Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tussen de middag sap bij de boterham?

+16
Dolphinne
kwak
Monnie
Darius
Printje
Parisienne
Susan
Pussycat
truestar
Mida4you
LotteK
Fiwen
PapillonRose
Tania
PiP
Annemie
20 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Tussen de middag sap bij de boterham? Empty Tussen de middag sap bij de boterham?

Bericht  Annemie di 13 sep 2011 - 7:06

Mijn zoontje krijgt nog best veel melk en nou wil ik hem tussen de middag ipv melk, sap bij de boterham geven (diksap), zodat hij niet zoveel melk meer krijgt.
Krijgt julie kindje ook sap tussen de middag ipv melk bij de boterham?
Mijn schoonmoeder vond het wel raar dat ik hem tussen de middag geen melk geef.

Alvast bedankt voor de reacties.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tussen de middag sap bij de boterham? Empty Re: Tussen de middag sap bij de boterham?

Bericht  Gast di 13 sep 2011 - 7:09

onze dochter krijgt vaak thee in de middag bij het brood. Ik geef haar júist geen melk, omdat ze anders wel heel veel zuivel binnen krijgt. Omdat ze nog steeds nauwelijks brood krijgt, krijgt ze ook nog steeds pap namelijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tussen de middag sap bij de boterham? Empty Re: Tussen de middag sap bij de boterham?

Bericht  PiP di 13 sep 2011 - 7:09

Ik vind dat persoonlijk ook wel raar, wanneer krijgt hij melk dan en wat voor een melk?

F kreeg toen en nu ook nog bij haar ontbijt en lunch melk en na het avondeten een toetje (meestal volle yoghurt)
Verder krijgt ze smorgen en smiddags een beker sap, normaal dus 2 bekers en soms kom ik wel eens op 3 bekers sap.

*zoals bij Rejoy kan ik me het wel voorstellen, maar als hij een gewone broodmaaltijd eet vind ik daar melk bij horen. Maar misschien is dat ook wel net hoe je het zelf gewend bent, ik zou zelf ook geen dubbelfris of cola bij mijn brood nemen, haha.


Laatst aangepast door PiP op di 13 sep 2011 - 7:11; in totaal 1 keer bewerkt

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tussen de middag sap bij de boterham? Empty Re: Tussen de middag sap bij de boterham?

Bericht  Tania di 13 sep 2011 - 7:09

J. krijgt soms melken soms sap of water. Het ligt er inderdaad aan hoeveel melkproducten hij verder heeft gehad of nog krijgt.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tussen de middag sap bij de boterham? Empty Re: Tussen de middag sap bij de boterham?

Bericht  PapillonRose di 13 sep 2011 - 7:12

Ik geef soms wat sap bij de boterham. Soms wil ze geen melk, en dan geef ik wat sap zodat ze toch genoeg vocht binnenkrijgt. Wel probeer ik de melk dan later op de middag nog een keer, omdat ik wel wil dat ze genoeg melk binnenkrijgt. Vaak wil ze het dan later wel.

Meestal krijgt ze dus melk bij het brood en later op de middag sap, wil ze geen melk dan draai ik het om en dat werkt vaak wel.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Tussen de middag sap bij de boterham? Empty Re: Tussen de middag sap bij de boterham?

Bericht  Fiwen di 13 sep 2011 - 7:13

J.uultje krijgt melk bij haar boterham 's ochtends en thee bij de boterham 's middags maar daar moet ik wel bij zeggen dat ze een flesje melk krijgt voordat ze 's middags naar bed gaat en ze daarom geen melk bij de lunch krijgt.

Ben wel even nieuwsgierig wat je 'veel melk' vind, J. krijgt nog 450cc opvolgmelk per dag (ze krijgt geen melkproducten ivm koemelkallergie)
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tussen de middag sap bij de boterham? Empty Re: Tussen de middag sap bij de boterham?

Bericht  LotteK di 13 sep 2011 - 7:15

Ik zou geen diksap bij de boterham geven.
Hoeveel melk drinkt hij dan op een dag? En is dit nog opvolgmelk of gewone melk. Kan je niet bij het ontbijt een beker melk en bij de lunch een beker. En als hij na die bekers nog meer wil, eventueel nog een halve beker en anders water of thee of misschien eens verse jus?
Mijn dochter is ook verzot op melk en krijgt dit gewoon zowel 's ochtends als 's middags. En vaak wel 2 bekers, uiteraard wel kinderhoeveelheden. Als ik vind dat ze teveel op heeft en nog meer wil drinken, dan maak ik verse jus of krijgt ze een kopje thee. Dit ging ook zo toen ze nog wat kleiner was.
Ze krijgt ook alleen 's middags diksap, meestal maar 1 beker en daarna water, soms wel eens 2. Als we bezoek hebben of als ze erg weinig geslapen heeft en dus een lange middag heeft. Maar gelukkig vindt ze water en thee net zo lekker.
LotteK
LotteK
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 252
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tussen de middag sap bij de boterham? Empty Re: Tussen de middag sap bij de boterham?

Bericht  Annemie di 13 sep 2011 - 7:16

's ochtends krijgt hij 200 cc halfvolle melk (pap)
's middags (kreeg) hij 150 cc halfvolle melk
's avonds als toetjes 150 cc yoghurt
Voor het slapen 160 cc halfvolle melk
Dus totaal 660 cc aan zuivel, terwijl in boekje van het cb staat dat 300 cc genoeg is, vandaar...
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tussen de middag sap bij de boterham? Empty Re: Tussen de middag sap bij de boterham?

Bericht  Mida4you di 13 sep 2011 - 7:16

Mijn dochtertje krijgt tussen de middag bij haar boterham ranja uit een rietjesbeker. Ze krijgt in de 's ochtends een fles met 220 cc melk en 's avonds een fles met +/- 180 cc melk. "s avonds na het avondeten krijgt ze nog een klein beetje yoghurt of kwark. Verder krijgt ze geen melk en krijgt ze gewoon ranja ( wel heel erg aangelengd met water hoor )
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Tussen de middag sap bij de boterham? Empty Re: Tussen de middag sap bij de boterham?

Bericht  Gast di 13 sep 2011 - 7:17

Wat is daar raar aan ? Is melk bij de boterham verplicht ? Hier krijgen ze 2 keer een glas geitenmelk per dag, beide. Ik geef dit in de ochtend en meestal einde van de middag. Tussen de middag drinken ze meestal thee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tussen de middag sap bij de boterham? Empty Re: Tussen de middag sap bij de boterham?

Bericht  PapillonRose di 13 sep 2011 - 7:19

Beetje offtopic Embarassed maar wat lijkt het me fijn als je kindje water of thee wil drinken. Dat werkt hier vanaf het begin al niet, dus het is melk of iets van sap.. Meestal dan roosvicée of diksap en dan heeeel erg waterig. En dat terwijl ik me had voorgenomen om zolang mogelijk water of thee naast melk te gevan laughcry Maar je moet wat natuurlijk, als je kindje het niet wil drinken ga je vanzelf wat anders proberen.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Tussen de middag sap bij de boterham? Empty Re: Tussen de middag sap bij de boterham?

Bericht  truestar di 13 sep 2011 - 7:52

Mama_van2 schreef:Wat is daar raar aan ? Is melk bij de boterham verplicht ? Hier krijgen ze 2 keer een glas geitenmelk per dag, beide. Ik geef dit in de ochtend en meestal einde van de middag. Tussen de middag drinken ze meestal thee.

Mag ik vragen waarom geitenmelk? Smaakt dat heel anders? Heb t nog nooit geproeft, Yasemin lust geen normale melk. Misschien is geitenmelk wel iets.
truestar
truestar
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 320
Punten : 442
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tussen de middag sap bij de boterham? Empty Re: Tussen de middag sap bij de boterham?

Bericht  Pussycat di 13 sep 2011 - 7:59

@ PapillonRose hier ook zo hoor... heb een poos dagelijks geprobeert en dan weer een paar weken later rusten etc..

Maar ze moet het niet hahaha.

Zelfde als ze haar boterham ziet dan houd ze d'r lippen stijf op elkaar. En dan maak ik d'r aan het lachen zodat ik snel een stukje brood erin kan stoppen, maar ook dat heeft ze nu door, want nu glimlacht ze alleen nog maar laughcry

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tussen de middag sap bij de boterham? Empty Re: Tussen de middag sap bij de boterham?

Bericht  Susan di 13 sep 2011 - 8:02

Mama_van2 schreef:Wat is daar raar aan ? Is melk bij de boterham verplicht ? Hier krijgen ze 2 keer een glas geitenmelk per dag, beide. Ik geef dit in de ochtend en meestal einde van de middag. Tussen de middag drinken ze meestal thee.

Ik snap ook niet zo goed wat daar raar aan is. Yrsa krijgt borstvoeding en 's avonds een zuiveltoetje, bij de boterham drinkt ze vaak Karvan Cevitam of Roosvicee Multivit. Ze drinkt ook wel eens melk of een ander zuiveldrankje bij haar brood, maar zeker niet altijd.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tussen de middag sap bij de boterham? Empty Re: Tussen de middag sap bij de boterham?

Bericht  Gast di 13 sep 2011 - 8:11

Inderdaad, hier in de ochtend BV, loop van de ochtend nog wat geitenmelk en bij de middag boterham thee. Zo rond 15.00 krijgt ze nog wat melk, soms BV, soms thee.


Truestar Geitenmelk bevat meer vitamine A en D dan koemelk. Het gehalte foliumzuur in geitenmelk is opmerkelijk lager dan in koemelk, het gehalte aan vitamine B12 in geitenmelk is iets lager dan in koemelk. De gehaltes van kalium, koper en mangaan in geitenmelk zijn iets hoger in geitenmelk dan in koemelk, en Geitenmelk bevat iets minder zink dan koemelk. Daarnaast is de smaak iets milder, zoeter. We zijn met geitenmelk gestart op aanraden van de kinderarts.



Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tussen de middag sap bij de boterham? Empty Re: Tussen de middag sap bij de boterham?

Bericht  Parisienne di 13 sep 2011 - 8:39

N. krijgt bij de boterham 's middags thee. Ik probeer haar zoveel mogelijk thee of water te geven. Als ik merk dat ze niet heel veel gedronken heeft die dag dan krijgt ze eind van de middag en grote fles met sterk verdunde diksap. Deze drinkt ze meestal in een keer leeg :P Dan is haar vochtgehalte weer op peil. Thee vind ze lekker en drinkt ze ook, maar meestal maar 100 ml per keer. Hetzelfde geldt voor water.

Ze krijgt nog veel melk, daarom krijgt ze bij de boterham 's middags geen melk. Zelf vind ik het er ook bij horen hoor, drink zelf eigenlijk ook altijd melk bij de boterham 's middags. Zolang N. 's ochtends en 's avonds nog melk krijgt (zo'n 450 ml totaal per dag), blijf ik iets anders geven bij de boterham. Als er een fles af gaat krijgt ze melk tussen de middag.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tussen de middag sap bij de boterham? Empty Re: Tussen de middag sap bij de boterham?

Bericht  Printje di 13 sep 2011 - 8:41

Heb je weleens melk met een smaakje geprobeerd? Meneertje lust hier geen gewone melk (of warm dan weer wel) maar soms geef ik dan melk met een smaakje of danoontje drink of thee.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tussen de middag sap bij de boterham? Empty Re: Tussen de middag sap bij de boterham?

Bericht  Darius di 13 sep 2011 - 8:41

Ik vind het altijd zo grappig om te lezen dat iedereen de diksap heeeeeeeel erg verdund met water......goed bezig hoor!

On-topic: misschien kun je het toetje vervangen door fruit?
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Tussen de middag sap bij de boterham? Empty Re: Tussen de middag sap bij de boterham?

Bericht  Gast di 13 sep 2011 - 8:43

Mirjam4you schreef:Mijn dochtertje krijgt tussen de middag bij haar boterham ranja uit een rietjesbeker. Ze krijgt in de 's ochtends een fles met 220 cc melk en 's avonds een fles met +/- 180 cc melk. "s avonds na het avondeten krijgt ze nog een klein beetje yoghurt of kwark. Verder krijgt ze geen melk en krijgt ze gewoon ranja ( wel heel erg aangelengd met water hoor )

Zo is het hier ook maar dan krijgt hij s'ochtends en s'avonds een fles van 130 ml en na het warm eten krijgt hij nog een toetje of kwark. Halfvolle melk en thee lust hij (nog) niet. Hij drink naast zijn flesjes opvolgmelk roosvicee

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tussen de middag sap bij de boterham? Empty Re: Tussen de middag sap bij de boterham?

Bericht  Monnie di 13 sep 2011 - 8:52

Printje schreef:Heb je weleens melk met een smaakje geprobeerd? Meneertje lust hier geen gewone melk (of warm dan weer wel) maar soms geef ik dan melk met een smaakje of danoontje drink of thee.
Mijn zoon lust ook geen melk, nu krijgt hij fruitmelk. Tja je moet wat hè.

's middags geef ik hem vaak wat water bij de boterham, omdat hij 's morgens en 's avonds al melk krijgt.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tussen de middag sap bij de boterham? Empty Re: Tussen de middag sap bij de boterham?

Bericht  truestar di 13 sep 2011 - 8:55

Mama_van2 schreef:Inderdaad, hier in de ochtend BV, loop van de ochtend nog wat geitenmelk en bij de middag boterham thee. Zo rond 15.00 krijgt ze nog wat melk, soms BV, soms thee.


Truestar Geitenmelk bevat meer vitamine A en D dan koemelk. Het gehalte foliumzuur in geitenmelk is opmerkelijk lager dan in koemelk, het gehalte aan vitamine B12 in geitenmelk is iets lager dan in koemelk. De gehaltes van kalium, koper en mangaan in geitenmelk zijn iets hoger in geitenmelk dan in koemelk, en Geitenmelk bevat iets minder zink dan koemelk. Daarnaast is de smaak iets milder, zoeter. We zijn met geitenmelk gestart op aanraden van de kinderarts.



Dat wist ik niet! Tnx voor je uitleg, ga er eens over nadenken omdat te gaan geven!
truestar
truestar
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 320
Punten : 442
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tussen de middag sap bij de boterham? Empty Re: Tussen de middag sap bij de boterham?

Bericht  truestar di 13 sep 2011 - 8:56

Darius schreef:Ik vind het altijd zo grappig om te lezen dat iedereen de diksap heeeeeeeel erg verdund met water......goed bezig hoor!

On-topic: misschien kun je het toetje vervangen door fruit?

Haha inderdaad alsof je jezelf moet gaan verantwoorden waarom je diksap geeft smile
truestar
truestar
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 320
Punten : 442
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tussen de middag sap bij de boterham? Empty Re: Tussen de middag sap bij de boterham?

Bericht  kwak di 13 sep 2011 - 9:04

D. krijgt bij het brood karnemelk, soms een beker sap
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tussen de middag sap bij de boterham? Empty Re: Tussen de middag sap bij de boterham?

Bericht  Gast di 13 sep 2011 - 9:08

He, wat goed van die geitenmelk. Ik zocht al een vervanger voor koemelk. Hier drinkt zoon trouwens thee en water en af en toe melk. Gewoon vanaf het begin gegeven, de aanhouder wint Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tussen de middag sap bij de boterham? Empty Re: Tussen de middag sap bij de boterham?

Bericht  Gast di 13 sep 2011 - 9:10

Ze drinkt hier thee of eeen vruchtensap bij de middagmaaltijd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tussen de middag sap bij de boterham? Empty Re: Tussen de middag sap bij de boterham?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum