Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

hoofdbeschermer ledikantje

+3
yes1984
PiP
Teddyaapje
7 plaatsers

Ga naar beneden

hoofdbeschermer ledikantje Empty hoofdbeschermer ledikantje

Bericht  Teddyaapje do 28 apr 2011 - 8:15

Wie gebruikt een hoofdbeschermer bij het ledikantje? Wij hebben er destijds een gekocht en waren eigenlijk van plan om het terug te brengen omdat we hem niet gebruiken (zit nog ongebruikt in de verpakking) maar nu heeft ons zoontje zich vanavond al 2x zn kop gestoten doordat hij op zn zij in bed lag en zich met zn bovenste arm aan de spijlen optrok...hierdoor botste hij dus tegen de spijlen aan en was het huilen geblazen. Nu ben ik aant denken om die hoofdbeschermer toch maar te gebruiken maar voordat ik hem uit de verpakking haal ben ik eigenlijk benieuwd naar jullie ervaringen hiermee...

xx teddy
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoofdbeschermer ledikantje Empty Re: hoofdbeschermer ledikantje

Bericht  PiP do 28 apr 2011 - 8:19

Is dat iets dat ook de hoek nog omgaat, dus ook aan de zijkant van het bed? (weer lekker krom beschreven..)
Volgens mij adviseren ze dit niet te gebruiken wegens vergrote kans op wiegendood.

Hier bonkt ze ook nogal eens tegen het hoofdeinde, ze ligt er eigenlijk altijd tegenaan.. Meestal slaapt ze er wel doorheen en anders valt ze zo weer in slaap. Maar geen ervaring dus!

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoofdbeschermer ledikantje Empty Re: hoofdbeschermer ledikantje

Bericht  yes1984 do 28 apr 2011 - 8:19

Zo goed als ik weet raden ze dit af en is het ''verboden'' vanwege de veiligheid...
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Woonplaats : in Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

hoofdbeschermer ledikantje Empty Re: hoofdbeschermer ledikantje

Bericht  PapillonRose do 28 apr 2011 - 8:22

yes1984 schreef:Zo goed als ik weet raden ze dit af en is het ''verboden'' vanwege de veiligheid...
Dat klopt! Hier zat er eentje bij het wiegje en die had ik erin gedaan toen we het wiegje hadden neergezet. Ivm de adviezen qua veilig slapen twijfelde ik zelf al, en bij de intake van de kraamzorg werd er aangegeven dat ik hem er voordat ze er in zou slapen uit moest halen. Omdat er toch een kans bestaat dat ze zich zo draaien dat ze met hun gezicht er tegenaan gaan liggen (hoewel ik me dan wel afvraag hoe vreemd je soms moet gaan liggen om dat te bereiken).
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

hoofdbeschermer ledikantje Empty Re: hoofdbeschermer ledikantje

Bericht  PiP do 28 apr 2011 - 8:24

PapillonRose schreef:
yes1984 schreef:Zo goed als ik weet raden ze dit af en is het ''verboden'' vanwege de veiligheid...
Dat klopt! Hier zat er eentje bij het wiegje en die had ik erin gedaan toen we het wiegje hadden neergezet. Ivm de adviezen qua veilig slapen twijfelde ik zelf al, en bij de intake van de kraamzorg werd er aangegeven dat ik hem er voordat ze er in zou slapen uit moest halen. Omdat er toch een kans bestaat dat ze zich zo draaien dat ze met hun gezicht er tegenaan gaan liggen (hoewel ik me dan wel afvraag hoe vreemd je soms moet gaan liggen om dat te bereiken).
Ik wil het wel eens voor je op de foto zetten Very Happy

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoofdbeschermer ledikantje Empty Re: hoofdbeschermer ledikantje

Bericht  Mida4you do 28 apr 2011 - 8:25

yes1984 schreef:Zo goed als ik weet raden ze dit af en is het ''verboden'' vanwege de veiligheid...

+1
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

hoofdbeschermer ledikantje Empty Re: hoofdbeschermer ledikantje

Bericht  yes1984 do 28 apr 2011 - 8:28

Ik blijf het vreemd vinden dat deze hoofdbeschermers nog steeds te koop zijn. Terwijl de verkoper bij ons al aangaf dat het vanwege veiligheid wordt afgeraden...
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Woonplaats : in Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

hoofdbeschermer ledikantje Empty Re: hoofdbeschermer ledikantje

Bericht  PapillonRose do 28 apr 2011 - 8:29

PiP schreef:
PapillonRose schreef:
yes1984 schreef:Zo goed als ik weet raden ze dit af en is het ''verboden'' vanwege de veiligheid...
Dat klopt! Hier zat er eentje bij het wiegje en die had ik erin gedaan toen we het wiegje hadden neergezet. Ivm de adviezen qua veilig slapen twijfelde ik zelf al, en bij de intake van de kraamzorg werd er aangegeven dat ik hem er voordat ze er in zou slapen uit moest halen. Omdat er toch een kans bestaat dat ze zich zo draaien dat ze met hun gezicht er tegenaan gaan liggen (hoewel ik me dan wel afvraag hoe vreemd je soms moet gaan liggen om dat te bereiken).
Ik wil het wel eens voor je op de foto zetten Very Happy
Ben benieuwd Wink Hier gaat ze trouwens ook in steeds gekkere houdingen liggen, dus die adviezen zullen wel niet voor niets zijn inderdaad.

Wel jammer als je kindje z'n hoofdje stoot, want die dingen zouden toch handig zijn daarvoor. Hier gelukkig nog geen last van, maar wel vervelend voor degenen die het wel ervaren!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

hoofdbeschermer ledikantje Empty Re: hoofdbeschermer ledikantje

Bericht  Mida4you do 28 apr 2011 - 8:31

Onze kleine meid ligt ook in de raarste houdingen. Maar zo'n hoofdbeschermer zou ik zelf nooit gebruiken voor haar. Ondanks dat ze schots en scheef in bed ligt slaapt ze wel redelijk goed. Lekker laten gaan dus. Ik doe haar een slaapzakje of pyamatje zodat ze het niet koud krijgt want onder de dekens kan ze toch niet blijven liggen haha
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

hoofdbeschermer ledikantje Empty Re: hoofdbeschermer ledikantje

Bericht  Teddyaapje do 28 apr 2011 - 8:38

Het is idd zo'n ding wat om de hoek gaat haha.

Ik dacht idd ook dat ze werden afgeraden maar wist het niet zeker meer daarom vroeg ik het maar eerst ff. Wel vreemd dat ze nog verkocht worden! Ons zoontje ligt ook in een slaapzakje en we stoppen hem strak onder de dekens/ lakentje met zn benen zodat hij wat vaster ligt maar meneertje schuift het hele bed door.

Heeft er iemand tips wat ik wel zou kunnen doen zodat hij zijn koppie niet meer stoot?
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoofdbeschermer ledikantje Empty Re: hoofdbeschermer ledikantje

Bericht  Dora do 28 apr 2011 - 9:26

Hier wordt het inderdaad ook afgeraden.
Maar verder heb ik geen tips voor je.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

hoofdbeschermer ledikantje Empty Re: hoofdbeschermer ledikantje

Bericht  Mida4you do 28 apr 2011 - 9:27

Ik heb verder ook geen tips voor je...... Ons dochtertje ligt ook vaak met haar hoofd tegen de spijlen. Je ontkomt er niet aan denk ik.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

hoofdbeschermer ledikantje Empty Re: hoofdbeschermer ledikantje

Bericht  Teddyaapje do 28 apr 2011 - 9:35

Dat hij er tegenaan ligt is niet zo het probleem...hij valt er echt tegenaan als hij op zn zij gaat liggen (we leggen hem op zn rug in bed) en zich aan de spijlen vast grijpt en zeg maar doorrolt naar de buik, dan knalt ie met zn kop tegen de spijlen
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoofdbeschermer ledikantje Empty Re: hoofdbeschermer ledikantje

Bericht  Mida4you do 28 apr 2011 - 18:31

Teddyaapje schreef:Dat hij er tegenaan ligt is niet zo het probleem...hij valt er echt tegenaan als hij op zn zij gaat liggen (we leggen hem op zn rug in bed) en zich aan de spijlen vast grijpt en zeg maar doorrolt naar de buik, dan knalt ie met zn kop tegen de spijlen

Hmmz onze kleine meid heeft dat ook weleens en dan is het even brullen en dan is het weer klaar..... Ik heb toch echt geen tip voor je ... sorry
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

hoofdbeschermer ledikantje Empty Re: hoofdbeschermer ledikantje

Bericht  Gast do 28 apr 2011 - 19:05

Ik heb er een aangeschaft toen Jesper 14 maanden was. Hij ligt altijd opgerold bovenin zijn bed en werd regelmatig wakker van de kopstoten. Bij een baby zou ik het ook eng vinden...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoofdbeschermer ledikantje Empty Re: hoofdbeschermer ledikantje

Bericht  Nijntje do 28 apr 2011 - 19:55

wat ik hier vaker lees van moeders is dacht ik een snooze baby. maar dan leg je m vast in zijn bedje en weet niet of dat je bedoeling was.
Nijntje
Nijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 512
Punten : 519
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

hoofdbeschermer ledikantje Empty Re: hoofdbeschermer ledikantje

Bericht  PiP ma 2 mei 2011 - 9:08


Maar dat is weer een ander verhaal, haha. Stond net toch wel even te twijfelen of ik niet vergeten was haar rits dicht te doen scratch


Laatst aangepast door PiP op zo 23 sep 2012 - 23:20; in totaal 1 keer bewerkt

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoofdbeschermer ledikantje Empty Re: hoofdbeschermer ledikantje

Bericht  PapillonRose ma 2 mei 2011 - 9:13

Zo PiP, ze gaat echt het hele ledikantje door zo te zien! Wel leuk zulke foto's Laughing Helemaal voor later, kan ze zien hoe ze geslapen heeft.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

hoofdbeschermer ledikantje Empty Re: hoofdbeschermer ledikantje

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum