Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Op zoek naar gemakkelijke recepten...

+9
litllejoy
silly-one
norah
Lavendel
Inge
Highway
Raindrop
SoGood
PluDan
13 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Op zoek naar gemakkelijke recepten... Empty Op zoek naar gemakkelijke recepten...

Bericht  PluDan di 20 sep 2011 - 6:19

Ik ben op zoek naar wat gemakkelijke, snelle recepten.
Voor mijn gevoel eten we altijd hetzelfde, (vaak aardappels vlees en groente of nasi, spaghetti ed) en ik ben niet zo goed in het verzinnen van iets nieuws angel .
Heb jij nog een lekker makkelijk en snel recept?
PluDan
PluDan
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op zoek naar gemakkelijke recepten... Empty Re: Op zoek naar gemakkelijke recepten...

Bericht  SoGood di 20 sep 2011 - 6:24

Wokken!

Vandaag wraps gegeten: Even gehakt rullen, een beetje knoflook erbij, kruiden, een zak Mexicaanse groenten, de wraps in de magnetron en je bent klaar. Eventueel nog een simpele salade erbij..
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Op zoek naar gemakkelijke recepten... Empty Re: Op zoek naar gemakkelijke recepten...

Bericht  Gast di 20 sep 2011 - 6:28

Quiche! Daarmee kan je erg varieren smile

Gast
Gast

Bericht  PluDan di 20 sep 2011 - 6:31

Theedoosje schreef:Quiche! Daarmee kan je erg varieren smile

Ik voel me nu heel dom maar wat is Quiche?
PluDan
PluDan
Kletskop
Kletskop

Bericht  Raindrop di 20 sep 2011 - 6:32

Verloren brood

Ingrediënten :
•4 sneden wit brood (oudbakken)
•2 eieren
•melk
•kaneel
•suiker
•boter

Bereiding :

Snij de korsten van het brood.Klop de eieren op met 20 cl melk.Leg het brood in het melkmengsel en laat het even weken.Smelt de boter in een pan,laat het brood uitlekken en bak het lang de twee kanten.Strooi er kaneel over en wat suiker. Smakelijk!

Wij gebruiken ipv gewone sneden wit brood altijd toastbrood.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  SoGood di 20 sep 2011 - 6:41

Gezond broodje hamburger.

Magere runderhamburger bakken en op smaak brengen met peper, op een bruin volkorenbroodje (ik neem altijd een halve hamburger, meer dan voldoende) met heel veel sla, tomaatjes, rode ui, komkommer en als saus neem ik meestal een beetje zure room.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 20 sep 2011 - 6:46

Raindrop schreef:Verloren brood

Ingrediënten :
•4 sneden wit brood (oudbakken)
•2 eieren
•melk
•kaneel
•suiker
•boter

Bereiding :

Snij de korsten van het brood.Klop de eieren op met 20 cl melk.Leg het brood in het melkmengsel en laat het even weken.Smelt de boter in een pan,laat het brood uitlekken en bak het lang de twee kanten.Strooi er kaneel over en wat suiker. Smakelijk!

Wij gebruiken ipv gewone sneden wit brood altijd toastbrood.

Haha wij noemen dat Wentelteefjes! Maar dat eet ik dan als lunch of ontbijt.

Nog een makkelijk recept:
Mexicaanse schotel:

Gehakt rullen met Mexicaanse kruiden, mais, paprika en tomaat erdoor.
Dan in een ovenschaaltje met wat geraspte kaas eroverheen en evt wat tortilla chips. Dan even in de oven en het is klaar!
Dit kun je serveren met tortilla chips of brood.

Taco's zijn ook erg makkelijk.

Met mie kun je ook eindeloos varieen, vlees (kip of varken doe ik meestal) in de pan, groenten erbij, saus maken van kokosmelk, ketjap, wat kerrie of andere kruiden naar keuze en dit met de mie serveren.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 20 sep 2011 - 6:48

Priincess> haha ja wij noemen dat ook wentelteefjes idd.

Gast
Gast

Bericht  SoGood di 20 sep 2011 - 6:56

Als je geen zin/tijd hebt om aardappelen te koken of eens wat anders wil: Pak een redelijk grote aardappel, was hem goed schoon onder de kraan.(met schil!) Prik er daarna met een vork gaatjes in. Leg hem in een schaaltje op keukenpapier in de magnetron op volle sterkte voor 7 minuten en daarna kan je hem opensnijden en severen met een (gezond/zelfgemaakt) sausje zoals een kwarkyoghurtsaus met verse kruiden.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Bericht  Raindrop di 20 sep 2011 - 7:10

Princess en TD, dat dacht ik al haha.
Wij eten dat meestal als avondeten, als we geen zin hebben om uitgebreid te koken haha.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284

Bericht  Highway di 20 sep 2011 - 7:44

Een aantal van mijn favoriete snelle receptjes

gewokte paprika en garnalen

- 2 tot 3 rode paprika's
- 500 gram grote (gepelde) diepvriesgarnalen
- knoflook
- olijfolie
- kruidenmix mojo picon (c1000)
- stokbrood

marinade maken van 2 TL mojo picon, scheut olijfolie en knoflook. De garnalen daar in laten marineren, 30 min (kan ook veel korter hoor) laten staan. vervolgens wokken (hoeft geen olie meer bij) en op het laatste de paprika's even kort mee bakken. Opeten samen met een stukje stokbrood. Simpel en erg lekker.

geitenkaassalade met frambozen (als die er nu nog zijn:S)

- ijsbergsalade (zo'n zak mix met ook wortel/kool)
- bakje frambozen
- zachte geitenkaas
- honing
- pijnboompitjes
- stokbrood
- evt kruidenboter

geitenkaas in ovenschaaltje doen (in plakken van 1,5cm dik als het nog niet gesneden is) en wat honing erover druppelen. In een voorverwarmde oven (175gr) 5 min bakken.
Pijnboompitjes even kort aanbakken
Salade op een bord doen; daar de frambozen over verdelen.Als het laatste de geitenkaas erbij en bestrooien met pijnboompitjes. (evt kun je er nog een dressing bij doen maar dat vind ik persoonlijk overbodig). Opeten evt met stokbrood met kruidenboter
Het is een best vullend gerecht ook al lijkt het niet zo.

Pizza
pizzabodem maken uit een pakje of gewoon met bloem/zout/water/gist/olijfolie/ei, besmeren met tomatensaus, beleggen met parmaham (of andere rauwe ham), 15 min in oven en dan rijkelijk garneren met rucola

(L)
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Inge di 20 sep 2011 - 7:49

ui fruiten, gehakt rul bakken, kruiden naar smaak.
Rode kool erdoor, appeltje erdoor, appelmoes erdoor.
In een ovenschaal doen. Aardappelpurree er boven op
20 min in de oven 180 graden
erg lekker

shoarmavlees bakken, zuurkool erdoor, ananas erdoor.

Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086

Bericht  Gast di 20 sep 2011 - 7:57

Inge schreef:ui fruiten, gehakt rul bakken, kruiden naar smaak.
erg lekker

Oe dat eerste klinkt ook lekker! ik ga hem opslaan hahah Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Lavendel di 20 sep 2011 - 8:23

Couscous met Wortel/Paprika/Bosui (even in de wok), Verse Koriander, Cashewnoten en Chorizo.

Of

Meng in een grote kom sla, wortel, avocado, gerookte kip , lenteui, munt, tomaat, peper en zout met een paar scheppen magere kwark of yoghurt en een schepje mayonaise en eet dit dan met wraps.

Beide recepten zijn super snel, gezond en makkelijk. Veel rauw en weinig bakwerk. Couscous is ook met 2 minuten klaar. Ideaal!
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920

Bericht  norah di 20 sep 2011 - 20:24

lekkere recepten allemaal. ik kan het ook goed gebruiken moet vaak voor mezelf koken. Woon alleen dus niet altijd zin om te koken en als het dan snel klaar is is de motivatie makkelijker op te brengen! ik blijf dus even meelezen:)
norah
norah
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 113
Punten : 174
Registratiedatum : 25-11-10

Bericht  silly-one di 20 sep 2011 - 20:37

Het is geen snel gerecht maar wel gemakkelijk.

Aardappels schillen en in schijfjes snijden. Deze in een ovenschaal leggen met olijfolie knoflook en rozemarijn. Dit afdekken met aluminiumfolie en dat 20 minuten in de oven zetten op 180 graden. ( als je een zakje schijfjes haalt hoef je ze niet voor te garen).
Na 20 minuten leg je daar een vis over heen ( ik heb vaak een (zalm)forel of een andere wit vis) en daarbij groenten strooien ( tomaten, paprika, aubergine, courgettes wat je zelf maar wilt). Nog wat olijfolie over heen met eventueel extra knoflook en rozemarijn en wat peper en zout ( andere kruiden kan ook ligt er vaak aan waar ik zin in heb). Dit nog een keer 20 minuten in oven en je kunt gaan eten.

Het maken is super simpel het is alleen lang wachten.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097

Bericht  litllejoy di 20 sep 2011 - 22:02

Snel recept voor pasta:

Spaghetti of macaroni koken
Ham- en baconreepjes bakken. Gekookte broccoli en in stukjes gesneden tomaten erbij doen.
Daarna bakje boursain light (of gewoon kruidenboter, kan ook). Even laten doorkoken en de spaghetti/ macaroni toevoegen.

litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Bericht  Niekske wo 21 sep 2011 - 1:05

ik maak vaak wraps, kun je ook veel mee varieren. Ik maak ze vaker zo:
- gehakt, paprika, uit, mais, salsasaus
- kipfilet, tomaten, ui, roomkaas en pesto (als saus), mozarella
- prei, tauge, paprika, chilisaus en (apart gebakken!) kipschnitzel in stukjes (geinspireerd door een wrap van de mcdo Wink)

andere ideetjes:
- pasta met als saus (diepvries) spinazie met roomkaas, met champignons, kip/gehakt en cashew noten
- kip, paprika, ui in stukken snijden, afbakbrood in stukken scheuren, allemaal op een schaal in de oven laten garen (met wat olijfolie en kruiden erover) en daarna bij een rucola sla doen, heerlijke maaltijdsalade!
- garnalen wokken met oosterse groenten erbij, sausje van sojasaus en chilisaus erbij en dan met rijst of noodels.

ik maak ook altijd graag van die 1-pans gerechten van de knorr wereldgerechten: paella, risotto, kip jambalaya... die zijn ook altijd makkelijk en lekker!
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605

Bericht  PluDan wo 21 sep 2011 - 6:19

Theedoosje schreef:Priincess> haha ja wij noemen dat ook wentelteefjes idd.

Wij ook, Jammie :P
Maar met kaneel nog nooit geprobeerd, ga ik eens doen!
PluDan
PluDan
Kletskop
Kletskop

Bericht  PluDan wo 21 sep 2011 - 6:20

Inge schreef:ui fruiten, gehakt rul bakken, kruiden naar smaak.
erg lekker

Dit lijkt mij ook erg lekker.
PluDan
PluDan
Kletskop
Kletskop

Bericht  PluDan wo 21 sep 2011 - 6:22

Er zitten wel heel wat lekkere dingen tussen. Het probleem alleen is, is dat ik geen over of magnetron heb. Een goede reden om er toch maar 1 aan te gaan schaffen Very Happy .
PluDan
PluDan
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gebruikersnaam wo 21 sep 2011 - 6:54

Princess schreef:

Wij ook, hoorde laatst ook iemand ze "broodpannekoek" noemen, vond ik ook wel bijzonder haha.
Gebruikersnaam
Gebruikersnaam
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 216
Punten : 236

Bericht  Gast wo 21 sep 2011 - 6:59

Gebruikersnaam schreef:
Princess schreef:

Wij ook, hoorde laatst ook iemand ze "broodpannekoek" noemen, vond ik ook wel bijzonder haha.

Haha ja is opzich ook wel logisch :P!

PluDan, als je geen van beiden hebt zou ik een combimagnetron kopen, zijn niet zo duur en werken prima!

Gast
Gast

Bericht  PluDan wo 21 sep 2011 - 7:49

Princess schreef:
Gebruikersnaam schreef:
Princess schreef:

Haha ja is opzich ook wel logisch :P!

PluDan, als je geen van beiden hebt zou ik een combimagnetron kopen, zijn niet zo duur en werken prima!

Daar zit ik idd ook aan te denken. Lekker een keer een croissant bakken of een pizza, jammie :P .
En hier staan ook een paar recepten tussen die mij super lekker lijken, maar wel in de magnetron of oven moeten.
PluDan
PluDan
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast wo 21 sep 2011 - 8:33

In mijn vorige huis had ik alleen een combimagnetron en daar kun je gewoon alles in maken. Bij de kijkshop zijn ze volgens mij best goedkoop!

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: