Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwangerschapstopic tot 12 weken

+40
Weegschaal
Ayla
Clapperdie
Aimee
Flower_L
Silver
Rouge
Elmo
Jasmine
piene1983
CCC
Koffieleut
Pien
Snoes
SarahKey
Amber-
Lavendel
Susan
Filoria
Earane
sharky
Monnie
Jazzlyn
Paper Crown
Annie24
ThinkPink
Fenna
Tania
Muppetje
truestar
Printje
lief
joyce0606
ekjir@M
Supertalentje
_Lana_
miss piggy
Cranberrie
Happy
Lejow
44 plaatsers

Pagina 31 van 32 Vorige  1 ... 17 ... 30, 31, 32  Volgende

Ga naar beneden

Zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 31 Empty Re: Zwangerschapstopic tot 12 weken

Bericht  Gast ma 21 nov 2011 - 3:30

chococupcake schreef:Thnx ladies!

Ondertussen de echo gehad, 11 weken en 1 dag nu... zoals ze de vorige keer had opgemeten. Zag er weer goed uit allemaal! Had alleen een mannelijke gynaecoloog :s en die was niet bepaald subtiel zullen we maar zeggen... Kindje lag weer verkeerd dus moest het inwendig, maar bij een volgende zwangerschap vraag ik een vrouw hoor... Pff... Embarassed

Ik heb ook wel een lompe vrouwelijke gyneacoloog meegemaakt! Ik had altijd het liefste mijn vaste mannelijke dokter.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 31 Empty Re: Zwangerschapstopic tot 12 weken

Bericht  CCC ma 21 nov 2011 - 7:09

Jaa, naja ik vind het inwendige ook niet zo erg hoor... En in je blote kont liggen daar, ben vast niet de eerste die ze hebben gezien dus ach... Maar hij was gewoon echt lomp, ik was geheel ontspannen, maar omdat hij dat ding er elke keer in en eruit haalde voelde het echt niet prettig... Sorry voor de details, maar jullie zullen wel wat gewend zijn smile

Muppet: haha moet wel om je lachen hoor smile Ook al zijn de omstandigheden niet erg leuk, ik kan je humor wel waarderen smile

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Muppetje ma 21 nov 2011 - 7:18

chococupcake schreef:Jaa, naja ik vind het inwendige ook niet zo erg hoor... En in je blote kont liggen daar, ben vast niet de eerste die ze hebben gezien dus ach... Maar hij was gewoon echt lomp, ik was geheel ontspannen, maar omdat hij dat ding er elke keer in en eruit haalde voelde het echt niet prettig... Sorry voor de details, maar jullie zullen wel wat gewend zijn smile

Muppet: haha moet wel om je lachen hoor smile Ook al zijn de omstandigheden niet erg leuk, ik kan je humor wel waarderen smile

Humor is belangrijk angel

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  CCC ma 21 nov 2011 - 7:26

Haha ben ik met je eens Muppet! Very Happy

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  Viva ma 21 nov 2011 - 22:38

Piene, gelukkig valt het mee, klonk niet al te best :p

Wachten jullie echt tot 12 weken om het je familie te vertellen?
Sanneke dus niet, dat weet ik al want die heeft het pas verteld Wink
Maar de anderen?

Ik ben bang dat, mocht alles goed blijven gaan uiteraard, mijn buik veel eerder zichtbaar is.
Aangezien ik ook meestal aansluitende kleding draag, vermoed ik dat ze het snel zullen zien. Rond kerst vooral denk ik. (dan 9wk)

En ik weet het niet meer van onze dochter, maar probeert de VK voor de 10 weken ook al het hartje te vinden? Met de doppler, of hoe je dat ook typt?
Wil wel zeker weten dat het goed is, voor we het gaan vertellen.

Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Bericht  CCC ma 21 nov 2011 - 22:43

Wij hebben het familie vrij snel verteld, vrienden rond de 9/ 10 weken en heb het gisteren bekend gemaakt aan iedereen op FB ed. Ik heb donderdag een gesprek met mijn coordinator aangevraagd, dan ga ik het haar vertellen. Mijn buik word nu ook opeens zichtbaar, ook omdat ik altijd strakke kleding draag is het sneller zichtbaar...

De VK doet bij 10 weken nog niks met de dopler, omdat je baarmoeder nog heel diep ligt... Ik zou dan gewoon even wachten met de echo, dan weet je het zeker. Wij vonden het niet zo erg als bepaalde vrienden/ familie het wisten.. Mocht het niet goed zitten, dan hadden ze ons we gesteund...

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  Viva ma 21 nov 2011 - 23:22

Oké! Ga dan toch de echo foto's van onze dochter maar eens goed opzoeken, kijken met hoeveel weken ik die had.
Bedankt voor je antwoord verder! Leuk allemaal reactie's nu op je fb zeker?
Daar verheug ik me ook al op!
(Al ben ik alsnog wel bang dat het mis kan gaan. Je weet dat het kan, en juist nu we er bewust voor gekozen hebben om zwanger te worden ben ik er bang voor!)
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Bericht  piene1983 ma 21 nov 2011 - 23:28

Wij hebben het vrij snel na de test aan familie en beste vrienden/vriendinnen verteld. Een beetje onder het mom van: "Als het mis gaat hebben we ze toch nodig..." Na de eerste echo met kloppend hartje hebben we het aan andere vrienden en de buren verteld. Er zijn nog steeds mensen die het niet weten, die vertellen we het na de 12 ( voor mij 13 weken) echo. Op mijn werk weet de directrice het wel, komt mooi uit aangezien ik nu ziek thuis zit en zij dus ook begrijpt dat ik iets voorzichtiger ben dan normaal gesproken. Het is maar een flinke verkoudheid maar in combinatie met de vermoeidheid, lastige darmen en misselijkheid lukt het werken nu even niet. Helaas heb ik vanmiddag en vanavond oudergesprekken en heb ik geen zin om deze te verzetten, ik moet dus wel aan het werk maar ben dan morgen weer thuis.

Vertellen vond ik trouwens leuk maar ook heel spannend! Vond het heel gek om te zeggen dat ik zwanger ben. Nog steeds vind ik het fijner om te zeggen dat mijn vriend en ik een kindje verwachten. Klinkt anders, gek eigenlijk. Ik zeg het wel de hele tijd tegen mijn vriend "Ik ben zwanger!!" en soms komt daar nog het woordje "hoor" bij... Onredelijkheid ten top af en toe! Misschien helpt het als ik het vaak zeg, dan wen ik vast sneller aan het idee.
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Bericht  Viva di 22 nov 2011 - 0:25

Beterschap piene, en succes met je gesprekken vanmiddag en vanavond!

Met "Ik ben zwanger" heb ik niet zoveel problemen, maar ik denk dat wij iets op een sweatjurkje/vestje oid bedrukken met "grote zus"oid.
Dan hoeven we het niet eens uit te spreken straks Wink

Denk wel dat ik op het moment zelf wel enorm veel zenuwen heb! Maar dat duurt nog een poos!
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Bericht  CCC di 22 nov 2011 - 0:51

Beterschap Piene! Wat voor werk doe je? Zit je in het onderwijs?

Jaa weet je, het kan natuurlijk altijd misgaan... Ook na 12 weken zit die kans erin... Al hoop je dit natuurlijk nooit... Je moet gewoon doen wat voor jullie goed voelt. Een vriendin van mij, die nu dus ook zwanger is, had een bloeding en zij wilde het helemaal aan niemand vertellen voor de 12 weken. Maar omdat wij het dus hadden verteld, kon die vriend ook niet wachten met vertellen. Toen zij die bloeding kreeg, en door alle stress en spanning heen ging kon ze het dus alleen met ons of haar vriend erover hebben. Dat is dus wel een nadeel, nu heeft ze vorige week een echo gehad en er was een hartje te zien, alleen was ze een maand minder ver dan verwacht. Nu baalt ze dus enorm dat ze nog langer een geheim moet houden. Maar goed, dit is dus heel persoonlijk. Maar ik zou het prettig vinden als ik het over dingen kan hebben met sommige mensen, vooral als je in spanning en onzekerheid zit.

Wij zijn net naar een k.inderdagverblijf hier geweest, omdat ik zelf in de k.inderopvang werk, ben ik best kritisch. Vooral omdat hier in de omgeving vooral k.dv's zitten die alleen op het geld belust zijn en niet naar kwaliteit kijken. Dit is een heel kleinschalig d.agverblijf met 2 groepen en max 26 kindjes per dag totaal. De eigenaressen waren erg enthousiast, meelevend en we hebben een goed uur daar gezeten. Er is nog plek in elk geval, nu dus gaan puzzelen hoe we het willen vorm geven ivm wisseldiensten van mijn vriend.

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  Viva di 22 nov 2011 - 7:26

Daar ben je al lekker vroeg mee, om daarnaar te kijken!
Wel leuk dat jullie bij 1 zijn geweest waar ze erg enthousiast waren!

We denken er nog over wanneer we het gaan vertellen Wink
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Bericht  Lejow di 22 nov 2011 - 7:29

Wij zijn ook na de goede echo gaan zoeken naar een KDV. Ik had van een collega gehoord dat zij er een trof met een wachtlijst tot 2013 (zij is in december uitgerekend)... Als dat zo zou zijn bij het KDV van onze keuze, hadden we een probleem, dus liever te vroeg met een wachtlijst en de tijd hebben, dan te laat met een wachtlijst.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  CCC di 22 nov 2011 - 7:35

Ja precies, hier zijn ook mega wachtlijsten... Dit kdv hanteert geen wachtlijsten, wie het eerst komt, krijgt de plek die er is... Is uiteindelijk ook wel belangrijk om er vroeg mee te beginnen. Mijn vriend wilt liever dat zijn moeder gaat oppassen, maar ik zie dit gewoon niet zitten..

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 22 nov 2011 - 7:51

Ik liep ook met 12 weken rond in het kdv geloof ik haha
Uiteindelijk hebben we een plek voor 2 vaste dagen vanaf 1 maart.
Dan moeten we dus een week of 2 zien te overbruggen na mijn verlof, maar dat komt ook wel goed, nog even kijken hoe we dat vormgeven.

Viva, is jouw zus nu ook zwanger, of niet? Ze had toch negatief getest vorige week?

En Choco, dat vind ik best flink zeg, een maand korter zwanger zijn dan je denkt!

Gast
Gast

Bericht  Gast di 22 nov 2011 - 8:38

Mijn moeder en schoonmoeder hebben we het vertelde met 6 weken. En afgelopen week nadat we een echo hadden gehad hebben we het de rest van de familie verteld.

Gast
Gast

Bericht  CCC di 22 nov 2011 - 8:50

Ja is het ook, ik vond het ook apart... Ze vertelde toen wel dat ze pas laat positief op HCG had getest... Maar goed, blijkbaar had ze dus een erg lange cyclus ofzo.. Ook nog niet zo lang gestopt met de pil, dus miss vandaar...

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 22 nov 2011 - 8:52

Ja kan natuurlijk allemaal, maar ik zou er zelf ook flink van balen, het duurt allemaal al zo lang!

Gast
Gast

Bericht  CCC di 22 nov 2011 - 9:01

Jaaa precies! Dat zou ik dus ook hebben! smile Op een gegeven moment wil je het gewoon vertellen! haha

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  Viva di 22 nov 2011 - 9:22

Wonen jullie dan allemaal in grote steden?
Misschien is het hier ook wel hoor!
Wij hadden gekozen voor een gastouder, en konden vrij snel terecht.
Heel ander soort opvang dus!

Parels, nee mijn zus is niet zwanger. Ze moest het zeker weten voor gisteren want toen werd ze geopereerd aan haar gal. (die eruit)
Ze weet niet dat ik wel zwanger ben. Maar zij is er ook gelukkig veel luchtiger in.

Ik wil het het liefst nu al rondschreeuwen, haha, maar het is nog zó vroeg!
Ofja, aan onze familie vertellen dan!
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Bericht  Weegschaal ma 28 nov 2011 - 23:18

Ik mag me hier weer aanmelden, al zie ik dat er wel weinig wordt geschreven.

Viva; Gefeliciteerd! Had door mijn vakantie gemist dat jij ook zwanger was. Heb je het ondertussen al aan familie verteld? Mijn ouders en schoonouders hebben we het verteld. Verder wil het stil houden tot de eerste echo. Al zullen mensen dingen wel eerder doorhebben na mijn miskraam waar wel iedereen van weet.

Sanneke; Heb je het al aan veel mensen verteld? Ik ben wel benieuwd hoe het nu gaat met je (aankomende) nachtdiensten.
Weegschaal
Weegschaal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1851
Punten : 1893

Bericht  Gast ma 28 nov 2011 - 23:49

Weegschaal schreef:Ik mag me hier weer aanmelden, al zie ik dat er wel weinig wordt geschreven.

Viva; Gefeliciteerd! Had door mijn vakantie gemist dat jij ook zwanger was. Heb je het ondertussen al aan familie verteld? Mijn ouders en schoonouders hebben we het verteld. Verder wil het stil houden tot de eerste echo. Al zullen mensen dingen wel eerder doorhebben na mijn miskraam waar wel iedereen van weet.

Sanneke; Heb je het al aan veel mensen verteld? Ik ben wel benieuwd hoe het nu gaat met je (aankomende) nachtdiensten.

Gefeliciteerd! Ik hoop dat je nu een goede zwangerschap mag hebben!

Gast
Gast

Bericht  Viva di 29 nov 2011 - 0:00

Weegschaal, gefeliciteerd! En dankje Wink
Je had 1 test meegenomen op vakantie toch?
Goed kunnen wachten of snel gedaan? :p
Heerlijke vakantie erna gehad zeker!

Ik heb het nog niet verteld.
Wil het eigenlijk met kerst vertellen, maar ik zit een beetje in dubio.
Hoe weet ik zeker dat het kindje dan wel leeft? En dat het in orde is?
Waarschijnlijk krijg ik pas met 12 weken een echo en met 9 weken (25 dec, dus 8+nogwat) zullen ze geen hartje nog kunnen horen denk ik.

En ik ben ook aan het twijfelen over MvM
Vind het een goed doel, en wil ook zeker helpen.
Máár. Ik wil niet dat ze het hiet komen halen en brengen.
Er zal misschien wel een openbaar punt in dorp zijn, maar ook dan ben ik bang dat mensen er zo achter komen.
Lastig lastig.

Doen jullie eraan mee?
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Bericht  Weegschaal di 29 nov 2011 - 0:21

Ik had een doosje met twee testen meegenomen. De eerste hadden we vorige week dinsdag gedaan (twee weken na vroege eisprong) en die was negatief. Ik was wel teleurgesteld en er waren zoveel kleine kindjes en zwangere vrouwen in ons hotel, dat was wel confronterend. Maar ik had me er aan het einde van de vakantie eigenlijk een beetje bij neergelegd. Maar mijn man bleef het weekend zeggen dat ik zwanger was, dus maandag/gisteren nog een keer getest. Was er zo van overtuigd dat die weer negatief was, dus toen ik na 5 min keek was ik zo verbaasd dat er twee streepjes stonden.
We zijn heel blij, maar wel afwachtend. Ik ga donderdag de verloskundigenpraktijk bellen en verwacht dat ik de eerste echo over 4 wkn heb. Tot die tijd is het gewoon afwachten.

Ze kunnen het hartje meestal pas na de 12 wkn horen, maar al eerder zien op de echo. Vanaf 6/7 weken is het kloppende hartje dus te zien op de echo. En je hebt natuurlijk altijd maar garantie tot de deur, er kan altijd nog wat fout gaan. Misschien kan je het zo beredeneren; als het fout gaat, vertel je het dan wel aan je ouders? Als je dat doet kan je het nu eventueel ook al vertellen. Ik zou het iedereen wel willen vertellen, iedereen weet ook van mijn miskraam dus de kinderwens is bekend. Maar het lijkt me zo erg als het misgaat en er mensen nog niet op de hoogte zijn, dat iedereen vraagt hoe het met de zwangerschap gaat. Daarom houden we het nog even stil.

Ik heb de vorige keer meegdaan aan MvM en de potten zelf weggebracht. Ik moest ze naar een dorp hier verderop brengen en de kans dat dit opgemerkt werd was wel klein. Je kan je anders ook later opgeven, tot 16 wkn is het mogelijk om urine te sparen. Ik ga me nu weer opgeven, ook al voor de eerste echo.
Weegschaal
Weegschaal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1851
Punten : 1893

Bericht  Papillio di 29 nov 2011 - 1:58

Weegschaal, gefeliciteerd!
Papillio
Papillio
Prater
Prater

Aantal berichten : 543
Punten : 595
Registratiedatum : 16-01-11

Bericht  CCC di 29 nov 2011 - 2:14

Ik doe ook mee aan MvM... Nu de laatste paar weekjes, ben wel blij als het erop zit...

Ik heb het hartje met 9 weken en 4 dagen gehoord, toen had ik ook mijn eerste echo... Wij hebben het wel verteld aan vrienden en familie voor die tijd.. Onze insteek was als het niet goed zit, is het wel prettig om wat steun te hebben van anderen...

Leuk in elk geval dat er weer wat zwangeren bij zijn! Very Happy

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 31 van 32 Vorige  1 ... 17 ... 30, 31, 32  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: