Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tussen de middag sap bij de boterham?

+16
Dolphinne
kwak
Monnie
Darius
Printje
Parisienne
Susan
Pussycat
truestar
Mida4you
LotteK
Fiwen
PapillonRose
Tania
PiP
Annemie
20 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Tussen de middag sap bij de boterham? - Pagina 2 Empty Re: Tussen de middag sap bij de boterham?

Bericht  Dolphinne di 13 sep 2011 - 9:16

Mijn zoontje krijgt bij het brood 1 bekertje melk (2/3e vol) en als hij meer wil drinken krijgt hij nog water.
In de ochtend hetzelfde.
Tussendoor en bij het avondeten krijgt hij thee of soms ranja (een paar druppels voor het kleurtje).

Als we weggaan neem ik meestal pakjes mee (appelsap, wicky etc) of een beker/fles ranja.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tussen de middag sap bij de boterham? - Pagina 2 Empty Re: Tussen de middag sap bij de boterham?

Bericht  Coco di 13 sep 2011 - 10:49

Hier krijgen ze ook geen melk bij de boterham. Ze krijgen een fles bij hun ochtend/middagdutje en 's avonds voor het slapen gaan. Bij het brood krijgen ze niets, dan eten ze niet. Na hun brood krijgen ze Roosvicee boomfruit of karvan cevitan limonade (lekker zoet laughcry ).
De rest van de dag ook.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tussen de middag sap bij de boterham? - Pagina 2 Empty Re: Tussen de middag sap bij de boterham?

Bericht  Parisienne di 13 sep 2011 - 10:56

truestar schreef:
Darius schreef:Ik vind het altijd zo grappig om te lezen dat iedereen de diksap heeeeeeeel erg verdund met water......goed bezig hoor!

On-topic: misschien kun je het toetje vervangen door fruit?

Haha inderdaad alsof je jezelf moet gaan verantwoorden waarom je diksap geeft smile
Ik heb niet het gevoel dat ik mezelf moet verantwoorden om het feit dat ik diksap geef. Ik vind het alleen niet nodig dat N. heel erg zoet drinkt, dit om te voorkomen dat ze water/thee niet meer lekker gaat vinden omdat het niet zoet genoeg is. Ieder zijn ding, prima toch? smile
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tussen de middag sap bij de boterham? - Pagina 2 Empty Re: Tussen de middag sap bij de boterham?

Bericht  truestar di 13 sep 2011 - 11:24

Parisienne schreef:
truestar schreef:
Darius schreef:Ik vind het altijd zo grappig om te lezen dat iedereen de diksap heeeeeeeel erg verdund met water......goed bezig hoor!

On-topic: misschien kun je het toetje vervangen door fruit?

Haha inderdaad alsof je jezelf moet gaan verantwoorden waarom je diksap geeft smile
Ik heb niet het gevoel dat ik mezelf moet verantwoorden om het feit dat ik diksap geef. Ik vind het alleen niet nodig dat N. heel erg zoet drinkt, dit om te voorkomen dat ze water/thee niet meer lekker gaat vinden omdat het niet zoet genoeg is. Ieder zijn ding, prima toch? smile

Het was geen aanval hoor!
Snap alleen niet waar dat ieder zijn ding vandaan komt, heb namelijk inhoudelijk niet op dit topic gereageerd en ook niet gezegd dat het slecht is om heeeel dun aangelengde diksap te geven.
truestar
truestar
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 320
Punten : 442
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tussen de middag sap bij de boterham? - Pagina 2 Empty Re: Tussen de middag sap bij de boterham?

Bericht  Parisienne di 13 sep 2011 - 19:00

truestar schreef:
Parisienne schreef:
truestar schreef:
Darius schreef:Ik vind het altijd zo grappig om te lezen dat iedereen de diksap heeeeeeeel erg verdund met water......goed bezig hoor!

On-topic: misschien kun je het toetje vervangen door fruit?

Haha inderdaad alsof je jezelf moet gaan verantwoorden waarom je diksap geeft smile
Ik heb niet het gevoel dat ik mezelf moet verantwoorden om het feit dat ik diksap geef. Ik vind het alleen niet nodig dat N. heel erg zoet drinkt, dit om te voorkomen dat ze water/thee niet meer lekker gaat vinden omdat het niet zoet genoeg is. Ieder zijn ding, prima toch? smile

Het was geen aanval hoor!
Snap alleen niet waar dat ieder zijn ding vandaan komt, heb namelijk inhoudelijk niet op dit topic gereageerd en ook niet gezegd dat het slecht is om heeeel dun aangelengde diksap te geven.
Zag het ook niet direct als aanval, maar doelde ook meer op de reactie van Darius. Snapte niet helemaal waarom ze dat zo neergezet had smile En ieder zijn ding.. daarmee doelde ik gewoon op het feit dat als iemand diksap wil aanlengen met veel water diegene dat zelf moet weten. Iedereen heeft een andere mening over van alles, vandaar 'ieder zijn. ding'.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tussen de middag sap bij de boterham? - Pagina 2 Empty Re: Tussen de middag sap bij de boterham?

Bericht  loesje di 13 sep 2011 - 19:08

heeft hij die avond fles nog echt nodig? anders zou ik die weg laten.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Tussen de middag sap bij de boterham? - Pagina 2 Empty Re: Tussen de middag sap bij de boterham?

Bericht  blondje1313 di 13 sep 2011 - 19:15

Vanaf welke leeftijd begin je ongeveer met het geven van water, thee of sap?

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tussen de middag sap bij de boterham? - Pagina 2 Empty Re: Tussen de middag sap bij de boterham?

Bericht  loesje di 13 sep 2011 - 19:20

ik ben met 6 of 7 maanden begonnen met het geven van wat anders dan alleen poedermelk.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Tussen de middag sap bij de boterham? - Pagina 2 Empty Re: Tussen de middag sap bij de boterham?

Bericht  Darius di 13 sep 2011 - 19:55

Parisienne schreef:
truestar schreef:
Parisienne schreef:
truestar schreef:
Darius schreef:Ik vind het altijd zo grappig om te lezen dat iedereen de diksap heeeeeeeel erg verdund met water......goed bezig hoor!

On-topic: misschien kun je het toetje vervangen door fruit?

Haha inderdaad alsof je jezelf moet gaan verantwoorden waarom je diksap geeft smile
Ik heb niet het gevoel dat ik mezelf moet verantwoorden om het feit dat ik diksap geef. Ik vind het alleen niet nodig dat N. heel erg zoet drinkt, dit om te voorkomen dat ze water/thee niet meer lekker gaat vinden omdat het niet zoet genoeg is. Ieder zijn ding, prima toch? smile

Het was geen aanval hoor!
Snap alleen niet waar dat ieder zijn ding vandaan komt, heb namelijk inhoudelijk niet op dit topic gereageerd en ook niet gezegd dat het slecht is om heeeel dun aangelengde diksap te geven.
Zag het ook niet direct als aanval, maar doelde ook meer op de reactie van Darius. Snapte niet helemaal waarom ze dat zo neergezet had smile En ieder zijn ding.. daarmee doelde ik gewoon op het feit dat als iemand diksap wil aanlengen met veel water diegene dat zelf moet weten. Iedereen heeft een andere mening over van alles, vandaar 'ieder zijn. ding'.

Ik heb het er zo neergezet zoals het staat. 9 van de 10 moeders die zeggen dat ze hun kind diksap/roosvicee/limonade geven, ze dat heeeeeeeeeeeeel erg aangelengd doen of heeeeeeeeel erg waterig. Het valt me gewoon op! smile
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Tussen de middag sap bij de boterham? - Pagina 2 Empty Re: Tussen de middag sap bij de boterham?

Bericht  Parisienne di 13 sep 2011 - 19:57

Oke, prima. Snap dat het wel opvalt, het wordt inderdaad vaak gezegd. Snapte alleen niet zo goed waarom dat 'goed bezig hoor' er dan achter moest.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tussen de middag sap bij de boterham? - Pagina 2 Empty Re: Tussen de middag sap bij de boterham?

Bericht  PapillonRose di 13 sep 2011 - 20:51

Ik had het ook neergezet, dat ik diksap en roosvicée heel erg verdun :P Geen idee waarom eigenlijk.. Ja, omdat ik het zo doe. Niet echt om mezelf te verantwoorden, maar gewoon om aan te geven wat ze te drinken krijgt. Ik vind het gewoon niet fijn als ze teveel zoet drinken naar binnen krijgt. Helaas wil ze niet aan het water of de thee, dus doe ik het zo. Maar inderdaad 'grappig' dat veel meer mama's het erbij zetten dat ze het verdunnen.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Tussen de middag sap bij de boterham? - Pagina 2 Empty Re: Tussen de middag sap bij de boterham?

Bericht  Julia di 13 sep 2011 - 22:09

Mijn dochter drinkt ook nog vrij veel melk. Namelijk 4 flessen 180. In de ochtend, 's middags na de boterham, 's avonds rond 18.00/19.00 voor het slapen en rond 22.30 nog. Ze heeft andere melk i.v.m haar koemelkallergie en deze vult veel minder met als resultaat dat als ik haar 's avonds die fles niet geef, ze 's nachts wakker wordt met honger.
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tussen de middag sap bij de boterham? - Pagina 2 Empty Re: Tussen de middag sap bij de boterham?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum