Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

middag slaapje

+4
chipa
mauwmauw
Nijntje
loesje
8 plaatsers

Ga naar beneden

middag slaapje Empty middag slaapje

Bericht  loesje di 28 feb 2012 - 2:26

mijn zoontje heeft nog steeds 2 slaapjes van een uurtje die ik nog niet op een vaste tijd krijg, helaas. s'nachts slaapt hij wel goed en lang door 19.00 uur t/m 7.30. Ik vroeg me af of hier meerdere kindjes zijn met hetzelfde probleem?
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

middag slaapje Empty Re: middag slaapje

Bericht  Nijntje di 28 feb 2012 - 2:37

mijn dochter zit sinds kort op 1 slaapje. tot een 1,5 maand geleden deed ze ook altijd 2 slaapjes, eentje rond 11.00 smorgens en die andere ergens eind van de middag (geen vaste tijd)

Ik merk dat het nu beter gaat met een slaapje. Dan gaat ze na haar broodje slapen tussen 1 en half 2 vaak. soms (als ze niet lekker is, of het druk heeft gehad) valt ze weleens eerder in slaap en eten we daarna. Soms red ze het voor de hele dag en soms moet ze nog ff een uurtje slapen eind van de middag.

Dus echt een vaste tijd hoeft denk ik niet. En ja, als ik naar mezelf kijk de ene dag ben ik eerder moe als de andere dag. dus je zoontje niet
Nijntje
Nijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 512
Punten : 519
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

middag slaapje Empty Re: middag slaapje

Bericht  loesje di 28 feb 2012 - 2:48

ik hoor gewoon van veel moeders dan hun kindjes tussen 12 en 15 uur slapen en dat lijkt me nou zo heerlijk.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

middag slaapje Empty Re: middag slaapje

Bericht  Gast di 28 feb 2012 - 2:49

Waarom is dat precies een probleem dan? Het is toch ook gewoon een goede optie hem naar bed te brengen wanneer hij moe is?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

middag slaapje Empty Re: middag slaapje

Bericht  Gast di 28 feb 2012 - 2:51

Oh, het antwoord staat al boven mijn vraag. Het komt alleen nog steeds niet op mij over als een groot probleem :P .

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

middag slaapje Empty Re: middag slaapje

Bericht  loesje di 28 feb 2012 - 2:51

het is gewoon best lastig als ik ergens naar toe wil met hem en ik niet weet wanneer hij moe is.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

middag slaapje Empty Re: middag slaapje

Bericht  mauwmauw di 28 feb 2012 - 7:48

kan me voorstellen dat je het vervelend vind,Hier zijn we na zijn eerste verjaardag over gegaan van 2 naar 1 slaapje.In begin ging hij om 11 uur slapen,maar was dan meestal rond half 2 wakker,was dan rond 18uur echt moe.We zijn dat langzaam gaan opbouwen naar nu 13 uur naar bed.
weet niet of het werkt hoor.Maar zo ging het bij ons.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

middag slaapje Empty Re: middag slaapje

Bericht  chipa di 28 feb 2012 - 7:55

Hier hetzelfde. F slaapt als hij moe is. Op het kdv proberen ze hem toch iedere keer in bedje te leggen maar dan is het huilen. Thuis valt hij in slaap waar hij ook is. Jammer voor ons maar vind het geen probleem.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

middag slaapje Empty Re: middag slaapje

Bericht  PapillonRose di 28 feb 2012 - 7:56

Hier ook nog vaak 2 slaapjes. Het wisselt nog best wel trouwens. Soms doet ze 1 lang slaapje, en een andere dag weer 2 kortere. Ze gaat gewoon naar bed als ze moe is, en we zien dan wel of het 1 of 2 slaapjes worden. Daardoor is het soms wel wat lastiger plannen als je iets wilt doen, maar dat is voor mij niet zo'n punt. Je kunt misschien ook proberen om er vaste tijden van te maken door hem steeds wat langer wakker te houden tot het tijdstip dat je het slaapje wilt hebben, maar ik vraag me af of je kindje daar wel zo vrolijk van wordt Wink
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

middag slaapje Empty Re: middag slaapje

Bericht  Nijntje di 28 feb 2012 - 7:58

het blijft soms lastig met kinderen om iets te plannen:lol: ze doen toch waar ze zelf zin in hebben.... gelukkig is mijn dochter als ik op visite ga vaak wel vrolijk (tot ze dan thuiskomt en moe is...) alleen als we niet op visite zijn, maar wat andere dingen moeten doen is ze soms wel moe en jengelig. Een speen wil dan soms nog wel eens helpen, en soms wilt ze dan ook nog wel eens in de wagen of auto een klein dutje doen.

Ik zou zeggen gewoon eens proberen om zijn slaapje smorgens wat later te doen, wel goed bezig houden dan zodat hij niet de kans krijgt om moe te zijn, en dan lekker op tijd een broodje en dan een slaapje doen.
Nijntje
Nijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 512
Punten : 519
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

middag slaapje Empty Re: middag slaapje

Bericht  holaagirl di 28 feb 2012 - 7:58

Het is hier ook een heel proces geweest hoor!
Eerst sliep hij 10.00-12:00 en 15.00-16.30 uur.
Maaar op gegeven moment pakte hij het middag slaapje niet meer, maar dan was hij tussen 17.00 en 18.00 helemaal kapot.
Toen zijn we naar 1 slaapje gegaan.
Op de creche redt hij het om pas om 13.00 te slapen, maar thuis niet...Op de creche slaapt hij dan twee uur max.
Thuis wilt hij om 10.00 uur al slapen maar probeer het te redden tot 11.00-11.30uur.
Dan slaapt hij meestal wel rond de 3 uur lang!
Maar dat proces is nog gaande..hij vindt het best lastig. Door iets actiefs te gaan doen (fieten, eendjes voeren etc) komt hij vaak wel uit die dip en redt hij het wat langer wakker blijven. Niet door te wandelen met de wandelwagen, want dan sliep hij steeds direct :shock: Maar makkelijk is het nog niet, maar het gaat makkelijker. Je moet gewoon steeds een stapje verder gaan.

Maar aan de andere kant, als hij 2x slaapt en dat nodig heeft zou ik dat lekker zo laten!
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

middag slaapje Empty Re: middag slaapje

Bericht  joos di 28 feb 2012 - 8:01

Is idd lastig, S. slaapt 's nachts ook goed, maar overdag wisselt het erg.
Inmiddels wel naar 1 slaapje wat meer vrijheid geeft, maar de éne keer duurt dat slaapje 45 min en de dag erna 3 uur... lastig plannen dus
Misschien lukt dat ook niet altijd met die kleine eigenwijze dreumussen Wink
joos
joos
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 13
Punten : 32
Registratiedatum : 10-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

middag slaapje Empty Re: middag slaapje

Bericht  Gast di 28 feb 2012 - 10:24

Hier verschilt het ook nog steeds wel eens. soms de ene dag twee slaapjes, de andere dag maar 1. Ik kan wel heel goed aanvoelen wanneer t. moe is. Als het twee slaapjes zijn op een dag dan zijn dit slaapjes van en uur of anderhalf uur. Als het een slaapje is, kan deze wel 3 uur duren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

middag slaapje Empty Re: middag slaapje

Bericht  maiadebij di 28 feb 2012 - 19:48

J slaapt nu 1 keer per dag, maar niet op een vaste tijd. Gister was ze om 9 uur alweer moe en soms redt ze het tot 1 uur. Als ik N om 11:15 van de psz moet halen, gaat ze gewoon mee en rek ik het slapen tot erna. Als we verder weg gaan, plan ik het zo dat ze in de auto slaapt. Of als we lopend gaan, slaapt ze in de draagdoek. De ene dag slaapt ze een half uurtje de andere dag 3,5 uur. Ook geen pijl op te trekken. Ik zie dat verder niet als probleem, de dagen gaan hoe ze gaan.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

middag slaapje Empty Re: middag slaapje

Bericht  Gast di 28 feb 2012 - 20:38

Y.enthe slaapt al geruime tijd 1x en dat is vaak in de middag, ze gaat rond half 1 - 1uur naar bed, en slaapt heel wisselend! Soms een half uur, maar het kan ook zo 3uur worden!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

middag slaapje Empty Re: middag slaapje

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum