Kattenvraagjes!
+20
TukTuk
Verona
banjer49
aniet
Sorella
Lejow
Sarah1985
RioolSpook
TNMN
Marin
Inge
Jeanette
Suus
Raindrop
norah
Starla
Minx
Liz
litllejoy
Rush
24 plaatsers
Pagina 3 van 6
Pagina 3 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: Kattenvraagjes!
Rush schreef:Onze kitten krijgt `s ochtends dus harde brokjes met natvoer gemengd, daar gaat ze dan niet direct van eten. Dit eet ze over de dag op. Als ik thuis kom, rond 7 uur, dan krijgt ze weer brokjes met natvoer gemengd en meestal begint ze er dan wel direct aan, maar dan laat ze de helft staan om dat ergens in de nacht op te eten.TNMN schreef:Ik zit zo te lezen en vraag me nu echt af of wij onze kat niet te veel voer geven?
Oh ja dus ze eet wel altijd alles op? Je hebt wel gelijk hoor trouwens, dat nat voer erg stinkt. Maar onze poes drinkt niet zo veel, vandaar dus het natvoer!
TNMN- Kletskop
- Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Registratiedatum : 18-11-10
Ja, haar bakje is dus `s avonds als ik thuis kom leeg en als ik uit bed kom ook.TNMN schreef:Rush schreef:Onze kitten krijgt `s ochtends dus harde brokjes met natvoer gemengd, daar gaat ze dan niet direct van eten. Dit eet ze over de dag op. Als ik thuis kom, rond 7 uur, dan krijgt ze weer brokjes met natvoer gemengd en meestal begint ze er dan wel direct aan, maar dan laat ze de helft staan om dat ergens in de nacht op te eten.TNMN schreef:Ik zit zo te lezen en vraag me nu echt af of wij onze kat niet te veel voer geven?
Oh ja dus ze eet wel altijd alles op? Je hebt wel gelijk hoor trouwens, dat nat voer erg stinkt. Maar onze poes drinkt niet zo veel, vandaar dus het natvoer!
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
g mag ik hopenTNMN schreef:
Ja, altijd helemaal. We geven haar precies wat op de achterkant van de zak staat (60kg) en daar ook nog eens een zakje natvoer bij... We hebben haar nog niet zo lang, dus misschien is het nog wennen ofzo? Maar ze is vrij dun, dus als ze wat aankomt zou het ook niet erg zijn. Wil geen hele dikke kat natuurlijk
Rush- Lady Post-a-lot
Een espressokopje is volgens mij zo rond de 30 a 40 gr en dat eet Mitzi zelfs niet eens op. En 's avonds eet ze zo'n blikje natvoer ook niet helemaal op. En toch is ze behoorlijk dik
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Volgens mij ligt het er echt per kat aan.
Die van ons woog toen ie een half jaar was een kilo. Die van een kennis woog toen ze een jaar was 4 kilo.
Die van ons woog toen ie een half jaar was een kilo. Die van een kennis woog toen ze een jaar was 4 kilo.
Raindrop- Ratel
- Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
@rush, brokjes en natvoer kun je beter niet mengen. Beiden hebben ze een andere tijd om te verteren. Maar nog belangrijker de brokjes worden zacht en zachte brokjes veroorzaken veel meer tandplak waardoor de tanden sneller kapot gaan. Je kitten is oud genoeg om die brokjes gewoon te kunnen eten. Dus lekker los geven
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Wij hebben onze kittens altijd zachte brokjes gegeven, geweekt in een beetje water of wat kattenmelk dus. Bij een baby haal je toch ook eerst de korsten van het brood.Fairytale schreef:@rush, brokjes en natvoer kun je beter niet mengen. Beiden hebben ze een andere tijd om te verteren. Maar nog belangrijker de brokjes worden zacht en zachte brokjes veroorzaken veel meer tandplak waardoor de tanden sneller kapot gaan. Je kitten is oud genoeg om die brokjes gewoon te kunnen eten. Dus lekker los geven
Rush- Lady Post-a-lot
rush je moet bij de action een beestje kopen kosten meende 89 cent. En die kun je met een knopje aanzetten en rent dan het huis door. Onze kat vind dat helemaal geweldig. Die beestjes liggen bij het speelgoed.
Onze kat vermaakt zich ook met een propje zilver folie wat een bolletje is
Onze kat vermaakt zich ook met een propje zilver folie wat een bolletje is
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10
Rush schreef:Wij hebben onze kittens altijd zachte brokjes gegeven, geweekt in een beetje water of wat kattenmelk dus. Bij een baby haal je toch ook eerst de korsten van het brood.Fairytale schreef:@rush, brokjes en natvoer kun je beter niet mengen. Beiden hebben ze een andere tijd om te verteren. Maar nog belangrijker de brokjes worden zacht en zachte brokjes veroorzaken veel meer tandplak waardoor de tanden sneller kapot gaan. Je kitten is oud genoeg om die brokjes gewoon te kunnen eten. Dus lekker los geven
maar daarom is het nog niet goed voor de kat. Ik zou echt voordat ze gaat wisselen hier mee ophouden. Het was een tip geen aanval hoor.
Minx- Lady Post-a-lot
Het duurt nog maximaal een paar dagen Ik had al gezegd dat ik steeds meer harde brokken erdoor doe zodat ze die straks helemaal eet.Fairytale schreef:Rush schreef:Wij hebben onze kittens altijd zachte brokjes gegeven, geweekt in een beetje water of wat kattenmelk dus. Bij een baby haal je toch ook eerst de korsten van het brood.Fairytale schreef:@rush, brokjes en natvoer kun je beter niet mengen. Beiden hebben ze een andere tijd om te verteren. Maar nog belangrijker de brokjes worden zacht en zachte brokjes veroorzaken veel meer tandplak waardoor de tanden sneller kapot gaan. Je kitten is oud genoeg om die brokjes gewoon te kunnen eten. Dus lekker los geven
maar daarom is het nog niet goed voor de kat. Ik zou echt voordat ze gaat wisselen hier mee ophouden. Het was een tip geen aanval hoor.
En ik vat het ook niet op als aanval, maar blijkbaar had je nog niet gelezen dat het maar eventjes is
Rush- Lady Post-a-lot
Voor eventjes kan het toch niet veel kwaad?
Onze kat kreeg wel toen hij kitten was meteen harde brokjes alleen in het begin at hij nog niet zo goed omdat hij heel bang was.
Hij heeft ook een periode gehad dat hij zelf brokjes in zijn water gooide/liet vallen.
Onze kat kreeg wel toen hij kitten was meteen harde brokjes alleen in het begin at hij nog niet zo goed omdat hij heel bang was.
Hij heeft ook een periode gehad dat hij zelf brokjes in zijn water gooide/liet vallen.
Raindrop- Ratel
- Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Hoevaak schep je uitwerpselen uit de kattenbak?
Nooit, 1x in de 2 weken leeg ik hem, maak hem schoon en vul ik hem weer.
(onze kat doet voornamelijk haar behoeft buiten)
Hoevaak maak je de kattenbak schoon en waarmee?
1x in de 2 weken. Gooi ik hem leeg en maak ik hem schoon met bleek.
Wat drinkt jullie kat? Water of kattenmelk en hoeveel?
Water, iedere avond krijgt ze vers water. Het is nooit op maar ze drinkt er wel van.
Wat krijgt hij/zij te eten en hoeveel eet ze?
Alleen harde brokjes (maakt niet uit wat voor merk, duur of goedkoop)
Ze krijgt ´s avonds altijd een half bakje en is die de volgende dag niet op krijgt ze dan iets minder
Nooit, 1x in de 2 weken leeg ik hem, maak hem schoon en vul ik hem weer.
(onze kat doet voornamelijk haar behoeft buiten)
1x in de 2 weken. Gooi ik hem leeg en maak ik hem schoon met bleek.
Water, iedere avond krijgt ze vers water. Het is nooit op maar ze drinkt er wel van.
Alleen harde brokjes (maakt niet uit wat voor merk, duur of goedkoop)
Ze krijgt ´s avonds altijd een half bakje en is die de volgende dag niet op krijgt ze dan iets minder
Gast- Gast
Nou die 2 weken lijkt het me niet zoveel doen. Ze hebben speciaal voor haar het zo gedaan omdat ze nog bij haar moeder dronk. Ze moest toch leren 'eten' voordat ze wegging.Raindrop schreef:Voor eventjes kan het toch niet veel kwaad?
Rush- Lady Post-a-lot
had ze dat nog niet geleerd dan??
Minx- Lady Post-a-lot
Nee, ze dronk bij haar moeder, dus aan ander eten had ze geen behoefte en je kunt het er ook niet in proppen, lijkt me.
Rush- Lady Post-a-lot
Hoevaak schep je uitwerpselen uit de kattenbak?
2 keer per week, di en do en we hebben 2 bakken.
elke zaterdag, met water en gewoon sop (allesreiniger ofzo)
absoluut geen kattenmelk, dat is helemaal niet goed en totaal overbodig. Gewoon water! Ze hebben een fonteintje, dus geen idee hoeveel ze drinken
Ze krijgen royal canin speciaal voor binnen katten, 's morgens en 's avonds 1 bakje met z'n tweeen en daar doen ze meestal de hele dag/nacht mee.
2 keer per week, di en do en we hebben 2 bakken.
elke zaterdag, met water en gewoon sop (allesreiniger ofzo)
absoluut geen kattenmelk, dat is helemaal niet goed en totaal overbodig. Gewoon water! Ze hebben een fonteintje, dus geen idee hoeveel ze drinken
Ze krijgen royal canin speciaal voor binnen katten, 's morgens en 's avonds 1 bakje met z'n tweeen en daar doen ze meestal de hele dag/nacht mee.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Maar ze was ook nog vrij jong toch Rush, toen jullie haar kregen?
Lejow- Lady Post-a-lot
Hoevaak schep je uitwerpselen uit de kattenbak? Niet, hij gaat liever buiten op zijn eigen plek (wel in mijn eigen tuin)
Hoevaak maak je de kattenbak schoon en waarmee? Ik gooi eens per 2 maanden er nieuw grit in. Soms moet hij namelijk vroeg binnen zijn en dan moet hij wel op een schone bak kunnen.
Wat drinkt jullie kat? Water of kattenmelk en hoeveel? Water, weinig want hij zal het buiten wel krijgen. Ik ververs elke ochtend het water
Wat krijgt hij/zij te eten en hoeveel eet ze? Hele dag door brokjes. Het is een stoppelkatje, wat je er ook inmikt het bijft een klein mager popje!
Gast- Gast
Nee bijna 11 weken :-)Lejow schreef:Maar ze was ook nog vrij jong toch Rush, toen jullie haar kregen?
Rush- Lady Post-a-lot
Hoevaak schep je uitwerpselen uit de kattenbak?Het beste is een keer per dag. Zo blijft hij voor de kat en voor jezelf het schoonst. ALs je een klontvormend kattengrit gebruikt is het helemaal makkelijk scheppen!
Hoevaak maak je de kattenbak schoon en waarmee?Nu het nog een kitten is volstaat 1x per week wel hoewel het ook wel een beetje aan het merk kattengrit ligt. Als ze wat ouder is en niet naar buiten gaat zou ik het op zo'n 2x per week houden.
Wat drinkt jullie kat? Water of kattenmelk en hoeveel?Kattenmelk is eigenlijk helemaal niet nodig. Gewoon een commercieel iets Water is prima!
Ze heeft nu natuurlijk kittenvoer nodig, afhankelijk van het merk verschilt de hoeveelheid. Er staat op de zak wel ergens een tabel met richtlijnen!
Wat zijn trouwens leuke speeltjes (homemade kan ook) om bijv aan de trap te hangen of waarmee ze zichzelf kan vermaken. Ze heeft een muis met belletje vanuit haar nest mee en dat is zeer makkelijk om haar te lokken, maar ze speelt er niet echt mee.
Sponsballen zijn leuk! Omdat ze zo zacht zijn blijft het een beetje aan de nagels van de kat hangen waardoor dat ding alle kanten opgaat als ze er een tik tegen aangeeft!
Of van die speelhengels, kunnen jullie samen spelen! Vooral kittens spelen echt heel gemakkelijk, maak een propje van een papiertje en daar kan ze al uren zoet mee spelen! Of een propje van aluminium!
Hoevaak maak je de kattenbak schoon en waarmee?Nu het nog een kitten is volstaat 1x per week wel hoewel het ook wel een beetje aan het merk kattengrit ligt. Als ze wat ouder is en niet naar buiten gaat zou ik het op zo'n 2x per week houden.
Wat drinkt jullie kat? Water of kattenmelk en hoeveel?Kattenmelk is eigenlijk helemaal niet nodig. Gewoon een commercieel iets Water is prima!
Ze heeft nu natuurlijk kittenvoer nodig, afhankelijk van het merk verschilt de hoeveelheid. Er staat op de zak wel ergens een tabel met richtlijnen!
Wat zijn trouwens leuke speeltjes (homemade kan ook) om bijv aan de trap te hangen of waarmee ze zichzelf kan vermaken. Ze heeft een muis met belletje vanuit haar nest mee en dat is zeer makkelijk om haar te lokken, maar ze speelt er niet echt mee.
Sponsballen zijn leuk! Omdat ze zo zacht zijn blijft het een beetje aan de nagels van de kat hangen waardoor dat ding alle kanten opgaat als ze er een tik tegen aangeeft!
Of van die speelhengels, kunnen jullie samen spelen! Vooral kittens spelen echt heel gemakkelijk, maak een propje van een papiertje en daar kan ze al uren zoet mee spelen! Of een propje van aluminium!
Sorella- Kletskop
- Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11
Oh zie ook je spelletjes vraag nog.
Een goede krabpaal is altijd fijn (een grote waar ze flink kracht tegen kunnen zetten) en wij hebben een soort donut vorm met gaten en een balletje er in, wordt de kat helemaal wild van Ze kan met haar poten dat balletje er door heen slaan, maar het balletje kan er niet uit. En daar boven op zit een muisje op een soort veer, die alle kanten op gemept kan worden
Een goede krabpaal is altijd fijn (een grote waar ze flink kracht tegen kunnen zetten) en wij hebben een soort donut vorm met gaten en een balletje er in, wordt de kat helemaal wild van Ze kan met haar poten dat balletje er door heen slaan, maar het balletje kan er niet uit. En daar boven op zit een muisje op een soort veer, die alle kanten op gemept kan worden
Lejow- Lady Post-a-lot
Ik schep 1-3x per dag de kattenbak leeg. Juist omdat het klontert en het lijkt me niet fijn als je in die klonten om moet krabben om een fijn plekje te vinden.
Rush- Lady Post-a-lot
Ik heb een hele grote krabpaal met 3 verdiepingen en een holletje. Die heb ik ooit gewonnen bij Felix, echt zo`n gaaf ding!
Rush- Lady Post-a-lot
Ja Lejow! Dat is echt geweldig speelgoed haha! Volgens mij vindt elke kat te geweldig!
Sorella- Kletskop
- Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11
Sorella schreef:Ja Lejow! Dat is echt geweldig speelgoed haha! Volgens mij vindt elke kat te geweldig!
De muis wordt hier vertroeteld (is altijd helemaal nat van het kopjes/kwijl geven haha) en met dat balletje in dat ding gaat ze de heeeele kamer door
Oh ja, simpele dingen als beessies enzo doen het hier ook erg goed (die dingen van de AH), die vliegen echt de kamer door.
Lejow- Lady Post-a-lot
Pagina 3 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Pagina 3 van 6
Permissies van dit forum: