Salade of hapjes bij bbq
+4
Green_Pepper
Ragazza
Benthe
Jezzie
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Salade of hapjes bij bbq
Over anderhalve week vier in mijn verjaardag.
We willen dan gaan bbqen. Gewoon simpel, met wat worstjes en hamburgers o.i.d. Stokbrood erbij.
Ik ben nog op zoek naar een lekkere salade of wat kleine hapjes voor erbij. Iets wat niet te duur is.
Heeft iemand een lekker recept?
We willen dan gaan bbqen. Gewoon simpel, met wat worstjes en hamburgers o.i.d. Stokbrood erbij.
Ik ben nog op zoek naar een lekkere salade of wat kleine hapjes voor erbij. Iets wat niet te duur is.
Heeft iemand een lekker recept?
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
Re: Salade of hapjes bij bbq
Nasi of een koude pastasalade. Op de site van AH staan echt heel veel recepten voor een pastasalade.
Benthe- Prater
- Aantal berichten : 594
Punten : 621
Registratiedatum : 16-12-10
Snacktomaatjes en/of -komkommertjes doen het bij ons altijd goed.
Ragazza- Prater
- Aantal berichten : 505
Punten : 491
Registratiedatum : 07-02-13
Ik heb ook gebbqt 2 weken geleden met mijn verjaardag!
Er was een gewone salade (dus sla, komkommer, tomaat, paprika, rode ui) en verder nog wat huzarensalade, rundvleessalade en aardappelsalade.
Zelf had ik nog eiersalade en tonijnsalade gemaakt. Super simpel en erg lekker!
Er was een gewone salade (dus sla, komkommer, tomaat, paprika, rode ui) en verder nog wat huzarensalade, rundvleessalade en aardappelsalade.
Green_Pepper- Prater
- Aantal berichten : 776
Punten : 775
Registratiedatum : 13-11-12
Dat klinkt wel lekker!Green_Pepper schreef:Ik heb ook gebbqt 2 weken geleden met mijn verjaardag!
En de pasta salade vind ik ook een goed idee, zal eens even zoeken!
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
Ik heb ook ooit eens een barbecue gegeven met mijn verjaardag, er kwamen zo'n 25 gasten dacht ik. Ik heb toen bespaard door gehakt in de aanbieding te kopen en zelf de hamburgers te maken, zelf van kipfilet, kipsate spiesjes te maken door de kip te marineren in ketjap, gember, bruine suiker, citroensap (kan uit een flesje), knoflook, olie en sambal, ook de rest van het vlees in de weken voorafgaand al ingeslagen als het in de aanbieding was en ingevroren, al had ik de keus wel beperkt gehouden.
Ik maak vaak een aardappelsalade uit het boek lange tafels van de AH. Zelf de aardappels in blokjes snijden (je kan ze eventueel prima met schil in de salade verwerken) en voor koken scheelt ook weer geld, een pakje katenspek krokant bakken en verkruimelen boven de aardappels, lente-ui en rode ui snijden en erbij doen, een mengsel maken van creme fraiche, mayonaise en peper (en zout) en nog wat rucola er door roeren. Ik vind hem erg lekker.
Als pasta salade is mijn favoriete recept met geroosterde pijnboompitjes, fusilli, lente-ui, gehalveerde kerstomaatjes, (eventueel gebakken blokjes kip maar dat zou ik alleen doen als maaltijdsalade), geraspte oude kaas en een dressing van olijfolie, rode pesto, citroensap en een teentje knoflook.
Verder had ik toen komkommer in azijn gemaakt. de komkommer in dunne plakjes raspen of snijden en 's ochtends al in een mengsel van een flinke scheut azijn, wat water, suiker en peper en zout leggen. Heerlijk fris. Van Cherry lola kreeg ik het idee om het met citroensap en zoetstof te maken, ook erg lekker!
En ik had nog een gewone salade gemaakt, van 1 krop ijsbergsla kan je al een flinke schaal vol maken, tomaat, komkommer, een uitje en een lekkere dressing erdoor (wat citroensap, olijfolie en iets van honing bijvoorbeeld) en klaar.
Verder had ik zelf kruidenboter (roomboter met verse bieslook (misschien heb je wel zo'n plantje), citroensap, en peper en zout is al heerlijk) en andere sausjes gemaakt, heel veel afbakstokbroden en kannen met water met munt of citroensap op tafel gezet. En ik was een paar supermarkten afgereden om bier en wijn in de aanbieding te halen en de groenten bij de Aldi bijvoorbeeld.
Ik was inclusief drank toen 5 euro p.p kwijt dacht ik, maar ook wel heel wat voorbereidingstijd. Het was echt een succes, het enige probleem was de koelkastruimte.
Ik maak vaak een aardappelsalade uit het boek lange tafels van de AH. Zelf de aardappels in blokjes snijden (je kan ze eventueel prima met schil in de salade verwerken) en voor koken scheelt ook weer geld, een pakje katenspek krokant bakken en verkruimelen boven de aardappels, lente-ui en rode ui snijden en erbij doen, een mengsel maken van creme fraiche, mayonaise en peper (en zout) en nog wat rucola er door roeren. Ik vind hem erg lekker.
Als pasta salade is mijn favoriete recept met geroosterde pijnboompitjes, fusilli, lente-ui, gehalveerde kerstomaatjes, (eventueel gebakken blokjes kip maar dat zou ik alleen doen als maaltijdsalade), geraspte oude kaas en een dressing van olijfolie, rode pesto, citroensap en een teentje knoflook.
Verder had ik toen komkommer in azijn gemaakt. de komkommer in dunne plakjes raspen of snijden en 's ochtends al in een mengsel van een flinke scheut azijn, wat water, suiker en peper en zout leggen. Heerlijk fris. Van Cherry lola kreeg ik het idee om het met citroensap en zoetstof te maken, ook erg lekker!
En ik had nog een gewone salade gemaakt, van 1 krop ijsbergsla kan je al een flinke schaal vol maken, tomaat, komkommer, een uitje en een lekkere dressing erdoor (wat citroensap, olijfolie en iets van honing bijvoorbeeld) en klaar.
Verder had ik zelf kruidenboter (roomboter met verse bieslook (misschien heb je wel zo'n plantje), citroensap, en peper en zout is al heerlijk) en andere sausjes gemaakt, heel veel afbakstokbroden en kannen met water met munt of citroensap op tafel gezet. En ik was een paar supermarkten afgereden om bier en wijn in de aanbieding te halen en de groenten bij de Aldi bijvoorbeeld.
Ik was inclusief drank toen 5 euro p.p kwijt dacht ik, maar ook wel heel wat voorbereidingstijd. Het was echt een succes, het enige probleem was de koelkastruimte.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Wow, maar voor de organisatie daarvan moet je ook wel vrij goed kunnen plannen! Ik zou gierend gek worden van de stress! Had je dan van tevoren opgeschreven wat je wanneer ging maken?
Ontopic: ik zie al veel salades staan. Ik werp me tijdens een barbecue meestal op de side-dishes en dan vind ik de good old tomaat/basilicum/mozzarella lekker, en ook meloen met ham. Of gegrillde aubergine met mozzarella. Vijgen met geitenkaas. Dadels met roomkaas.
Ontopic: ik zie al veel salades staan. Ik werp me tijdens een barbecue meestal op de side-dishes en dan vind ik de good old tomaat/basilicum/mozzarella lekker, en ook meloen met ham. Of gegrillde aubergine met mozzarella. Vijgen met geitenkaas. Dadels met roomkaas.
Urban Naked- Prater
- Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Ik vind dat leuk, dus dat gaat opzicht wel vanzelf. De boodschappen had ik al in de weken voorafgaand gedaan en alleen de verse producten de dag van te voren. De avond van te voren kan je al de aardappels en pasta koken voor de salades bijvoorbeeld en de kip in de marinade zetten en de hamburgers maken, ook wordt de kruidenboter alleen maar lekkerder als je die al een dag van te voren maakt.
De dag zelf is het een kwestie van groentes snijden en de salade's afmaken en de dressings apart houden, zodat je die op het aller laatste moment er overheen kan doen. 's Middags de tafels al vast klaar zetten en dan op het laatste moment de broden afbakken. Geen stress, maar anders zou ik er ook echt niet aan beginnen!
De dag zelf is het een kwestie van groentes snijden en de salade's afmaken en de dressings apart houden, zodat je die op het aller laatste moment er overheen kan doen. 's Middags de tafels al vast klaar zetten en dan op het laatste moment de broden afbakken. Geen stress, maar anders zou ik er ook echt niet aan beginnen!
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Wat ook erg lekker is, is verschillende groentes in van die aluminium bakjes doen en deze op de BBQ zetten. Wij doen altijd blokjes feta kaas, gesneden paprika, ui, champignons en spekjes. Hier doe je dan wat olijfolie overheen en wat italiaanse kruiden, en dan gewoon op de BBQ zetten en wachten tot het gegaard is.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Koude pastasalade met vis,, couscoussalade of een salade met andijvie, kruidenkaas en cashewnoten. Heerlijk! Een simpele side-dish die het bij bbqs hier goed doet; tomaat, rode ui en fetakaas. Allemaal in even grote blokjes snijden, mengen, en klaar! Zonder dressing. Is echt heerlijk, goedkoop en simpel.
Sophiee- Prater
- Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: