Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mannen in de kinderopvang

+3
mickey
_*Blondgirl*_
Filoria
7 plaatsers

Ga naar beneden

Mannen in de kinderopvang Empty Mannen in de kinderopvang

Bericht  Filoria za 15 jan 2011 - 10:20

Een jongen die werkt op het KDV van mijn zoontje had alle ouders een brief gestuurd met uitleg over waarom hij in de kinderopvang werkt, en dat hij het heel erg vindt van die Amsterdamse zedenzaak etc.

Daar maak ik me dus heel boos over.

Dat hij die brief schrijft moet hij op zich zelf weten. Maar mannen die in de kinderopvang werken zouden toch niet het gevoel moeten krijgen dat dit nodig is? Dat ze zichzelf moeten verantwoorden puur omdat ze man zijn?

Wat vinden jullie?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Mannen in de kinderopvang Empty Re: Mannen in de kinderopvang

Bericht  _*Blondgirl*_ za 15 jan 2011 - 10:30

Ik werk op een kleinschalig kdv met 6 andere collega's, waaronder 1 man. Ook hij heeft het er soms best moeilijk mee omdat veel ouders opeens heel anders tegen mannen in de kinderopvang aankijken. Hij durft de kinderen bijvoorbeeld al nauwelijks meer te verschonen of een knuffel te geven wanneer er ouders aanwezig zijn of binnenkomen....of wil in elk geval dat een van ons in de buurt is.

Kan me hier best wel iets bij voorstellen, en kan me er soms best wel boos om maken dat deze collega zo gebukt gaat onder het gedonder elders in de kinderopvang. Ik vind dat de mannen die in de kinderopvang werken dezelfde kans moeten krijgen, zoals wij vrouwen die krijgen om met kinderen te kunnen werken. En niet bij voorbaat, of na zoiets gelijk allen mannen over een kam te scheren.

_*Blondgirl*_
_*Blondgirl*_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 116
Punten : 152
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Mannen in de kinderopvang Empty Re: Mannen in de kinderopvang

Bericht  mickey ma 17 jan 2011 - 9:35

Ik werk op een dagverblijf waar we behoorlijk goed bedeeld zijn wat mannen betreft: de locatiemanager is een man, we hebben een mannelijke vaste collega in de BSO, en we hebben nog een invalman Wink Vooral die van de BSO heeft er moeite mee gehad (volgens mijn nu niet meer zo, vooral toen het net op het nieuws was). Hij werkt al jaren in de kinderopvang en heeft ook wel eens kinderen thuis gehad. Heeft ook vaker een paar uur alleen gedraaid op de groep. Hij voelt zich nu dus af en toe vreemd als hij daaraan denkt enzo... Maar hij vond het ook vreemd om te moeten werken toen het net bekend werd van in Amsterdam. Hoe moest hij nou reageren op de kinderen, op de ouders?

Ik vind zelf dat het absoluut moet kunnen, mannen in de kinderopvang. De kinderen vinden het vaak geweldig en een man doet het werk (meestal) even goed als een vrouw. Rotte appels heb je overal, niet alleen in de kinderopvang.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mannen in de kinderopvang Empty Re: Mannen in de kinderopvang

Bericht  JD ma 17 jan 2011 - 9:57

ik vind absoluut dat mannen in de kinderopvang gewoon moet kunnen. juist op een BSO vind ik het echt een toegevoegde waarde hebben.
vind at er geen verschil moet zijn, vrouwen kunnen net zo goed rare dingen doen, maar ik snap heel goed dat mannen in de kinderopvang zich raar voelen door die hele zedenzaak.

vind het dan ook heel erg netjes dat hij een brief heeft gestuurd, gewoon heel open en eerlijk naar ouders toe. dat haalt meteen het ongemakkelijke sfeertje weg tussen hem en ouders.
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mannen in de kinderopvang Empty Re: Mannen in de kinderopvang

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 10:27

Wij hebben een vaste invaller, en dat is ook een man, die zie ik dus best wel vaak. Maar ik vond dat juist alleen maar leuk! Die kinderen zien de hele dag al vrouwen, een beetje mannelijke invloed lijkt me heel gezond.

Vind het ook sneu voor de mannen die het echt gewoon leuk werk vinden en het al jaren met plezier doen, die worden opeens bekeken als halve pedo's. Heb al meer dan eens gehoord 'een man vindt omgaan met kleine kinderen normaal gesproken nou eenmaal niet leuk, dus als ze in de kinderopvang gaan werken is er ergens iets niet in de haak'

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mannen in de kinderopvang Empty Re: Mannen in de kinderopvang

Bericht  Filoria ma 17 jan 2011 - 10:38

@Marietje: dat van dat sfeertje weghalen is misschien wel zo, maar vind je ook niet dat het niet nodig zou moeten zijn dat hij zo'n brief stuurt? Puur omdat hij een man is en in de kinderopvang werkt, zoals er duizenden zijn in Nederland?

Ik vind dat je je nooit zou hoeven verantwoorden puur omdat je een bepaald geslacht hebt. Wat Mickey zegt: rotte appels heb je overal. Ook in de kinderopvang, en ook onder vrouwen in de kinderopvang.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Mannen in de kinderopvang Empty Re: Mannen in de kinderopvang

Bericht  JD ma 17 jan 2011 - 10:47

Filoria schreef:@Marietje: dat van dat sfeertje weghalen is misschien wel zo, maar vind je ook niet dat het niet nodig zou moeten zijn dat hij zo'n brief stuurt? Puur omdat hij een man is en in de kinderopvang werkt, zoals er duizenden zijn in Nederland?

Ik vind dat je je nooit zou hoeven verantwoorden puur omdat je een bepaald geslacht hebt. Wat Mickey zegt: rotte appels heb je overal. Ook in de kinderopvang, en ook onder vrouwen in de kinderopvang.

o op die manier. ja dat ben ik absoluut met je eens, het is echt zonder dat hij zich "moet" verantwoorden omdat ie nou eenmaal man is, dat is jammer inderdaad.
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mannen in de kinderopvang Empty Re: Mannen in de kinderopvang

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 10:55

Ik ben het eigenlijk wel met Filoria eens. Ik heb twee mannelijke collega's en voor zovr ik weet hebben zij zich geen moment anders behandeld gevoeld door ouders of collega's en hebben ze geen moment anders tegen hun werk aangekeken.
Overigens snap ik wel dat die jongen in de openingspost die brief wilde sturen, maar ik denk dat het beter was om helemaal niets te sturen en gewoon z'n ding te doen, of dat een brief vanuit het management van het kdv gepaster was geweest. Ik heb nu het idee dat hij onnodig de aandacht op zichzelf vestigt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mannen in de kinderopvang Empty Re: Mannen in de kinderopvang

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 21:07

Ik vind het ook heel sneu dat mannen zich nu ongemakkelijker voelen in de kinderopvang, dat zou niet moeten gebeuren. Maar ik vind het nog sneuer dat mensen zeggen dat ze hun kind nu nooit meer naar een kinderdagopvang brengen omdat, zie je wel, er niemand te vertrouwen is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mannen in de kinderopvang Empty Re: Mannen in de kinderopvang

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 21:53

Storm schreef:Ik vind het ook heel sneu dat mannen zich nu ongemakkelijker voelen in de kinderopvang, dat zou niet moeten gebeuren. Maar ik vind het nog sneuer dat mensen zeggen dat ze hun kind nu nooit meer naar een kinderdagopvang brengen omdat, zie je wel, er niemand te vertrouwen is.

Eens!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mannen in de kinderopvang Empty Re: Mannen in de kinderopvang

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 22:21

Lilith schreef:Wij hebben een vaste invaller, en dat is ook een man, die zie ik dus best wel vaak. Maar ik vond dat juist alleen maar leuk! Die kinderen zien de hele dag al vrouwen, een beetje mannelijke invloed lijkt me heel gezond.

Vind het ook sneu voor de mannen die het echt gewoon leuk werk vinden en het al jaren met plezier doen, die worden opeens bekeken als halve pedo's. kinderopvang gaan werken is er ergens iets niet in de haak'
Heb al meer dan eens gehoord 'een man vindt omgaan met kleine kinderen normaal gesproken nou eenmaal niet leuk, dus als ze in de

Maar dat is toch ook zo, vaders, opa's, ooms, beleven de eerste 10 jaar nu eenmaal geen plezier aan hun kinderen/kleinkinderen/neefjes/nichtjes. Ik vind het ook erg verdacht als mijn vader moet lachen om Ciske. Daar klopt iets niet.

Ik vind het lastig. Een oom van mijn man legde me laatst uit dat hij niet met kleine kinderen zou willen werken omdat hij vind dat mannen niet zoveel intieme momenten met andermans kinderen zouden moeten hebben.
Maar het zijn natuurlijk inderdaad de rotte appels en die kom je overal tegen. dan zou je mannen ocveral moeten gaan weren en dat is ook niet gezond.

Wat ik overigens ook schokkend vind is dat sexueel misbruik in vrijwel elke instelling voor verstandelijk eghandicapten voor komt.. Alleen wordt het vaak in de doofpot gestopt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mannen in de kinderopvang Empty Re: Mannen in de kinderopvang

Bericht  JD ma 17 jan 2011 - 23:05

Sunprincess schreef:
Lilith schreef:Wij hebben een vaste invaller, en dat is ook een man, die zie ik dus best wel vaak. Maar ik vond dat juist alleen maar leuk! Die kinderen zien de hele dag al vrouwen, een beetje mannelijke invloed lijkt me heel gezond.

Vind het ook sneu voor de mannen die het echt gewoon leuk werk vinden en het al jaren met plezier doen, die worden opeens bekeken als halve pedo's. kinderopvang gaan werken is er ergens iets niet in de haak'
Heb al meer dan eens gehoord 'een man vindt omgaan met kleine kinderen normaal gesproken nou eenmaal niet leuk, dus als ze in de

Maar dat is toch ook zo, vaders, opa's, ooms, beleven de eerste 10 jaar nu eenmaal geen plezier aan hun kinderen/kleinkinderen/neefjes/nichtjes. Ik vind het ook erg verdacht als mijn vader moet lachen om Ciske. Daar klopt iets niet.

Ik vind het lastig. Een oom van mijn man legde me laatst uit dat hij niet met kleine kinderen zou willen werken omdat hij vind dat mannen niet zoveel intieme momenten met andermans kinderen zouden moeten hebben.
Maar het zijn natuurlijk inderdaad de rotte appels en die kom je overal tegen. dan zou je mannen ocveral moeten gaan weren en dat is ook niet gezond.

.

daar ben ik het echt absoluut niet mee eens. natuurlijk beleven papa's en opa's super veel plezier aan hun kleinkinderen. mijn vriend en ik zijn nu 2 jaar bij elkaar, en het is mijn vader die elke keer vraagt wanneer we hem nou eens een kleinkind gaan bezorgen, en het is nota bene mijn vriend die nu met de pil wil stoppen ipv in september.
en mijn vriendin heeft net een zoontje gehad, haar vriend vind het he-le-maal fantastisch. tuurlijk zegt hij dat hij t nog leuke vindt als ie straks anderhalf is, loopt en praat, maar dat ze er de eerste 10 jaar geen plezier van hebben?? dat vind ik onzin.
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mannen in de kinderopvang Empty Re: Mannen in de kinderopvang

Bericht  Gast di 18 jan 2011 - 1:49

Ik denk dat sunprinces dat eerste sarcastisch bedoelt smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mannen in de kinderopvang Empty Re: Mannen in de kinderopvang

Bericht  JD di 18 jan 2011 - 1:54

Liva schreef:Ik denk dat sunprinces dat eerste sarcastisch bedoelt smile

ow Embarassed hahahahaha en ik ben zo'n blondje die het serieus neemt. vond het eigenlijk al zoooo raar klinken....
sja nou ja ach uh ja nou ja...dussss Embarassed
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mannen in de kinderopvang Empty Re: Mannen in de kinderopvang

Bericht  smooch di 18 jan 2011 - 1:57

Darcy schreef:
Storm schreef:Ik vind het ook heel sneu dat mannen zich nu ongemakkelijker voelen in de kinderopvang, dat zou niet moeten gebeuren. Maar ik vind het nog sneuer dat mensen zeggen dat ze hun kind nu nooit meer naar een kinderdagopvang brengen omdat, zie je wel, er niemand te vertrouwen is.

Eens!

Ook mee eens.
Gaat toch ver dat je moet gaan verantwoorden waarom je in de KDV werkt.
Ik heb ook in de KDV gewerkt en daar werkte ook een man. Die was super leuk met alle kinderen en de kinderen op hem. Was erg leuk om te zien.
smooch
smooch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mannen in de kinderopvang Empty Re: Mannen in de kinderopvang

Bericht  Jeanette di 18 jan 2011 - 2:09

smooch schreef:
Darcy schreef:
Storm schreef:Ik vind het ook heel sneu dat mannen zich nu ongemakkelijker voelen in de kinderopvang, dat zou niet moeten gebeuren. Maar ik vind het nog sneuer dat mensen zeggen dat ze hun kind nu nooit meer naar een kinderdagopvang brengen omdat, zie je wel, er niemand te vertrouwen is.

Eens!

Ook mee eens.
Gaat toch ver dat je moet gaan verantwoorden waarom je in de KDV werkt.
Ik heb ook in de KDV gewerkt en daar werkte ook een man. Die was super leuk met alle kinderen en de kinderen op hem. Was erg leuk om te zien.

Ja, dat is ook te erg voor woorden dat mannen zich nu moeten verantwoorden.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mannen in de kinderopvang Empty Re: Mannen in de kinderopvang

Bericht  Merai di 18 jan 2011 - 2:56

Maple schreef:Ik ben het eigenlijk wel met Filoria eens. Ik heb twee mannelijke collega's en voor zovr ik weet hebben zij zich geen moment anders behandeld gevoeld door ouders of collega's en hebben ze geen moment anders tegen hun werk aangekeken.
Overigens snap ik wel dat die jongen in de openingspost die brief wilde sturen, maar ik denk dat het beter was om helemaal niets te sturen en gewoon z'n ding te doen, of dat een brief vanuit het management van het kdv gepaster was geweest. Ik heb nu het idee dat hij onnodig de aandacht op zichzelf vestigt.

+1
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Mannen in de kinderopvang Empty Re: Mannen in de kinderopvang

Bericht  JD di 18 jan 2011 - 4:51

smooch schreef:
Darcy schreef:
Storm schreef:Ik vind het ook heel sneu dat mannen zich nu ongemakkelijker voelen in de kinderopvang, dat zou niet moeten gebeuren. Maar ik vind het nog sneuer dat mensen zeggen dat ze hun kind nu nooit meer naar een kinderdagopvang brengen omdat, zie je wel, er niemand te vertrouwen is.

Eens!

Ook mee eens.
Gaat toch ver dat je moet gaan verantwoorden waarom je in de KDV werkt.
Ik heb ook in de KDV gewerkt en daar werkte ook een man. Die was super leuk met alle kinderen en de kinderen op hem. Was erg leuk om te zien.

ja en bovendien, mensen die dat zeggen.... hun kind mag dus later ook niet naar zwemles,judo,voetbal of naar de basisschool? t kan tenslotte overal gebeuren...
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mannen in de kinderopvang Empty Re: Mannen in de kinderopvang

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum