Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vriend gaat vaak niet mee naar m'n vrienden.. wat te doen?!

+12
Caramba
Caro
Verona
Atelier Madame
Niekske
Susan
Gizmo
girli
SarahKey
Silver
Rush
caro86
16 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Vriend gaat vaak niet mee naar m'n vrienden.. wat te doen?! Empty Vriend gaat vaak niet mee naar m'n vrienden.. wat te doen?!

Bericht  caro86 wo 14 sep 2011 - 23:40

Hoi Meiden,

Ik heb alweer bijna een jaar een schat van een vriend maar er is iets wat aan mij knaagt.

Als mijn vriend iets op z'n agenda heeft staan zoals een verjaardag van z'n oom / verjaardag van de moeder van z'n beste vriend of als hij spontaan ff een bakkie/borrel gaat doen bij vrienden ga ik altijd mee. Als hij aangeeft dat we uitgenodigd zijn om een borrel te komen halen bij een vriend dan ga ik er ook meteen vanuit dat dat ONS betreft.

Hij gaat altijd met me mee naar verjaardagen maar hij heeft niet zoveel gemeen met 4 van mijn vrienden. Het betreft m'n vriendengroep van 6 man.
Met twee van hun (miek en mars) kan hij het heel goed vinden en vind hij het gezellig, met de andere 4 heeft hij niet zoveel. Hij vind het simpelere mensen. Als ik met m'n 4 vrienden afspreek en miek en mars zijn er niet bij, dan gaat hij ook niet mee. Er wordt dan door mijn vrienden meteen aan mij gevraagd waarom hij niet meekomt en tja... what to say ???

Ik vind dat ongeacht of hij op kan schieten met m'n vrienden het wel op kan brengen om met regelmaat mee te gaan. Of ben ik onredelijk???

Bedankt alvast.
xxx

caro86
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 90
Punten : 109
Registratiedatum : 24-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vriend gaat vaak niet mee naar m'n vrienden.. wat te doen?! Empty Re: Vriend gaat vaak niet mee naar m'n vrienden.. wat te doen?!

Bericht  Rush wo 14 sep 2011 - 23:41

Mijn vriend gaat ook niet mee naar m`n vrienden, ze zijn heel anders dan hem.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Vriend gaat vaak niet mee naar m'n vrienden.. wat te doen?! Empty Re: Vriend gaat vaak niet mee naar m'n vrienden.. wat te doen?!

Bericht  Silver wo 14 sep 2011 - 23:46

Mijn vriend is 1 keer meegeweest naar mijn vriendinnen en zat er de hele tijd maar wat bij, zag de humor niet. Nu moet ik ook toegeven het clubje van 8 mag ook niemand tussen. Had begrepen dat meer andere vriendinnen van mij dat ook al zo ervaren.
Dus als ik iets heb met hun, dan weet ik dat hij niet mee zal gaan, mits er meer jongens gaan (waar hij wel goed mee om kan gaan) Ik ga niet van hem eissen dat hij overal aanwezig bij moet zijn. En als hij ergens heen wil waar ik niet heen wil, ga ik ook niet. We laten elkaar daar gewoon vrij in.

En ik zou ook niet op den duur mijn vrienden laten vallen omdat hij dat wil, stel (ga er niet vanuit) dat het over zou gaan, dan heb je dus niemand meer.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  SarahKey wo 14 sep 2011 - 23:50

Mijn man gaat ook zelden mee naar mijn vriendinnen. Hij vind het vreselijk om tussen de vrouwen te zitten Laughing Als een vriendin jarig is ga ik ook altijd alleen.
Snap best dat als je als aanhang geen klik hebt met de vrienden/vriendinnen van je vriendin je dan echt zoiets hebt: ik zit erbij als de vijfde wiel aan de wagen.
Als ik thuis vrienden ontvang dan zit hij er even bij om vervolgens zijn weg te volgen.
Nu heb ik ook wel een aparte man op sociaal gebied maar goed.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  girli wo 14 sep 2011 - 23:52

Ik weet dat ik beter met de vrienden van mijn vriend op kan schieten, dan hij met de mijne. Ik ga hem dan ook niet dwingen om aanwezig te zijn. Als hij zich verveeld, verpest ie de sfeer voor mij (en de rest). Daar heb ik ook geen zin in.

Ik vind onredelijk niet het juiste woord, ik zou hem alleen niet dwingen dingen te doen die hij niet leuk vindt in dit geval.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  Gast wo 14 sep 2011 - 23:55

jouw vrienden zijn toch niet ook automatisch zijn vrienden? als hij niets met ze heeft vind ik het volkomen normaal dat hij niet zo vaak mee gaat.

Gast
Gast

Bericht  Gizmo wo 14 sep 2011 - 23:57

caro86 schreef:
Als mijn vriend iets op z'n agenda heeft staan zoals een verjaardag van z'n oom / verjaardag van de moeder van z'n beste vriend of als hij spontaan ff een bakkie/borrel gaat doen bij vrienden ga ik altijd mee. Als hij aangeeft dat we uitgenodigd zijn om een borrel te komen halen bij een vriend dan ga ik er ook meteen vanuit dat dat ONS betreft.

Ik denk dat je namen beter weg kan halen...

Wat betreft het geqoute stukje; ik vind het niet logisch dat als mijn vriend door een vriend van hem wordt uitgenodigd voor een borrel, dat ik dan ook uitgenodigd ben. We zijn geen twee-eenheid, en meestal is het dan toch een mannen-avond.
Verjaardagen vind ik logischer dat je dan allebei uitgenodigd bent.

Hij gaat al regelmatig met je mee, je kan hem niet dwingen tot vaker.
En; ieder zijn vrienden, toch? Je hoeft niet alles samen te doen.
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285

Bericht  Rush wo 14 sep 2011 - 23:57

girli schreef:
Ik vind onredelijk niet het juiste woord, ik zou hem alleen niet dwingen dingen te doen die hij niet leuk vindt in dit geval.
Inderdaad. Ik vind mijn vriend zijn vrienden wel leuk en zij mij ook gelukkig en daar zijn ook leuke meiden bij. Gaan ze iets met z`n allen doen, dan ga ik dus ook wel mee, omdat ik het leuk vind. Had ik ze niet leuk gevonden, dan zou ik dat ook niet doen.

Mijn vriend gaat alleen mee naar mijn vrienden als er 2 jongens zijn waar hij goed mee op kan schieten. :-)
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Susan wo 14 sep 2011 - 23:57

Als het andersom zou zijn en jij zou niet veel hebben met bepaalde vrienden van hem, zou hij het dan ook snappen als jij geen zin had om mee te gaan? Misschien vindt hij het in het algemeen wel onzin om als partners standaard met elkaar mee te gaan naar dat soort afspraken en vindt hij dat je dat alleen moet doen als je het zelf leuk vindt, hij, maar jij ook. In zijn ogen ga jij dan dus uit eigen vrije wil mee met hem en dan heeft het ook weinig zin om dat soort dingen op een weegschaal te leggen.

Als hij wel gaat piepen als jij niet met hem mee gaat dan vind ik het wat anders.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Niekske do 15 sep 2011 - 0:00

Hmm lastig. Mijn vrienden betekenen heel veel voor me en ik zou het erg moeilijk vinden als mijn vriend het niet met hen kon vinden. In een relatie krijg je ineens iemands vrienden 'erbij' om het zo even uit te drukken, ineens worden 'jullie' uitgenodigd voor gelegenheden, ipv 'jij'.
Als je een relatie hebt, vind ik dat je wel moet proberen om elkaars vrienden te leren kennen (en niet zomaar op een eerste indruk af te gaan). Die vrienden zijn er langer en blijven waarschijnlijk nog heel lang, dus dat kun je toch niet ontwijken. Aangezien dat dan niet je eigen vrienden zijn, kan het goed zijn dat je er minder mee hebt, maar om dan steeds niet mee te gaan, vind ik ook niet echt een oplossing. Probeer er een compromis in te zoeken, verwacht niet dat hij elke keer meegaat, maar vraag of hij zo af en toe een keer wel meegaat.
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605

Bericht  Atelier Madame do 15 sep 2011 - 1:07

Wij lopen allebei de deur niet plat bij elkaars vrienden. Nou wonen mijn vriendinnen dichterbij dan zijn vrienden. Denk dat ik zijn vrienden eens per 2 maanden zie ofzo. Probeer meestal wel een aantal verjaardagen mee te gaan of feestjes. Vind het en sich best aardige jongens, alleen hun vriendinnen zijn anders dan ik zelf als vriendinnen zou uitkiezen, de klik ontbreekt een beetje (vooral door achtergrond/niveauverschil en ook algemene instelling). Dus heb ook niet heel erg de behoefte om er heel vaak te komen.

Andersom klikt het prima met mijn vriendinnen en hem, ze komen hier ook wel vaak over de vloer als vriendlief thuis is en die zit er dan wel is gezellig bij. Qua verjaardagen gaat hij de helft van de keren mee ofzo.. de aanhang van mijn vriendinnen en hij kan het goed met elkaar vinden dus dat is mooi meegenomen. Die vormen een beetje een eigen clubje met elkaar :P
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Verona do 15 sep 2011 - 1:19

Ik vind dat je ook gewoon dingen alleen moet doen. Ook als dat een verjaardag van een vriend betreft. Je hoeft toch niet overal samen te verschijnen? Kijk als je oma jarig is en hij gaat niet mee dan vind ik dat een ander verhaal. Ik vind dat zoiets "hoort". Moet er niet aan denken als ik een vriend had die de hele tijd mee zou willen naar vriendinnen.
Verona
Verona
Prater
Prater

Aantal berichten : 581
Punten : 708

Bericht  Gast do 15 sep 2011 - 1:20

Het zijn jouw vrienden, niet de zijne. En hij is volgens mij vrij om zijn vrije tijd in te delen zoals hij dat wil. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik heb te weinig vrije tijd om die te spenderen aan mensen die ik niet heel leuk vind. Ik vind het eigenlijk best opvallend dat je er altijd vanuit gaat dat JULLIE zijn uitgenodigd als HIJ is uitgenodigd. Dat dat zo is bij gezamenlijke vrienden is logisch, en bij dingen als verjaardagen ofzo snap ik het ook nog, maar als een vriend belt 'kom je wat drinken' dan vind ik dat niet per se een uitnodiging aan een stel.

Het lijkt me heel gezond dat je beiden een sociaal kringetje hebt en dat je niet altijd alles samen doet. Ik zou jouw houding behoorlijk vervelend vinden als het mijn relatie was. Een keer verplicht mee naar iemand anders z'n vrienden vind ik prima, maar standaard, nee, dat gaat me te ver.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 15 sep 2011 - 1:21

En je zegt 'ik kan het wel opbrengen om altijd met hem mee te gaan'. Maar weet je wel of hij daar uberhaupt op zit te wachten?

Gast
Gast

Bericht  Caro do 15 sep 2011 - 2:55

Eens met de bovenstaande dames. Ik vind dat je je vreselijk afhankelijk opstelt en je gedraagt je alsof je aan elkaar vergroeid zit. Waarom moet je iedere keer mee als hij naar zijn vrienden gaat? Ik wil mijn man er Ă©cht niet altijd bij hebben..

En dingen zoals verjaardagen en housewarmings oid doe ik het liefst wel samen. Maar een keertje zo afspreken echt niet. Asjeblieft.. dan zou je dus nooit meer iets kunnen bespreken in vertrouwen met je vrienden en zij niet met jou? Vreselijk.
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801

Bericht  Caro do 15 sep 2011 - 2:56

En heten die mensen echt Miek en Mars?

En wat je moet zeggen als hij niet meekomt? Gewoon de waarheid. Dat jullie ook graag dingen afzonderlijk doen. Of dat je je vrienden alleen wilde spreken. OF dat hij zelf een afspraak heeft. Niet zo moeilijk :-)
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801

Bericht  Caramba do 15 sep 2011 - 4:22

Nu heb ik niet veel vrienden, maar mijn vriend gaat echt niet altijd mee naar mijn vrienden. Hij heeft daar geen behoefte aan. Die keus van hem respecteer ik.
Als hij een avondje naar de kroeg gaat met vrienden van hem, vraagt hij wel of ik mee ga, ik ga dan niet altijd mee. De vrienden met wie hij dan in de kroeg zit, zijn vrijgezel, of hebben het alleen maar over mannendingen, dan heb ik er geen zin aan om bij te hangen. Hij respecteerd mijn keuze hier ook in.

Als er vrienden van mijn vriend jarig zijn ga ik ook niet altijd mee. Dit heeft dan een reden. Vrienden vragen er dan niet eens naar. Ik kom ze later toch wel weer eens tegen en dan feliciteer ik ze alsnog.

Ik krijg een beeld als Zwaan Kleef Aan bij t.o Embarassed
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Bericht  caro86 ma 19 sep 2011 - 1:18

Hey meiden!

Bedankt voor jullie reactie. Volgens mij was m'n bericht niet geheel duidelijk.
Als ik naar m'n vriendinnen ga vraag ik hem niet mee hoor. Dat hoeft echt niet. Dat zijn meiden onder elkaar. Bedoel alleen de momenten als we met de mannen erbij iets gaan doen.

Als hij ergens uitgenodigd wordt dan gaat hij er automatisch vanuit dat dat 'wij' is. Al zijn vrienden hebben een vriendin dus het is wel gezellig hoor daar niet van. Als hij dan vraagt of ik meega en ik aangeef geen zin te hebben omdat ik moe ben bijvoorbeeld dan gaan zijn rugharen rechtop staan en vraagt hij waarom ik niet mee ga en dat dat toch gezellig is als we ff heengaan. Hij neemt in ieder geval geen genoegen met 'nee'.

Wat ik bedoel te zeggen is dat ik het niet terugontvang. En dat bekropt mij een beetje.

caro86
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Rush ma 19 sep 2011 - 1:20

Ja, maar dat kan toch als hij niks met jou vrienden heeft?
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  caro86 ma 19 sep 2011 - 1:21

Susan schreef:Als het andersom zou zijn en jij zou niet veel hebben met bepaalde vrienden van hem, zou hij het dan ook snappen als jij geen zin had om mee te gaan? Misschien vindt hij het in het algemeen wel onzin om als partners standaard met elkaar mee te gaan naar dat soort afspraken en vindt hij dat je dat alleen moet doen als je het zelf leuk vindt, hij, maar jij ook. In zijn ogen ga jij dan dus uit eigen vrije wil mee met hem en dan heeft het ook weinig zin om dat soort dingen op een weegschaal te leggen.

Als hij wel gaat piepen als jij niet met hem mee gaat dan vind ik het wat anders.

Hij gaat inderdaad wel piepen als ik geen trek heb om mee te gaan. En ik ben de moeilijkste niet, vermaak me altijd wel dus ik ga gezellie mee. (wel dan onder mijn voorwaarden bijvoorbeeld dat ik echt niet ga stappen en ik ook niet om te lullen ben en dat doet ie dan ook niet). maar als mijn vrienden vragen (mannen en vrouwen bij elkaar) of we een bakkie komen doen zegt hij gewoon 'nee ik blijf lekker thuis'.

caro86
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  caro86 ma 19 sep 2011 - 1:24

Rush schreef:Ja, maar dat kan toch als hij niks met jou vrienden heeft?

Ja inderdaad. Maar hij heeft ze net een paar keer gezien. Dan ken je ze toch niet?!

caro86
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Rush ma 19 sep 2011 - 1:25

caro86 schreef:

Ja inderdaad. Maar hij heeft ze net een paar keer gezien. Dan ken je ze toch niet?!
Dat weet ik niet. Bij sommige mensen merk je gewoon direct dat het niets is en niets gaat worden.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Niekske ma 19 sep 2011 - 1:25

Maar hoe vind jij het zelf als hij meegaat terwijl hij niet zoveel heeft met jouw vrienden? Ik vind ergens wel dat hij best af en toe meekan gaan met jou, omdat hij hetzelfde van jou verwacht. Maar als hij inderdaad alleen maar gaat zitten chagrijnen, heb jij dan nog een leuke avond?
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Bericht  Niekske ma 19 sep 2011 - 1:27

Rush schreef:
caro86 schreef:

Dat weet ik niet. Bij sommige mensen merk je gewoon direct dat het niets is en niets gaat worden.

Klopt wel, maar ligt ook aan je eigen houding. Je moet er wel voor open staan om ze te leren kennen. Je kan wel snel het idee hebben dat het niet jouw soort mensen zijn, maar als het de vrienden zijn van je partner, zijn er misschien toch nog wel een paar leuke dingen aan die mensen.
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Bericht  Rush ma 19 sep 2011 - 1:29

Niekske schreef:
Rush schreef:
caro86 schreef:

Klopt wel, maar ligt ook aan je eigen houding. Je moet er wel voor open staan om ze te leren kennen. Je kan wel snel het idee hebben dat het niet jouw soort mensen zijn, maar als het de vrienden zijn van je partner, zijn er misschien toch nog wel een paar leuke dingen aan die mensen.
Ja, het zou kunnen. Mijn vriend heeft ook niets met mijn vrienden, maar hij past er ook totaal niet tussen. Dus ik heb hem ook liever niet mee dan, haha.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: