Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wel of geen familyfix?

+17
pantuf
Tania
Parisienne
studiebol
chipa
meisjesmama
Thunder
Happydobby
M@niek
Floor
Laced
Jazzlyn
Pien
Steep
Mamsie
meisje
Lejow
21 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Wel of geen familyfix? - Pagina 2 Empty Re: Wel of geen familyfix?

Bericht  Gast di 20 sep 2011 - 6:29

Vroeger deden ze niet anders!
Het zal heus wel wat gemakkelijker zijn, maar 150 euro (+-) vind ik heel veel geld en op marktplaats vind ik dat soort dingen toch gevaarlijk op de een of andere manier. Maar misschien ben ik wel een krent, want ik twijfel ook nog steeds of ik de maxicosiadapters voor de kinderwagen wel ga halen.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Floor di 20 sep 2011 - 6:30

@studiebol, wij hebben gelukkig nooit andere mensen mee in de auto dus hoeven de familyfix er ook niet uit te halen. Maar als je vaak andere mensen bij hebt is dat misschien wel belangrijk om rekening mee te houden.
@parels, vroeger... vroeger zat ik niet eens in een maxicosi oid Very Happy, mijn ouders haddden geen auto maar als ze met een geleende auto weggingen was het reiswieg op de achterbank en rijden maar (gordels achter bestonden in mijn tijd ook zo ongeveer niet).
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Parisienne di 20 sep 2011 - 6:52

Het is een heel handig systeem, alleen vind ik het persoonlijk ook een beetje overbodig. Wij hebben er eentje gehad, althans.. mijn vader en stiefmoeder. Ik heb hem onlangs verkocht omdat we de Maxi Cosi niet meer gebruiken en N. in een ander stoeltje ging. De 'Pearl' (vervolgstoel voor de Familyfix) vonden we te duur om hen cadeau te geven, evenals dat zij hem te duur vonden om zelf aan te schaffen. Ik had de Maxi Cosi ook gewoon binnen een minuut vast met de gordel.. vond het geen probleem!

Ook heeft het een ander nadeel als je later de vervolgstoel (de Pearl) ervoor wilt kopen. Deze vervolgstoel kan alleen in combinatie met de Familyfix. In je eigen auto is dit geen probleem, maar als je kindje met iemand anders meegaat in de auto en diegene geen eigen autostoel heeft, kan je jouw autostoel niet overzetten. N. gaat hier wel eens met mijn moeder mee in de auto, die past wekelijks op. Mijn moeder heeft geen eigen stoeltje, als ze dus van plan is met de auto weg te gaan dan zetten we onze autostoel over in haar auto. Met de 'Pearl' kan dit dus niet.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Tania di 20 sep 2011 - 7:36

Wij hebben wel een easybase. Vooral mijn man vindt het erg handig. Ik vind het met de gordels net zo makkelijk en zou er zelf ook niet zo snel een kopen (we hebben hem gratis gehad i.p.v. maxicosi bij de kinderwagen)

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  pantuf di 20 sep 2011 - 7:39

Vind het ook overbodig, helemaal voor dat bedrag. Paar keer oefenen en je hebt de mc er zo in. En de opvolger (stoel) staat toch al gewoon vast in de auto.

Als je meerdere auto's hebt misschien, maar bij 1 auto, nee.
pantuf
pantuf
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 227
Punten : 233
Registratiedatum : 27-01-11

Bericht  PiP di 20 sep 2011 - 8:00

In een 3 deurs auto zou ik het wel doen, in een 4/5 deurs zou ik het niet nodig vinden, die gordels vallen best mee om te doen.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Annie24 di 20 sep 2011 - 8:15

Wij hebben de Familyfix en vinden het geweldig! Zeker als het regent: deur open, mc naar binnen, deur dicht en klaar! Laughing
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Happydobby di 20 sep 2011 - 8:25

@Parels, maxicosi adapters zijn echt handig, als je een snelle boodschap moet doen is het erg handig. De meeste kindjes vallen in slaap in de auto en zo slapen ze gewoon verder.
Anders moet je de kleine uit de autostoel halen om hem/haar in de reiswieg te leggen.

Bij mij zaten de adapters bij de kinderwagen.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  Annie24 di 20 sep 2011 - 9:10

Happydobby schreef:@Parels, maxicosi adapters zijn echt handig, als je een snelle boodschap moet doen is het erg handig. De meeste kindjes vallen in slaap in de auto en zo slapen ze gewoon verder.
Anders moet je de kleine uit de autostoel halen om hem/haar in de reiswieg te leggen.

+1

Daarbij is jouw meisje nog erg klein aankomende winter. Het is voor haar dan fijner om lekker warm in de mc te blijven liggen als je even weg moet, dan dat je haar uit de warme voetenzak/mc moet halen en overleggen in een koude wagenbak door de koude buitenlucht heen.

Ik heb de Mutsy 4Rider, dus die neem ik even als voorbeeld: Y. is geboren op 28 januari en eind februari was het ook nog steeds koud. Als hij dan dus in de mc in de auto zat en ik ging even naar de Ikea (even gek voorbeeld hoor) dan had ik dus de hele kinderwagen mee moeten nemen in de auto. Y. vanuit de warme wagenbak in de koude mc moeten leggen, wat misschien niet in 1x goed gaat zodat de riempjes goed zitten enzo. Dan de wagenbak van het onderstel afhalen, alles in de auto leggen. Ondertussen is Y. aan het huilen omdat hij het koud heeft en wil rijden. Ik stap dus in de auto en rijd naar de Ikea. Daar aangekomen moet ik het onderstel+wagenbak uit de auto halen en op elkaar klikken. Dan moet Y. uit de mc, maarja, die is door het rijden in slaap gevallen. Hmm...toch maar wakker maken dan en uit de mc halen en door de koude buitenlucht in de wagenbak leggen. Meneertje is inmiddels weer wakker door al dat getrek en heen en weer gesjouw van de mc naar de wagenbak. Gezellig de Ikea ingeweest en dan begint het riedeltje weer opnieuw: Y. van de wagenbak in de mc, onderstel+wagenbak in de auto en thuisgekomen alles er weer uit en Y. weer uit de mc en in de wagenbak.

Inmiddels heb ik dus 4x het onderstel in/uit de auto getild + de wagenbak en is Y. 4x in en uit de mc/wagenbak gehaald.

Tuurlijk kan je ook een kindje krijgen die overal doorheen slaapt hé, dit is even een voorbeeld zodat je misschien een duidelijk beeld hebt van hoe handig die adapters zijn. In dat geval had je dus de wagenbak thuis gelaten en het kindje gewoon zo, huppa, met mc op het onderstel kunnen zetten. Kindje kan doorslapen en blijft lekker warm.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  PapillonRose di 20 sep 2011 - 9:30

Ik heb geen familyfix. Heb het met de eerste maxi cosi ook niet gemist, zelfs niet in mijn driedeurs Fiat Panda. Nu heb ik een vijfdeurs auto, en dat gaat nog makkelijker.

Inmiddels ben ik sinds twee weken over op de vervolgstoel, ook van Maxi Cosi. Die zet je eenmalig vast en dan heb je er geen omkijken meer naar. Ik heb het dus echt niet gemist zo´n systeem. En we hebben ook nog eens de mazzel dat we van familie een zelfde autostoel hebben gekregen (hun kindje was eruit gegroeid) voor in de auto van mijn moeder, dus ik hoef de mijne ook niet steeds over te zetten. Anders is het misschien wel wat handiger om zo´n familyfix te hebben, want vind de vervolgstoel wel wat meer werk als je die er regelmatig uit moet halen en opnieuw vastzetten.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast di 20 sep 2011 - 9:47

PiP schreef:In een 3 deurs auto zou ik het wel doen, in een 4/5 deurs zou ik het niet nodig vinden, die gordels vallen best mee om te doen.

+1, een maxi cosi zit toch binnen 10 sec. vast.

Gast
Gast

Bericht  Parisienne di 20 sep 2011 - 9:48

PapillonRose schreef:Ik heb geen familyfix. Heb het met de eerste maxi cosi ook niet gemist, zelfs niet in mijn driedeurs Fiat Panda. Nu heb ik een vijfdeurs auto, en dat gaat nog makkelijker.

Inmiddels ben ik sinds twee weken over op de vervolgstoel, ook van Maxi Cosi. Die zet je eenmalig vast en dan heb je er geen omkijken meer naar. Ik heb het dus echt niet gemist zo´n systeem. En we hebben ook nog eens de mazzel dat we van familie een zelfde autostoel hebben gekregen (hun kindje was eruit gegroeid) voor in de auto van mijn moeder, dus ik hoef de mijne ook niet steeds over te zetten. Anders is het misschien wel wat handiger om zo´n familyfix te hebben, want vind de vervolgstoel wel wat meer werk als je die er regelmatig uit moet halen en opnieuw vastzetten.
Helaas moet een andere auto dan ook zo'n Isofix-systeem hebben, anders kan het ook niet.

Lejow, ben je er inmiddels al over uit?
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  PiP di 20 sep 2011 - 9:52

haha annie, die is wel heel overdreven smile
Waarom moet hij/zij thuis in de wagenbak dan?
Wij zijn met 2 weken, begin januari naar de ikea geweest, we hebben MC adaptors, maar toch ging ze in de wagenbak. Ze gaat dan thuis in de MC dragen haar dan in de Mc naar de auto, dan vanuit de auto in de bak, zo ,oud is dat nou ook weer niet. Vervolgens als we naar huis gaan weer in de MC en dragen haar thuis weer van de auto naar binnen toe. Als ze slaapt dan gaat ze naar bed en als ze wakker is bij ons in de armen of in de box.

Ik zou niet zonder die adaptors kunnen hoor want voor de kleine stukjes, ging ze later wel met MC op het onderstel, het is gewoon makkelijk, maar ik vond het hele verhaal wel wat overdreven.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Mamsie di 20 sep 2011 - 10:42

idd apadters zijn erg makkelijk!
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476

Bericht  Flip Fluitketel di 20 sep 2011 - 11:11

Misschien is de familyfix inderdaad overbodig, maar ik vind het ideaal. Zeker toen we de MC nog gebruikte vond ik het ideaal en zeker mijn man die vond het maar een gedoe met al die gordels. Nu we de autostoel hebben vind ik het wat minder dat we hem niet in een andere auto kunnen plaatsen als we de stoel nodig hebben. Maar dan pak ik voor het gemak de autostoel uit de auto van mijn man.

En de MC adapters zou ik zeker aanschaffen. Ideaal als je de MC gebruikt voor kleinere ritjes/boodschappen met de auto.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067

Bericht  Lejow di 20 sep 2011 - 18:01

Nope haha, maar gelukkig hebben we er nog even de tijd voor smile
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Gast di 20 sep 2011 - 18:55

Hahaha Annie, bedankt voor de uitleg!
Had em zo ook al wel bedacht hoor, maar blijf het een aanschaf vinden!
Tegenwoordig 'hoort' het er ook gewoon bij, dus komen ze er wel.
Alleen het enige wat me dan aan het denken zet is dat ik liever heb dat ze rustig in de wagenbak ligt dan de hele middag in dr mc mbt het ruggetje. Maar komt vast goed!

Heel erg bedankt voor je lieve uitleg!

Gast
Gast

Bericht  studiebol di 20 sep 2011 - 19:13

Parels schreef:Hahaha Annie, bedankt voor de uitleg!
Had em zo ook al wel bedacht hoor, maar blijf het een aanschaf vinden!
Tegenwoordig 'hoort' het er ook gewoon bij, dus komen ze er wel.
Alleen het enige wat me dan aan het denken zet is dat ik liever heb dat ze rustig in de wagenbak ligt dan de hele middag in dr mc mbt het ruggetje. Maar komt vast goed!

Heel erg bedankt voor je lieve uitleg!

Ik heb ook de adapters, maar ik denk dat je ze alleen moet gebruiken voor kleine stukkken, weet jij bijvoorbeeld dat je gaat shoppen met je moeder en nog ff gaat lunchen, tja dan kan je haar beter in de wagenbak leggen. Ga je alleen ff gauw je avond eten boodschappen doen dan kan ze prima in de maxicosi volgens mij.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: