Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat te doen (peuterspeelzaal)..?

+11
Mikki
sheila123
Sjonno
Susan
Filoria
moepie
Happydobby
Dora
Darius
Mamsie
ProudMom
15 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Wat te doen (peuterspeelzaal)..? - Pagina 2 Empty Re: Wat te doen (peuterspeelzaal)..?

Bericht  ProudMom ma 19 sep 2011 - 8:15

Heel erg bedankt voor jullie reacties! Very Happy
Ik (en m'n vriend) heb(ben) besloten dat we hem a.s. donderdag nog naar de psz brengen, en alles even goed uitleggen aan de leidsters, en B.randon zelf ook (nogmaals) goed voorbereiden.
Maar als hij dan weer zo ontzettend bang en verdrietig is (wanneer ik hem ophaal), dan is dat voorlopig de laatste keer geweest. Dan wil ik er liever nog een aantal maandjes mee wachten.
Hopelijk gaat het donderdag iets beter, want hij zal er natuurlijk toch ooit aan moeten wennen. Maar als hij er zo bang/verdrietig/ongelukkig is, dan is het denk ik gewoon net even te vroeg voor hem.

Bedankt voor jullie adviezen! Very Happy
ProudMom
ProudMom
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 425
Punten : 457
Registratiedatum : 14-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te doen (peuterspeelzaal)..? - Pagina 2 Empty Re: Wat te doen (peuterspeelzaal)..?

Bericht  ProudMom ma 19 sep 2011 - 8:26

Theedoosje schreef:En hoe is hij als jij weg bent?

Als ik weg ben dan blijft hij nog wel even (heel stil) huilen, gaat vaak in een hoekje of ergens op een stoeltje zitten.
Tussendoor speelt hij wel een beetje, en de laatste keer deed hij ook mee met liedjes zingen in de kring.
Toen ik hem kwam ophalen zaten ze nog in de kring. Maar alle kindjes waren aan het zingen en dansen, en hij staarde voor zich uit, wel tikte hij met z'n handje op z'n been mee op de muziek, maar hij keek zo verdrietig..
De juffen zijn heel erg lief, en zeiden ook wel dat het steeds wat beter gaat, en natuurlijk moet ik daar ook op vertrouwen, want dat zullen ze vast niet zomaar zeggen.
Maar steeds als ik hem kom ophalen ziet het er daar niet naar uit.
En als we eenmaal thuis zijn begint het.. Hij wil de hele tijd bij me in de buurt zijn, is helemaal overstuur als hij me even niet ziet (terwijl ik in de keuken ben bijv.), en 's nachts slaapt hij bijna niet. Hij is dan erg onrustig en word steeds gillend wakker. Maar dat hij denkt dat hij voor straf naar de psz moet, vind ik echt heel erg. Ik heb het hem al meerdere keren duidelijk uitgelegd dat hij daar gezellig met andere kindjes mag spelen (heel leuk aan hem verteld, maar dan blijft hij zeggen ''Nee hoeft niet hoor mama, wil niet, schooltje is eng.'').
Dus dan vraag ik me af of het wel echt beter gaat..?
Maar we zullen het zien a.s. donderdag. Wink

Bedankt allemaal!
ProudMom
ProudMom
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Tania ma 19 sep 2011 - 9:05

Als J. naar de peuterspeelzaal gaat en hij zou na een keer of drie nog zo huilen zou ik hem er vanaf halen. Mijn moeder had met mij vroeger precies hetzelfde probleem en ik kan het me zelfs nog herinneren Laughing Ik vond het er echt helemaal niet leuk.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  ProudMom ma 19 sep 2011 - 10:18

Tania schreef:Als J. naar de peuterspeelzaal gaat en hij zou na een keer of drie nog zo huilen zou ik hem er vanaf halen. Mijn moeder had met mij vroeger precies hetzelfde probleem en ik kan het me zelfs nog herinneren Laughing Ik vond het er echt helemaal niet leuk.

En hoe ging het dan toen je naar de basisschool moest?
Dat is waar ik me dan weer een beetje druk om maak.. Dat als ik hem nu van de psz afhaal, het allemaal weer opnieuw begint als hij eenmaal naar de basisschool moet.
ProudMom
ProudMom
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast ma 19 sep 2011 - 17:43

Wat wij dus hebben gedaan is haar met 3,5 er weer heen laten gaan. Dus een jaar gewacht, en toen was ze er wel aan toe, en vond ze het ineens leuk. Zo is ze er toch nog een half jaartje heen geweest voor ze naar groep 1 ging.

Gast
Gast

Bericht  Tania ma 19 sep 2011 - 18:45

ProudMom schreef:
Tania schreef:Als J. naar de peuterspeelzaal gaat en hij zou na een keer of drie nog zo huilen zou ik hem er vanaf halen. Mijn moeder had met mij vroeger precies hetzelfde probleem en ik kan het me zelfs nog herinneren Laughing Ik vond het er echt helemaal niet leuk.

En hoe ging het dan toen je naar de basisschool moest?
Dat is waar ik me dan weer een beetje druk om maak.. Dat als ik hem nu van de psz afhaal, het allemaal weer opnieuw begint als hij eenmaal naar de basisschool moet.

Dat ging prima. Ik vond school helemaal leuk en heb ook geen moeite gehad om me aan te passen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  sheila123 di 11 okt 2011 - 2:06

Hoe gaat het nu met zoontje op de psz ProudMom? Ik weet niet of je dit leest maar was even nieuwsgierig.
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Bericht  Gast di 11 okt 2011 - 5:59

sheila123 schreef:Hoe gaat het nu met zoontje op de psz ProudMom? Ik weet niet of je dit leest maar was even nieuwsgierig.
+1. Ik ben ook benieuwd hoe het nu gaat.

Gast
Gast

Bericht  Rouge di 11 okt 2011 - 7:30

Hier zelfde verhaal (bijna dan) Zoon met net 2 jaar naar psz. Was drama, zelfs zn krullen waren nat van de tranen. Nu aankomende do. gesprek met leidsters over 'plan van aanpak' en gaat hij na de herfstvakantie weer proberen. Mocht het niet lukken dan is het jammer. Ik zie wel veel verschil tussen toen en nu, nu praat hij bv veel meer en toen hij net begon met de psz praatte hij amper. Misschien dat die groei ook iets uitmaakt voor hem. Ik hoop het maar, want het is echt niet leuk om je kind weg te brengen naar iets wat hem zo van streek maakt. Ik wil ook gewoon weg kunnen lopen en een onbezorgd vrolijk kind achterlaten, maar helaas werkt dat hier zo niet. Hopelijk gaat het bij jullie wel beter inmiddels.
Rouge
Rouge
Prater
Prater

Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10

Bericht  ProudMom di 11 okt 2011 - 10:26

Kruumel schreef:
sheila123 schreef:Hoe gaat het nu met zoontje op de psz ProudMom? Ik weet niet of je dit leest maar was even nieuwsgierig.
+1. Ik ben ook benieuwd hoe het nu gaat.

Wat lief dat jullie ernaar vragen! Very Happy

B.randon is (tijdelijk) van de psz af. We hebben het nog 1x geprobeerd, maar het was weer hetzelfde verhaal, en toen vond ik het toch echt genoeg geweest.
Dus hebben we besloten dat we het in Januari opnieuw proberen. Dan kan hij wel 2x per week, en hopelijk went hij dan ook sneller/makkelijker. Al vind ik het wel jammer dat hij dan op woensdag en donderdagochtend gaat, meteen 2 dagen achter elkaar, maarja..
Hopelijk is hij er dan wel aan toe. Het scheelt toch weer een aantal maandjes. Mocht het dan weer hetzelfde gaan, dan weet ik nog niet wat we doen.. Doorzetten of er helemaal mee stoppen..
Eerst maar eens afwachten hoe het over een paar maandjes gaat.
B.randon is me duidelijk wel heel dankbaar dat hij er voorlopig niet meer naartoe hoeft. Zelfs nu heeft hij af en toe nog nachten dat hij helemaal overstuur wakker word, en over ''schooltje'' begint. Sad Zo zielig..
Dus hebben we het hem nogmaals goed uitgelegd dat hij er nu niet meer naartoe hoeft, en die dag heeft hij het er nog vaak over gehad, maar hij begrijpt het nu wel, en bleef maar zeggen ''Hou van jou lieve mama, love you''. I love you
Aww, hij vond het er echt niet leuk. Ik ben echt blij dat ik naar m'n gevoel geluisterd heb.
De leidsters gaven me ook groot gelijk, en waren erg lief. Nu maar hopen dat het in januari een stuk beter gaat.
ProudMom
ProudMom
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast di 11 okt 2011 - 14:27

Fijn dat je een goed gevoel hebt over je beslissing! Misschien is hij er inderdaad nog niet aan toe. Dat hij er nu nog 's nachts van wakker wordt en er over begint wil wel zeggen dat hij het écht niet leuk/fijn vond. Ik hoop dat hij het in januari wel leuk vind om te gaan. Goed dat je je gevoel gevolgd hebt!

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: