Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Speciala hapjes?

3 plaatsers

Ga naar beneden

Speciala hapjes? Empty Speciala hapjes?

Bericht  LieveSterre ma 19 sep 2011 - 5:52

Hoi Allemaal,

Dit is volgens mij het eerste topic (of misschien tweede) dat ik open Laughing (ik ben vooral een meelezer :P )

Dit weekend vier ik mijn verjaardag en daarvoor wil ik graag wat leuke/speciale hapjes op tafel zetten. Ik ben de standaard hapjes (lees: zalmwraps, kaasblokjes, gevulde komkommertjes/tomaatjes) wel beu zo onderhand angel

Dus, mocht iemand tips hebben voor leuke hapjes die net iets specialer zijn als de "standaard" hapjes, dan hoor ik graag. Ik heb zelf ook al wat rond gezocht maar kom helaas veel op hetzelfde uit Cry Dus tips of een website vol met inspiratie is welkom.

Alvast super bedankt!

Liefs,
Sterre
LieveSterre
LieveSterre
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 103
Punten : 148
Registratiedatum : 10-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Speciala hapjes? Empty Re: Speciala hapjes?

Bericht  Gast ma 19 sep 2011 - 5:54

Moeten het warme, of koude hapjes zijn?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Speciala hapjes? Empty Re: Speciala hapjes?

Bericht  Monte ma 19 sep 2011 - 5:55

Bij AH recepten staan vaak hele leuke dingen en heel veel keus

http://www.ah.nl/recepten/zoeken
(ik denk dat jij dan bij hapjes moet kijken:
http://www.ah.nl/recepten/zoek?rq=&course=hapje&proteinSource=&cuisine=&season=&dishType=&technique=&sources=&sources=&sources=&numberOfServings=)
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Speciala hapjes? Empty Re: Speciala hapjes?

Bericht  LieveSterre ma 19 sep 2011 - 5:56

Pippa schreef:Moeten het warme, of koude hapjes zijn?

Pippa: jij bent er snel bij Very Happy Nu alvast bedankt voor het meedenken Wink Mag zowel warm als koud zijn. Het zou wel fijn zijn als ik de hapjes van te voren al ver klaar kan maken zodat ik zelf ook nog wat van het feestje mee kan maken angel haha.
LieveSterre
LieveSterre
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 103
Punten : 148
Registratiedatum : 10-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Speciala hapjes? Empty Re: Speciala hapjes?

Bericht  Gast ma 19 sep 2011 - 5:57

Ik zou met de 'simpele' dingen gewoon iets leuks doen.

Dus ipv toast met brie, zou ik een party broodje met cranberry compote insmeren en daar een stukje brie op, met een toefje cranberry compote. Ipv gewoon kaas & worst zou ik een spies maken met blokjes kaas, worst en iets van zilveruitje of augurk. Net als dat het bv. lekker is om fruitspiezen te maken en die ook neer te leggen als hapje. Paprika vullen met huttenkase en rode tapenade. Bladerdeegreepjes met kaas bestrooien en in de oven doen (dan krijg je dus kaasstengels). Gevulde eieren. Kleine stukken meloen met rauwe ham.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Speciala hapjes? Empty Re: Speciala hapjes?

Bericht  LieveSterre ma 19 sep 2011 - 5:57

Monte schreef:Bij AH recepten staan vaak hele leuke dingen en heel veel keus

http://www.ah.nl/recepten/zoeken
(ik denk dat jij dan bij hapjes moet kijken:
http://www.ah.nl/recepten/zoek?rq=&course=hapje&proteinSource=&cuisine=&season=&dishType=&technique=&sources=&sources=&sources=&numberOfServings=)

Monte: Dankje voor de link, ik ga meteen een kijkje nemen Wink
LieveSterre
LieveSterre
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 103
Punten : 148
Registratiedatum : 10-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Speciala hapjes? Empty Re: Speciala hapjes?

Bericht  LieveSterre ma 19 sep 2011 - 6:00

Pippa schreef:Ik zou met de 'simpele' dingen gewoon iets leuks doen.

Dus ipv toast met brie, zou ik een party broodje met cranberry compote insmeren en daar een stukje brie op, met een toefje cranberry compote. Ipv gewoon kaas & worst zou ik een spies maken met blokjes kaas, worst en iets van zilveruitje of augurk. Net als dat het bv. lekker is om fruitspiezen te maken en die ook neer te leggen als hapje. Paprika vullen met huttenkase en rode tapenade. Bladerdeegreepjes met kaas bestrooien en in de oven doen (dan krijg je dus kaasstengels). Gevulde eieren. Kleine stukken meloen met rauwe ham.

Oee, ik vind je idee van het party broodje echt een hele goede cheers Daar zou ik zelf niet opgekomen zijn! Ik dacht er inderdaad ook zelf al aan om de standaard hapjes zoals kaas en worst iets specialer te maken door ze aan een stokje te rijgen in combinatie met een augurkje/uitje of ananasje.

In ieder geval super bedankt voor het meedenken Very Happy
LieveSterre
LieveSterre
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 103
Punten : 148
Registratiedatum : 10-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Speciala hapjes? Empty Re: Speciala hapjes?

Bericht  Gast ma 19 sep 2011 - 6:01

Mijn schoonouders hebben een eetcafé en ik maak nog wel eens de hapjes voor feesten daar, en heb onder andere dat gemaakt! Kan wel eens zoeken of ik de rest ook kan vinden?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Speciala hapjes? Empty Re: Speciala hapjes?

Bericht  Gast ma 19 sep 2011 - 6:03

En ik had komkommerplakjes, als toastje, met een mousse van roomkaas & ananas door elkaar gemengd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Speciala hapjes? Empty Re: Speciala hapjes?

Bericht  LieveSterre ma 19 sep 2011 - 6:09

Pippa schreef:En ik had komkommerplakjes, als toastje, met een mousse van roomkaas & ananas door elkaar gemengd.

Dat klinkt ook alsof het heerlijk is! Ik dacht er ook aan om komkommerplakjes te vullen met zelfgemaakte tonijn of zalmsalade. Ook lekker. Ook heb ik net dit recept gevonden : http://www.tapas-recepten.nl/gevulde-cherry-tomaat-met-serranoham-en-pompoenpit/ Lekker makkelijk en ook lekker denk ik, toch?
LieveSterre
LieveSterre
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 103
Punten : 148
Registratiedatum : 10-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Speciala hapjes? Empty Re: Speciala hapjes?

Bericht  Gast ma 19 sep 2011 - 6:16

Klinkt ook erg lekker beide!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Speciala hapjes? Empty Re: Speciala hapjes?

Bericht  minoessepoes ma 19 sep 2011 - 20:40

Ik doe dat inderdaad ook vaak zo. I.p.v smeersels en broodjes op tafel de broodjes mooi smeren en op een schaal leggen. Bijvoorbeeld brie met een walnoot en wat honing, zelfgemaakte eiersalade met een klein toefje peterselie, wat pesto en wat basilicum enz. Valt vaak erg goed in de smaak!

En komkommer in plakken van zo'n 2 cm snijden, een beetje uithollen zodat er een bakje ontstaat en dat dan vullen met wat tonijnsalade bijvoorbeeld. Kerstomaatjes, het kapje eraf snijden, uitlepelen, een schepje pesto in en een heel klein bolletje mozzarella (kan je kant en klaar kopen of zelf snijden) en dan eventueel even in de oven zetten.

En quiche bakken en daar kleine puntjes van bakken en koud serveren, je kan bijvoorbeeld broccoli en zalm doen, of spek en ui, prei en spekjes enz.
Een plakje ham insmeren met roomkaas en dan oprollen is al heel lekker maar met een reepje rode paprika ertussen wordt het net wat frisser (en dan in hapjes snijden). Een kwart ei omwikkelen met rauwe ham en meer van dat soort dingen.

Een bakje tortilla chips neerzetten en dat dan aankleden met een schaaltje chilisaus, zure room en guacamole.

En in plaatst van kaas en worst van geraspte kaas in de oven kaaskoekjes bakken en die dan serveren met een goede mosterd en een lekker worstje. Enz.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speciala hapjes? Empty Re: Speciala hapjes?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum