Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kinder hapjes

+3
Jezzie
Blond
TukTuk
7 plaatsers

Ga naar beneden

Kinder hapjes Empty Kinder hapjes

Bericht  Gast di 13 dec 2011 - 21:28

Ik zit nu op mn werk maar bedenk me net dat als ik mn zoon van school op ga halen, ik dan door moet geven welke hapjes ik maak voor de kerstviering volgende week.
Alleen ik heb totaal geen inspiratie...iemand leuk ideetje?
Maak graag iets hartigs zonder groente en varkensvlees.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinder hapjes Empty Re: Kinder hapjes

Bericht  TukTuk di 13 dec 2011 - 21:29

Een quiche? Waarom trouwens zonder groente?

Bladerdeeg hapjes met daarin een knakworstje (weet niet of die er ook van kippenvlees oid zijn?)
of met gewoon kaas er in?


Laatst aangepast door AngelNyn op di 13 dec 2011 - 21:30; in totaal 1 keer bewerkt
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinder hapjes Empty Re: Kinder hapjes

Bericht  Blond di 13 dec 2011 - 21:29

- Bladerdeeghapjes met (runder)knakworstjes erin
- kleine gehaktballetjes
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinder hapjes Empty Re: Kinder hapjes

Bericht  Jezzie di 13 dec 2011 - 21:36

Kaaskoekjes van bladerdeeg en geraspte kaas.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinder hapjes Empty Re: Kinder hapjes

Bericht  Gast di 13 dec 2011 - 21:37

Ik wil iets maken wat mn zoon ook lekker vindt om te eten;)
Bladerdeeg met kaas is een goed idee!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinder hapjes Empty Re: Kinder hapjes

Bericht  Lenthe di 13 dec 2011 - 21:38

Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinder hapjes Empty Re: Kinder hapjes

Bericht  TukTuk di 13 dec 2011 - 21:59

Elodie schreef:Ik wil iets maken wat mn zoon ook lekker vindt om te eten;)
Bladerdeeg met kaas is een goed idee!

Ah ja dan snap ik het wel idd Wink Ik snapte er al niks van, van het varkensvlees wel, maar groente niet.

Je kan ook wraps nemen met daarin kaas of kipfilet bijvoorbeeld? Of mini pizzatjes ? Met gewoon tomatensaus en kaas er op. Maar weet niet of het makkelijk is om iets warms mee te nemen.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinder hapjes Empty Re: Kinder hapjes

Bericht  Gast di 13 dec 2011 - 22:01

Dankje. Daar kom ik alleen niet veel verder mee..behalve het idee om er kerstboompjes van te maken! super leuk..dat ik daar niet op ben gekomen...Wink

Denk dat ik dus gewoon die kaashapjes maak. Moet ook de ingrediënten noteren..dat is toch alleen bladerdeeg, kaas en ei dan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinder hapjes Empty Re: Kinder hapjes

Bericht  VeryCherry di 13 dec 2011 - 22:03

Ik maak altijd miniwentelteefjes met vers fruit op een satéprikker smile
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinder hapjes Empty Re: Kinder hapjes

Bericht  Gast di 13 dec 2011 - 22:03

AngelNyn schreef:
Elodie schreef:Ik wil iets maken wat mn zoon ook lekker vindt om te eten;)
Bladerdeeg met kaas is een goed idee!

Ah ja dan snap ik het wel idd Wink Ik snapte er al niks van, van het varkensvlees wel, maar groente niet.

Je kan ook wraps nemen met daarin kaas of kipfilet bijvoorbeeld? Of mini pizzatjes ? Met gewoon tomatensaus en kaas er op. Maar weet niet of het makkelijk is om iets warms mee te nemen.

Kan ik begrijpen Wink
Vind het eigenlijk ook wel fijn dat ik nu iets vegetarisch maak.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinder hapjes Empty Re: Kinder hapjes

Bericht  Gast di 13 dec 2011 - 22:05

VeryCherry schreef:Ik maak altijd miniwentelteefjes met vers fruit op een satéprikker smile
Ik las het. Leuk! Alleen niet voor mijn zoon...Wink het is echt zo'n lastige eter. Daar baal ik heel erg van, maar goed;)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinder hapjes Empty Re: Kinder hapjes

Bericht  TukTuk di 13 dec 2011 - 22:10

Elodie schreef:Dankje. Daar kom ik alleen niet veel verder mee..behalve het idee om er kerstboompjes van te maken! super leuk..dat ik daar niet op ben gekomen...Wink

Denk dat ik dus gewoon die kaashapjes maak. Moet ook de ingrediënten noteren..dat is toch alleen bladerdeeg, kaas en ei dan?

Ja, en ei hoeft niet eens persee. Ik doe vaak wat koffie melk op de bovenkant om ze mooi bruin te krijgen, en druk het bladerdeeg gewoon goed aan.

Ik zou wel het bladerdeeg door de helft (schuin) of zelfs in 4en snijden. Dat deden wij altijd met de hapjes met daarin feta, gewoon in 4 vierkantjes snijden, en dan dicht vouwen, zodat je echt 1 haps hapjes krijgt.

Ik weet niet of je ook nog rekening moet houden met eventuele koemelk allergieen? Weet niet of kaas dan gaat, maar dan zou je er ook bijvoorbeeld een aantal met appel er in kunnen maken, (Maar je gaf aan dat je alleen hartig wilde.. hmm kan verder niet echt iets bedenken wat lekker is voor kinderen)
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinder hapjes Empty Re: Kinder hapjes

Bericht  VeryCherry di 13 dec 2011 - 22:12

Mijn zoontje is er gek op. Alleen is het allemaal last-minute werk omdat ik wel wil dat ze nog warm zijn als ze het gaan eten in de klas. Is elk jaar wel een gekloot.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinder hapjes Empty Re: Kinder hapjes

Bericht  Gast di 13 dec 2011 - 22:31

VeryCherry schreef:Mijn zoontje is er gek op. Alleen is het allemaal last-minute werk omdat ik wel wil dat ze nog warm zijn als ze het gaan eten in de klas. Is elk jaar wel een gekloot.
En dat gaat hier sowieso niet want we mogen eerst een voorstelling bijwonen:)
Maar jullie zijn dus niet verplicht iets te maken? Wij wel..ik vind het leuk om te doen en iets bij te kunnen dragen, vind eigenlijk alleen best vreemd dat het gepocht verplicht wordt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinder hapjes Empty Re: Kinder hapjes

Bericht  TukTuk di 13 dec 2011 - 22:33

Elodie schreef:
VeryCherry schreef:Mijn zoontje is er gek op. Alleen is het allemaal last-minute werk omdat ik wel wil dat ze nog warm zijn als ze het gaan eten in de klas. Is elk jaar wel een gekloot.
En dat gaat hier sowieso niet want we mogen eerst een voorstelling bijwonen:)
Maar jullie zijn dus niet verplicht iets te maken? Wij wel..ik vind het leuk om te doen en iets bij te kunnen dragen, vind eigenlijk alleen best vreemd dat het gepocht verplicht wordt.

Misschien verplichten ze het omdat ze bang zijn dat er anders bijna niks gemaakt wordt? Tegenwoordig merk je volgens mij dat ouders veel minder betrokken zijn bij de school en dergelijke, druk met werken, en dat ze daarom het maar verplichten, zodat er niet straks maar 1 of 2 ouders zijn die iets doen?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinder hapjes Empty Re: Kinder hapjes

Bericht  Susan di 13 dec 2011 - 22:34

Mag je niet het drinken regelen, dat doe ik wel eens bij dat soort feestjes. Dan zorg ik voor drinkpakjes.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinder hapjes Empty Re: Kinder hapjes

Bericht  Gast di 13 dec 2011 - 22:35

AngelNyn schreef:
Elodie schreef:Dankje. Daar kom ik alleen niet veel verder mee..behalve het idee om er kerstboompjes van te maken! super leuk..dat ik daar niet op ben gekomen...Wink

Denk dat ik dus gewoon die kaashapjes maak. Moet ook de ingrediënten noteren..dat is toch alleen bladerdeeg, kaas en ei dan?

Ja, en ei hoeft niet eens persee. Ik doe vaak wat koffie melk op de bovenkant om ze mooi bruin te krijgen, en druk het bladerdeeg gewoon goed aan.

Ik zou wel het bladerdeeg door de helft (schuin) of zelfs in 4en snijden. Dat deden wij altijd met de hapjes met daarin feta, gewoon in 4 vierkantjes snijden, en dan dicht vouwen, zodat je echt 1 haps hapjes krijgt.

Ik weet niet of je ook nog rekening moet houden met eventuele koemelk allergieen? Weet niet of kaas dan gaat, maar dan zou je er ook bijvoorbeeld een aantal met appel er in kunnen maken, (Maar je gaf aan dat je alleen hartig wilde.. hmm kan verder niet echt iets bedenken wat lekker is voor kinderen)
Kan niet overal rekening mee houden. Voor die kinderen zit er hopelijk weer iets anders bij.

en ja, maak ze idd klein:) ben nog op zoek naar kerstbomen vormpje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinder hapjes Empty Re: Kinder hapjes

Bericht  TukTuk di 13 dec 2011 - 22:36

Elodie schreef:
AngelNyn schreef:
Elodie schreef:Dankje. Daar kom ik alleen niet veel verder mee..behalve het idee om er kerstboompjes van te maken! super leuk..dat ik daar niet op ben gekomen...Wink

Denk dat ik dus gewoon die kaashapjes maak. Moet ook de ingrediënten noteren..dat is toch alleen bladerdeeg, kaas en ei dan?

Ja, en ei hoeft niet eens persee. Ik doe vaak wat koffie melk op de bovenkant om ze mooi bruin te krijgen, en druk het bladerdeeg gewoon goed aan.

Ik zou wel het bladerdeeg door de helft (schuin) of zelfs in 4en snijden. Dat deden wij altijd met de hapjes met daarin feta, gewoon in 4 vierkantjes snijden, en dan dicht vouwen, zodat je echt 1 haps hapjes krijgt.

Ik weet niet of je ook nog rekening moet houden met eventuele koemelk allergieen? Weet niet of kaas dan gaat, maar dan zou je er ook bijvoorbeeld een aantal met appel er in kunnen maken, (Maar je gaf aan dat je alleen hartig wilde.. hmm kan verder niet echt iets bedenken wat lekker is voor kinderen)
Kan niet overal rekening mee houden. Voor die kinderen zit er hopelijk weer iets anders bij.

en ja, maak ze idd klein:) ben nog op zoek naar kerstbomen vormpje.

Nee zo bedoelde ik het ook niet hoor, er zijn altijd wel dingen dan waar je rekening mee kan houden, maar kon zijn dat het een vraag kon zijn vanuit de school bijvoorbeeld smile
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinder hapjes Empty Re: Kinder hapjes

Bericht  Gast di 13 dec 2011 - 22:38

Susan schreef:Mag je niet het drinken regelen, dat doe ik wel eens bij dat soort feestjes. Dan zorg ik voor drinkpakjes.
Nee, in de brief die we ontvangen hebben staat echt dat je, per kind van je dat op school zit, ongeveer 10 hapjes moet maken.

Edit: je zou maar 4 kinderen hebben...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinder hapjes Empty Re: Kinder hapjes

Bericht  VeryCherry di 13 dec 2011 - 22:49

Oh, bij mijn zoontje op school is het geheel vrijblijvend, er is zoveel animo voor dat je soms niet eens wat hoeft te maken omdat er al zoveel is smile
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinder hapjes Empty Re: Kinder hapjes

Bericht  rapa nui wo 14 dec 2011 - 0:46

Kun je niet iets van stukjes koude gevulde pannenkoek doen met daarin monchou met ham of andere vulling, of stukjes gevulde wraps. Of anders van die koude omeletrolletjes met roomkaas/ham oid.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinder hapjes Empty Re: Kinder hapjes

Bericht  Gast wo 14 dec 2011 - 1:44

Ik heb het al doorgegeven en mn pa heeft leuke kerstvormpjes dus komt helemaal goed smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinder hapjes Empty Re: Kinder hapjes

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum