Alles aangrijpen om over jezelf te praten
+8
Sorella
Minx
Toet
Serena
Bubbelicious
VeryCherry
Spring
TGR
12 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Alles aangrijpen om over jezelf te praten
Ze was voor mij gewoon een voorbeeld om mijn verhaal duidelijk te maken. Ik merk wel dat die mensen het vaak wel goed met mij kunnen vinden. Ik ben best gemakkellijk en toegankelijk vind ik. Maar daardoor zit je wel met verschillende verwachtingen en scheve verhoudingen.
Wat Susan zegt snap ik ook heel goed trouwens.
Wat Susan zegt snap ik ook heel goed trouwens.
TGR- Kletskop
- Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10
Ik ben ook best een makkelijke prater over mezelf, maar vergeet nogal wel eens wat vragen te stellen over de ander. Daar ben ik me bewust van en probeer ik op te letten, want ik wil graag sociaal overkomen en niet arrogant of alsof ik inderdaad alleen maar over mezelf kan praten. Maar dat ligt me blijkbaar niet zo natuurlijk, want ik vergeet gewoon echt om vragen te stellen. Dan voel ik me achteraf wel eens stom, want ik bedoel het echt niet ongeinteresseerd!
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
je hebt drie niveau's van luisteren.
Niveau 1 is dat de mensen die luisteren alles op zichzelf betrekken. Dan krijg je de verhalen in de trant van: ik ben dit jaar op vakantie geweest naar Griekenland. Ohh! Ik ook... Blablabla.
Dit is het niveau waarin mensen alsmaar over zichzelf praten.
Op niveau 2 krijg je een dialoog. Jij verteld wat en een ander vraagt door. Hier komen vaardigheden bij kijken die sommigen nooit geleerd hebben.
Niveau 3 is iets heel anders.
Maar hierdoor komt het dat het lijkt alsof sommige mensen alleen over zichzelf praten!
Niveau 1 is dat de mensen die luisteren alles op zichzelf betrekken. Dan krijg je de verhalen in de trant van: ik ben dit jaar op vakantie geweest naar Griekenland. Ohh! Ik ook... Blablabla.
Dit is het niveau waarin mensen alsmaar over zichzelf praten.
Op niveau 2 krijg je een dialoog. Jij verteld wat en een ander vraagt door. Hier komen vaardigheden bij kijken die sommigen nooit geleerd hebben.
Niveau 3 is iets heel anders.
Maar hierdoor komt het dat het lijkt alsof sommige mensen alleen over zichzelf praten!
Penny Blossom- Prater
- Aantal berichten : 864
Punten : 1034
Registratiedatum : 18-11-10
Wat is niveau 3 dan?
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Joy_ schreef:Wat is niveau 3 dan?
Ik ben ook benieuwd. Ik vind 'niveau 1' overigens wel een kunst hoor. Altijd bijzonder om te horen hoe iemand een woord uit je verhaal pakt en er dan zelf een associatie bedenkt en dáár een verhaal over heeft, terwijl jij die associatie dan helemaal niet vat.
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Joy_ schreef:Wat is niveau 3 dan?
Niveau 3 is luisteren met al je zintuigen. Dat je waarneemt met zien, horen, ruiken, proeven etc. Daarnaast ga je af op intuitie. Je moet het vergelijken met mensen die je een leugen vertellen. Je krijgt er een onderbuikgevoel van maar kan er de vinger niet goed op leggen.
Het is lastig uit te leggen maar ik hoop dat jullie het snappen.
Penny Blossom- Prater
- Aantal berichten : 864
Punten : 1034
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Praten in je slaap
» Over jezelf praten in de derde persoon
» Praten met een "coach"
» Kon ze maar praten...
» praten tijdens sex
» Over jezelf praten in de derde persoon