Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Maken jullie je zorgen om jullie eigen financiële toekomst?

+19
Atelier Madame
luenca
Susan
Fearie
Rush
Snoes
Paper Crown
Lady4
bolus26
studiebol
Muppetje
Jeanette
M@niek
mzcharlotte
Sarah1985
Parisienne
TGR
girli
Flower_L
23 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Maken jullie je zorgen om jullie eigen financiële toekomst? - Pagina 2 Empty Re: Maken jullie je zorgen om jullie eigen financiële toekomst?

Bericht  Muppetje vr 16 sep 2011 - 22:05

Nee, ik maak me geen zorgen. Ik weet nu al dat ik er per januari minimaal 400 euro bruto op vooruit ga, dit kan nog meer worden. Mijn man gaat naar een andere functie en krijgt er ook een leuk bedrag bij.

Als er hier kinderen komen ga ik 3 dagen werken, mijn man werkt er nu al 4. We hebben dus 2 dagen oppas nodig, maar die eemt mijn schoonmoeder voor haar rekening.

Laatst aangepast door Muppetje op vr 16 sep 2011 - 22:08; in totaal 1 keer bewerkt

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Maken jullie je zorgen om jullie eigen financiële toekomst? - Pagina 2 Empty Re: Maken jullie je zorgen om jullie eigen financiële toekomst?

Bericht  studiebol vr 16 sep 2011 - 22:05

Ik denk er wel over na maar heel veel zorgen maak ik me nog niet. Wij verdienen samen boven modaal, dus we hebben sowieso al geen recht op zorgtoeslag, kindgebondenbudget en dat soort dingen dus daarin worden wij niet gekort.
Ik geloof wel dat als alles duurder wordt onze koopkracht er ook op achteruit gaat, maar goed dat moeten we dan maar zien. De grootste aankopen hebben we al gedaan.

Misschien een domme vraag maar ik snap iets niet over de kinderopvangtoeslag. Ik ga straks 24 uur werken, en ik breng onze kinderen dan voor bijvoorbeeld 2 dagen van 10 uur naar de opvang. Dan is dat minder dan dat ik werk maar ik krijg dat wel vergoed dan, toch? Waarom zouden er dan minder kinderen naar de opvang gaan, zijn er zoveel ouders die hun kinderen meer naar de opvang brengen dan dat ze werken, en dat krijgen ze dan natuurlijk niet meer vergoed. Of snap ik het helemaal niet nerd
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  bolus26 vr 16 sep 2011 - 22:10

ik maak me geen zorgen maar we gaan er wel wat op achteruit.Gelukkig hebbe nwe nu elke maand behoorlijk wat over en als ik kinderen mocht krijgen in de toekomst kan ik minder gaan werken. (en mn man gaat nog meer verdienen dus dat scheelt)
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Gast vr 16 sep 2011 - 22:12

Studiebol, je moet veel meer zelf gaan betalen per uur aan kinderopvang. Dat is niet voor iedereen te doen.

Gast
Gast

Bericht  Lady4 vr 16 sep 2011 - 22:44

Nee, eigenlijk helemaal niet. Komt tijd, komt raad..

Laatst aangepast door Lady4 op vr 16 sep 2011 - 23:08; in totaal 1 keer bewerkt
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368

Bericht  Paper Crown vr 16 sep 2011 - 22:45

Niet zo zeer om die van onszelf,maar wel om die van de mensen om me heen..
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Snoes vr 16 sep 2011 - 22:50

Lady4 schreef:Nee, eigenlijk helemaal niet. Komt tijd, komt raad..
+1

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Rush vr 16 sep 2011 - 22:53

Nee totaal niet eigenlijk :-)
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Gast vr 16 sep 2011 - 22:57

Het is niet dat ik er dagelijks mee bezig ben, maar ik denk er weleens over na. Is er voor ons nog wel pensioen als we het nodig hebben? Mijn vriend zegt dan doodleuk dat we het toch zelf opgebouwd hebben, maar ik weet het niet.

We hebben een spaar/beleggingshypotheek. 2 Maanden terug zijn we naar de Hypotheker geweest omdat ik me er toch niet prettig bij voel dat we over 30 jaar veel geld tekort gaan komen. We hebben uit laten rekenen hoeveel er per maand bij zou komen als we over zouden gaan naar 100% sparen. We kwam dan op maandlasten van bijna € 1100. Dit vonden we allebei teveel met het oog op eventuele kinderen en minder gaan werken. Toch zegt een stemmetje in mijn hoofd dat we het misschien beter wel kunnen doen.

Gast
Gast

Bericht  Paper Crown vr 16 sep 2011 - 23:00

Birgit schreef:Het is niet dat ik er dagelijks mee bezig ben, maar ik denk er weleens over na. Is er voor ons nog wel pensioen als we het nodig hebben? Mijn vriend zegt dan doodleuk dat we het toch zelf opgebouwd hebben, maar ik weet het niet.

We hebben een spaar/beleggingshypotheek. 2 Maanden terug zijn we naar de Hypotheker geweest omdat ik me er toch niet prettig bij voel dat we over 30 jaar veel geld tekort gaan komen. We hebben uit laten rekenen hoeveel er per maand bij zou komen als we over zouden gaan naar 100% sparen. We kwam dan op maandlasten van bijna € 1100. Dit vonden we allebei teveel met het oog op eventuele kinderen en minder gaan werken. Toch zegt een stemmetje in mijn hoofd dat we het misschien beter wel kunnen doen.

Wij hebben een spaarhypotheek.. over 30 jaar hebben wij ons hele huis afbetaald.Daar betalen we straks als het huis is opgeleverd een godsvermogen (Bruto hypotheeklast van E2600,-) maar toch doen we het.. juist met het oog op de toekomst, dan sparen we nu wat minder maar is wel het huis afbetaald..

Mijn advies, ik zou het in jullie geval doen. Het lijkt mij straks over 30 jaar zeg maar als we richting pensioen gaan er geen geld over is voor ons maar wij wel nog steeds ons huis moeten betalen.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast vr 16 sep 2011 - 23:07

Maar wat nou als jij je baan kwijt raakt CKC, kan je die hypotheek dan nog wel betalen? Of kan je makkelijk verlagen?

Gast
Gast

Bericht  Paper Crown vr 16 sep 2011 - 23:31

Jolicious schreef:Maar wat nou als jij je baan kwijt raakt CKC, kan je die hypotheek dan nog wel betalen? Of kan je makkelijk verlagen?

Ik ben samen met mijn man, mijn man kan de hypotheeklast in zijn eentje dragen. We hebben zelf ook een aardige buffer om er beide een jaartje tussenuit te kunnen. Dus geen zorg..

Mocht mijn man overlijden.. zou dat erg verdrietig zijn maar wij hebben een goede overlijdingsrisico verzekering.. Hoef ik niet het huis uit.. wil er niet aan denken maar stel het gebeurd,dan is dat wel een zorg minder

Laatst aangepast door 2CKC2 op vr 16 sep 2011 - 23:35; in totaal 1 keer bewerkt
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  studiebol vr 16 sep 2011 - 23:34

Jolicious schreef:Studiebol, je moet veel meer zelf gaan betalen per uur aan kinderopvang. Dat is niet voor iedereen te doen.

Oh oke, dat wist ik niet. Ik moet me er meer inverdiepen. Maar goed aan de andere kant we krijgen al bijna niks terug van de belastingdienst dus het is bij ons al een behoorlijk bedrag per maand.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Fearie vr 16 sep 2011 - 23:46

Ik maak me er wel eens zorgen over, maar zoals een aantal hier al hadden gezegd 'het oogt vaak erger dan het daadwerkelijk is'.
Wij hebben geen recht op de toeslagen van de Belastingdienst. Als de kinderbijslag naar beneden zou gaan, zou ik wel flink balen, we wouden dit namelijk voor onze kinderen sparen. Voor de rest leven we redelijk zuinig en doen we geen gekke dingen, dus daar hoeven we niet op te bezuinigen. Alleen betaalt mijn vriend nog een krediet terug en ik moet volgend jaar mijn studie terug gaan betalen, dus ben benieuwd hoe we dan financieel er voor staan als je alle bezuinigingen ook meerekent.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  Gast za 17 sep 2011 - 0:00

Wel een beetje. Maar vooral omdat we graag een huis willen kopen. We wisten dat dit jaar erg krap zou worden omdat ik weer studeer en minder werk, we hebben nu zo'n 600,- minder te besteden per maand dan vorig jaar, en dat merken we enorm! En als dan sommige dingen nog duurder gaan worden weet ik even niet hoe we dat moeten gaan doen.

Maar aan de andere kant: die studie is eindig (eerste kwartaal van volgend jaar) en dan kan ik ook meer gaan werken/ga ik meer verdienen.
Dus uiteindelijk komt het wel goed.

Gast
Gast

Bericht  Susan za 17 sep 2011 - 0:06

Een beetje, maar aan de andere kant denk ik dat er nog wel heel veel dingen zijn waar we zelf op zouden kunnen bezuinigen als we een beetje meer ons best zouden doen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  luenca za 17 sep 2011 - 0:45

nee maak me geen zorgen om. of ik nou veel of weinig geld heb ik red me altijd wel en dat vind ik t belangrijkste.
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Bericht  Gast za 17 sep 2011 - 2:37

nee, daar maak ik me geen zorgen over

Gast
Gast

Bericht  Atelier Madame za 17 sep 2011 - 2:39

heel weinig, wel of ik straks al pas afstudeerde wel werk kan vinden (er is nu namelijk geen baan te vinden in mijn afstudeertak) maar financieel denk ik dat vriend en ik het makkelijk redden. Wonen goedkoop, hebben weinig vaste lasten en geen kinderen.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Gast za 17 sep 2011 - 2:47

Waarom geen zorgen, vraag ik me eigenlijk af?

Ik ben verantwoordelijk voor en afhankelijk van mijn eigen inkomsten. Wanneer ik hoor dat we er weer op achteruit gaan, vraag ik me af waar ik eigenlijk tussen hoor (qua verdiener) en hoeveel ik er op achteruit ga. Als alleenstaande met modaal of onder modaal inkomen is het sowieso al moeilijk 'overleven'. Want alles in NL is gebaseerd op een tweepersoons inkomen.

Voor mezelf zou ik het ontzettend verschrikkelijk vinden als ik er als alleenstaande op achteruit ga, omdat ik het nu al niet heel erg gemakkelijk vind. Kinderopvang dat wordt gekort, terwijl jaren geleden beiden fulltime werken erg werd gepromoot.

Al met al wil ik eigenlijk alleen maar zeggen dat ik het land niet meer snap. Niet meer snap waar ze mee bezig ben. En enkel met de vraagstelling 'Gaat het nog slechter worden' bezig ben, dan met leven.

Slecht eigenlijk. angel

Gast
Gast

Bericht  Gast za 17 sep 2011 - 2:52

nee gelukkig niet. We hebben een heel groot huis voor een ontzettend goede prijs gekocht. Hypotheek is dus laag en we knappen het zelf op. Het is inmiddels daardoor al 30.000 euro in waarde gestegen (laten taxeren tussendoor) en als het af is nog meer. Verder groeien we heel erg in onze inkomsten en zullen er over een tijdje sommige vaste lasten wegvallen.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 17 sep 2011 - 4:11

Nee daar maak ik me geen zorgen om. We hebben een goed inkomen allebei. Recht op toeslagen hebben we toch al niet. En als het straks nodig is dan kan ik ook minder gaan werken.

Gast
Gast

Bericht  SuperGrover za 17 sep 2011 - 4:25

Uhm nou zorgen, nee. Maar wat zo'n Menzisgozer vandaag zei, dat de zorgpremie jaarlijks met 20-30 euro per maand zal stijgen, terwijl de zorgtoeslag gaat dalen, dan denk ik wel even: oh kut. Ik wilde toch graag een tandartsverzekering, maar dat gaat wel een duur grapje worden, als ik dat zo begrijp.

Maar goed, op de lange termijn maak ik me geen zorgen, want ik ga natuurlijk een fantastische baan krijgen met een minstens net zo fantastisch salaris laughcry
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  rapa nui za 17 sep 2011 - 4:47

Soms maar ik slaap er prima om. Ik heb echter wel in mijn achterhoofd dat het in de toekomst voor Nederland en Europa er financieel wel slechter uit zal blijven zien. Het was hier altijd zo dat de komende generaties het beter zouden hebben maar daar heb ik nu wel vraagtekens bij. China en India zijn toch opkomende economieen terwijl Europa wat stil ligt, achteruit gaat en minder belangrijk wordt. Dat heeft natuurlijk ook gevolgen voor onze economie. Ik werk in de bouwsector en daar is het nog steeds rustiger dan dat het was. We hebben bv. ook werk in Arabië en als je het daar dan hebt over de tijdelijke crisis: dan zeggen ze gewoon dat het bij ons echt niet meer beter wordt, dat de tijd van Europa voorbij is. Ik ben dan ook blij dat ik een spaarpotje achter de hand heb en bv. mijn hypotheek ook kan opbrengen zonder de hypotheekrenteafrek alhoewel dat zou betekenen dat ik minder vaak kan reizen.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Gast za 17 sep 2011 - 4:48

Ik maak me geen zorgen. We hebben (nog) geen kinderen en over een aantal maanden vallen er een aantal vaste lasten van mijn vriend af waardoor we het stukker ruimer gaan hebben. Recht op toeslagen hebben we nu toch al niet, dat scheelt.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: