Kattenvraagjes!
+20
TukTuk
Verona
banjer49
aniet
Sorella
Lejow
Sarah1985
RioolSpook
TNMN
Marin
Inge
Jeanette
Suus
Raindrop
norah
Starla
Minx
Liz
litllejoy
Rush
24 plaatsers
Pagina 1 van 6
Pagina 1 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Kattenvraagjes!
Wij hebben sinds afgelopen weekend een kitten in huis, echt super schattig, maar ik heb toch wat vraagjes
Hoevaak schep je uitwerpselen uit de kattenbak?
Hoevaak maak je de kattenbak schoon en waarmee?
Wat drinkt jullie kat? Water of kattenmelk en hoeveel?
Wat krijgt hij/zij te eten en hoeveel eet ze?
Even om te checken of onze kitten wat normaal is, haha
Wat zijn trouwens leuke speeltjes (homemade kan ook) om bijv aan de trap te hangen of waarmee ze zichzelf kan vermaken. Ze heeft een muis met belletje vanuit haar nest mee en dat is zeer makkelijk om haar te lokken, maar ze speelt er niet echt mee.
Anders nog leuke weetjes of tips?!
Wat zijn trouwens leuke speeltjes (homemade kan ook) om bijv aan de trap te hangen of waarmee ze zichzelf kan vermaken. Ze heeft een muis met belletje vanuit haar nest mee en dat is zeer makkelijk om haar te lokken, maar ze speelt er niet echt mee.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Re: Kattenvraagjes!
Die hebben we niet maar ik zou om de dag scheppen.
We hebben er geen.
Gewoon water, als t op is bijvullen. Kattenmelk moet je zien als extra.
Royal canin voor buiten katten. Elke dag vullen we de bakjes aan, ze kunnen dus de hele dag eten, meestal hoeven we alleen sochtends de bakjes te vullen.
Die hebben we niet maar ik zou om de dag scheppen.
We hebben er geen.
Gewoon water, als t op is bijvullen. Kattenmelk moet je zien als extra.
Royal canin voor buiten katten. Elke dag vullen we de bakjes aan, ze kunnen dus de hele dag eten, meestal hoeven we alleen sochtends de bakjes te vullen.
Gast- Gast
Rush schreef:Hoevaak schep je uitwerpselen uit de kattenbak? Nooit
Hoevaak maak je de kattenbak schoon en waarmee? 1 a 2 keer in de week met water en allesreiniger en 1x in de maand met chloor
Wat drinkt jullie kat? Water of kattenmelk en hoeveel? Alleen water en dat verversen we iedere avond
Wat krijgt hij/zij te eten en hoeveel eet ze? Alleen brokken van Royal Canin en ze krijgen ieder 100 gram (het zijn dan ook grote katers die goed eten)
Ik heb een keer zo'n speeltje gekocht voor aan de deuropening. Het was een eend aan een lange stiek en dan geeft echt veel speelplezier ! Verder vinden ze een stuk veter of een dopje van een sappak ook geweldig. Eigenlijk vinden ze van die huis,tuin en keuken dingen veel leuker om mee te spelen dan met iets van de winkel
Gast- Gast
Hee dat dopje is wel een goede hahaha, daar was ik nog niet opgekomen. Propjes papier door de kamer slaan vind ze ook heel leuk!
Rush- Lady Post-a-lot
Ik heb 2 kitten van 5 maanden oud:
Ik schep elke ochtend (met 2 katten is dat wel nodig)
Meestal 2x per week. Gooi het grind gewoon in een vuilniszak en dan in de container.
Maak het schoon met afwasmiddel, goed uitspoelen! Dan krantje erin en kattengrind erop.
Water en heel af en toe een beetje verdunde melk
Heel de dag door staan er brokjes (whiskas junior). S'ochtend vul ik deze bak en daar doen ze ook echt 24uur mee.
S'avonds, wanneer ik thuis kom van het werk, krijgen ze samen een half blikje pate of brokjes in saus (markant merk).
Bij mij spelen ze met alles. Ik had een plantje staan en daar zaten soort rieten stokjes in. Daar spelen ze nu mee. Haarelastiekjes, wattenstaafjes (schoon ;-)) en ze hebben ook muisjes.
Ik schep elke ochtend (met 2 katten is dat wel nodig)
Meestal 2x per week. Gooi het grind gewoon in een vuilniszak en dan in de container.
Maak het schoon met afwasmiddel, goed uitspoelen! Dan krantje erin en kattengrind erop.
Water en heel af en toe een beetje verdunde melk
Heel de dag door staan er brokjes (whiskas junior). S'ochtend vul ik deze bak en daar doen ze ook echt 24uur mee.
S'avonds, wanneer ik thuis kom van het werk, krijgen ze samen een half blikje pate of brokjes in saus (markant merk).
Bij mij spelen ze met alles. Ik had een plantje staan en daar zaten soort rieten stokjes in. Daar spelen ze nu mee. Haarelastiekjes, wattenstaafjes (schoon ;-)) en ze hebben ook muisjes.
Laatst aangepast door litllejoy op di 20 sep 2011 - 22:53; in totaal 1 keer bewerkt
litllejoy- Prater
- Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11
Wij hebben 2 katten en dus ook 2 kattenbakken, schep ze iedere dag leeg
We verschonen de kattenbak iedere week. We hebben van die plastic zakken die we erin leggen zodat je ze heel makkelijk kan verschonen. Eens in de 2 weken doe ik de bakken met chloor.
De katjes drinken water. Gaf ze eerst nog wel eens kattenmelk 's ochtends (als lekkernij) maar dit vonden ze niet echt bijzonder dus krijgen ze niet meer.
Ze krijgen iedere dag 1,5 kopje droogvoer en een half zakje natvoer. Ze krijgen droogvoer van felix en zakjes natvoer van ah merk. Ook krijgen ze vrijwel iedere dag snoepjes (whiskas temptations)
Edit: wij hebben speeltjes bij de wibra gekocht. Een soort stok met een lang bontje eraan en aan het einde een paar visjes. Die vinden ze geweldig. Ook hebben ze balletjes met geluid erin, vinden ze ook heel leuk. Verder is een van onze katjes gek op een bolletje aluminiumfolie. Verder heb ik boven in de logeerkamer mijn knuffels staan, die vind ik regelmatig beneden terug net als sokken en strings
Wij hebben 2 katten en dus ook 2 kattenbakken, schep ze iedere dag leeg
We verschonen de kattenbak iedere week. We hebben van die plastic zakken die we erin leggen zodat je ze heel makkelijk kan verschonen. Eens in de 2 weken doe ik de bakken met chloor.
De katjes drinken water. Gaf ze eerst nog wel eens kattenmelk 's ochtends (als lekkernij) maar dit vonden ze niet echt bijzonder dus krijgen ze niet meer.
Ze krijgen iedere dag 1,5 kopje droogvoer en een half zakje natvoer. Ze krijgen droogvoer van felix en zakjes natvoer van ah merk. Ook krijgen ze vrijwel iedere dag snoepjes (whiskas temptations)
Edit: wij hebben speeltjes bij de wibra gekocht. Een soort stok met een lang bontje eraan en aan het einde een paar visjes. Die vinden ze geweldig. Ook hebben ze balletjes met geluid erin, vinden ze ook heel leuk. Verder is een van onze katjes gek op een bolletje aluminiumfolie. Verder heb ik boven in de logeerkamer mijn knuffels staan, die vind ik regelmatig beneden terug net als sokken en strings
Laatst aangepast door Liz op di 20 sep 2011 - 22:55; in totaal 1 keer bewerkt
Liz- Prater
- Aantal berichten : 825
Punten : 994
Registratiedatum : 28-08-11
Kattenbak meestal 2 keer in de week en uitscheppen doet mijn vriend maar dat is ook afhankelijk van je kat je hebt katten die niet eens meer op de bak willen als er 1 poepje in ligt. Kattenmelk is niet verstandig om iedere dag te geven het is meer iets voor af en toe voor de lekker vergelijk het met alcoholische dranken voor mensen. Voor een kitten is het verstandig als ze onbeperkt kwalitatief goed voer hebben staan dus geen whiskas oid. De katten van mijn vriend krijgen het voer afgewogen verspreid over de dag. 1 is namelijk een beetje een fatcat.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
Ik schep elke dag de bak. Ik verschoon de bak 1x per week helemaal, dan maak ik hem ook schoon met dik bleek. (Heb nu 2 katten maar toen ik er 1 had deed ik dat ook.)
Mijn katten drinken water, hebben altijd brokjes in hun bakkie en 2x per week krijgen ze een nat vleesje.
Lievelingsspeeltjes zijn hier cadeausliertjes, papier in stukken scheuren, stickers, wasgoed van de lijn halen door in knijpers te bijten, een knuffel, schoenen, mijn kitten vind een vishengel met van die veertjes heel leuk, en oh ja de nepmuisjes vinden ze soms ook wel leuk Vooral een muisje wat piept als ze hem slaan.
Mijn katten drinken water, hebben altijd brokjes in hun bakkie en 2x per week krijgen ze een nat vleesje.
Lievelingsspeeltjes zijn hier cadeausliertjes, papier in stukken scheuren, stickers, wasgoed van de lijn halen door in knijpers te bijten, een knuffel, schoenen, mijn kitten vind een vishengel met van die veertjes heel leuk, en oh ja de nepmuisjes vinden ze soms ook wel leuk Vooral een muisje wat piept als ze hem slaan.
Starla- Prater
- Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10
hooi
ik schep elke dag de ontlasting er uit en maak hem een keer in de week helemaal schoon met chloor enzo dan stinkt die ook niet echt
en water ververs ik elke dag en hoeveel hij drinkt verschild van weer, of de verwarming aan staat en of hij nat voer krijgt. die van mij mag geen melk hebben ivm medische problemen maar melk is volgens mij alleen als de kitten nog geen brokken krijgt nodig en later als soort van snoepje en extra maar gebruik wel kattenmelk is speciaal wat ingrediënten uit gewone melk gehaald.
wat de kitten van mijn zusje erg leuk vind zijn veertjes, iets om op te jagen bijvoorbeeld een stokje met elastiek eraan en aan het eind van elastiek iets van veertjes die zijn voor niet veel geld te koop bij dieren winkels. maar ook gewoon touwtje van wol.
die van mij is helemaal gek op alles met kattenkruid erin maar hij is al wat ouder.wat ik wel weet is dat het voor elke kat verschillend is wat hij/zij leuk vind
ik schep elke dag de ontlasting er uit en maak hem een keer in de week helemaal schoon met chloor enzo dan stinkt die ook niet echt
en water ververs ik elke dag en hoeveel hij drinkt verschild van weer, of de verwarming aan staat en of hij nat voer krijgt. die van mij mag geen melk hebben ivm medische problemen maar melk is volgens mij alleen als de kitten nog geen brokken krijgt nodig en later als soort van snoepje en extra maar gebruik wel kattenmelk is speciaal wat ingrediënten uit gewone melk gehaald.
wat de kitten van mijn zusje erg leuk vind zijn veertjes, iets om op te jagen bijvoorbeeld een stokje met elastiek eraan en aan het eind van elastiek iets van veertjes die zijn voor niet veel geld te koop bij dieren winkels. maar ook gewoon touwtje van wol.
die van mij is helemaal gek op alles met kattenkruid erin maar hij is al wat ouder.wat ik wel weet is dat het voor elke kat verschillend is wat hij/zij leuk vind
norah- Fluisteraar
- Aantal berichten : 113
Punten : 174
Registratiedatum : 25-11-10
Onze kattenbak staat trouwens buiten. Als ze naar de bak moeten gaan ze netjes voor de deur zitten net als een hond We hebben ook echt een hele grote kattenbak. Ik heb echt 2 tijgers van katten (beide 8 kilo schoon aan de haak) en in een normaal formaat kattenbak kunnen ze niet draaien als ze er eenmaal inzitten
Gast- Gast
Hoevaak schep je uitwerpselen uit de kattenbak? niet, mijn kat gaat naar buiten en schijt veel in de bosjes van mijn tuin (vind ik geen probleem) Alleen als het slecht weer is gebruikt ze haar kattenbak
Hoevaak maak je de kattenbak schoon en waarmee? niet zo erg vaak, 's winters 1 a 2 x per week omdat ze dan veel binnen is.
Wat drinkt jullie kat? Water of kattenmelk en hoeveel? water, en niet zo erg veel (ze zal buiten ook wel wat vinden)
Wat krijgt hij/zij te eten en hoeveel eet ze? brokjes, meestal eet ze niet meer dan 1,5 bakje per dag. Het is geen grote eter
Hoevaak maak je de kattenbak schoon en waarmee? niet zo erg vaak, 's winters 1 a 2 x per week omdat ze dan veel binnen is.
Wat drinkt jullie kat? Water of kattenmelk en hoeveel? water, en niet zo erg veel (ze zal buiten ook wel wat vinden)
Wat krijgt hij/zij te eten en hoeveel eet ze? brokjes, meestal eet ze niet meer dan 1,5 bakje per dag. Het is geen grote eter
Gast- Gast
Onze kitten heeft tot de dag voordat we haar kregen nog bij haar moeder gedronken, vandaar dat ze nog verdund kattenmelk krijgt, want anders ben ik bang dat ze niet genoeg drinkt als ik er niet ben. Ze at ook alleen maar natvoer met wat harde brokjes erdoor (omdat ze dus altijd bij mama poes 'at') en dat probeer ik op te bouwen naar meer droge brokjes dan nat en dan op een gegeven moment alleen nog maar brokjes en natvoer als special zeg maar.
Mogen ze al van die Whiskas Temptations? Ik heb er verder niet naar gekeken omdat er geen Junior op stond, voor de rest niet op de verpakking gekeken haha
Mogen ze al van die Whiskas Temptations? Ik heb er verder niet naar gekeken omdat er geen Junior op stond, voor de rest niet op de verpakking gekeken haha
Rush- Lady Post-a-lot
Dit soort muisjes zijn ze helemaal gek van. De muisjes die niet gevuld zijn komen dan onder aan dan die met een soort tikje er in en de leukste vinden ze die met een belletje. Helaas hebben we die ooit 1 keer gekregen en nergens weer kunnen vinden. Ding ziet er ook niet meer uit.
Ook een bal waar je voer in kan stoppen is erg leuk. Hier vooral handig om de kat in beweging te krijgen.
Minx- Lady Post-a-lot
Rush schreef:Onze kitten heeft tot de dag voordat we haar kregen nog bij haar moeder gedronken, vandaar dat ze nog verdund kattenmelk krijgt, want anders ben ik bang dat ze niet genoeg drinkt als ik er niet ben. Ze at ook alleen maar natvoer met wat harde brokjes erdoor (omdat ze dus altijd bij mama poes 'at') en dat probeer ik op te bouwen naar meer droge brokjes dan nat en dan op een gegeven moment alleen nog maar brokjes en natvoer als special zeg maar.
wat je dan beter kan doen is goed natvoer geven. Op Kattenplaza staat heel veel over voeding en wat goede voeding is voor een kat.
Minx- Lady Post-a-lot
Rush schreef:
Hoevaak schep je uitwerpselen uit de kattenbak? Elke dag 1 x.
Hoevaak maak je de kattenbak schoon en waarmee? Als het nodig is dus dat verschilt wel enorm.
Ik maak wel geregeld de kattenbak schoon met een vochtig doekje en een heel klein beetje allesreiniger. De klep van onze kattenbak wordt best snel vies.
Wat drinkt jullie kat? Water of kattenmelk en hoeveel? Water. Wij hebben een drinkfontein waar altijd water inzit en op een andere plaats staat nog een bakje met water.
Wat krijgt hij/zij te eten en hoeveel eet ze? Hij heeft altijd een bakje met brokjes staan. Daar gebruiken wij meerdere merken voor: Royal Canin, Hill's en Purina. Die hebben we door elkaar gemixed. Onze kat eet zijn brokjes echt heel goed. Twee keer per week krijgt hij ook een zakje nat voer. Heb daar Whiskas, Felix en Gourmet voor alleen Whiskas vindt hij volgens mij niet meer zo lekker dus in het vervolg kopen we voornamelijk Gourmet en misschien ook nog Felix.
Soms krijgt hij ook kattensticks of kattensnoepjes.
Onze kat heeft een speeltuin opzich haha.. Hij heeft een krabton (die hebben we ooit in de aanbieding gekocht bij een dierenwinkel) en daar is ie heel gek mee, hij slaapt er vaak op of hij verstopt zijn speelgoed of zichzelf erin. Verder heeft hij een hangmat (ooit bij de Lidl gekocht) en daar ligt hij heel vaak in.
Qua speelgoed heeft hij heel veel balletjes (voornamelijk bij de Wibra en wat dierenwinkels gekocht). Hij speelt ook uit zichzelf met die ballen en vaak belanden ze ook bij ons in bed..
En met dit speelgoed is hij echt heel gek:
http://www.zooplus.nl/shop/katten/speelgoed/ballen/speelrails/135818
Laatst aangepast door Raindrop op di 20 sep 2011 - 23:05; in totaal 1 keer bewerkt
Raindrop- Ratel
- Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Ze krijgt goed natvoer, maar ik vind het zelf heel goor, dus daar wil ik zo snel mogelijk vanaf als het kan
Rush- Lady Post-a-lot
Wil je haar alleen maar brokjes gaan geven dan?Rush schreef:Ze krijgt goed natvoer, maar ik vind het zelf heel goor, dus daar wil ik zo snel mogelijk vanaf als het kan
Raindrop- Ratel
Ja en zo nu en dan een zakje natvoer, maar niet dagelijks.Raindrop schreef:Wil je haar alleen maar brokjes gaan geven dan?Rush schreef:Ze krijgt goed natvoer, maar ik vind het zelf heel goor, dus daar wil ik zo snel mogelijk vanaf als het kan
Rush- Lady Post-a-lot
Rush schreef:Ja en zo nu en dan een zakje natvoer, maar niet dagelijks.Raindrop schreef:Wil je haar alleen maar brokjes gaan geven dan?Rush schreef:Ze krijgt goed natvoer, maar ik vind het zelf heel goor, dus daar wil ik zo snel mogelijk vanaf als het kan
Onze krijgt het ook niet dagelijks. Een oud collega geeft haar katten twee keer per dag nat voer en die zijn zo dik als wat.
Onze krijgt het twee keer per week op vaste dagen (woensdag en zondag).
Raindrop- Ratel
Mijn ouders geven de kat ook 2x per dag natvoer. Ze is niet dik, maar ik vind het zo vies ruikenRaindrop schreef:Rush schreef:Ja en zo nu en dan een zakje natvoer, maar niet dagelijks.Raindrop schreef:Wil je haar alleen maar brokjes gaan geven dan?Rush schreef:Ze krijgt goed natvoer, maar ik vind het zelf heel goor, dus daar wil ik zo snel mogelijk vanaf als het kan
Onze krijgt het ook niet dagelijks. Een oud collega geeft haar katten twee keer per dag nat voer en die zijn zo dik als wat.
Onze krijgt het twee keer per week op vaste dagen (woensdag en zondag).
Wellicht ligt dat ook wel aan het merk, want ik heb er nu niet zoveel last van, maar alsnog ben ik er niet zo fan van
Rush- Lady Post-a-lot
Haha het stinkt he. Als ik hem nat voer geeft ruiken mijn handen er ook helemaal naar. Blegh!
Raindrop- Ratel
qua voer krijgt ze hier One of C1000 merk en dan de paarse zakken (zijn beste getest bij de consumentenbond) Vlees/natvoer krijgt ze af en toe een keer. En qua drinken water wat we `s ochtends verversen en soms ook `s avonds.
Gast- Gast
Hoevaak schep je uitwerpselen uit de kattenbak? Dagelijks
Hoevaak maak je de kattenbak schoon en waarmee? 1x per week, heb het de eerste keer gewoon met allesreiniger gedaan (heb ze nog geen twee weken, haha )
Wat drinkt jullie kat? Water of kattenmelk en hoeveel? Alleen water, geen flauw idee hoeveel, vul het bakje gewoon regelmatig bij.
Wat krijgt hij/zij te eten en hoeveel eet ze? Ze krijgen nu royal canin voor kittens, dat kregen ze namelijk al in hun vorige huis, dus dan hoefden ze niet ook gelijk aan ander eten te wennen. We willen hierna wel overstappen naar iets goedkopers, maar weet nog niet wat. Heeft ook geen haast, want die 10 kilo zak hebben ze nog lang niet leeg Weet eigenlijk niet meer hoeveel gram we ze geven, het is maar een klein laagje in hun bakje en dat twee keer per dag.
De speelrail die Raindrop liet zien daar zijn onze kittens ook helemaal weg van. Ze vinden het leuk om er alleen, met ons of met elkaar mee te spelen. Een simpel muisje of balletje vinden ze ook super. En natuurlijk dingen die ze in huis tegenkomen: bladeren, pennen, propjes papier...
Hoevaak maak je de kattenbak schoon en waarmee? 1x per week, heb het de eerste keer gewoon met allesreiniger gedaan (heb ze nog geen twee weken, haha )
Wat drinkt jullie kat? Water of kattenmelk en hoeveel? Alleen water, geen flauw idee hoeveel, vul het bakje gewoon regelmatig bij.
Wat krijgt hij/zij te eten en hoeveel eet ze? Ze krijgen nu royal canin voor kittens, dat kregen ze namelijk al in hun vorige huis, dus dan hoefden ze niet ook gelijk aan ander eten te wennen. We willen hierna wel overstappen naar iets goedkopers, maar weet nog niet wat. Heeft ook geen haast, want die 10 kilo zak hebben ze nog lang niet leeg Weet eigenlijk niet meer hoeveel gram we ze geven, het is maar een klein laagje in hun bakje en dat twee keer per dag.
De speelrail die Raindrop liet zien daar zijn onze kittens ook helemaal weg van. Ze vinden het leuk om er alleen, met ons of met elkaar mee te spelen. Een simpel muisje of balletje vinden ze ook super. En natuurlijk dingen die ze in huis tegenkomen: bladeren, pennen, propjes papier...
Suus- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10
Ja, gisteren overdag had ze haar voerbakje leeg en toen ik haar `s avonds opnieuw gaf zat ze er direct bij, dus ik heb er nu wat meer ingedaan.
Rush- Lady Post-a-lot
hier krijgt ze ook 2 keer per dag te eten `s ochtends en `s avonds maar dan geen bakje vol hoor anders krijgen we zo`n vetklep
Gast- Gast
Pagina 1 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Pagina 1 van 6
Permissies van dit forum: