.
banjer49
banjer49
Prater
Prater

Aantal berichten : 1102
Punten : 1404
Registratiedatum : 13-12-10

Bericht  Gast wo 21 sep 2011 - 5:51

Hoevaak schep je uitwerpselen uit de kattenbak? Om de dag
Hoevaak maak je de kattenbak schoon en waarmee? 2/3 keer per week, met heet water en een oude afwasborstel.
Wat drinkt jullie kat? Water of kattenmelk en hoeveel? Water, 2 x daags vers.
Wat krijgt hij/zij te eten en hoeveel eet ze? Droge brokjes, 2 x daags een klein handje. Af en toe natvoer en soms hebben we kattesnoepjes in huis.

We hebben twee poezen. Ze hebben 2 voerbakjes, 2 waterbakjes en 2 kattebakken.

Qua speeltjes geen tips, onze poezen spelen niet met muisjes etc als ik dat voor ze koop. Maar ik denk dat dat komt omdat ze beiden al ruim 4 zijn; toen we ze net hadden speelden ze met alles wat los en vast zat :P

Gast
Gast

Bericht  Verona wo 21 sep 2011 - 22:16

Wij kregen onze ene kitten heel erg jong met 5,5 weken. Hij kon toen net natvoer eten. Wij zijn toen langzaam over gegaan op harde brokken. Melk deden we dan 1x per dag geven, en voor de rest gewoon water. In natvoer zit namelijk ook weer water. Hij dronk het water meteen al! Wij geven onze katten ook Royal Canin. Bij de speciaal zaak kan je van die maatbekers krijgen. Elke ochtend schep je dan gewoon de hoeveelheid eten die ze mag hebben en dan weet je dat ze daar de hele dag mee moet doen. Natvoer van Royal Canin ruikt trouwens al vele male minder dan elk ander natvoer. Al is dat natvoer best prijzig, daarom krijgen ze het hier ook alleen in het weekend. Kattenbak doe ik trouwens 2x per dag.

Qua speeltjes zijn de dingetjes met catnip erin hier favoriet, en de Cat it speelrail. Die is echt geweldig! Ook van die speeltjes die je moet bevestigen in de krabpaal zijn favoriet.
Verona
Verona
Prater
Prater

Aantal berichten : 581
Punten : 708

Bericht  TukTuk do 22 sep 2011 - 1:56

Hoevaak schep je uitwerpselen uit de kattenbak? Iedere dag of om de dag, ligt er een beetje aan of ze veel buiten geweest zijn. Ze gaan namelijk liever buiten dan op de bak, dus soms is iedere dag niet nodig

Hoevaak maak je de kattenbak schoon en waarmee?
1x per week gemiddeld, soms 1x per 1,5 week het grid er uit halen, we gebruiken sinds kort van die zakken voor in de bak zodat hij zo goed mogelijk schoon blijft. Dan met kokend water en bleek de bak reinigen.

Wat drinkt jullie kat? Water of kattenmelk en hoeveel?
Alleen water, kattenmelk is niet goed voor ze. We hebben een hondenbak water en 2 kleine bakjes water staan, en ze drinken redelijk wat. Het is ook een tip om meerdere bakjes water neer te zetten, ook juist op plekken waar het eten niet staat, dan drinken ze veel meer. Die van ons verkiezen de bak bij de deur boven het bakje bij het eten. Ik ververs het wel iedere dag.

Wat krijgt hij/zij te eten en hoeveel eet ze?
Carocat Lamb and Rice, en ik vul gewoon de bakjes bij als het op is. Ze hebben de hele dag brokken tot hun beschikking. Op dit moment zitten ze op hypoallergeen voer en daarvan krijgen ze maar heel weinig (afgewogen hoeveelheid volgens de zak) want anders blijven ze er van eten en daar is het iets te duur voor.. Maar dat duurt nog een weekje voordat ze weer over gaan stappen.
Verder kregen ze natvoer iedere avond een half zakje per kat, maar de ene gaat er van aan de schijterij en de ander likt alleen de saus op.. Dus zijn er mee gestopt.
Je maakt ze veel meer blij met gekookte of rauwe kip of gekookte witvis.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Jerry do 22 sep 2011 - 3:29

Rush schreef:Wij hebben sinds afgelopen weekend een kitten in huis, echt super schattig, maar ik heb toch wat vraagjes smile

Hoevaak schep je uitwerpselen uit de kattenbak? 1x per dag. Tenzij ik niet thuis ben, want m'n vriend 'vergeet' het altijd
Hoevaak maak je de kattenbak schoon en waarmee? 1x per week. Grit eruit, schoonmaakdoekje erdoor en nieuw grit erin
Wat drinkt jullie kat? Water of kattenmelk en hoeveel? water (vind melk onzin)
Wat krijgt hij/zij te eten en hoeveel eet ze? nu nog kittenbrokjes (c1000 eigen merk). Volgens 't zakje mogen ze dat tot een jaar, maar vanaf een maand of 5 (zegmaar tegelijk met sterilisatie) kunnen ze prima volwassen brokjes krijgen (alleen zo oud is ze nog niet)

Even om te checken of onze kitten wat normaal is, haha :P

Wat zijn trouwens leuke speeltjes (homemade kan ook) om bijv aan de trap te hangen of waarmee ze zichzelf kan vermaken. Ze heeft een muis met belletje vanuit haar nest mee en dat is zeer makkelijk om haar te lokken, maar ze speelt er niet echt mee.

Anders nog leuke weetjes of tips?!

Onze kat speelt echt met alles wat niet voor haar bedoeld is: proppen papier, knijpers, plastic zakjes (presteerde het om vanochtend mijn lunch, in boterhamzakje, uit m'n tas te vissen om daar vervolgens mee te spelen...). Ze heeft nu een klein zacht balletje waar ze momenteel ook wel veel mee speelt. Blijft af en toe aan haar pootje hangen, waardoor die weer wegrolt en ze kan m meenemen als 'prooi' en wat op kauwen...

Over hoeveel eten een kat nodig heeft, das per kat verschillend. Google maar eens op 'groeicurve kat' of 'groeicurve kittens' en dan kun je een heel mooi bestandje downloaden waarin je per week kan bijhouden hoeveel je kat weegt en wat het minimale en maximale gewicht is voor een bepaalde leeftijd en kun je zien of je kat daar een beetje in zit. Zo weet je ook of ze te veel/te weinig eten krijgt (de richtlijnen op de verpakking van kattenvoer is meestal teveel...)
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112

Bericht  Gast do 22 sep 2011 - 3:47

Ik verschoon de kattenbak elke dag, schep er dus helemaal niks uit, ik doe een krant met daarop korrels, en die til ik er zo uit. Er staan elke dag brokjes voor hem, met een grote bak water (dat drinkt die zóveel). In de avond krijgt hij een kuipje nat voer, dat is echt zijn eten voor hem. En tussendoor wel eens koffiemelk of wat geitenmelk!

Gast
Gast

Bericht  Jerry do 22 sep 2011 - 6:36

Sorella schreef:

Sponsballen zijn leuk! Omdat ze zo zacht zijn blijft het een beetje aan de nagels van de kat hangen waardoor dat ding alle kanten opgaat als ze er een tik tegen aangeeft!
Of van die speelhengels, kunnen jullie samen spelen! Vooral kittens spelen echt heel gemakkelijk, maak een propje van een papiertje en daar kan ze al uren zoet mee spelen! Of een propje van aluminium!
Kattenvraagjes! - Pagina 4 Herschaalde%20kopie%20van%200215358

Die bedoelde ik dus! Very Happy
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Bericht  Jerry ma 26 sep 2011 - 19:48

Om niet een nieuw topic te openen, heb ik ook nog een kattenvraagje:

Wie geeft zijn kat de c1000-brokjes?
Ik heb nu de kittenbrokjes, maar sinds kort zitten die in een nieuwe verpakking. Althans, ik dacht dat het alleen de verpakking was. Maar ook de brokjes zijn ieniemini vergeleken met de vorige... Onze kat heeft deze brokjes ook veel sneller op!

Wie weet wat voor brokjes de volwassenbrokjes nu zijn?

En onze dierenarts zei dat je wel kunt switchen van kitten naar volwassenbrokjes als ze gesteriliseerd zijn, maar kan het ook eerder? Vind deze brokjes drie keer niks...
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Bericht  Rush ma 26 sep 2011 - 23:19

Vroeger kregen de katten nooit kittenbrokjes, maar het schijnt wel echt beter te zijn. Geen echt antwoord dus.

Onze kitten zit nu helemaal op water en droge brokjes!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  MADDIE ma 26 sep 2011 - 23:24

Rush schreef:Vroeger kregen de katten nooit kittenbrokjes, maar het schijnt wel echt beter te zijn. Geen echt antwoord dus.

Onze kitten zit nu helemaal op water en droge brokjes!

Dan doet ze het erg goed he!! Mijn twee poesjes hadden toen een moeilijke start. Waren waarschijnlijk niet helemaal goed verzorgt bij het nestje. Dus zal die tijd echt nooit meer vergeten. Gelukkig gaat het nu prima met ze en zijn ze alweer anderhalf!!
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Minx ma 26 sep 2011 - 23:32

Ik heb geenidee ik weet wel dat c1000 brokken niet erg goed voor een kat zijn het hoofd bestanddeel is namelijk geen vlees iets wat wel zou moeten. Wij hebben wel eens uit nood zo'n zak gehad maar echt wat een stank kwam er dan uit zeg.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Raindrop ma 26 sep 2011 - 23:39

Ik weet niks van de C-1000 brokjes. Wij geven onze eigenlijk voornamelijk Royal Canin. Maar we mengen er meestal nog wat soorten doorheen. Nu is dat Hill's en Purine One.
Onze kat heeft kitten brokjes gekregen totdat hij gecastreerd werd.
Daarna zijn we overgegaan op brokjes voor binnenhuiskatten en brokjes voor gecastreerde katten.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284

Bericht  Gast ma 26 sep 2011 - 23:42

Ik snap 't gedoe met die brokjes niet meer hoor. De één zegt dat zachtvoer beter is en dan komt er weer iemand die claimt dat zachtvoer voornamelijk water is en ik beter brokken kan geven!

Nu staat er gewoon de hele dag brokken én zachtvoer tot de beschikking van mijn monster en meneer is kerngezond, alleen wat licht; hij mag ruim een kilo aankomen.

Gast
Gast

Bericht  Rush ma 26 sep 2011 - 23:46

Bazinga schreef:Ik snap 't gedoe met die brokjes niet meer hoor. De één zegt dat zachtvoer beter is en dan komt er weer iemand die claimt dat zachtvoer voornamelijk water is en ik beter brokken kan geven!

Nu staat er gewoon de hele dag brokken én zachtvoer tot de beschikking van mijn monster en meneer is kerngezond, alleen wat licht; hij mag ruim een kilo aankomen.
Hij heeft teveel keus whaha
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Minx wo 28 sep 2011 - 1:01

Bazinga schreef:Ik snap 't gedoe met die brokjes niet meer hoor. De één zegt dat zachtvoer beter is en dan komt er weer iemand die claimt dat zachtvoer voornamelijk water is en ik beter brokken kan geven!

Het beste voer voor een kat?? VERS haha maar ja dat is wel een heel gepuzzel, want ze moeten dan echt variatie hebben. Een goede brok is prima en daarnaast zachtvoer denk dus dat je een prima combi hebt. En inderdaad lekker laten staan als je kat te licht is is dat geen probleem
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Rush wo 28 sep 2011 - 1:08

Hoeveel handjes droogvoer krijgt jullie kitten? Ik kan niet wegen haha..
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 28 sep 2011 - 11:01

Droge brokken zijn altijd beter. Zacht voer is minstens 80% water en daar betaal jij dus geld voor. Je kan het wel geven als je een kat hebt die heel slecht drinkt of als extraatje, maar het is absoluut niet noodzakelijk. Droge brokken zijn ook beter voor de stoelgang (en dus de kattenbaklucht) en voor de tanden.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 28 sep 2011 - 11:15

Rush schreef:Wij hebben sinds afgelopen weekend een kitten in huis, echt super schattig, maar ik heb toch wat vraagjes smile

Hoevaak schep je uitwerpselen uit de kattenbak? Dagelijks, mijn kat is nogal een miep als het op hygiëne aankomt
Hoevaak maak je de kattenbak schoon en waarmee? Een keer per twee weken helemaal, gewoon met een sopje. Bewust niet met chloor, want dat ruikt naar kattenurine en dan heeft madam het idee dat haar bak nog vies is.Ik heb kittyfriend ultra, dat klontert heel goed.
Wat drinkt jullie kat? Water of kattenmelk en hoeveel? Water, kattenmelk is ontzettend ongezond. Zoals een dierenarts ooit zei: "Een kat gaat in het wild toch ook niet onder een koe hangen?" Mijn dierenarts heeft zelfs waarschuwingsposters hangen waarop staat dat een schoteltje kattenmelk te vergelijken is met iets als 3 hamburgers of 5 chocoladerepen.
Wat krijgt hij/zij te eten en hoeveel eet ze?Royal Canin Urinary S/O (droge brokken), 40 gram per dag.

Even om te checken of onze kitten wat normaal is, haha :P

Bij kittens hoef je nog niet echt maat te houden met voer. Ik heb nog nooit een kitten gehad die teveel at. Ze moeten er nog van groeien, dus zolang je de juiste dingen voert, hoef je het niet precies af te wegen.

Wat zijn trouwens leuke speeltjes (homemade kan ook) om bijv aan de trap te hangen of waarmee ze zichzelf kan vermaken. Ze heeft een muis met belletje vanuit haar nest mee en dat is zeer makkelijk om haar te lokken, maar ze speelt er niet echt mee.

Anders nog leuke weetjes of tips?!

Qua speeltjes: koop vooral niet teveel, vaak vinden ze de meest simpele dingen leuk. Mijn kat heeft zich afgelopen week uren vermaakt met een rest cadeaupapier.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 28 sep 2011 - 19:46

Dijn82 schreef:

Droge brokken zijn altijd beter. Zacht voer is minstens 80% water en daar betaal jij dus geld voor. Je kan het wel geven als je een kat hebt die heel slecht drinkt of als extraatje, maar het is absoluut niet noodzakelijk. Droge brokken zijn ook beter voor de stoelgang (en dus de kattenbaklucht) en voor de tanden.

Dit is niet waar. Je kunt beter de kat alleen op nat voer zetten dan op brokken. Neem wel nat voer wat echt uit goed en veel vlees bestaat. Als je bijvoorbeeld het merk Almo Nature hebt, de meeste blikjes bestaan al voor 50% tot 75% uit vlees. Brokken zijn niet goed. Bevatten meestal veel granen, groenten en suiker waar een kat niks aan heeft. Daarbij veroorzaakt dat ook nog eens tandplak (dierenartsen beweren dat het er mee af gaat maar dat is niet waar). Of iets goed is voor de stoelgang heeft te maken met de hoeveelheid vlees dat het eten bevat. Hoe meer vlees hoe beter. Dat kan een kat goed verteren waardoor je bijna geen afval hebt.

Gast
Gast

Bericht  Raindrop do 29 sep 2011 - 4:00

Maar van alleen nat voer, wordt een kat daar niet mega dik van?
Ik heb altijd een bakje brokken staan voor de kat, ik zorg ook altijd dat er voldoende in zit.
Verder krijgt meneer twee keer per week nat voer (85 gram of 100 gram per keer).
Tot nu toe is hij kerngezond en zijn vacht glanst ontzettend mooi.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Bericht  Sarah1985 do 29 sep 2011 - 4:02

onze kat heeft gewoon een bakje brokjes staan, en als die leeg is krijgt die nieuwe.
En elke dag een zakje nat voer. En onze kat is niet dik. Volgens de dierenarts te dun en moet die meer eten maar dat doen we niet.

Drinken jullie katten ook zo weinig. Die van ons drinkt haast niet. En het liefst zo vies mogelijk water, als ik het nu neerzet drinkt die over 3 weken het pas op
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Raindrop do 29 sep 2011 - 4:07

Oh wat raar Sarah dat je kat vies water drinkt.

Wij hebben sindskort een drinkfontein en nu drinkt onze kat alleen nog maar daar uit.
Verder hebben we op nog een plaats een drinkbakje met water staan. Zodat hij niet vergeet om te drinken haha.
Katten schijnen dat vaker te doen he.

Onze kat pakt ook dikwijls het water met zijn pootjes en drinkt dat zo op, dat doet hij ook soms met zijn eten.
Doen jullie katten dat ook?
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 4 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

Permissies van dit forum: