Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Spoed, open gesprongen abces, nat of droog gaasje op doen?

+5
Lady4
Susan
Silver
Snack a Jack
TukTuk
9 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Spoed, open gesprongen abces, nat of droog gaasje op doen? - Pagina 2 Empty Re: Spoed, open gesprongen abces, nat of droog gaasje op doen?

Bericht  Lady4 di 13 sep 2011 - 22:49

AngelNyn schreef:
Zora schreef:Ik heb een tijd geleden dat ook op mijn onderrug gehad. Behandeling bij het ziekenhuis was eerlijk gezegd echt afschuwelijk. Moest gedurende meerdere weken een aantal keer terugkomen. Dan duwden ze een nat gaasje er heel ver in (AUW!) en daaroverheen verband. Het mocht, althans bij mij, niet dichtgroeien omdat eerst alle rotzooi eruit moet en het helemaal moet genezen.

Dat klinkt echt afschuwelijk :shock: Vooral dat gaasje er in duwen.. Ik probeerde gister de huid er omheen droog te maken (zo'n 10cm van de bult af) en hij verging al van de pijn terwijl ik alleen even depte. Ik laat hem dit maar niet lezen, denk dat hij dan zo koppig is om niet meer te gaan..

Het heeft bij jou dus enkele weken geduurd? Cry

Ik snap ook echt niet waarom zo iets ineens zo kan ontsteken, zonder dat er echt een aanleiding voor is (er zat geen wondje oid).. Hij heeft gewoon 2 bulten van beide ruim een euro munt stuk kwa doorsnee er op zitten, en die zeker een cm of 2 dik waren, die nu dus beide dan open zijn, ben echt benieuwd hoe het er nu uit ziet.. Hij slaapt nog, sinds donderdag eindelijk eens een goede nachtrust dus laat hem maar ff slapen.

Er is denk ik weinig pijnlijker dan een abces of een ontstoken steenpuist, welke opengesneden moet worden. Mensen die bij ons komen om het open te maken, gaan toch wel door een kleine hel. Verdoven lukt gewoon niet bij dat ontstoken weefsel en vervolgens drukken wij het goed uit. Net zo pijnlijk. Het is wel belangrijk om de wond open te houden met een nat gaasje, zodat alle troep eruit kan. Twee tot drie keer daags de douchekop erop werkt ook goed om het te spoelen.

Ik zou dit topic inderdaad niet aan je vriend laten zien.. Wink
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spoed, open gesprongen abces, nat of droog gaasje op doen? - Pagina 2 Empty Re: Spoed, open gesprongen abces, nat of droog gaasje op doen?

Bericht  Zora di 13 sep 2011 - 22:51

Ik zou het hem niet vertellen nee. Serieus de ergste pijn die ik heb gehad ooit Sad Ik had het op mijn stuitje, maar hij was nog niet open toen ik naar het ziekenhuis ging. Omdat het inderdaad niet te verdoven was hebben ze het gewoon zo opengesneden. Erg pijnlijk, maar daarna die gaasjes in de open wond duwen... brrr. Duurde een paar weken inderdaad. Bij mij kwam het waarschijnlijk door een haartje dat terug de huid in groeide en daar verder ging groeien en dingen verstopte. Succes en sterkte!
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spoed, open gesprongen abces, nat of droog gaasje op doen? - Pagina 2 Empty Re: Spoed, open gesprongen abces, nat of droog gaasje op doen?

Bericht  Gast wo 14 sep 2011 - 10:18

Ik vond het schoonmaken nog het meest vervelend. Het knappen van het abces was meer een opluchting, omdat de druk er eindelijk af was.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spoed, open gesprongen abces, nat of droog gaasje op doen? - Pagina 2 Empty Re: Spoed, open gesprongen abces, nat of droog gaasje op doen?

Bericht  TukTuk wo 14 sep 2011 - 19:33

Nou gister toch maar naar het ziekenhuis gegaan, hele aardige chirurg. Er zat weer een hele pus prop in, toen die er uit was bleek er een heel diep gat te zitten.
Hij heeft nog wel geprobeerd met een pincet paar stukjes er uit te plukken maar omdat het zo pijnlijk was, zei hij "Ik ga er niet meer op duwen of er in plukken, het is nu toch al open, laat de natuur zijn gang maar gaan. Omdat het zo'n groot gat is en zo enorm pijnlijk gaan we er ook geen gaasje in stoppen"
Hij zei ook dat achteraf gezien de huisarts maandag gewoon een spoed afspraak had moeten maken, nog voordat het open was, dan hadden ze het op de OK met een roesje open gemaakt en konden ze het gelijk helemaal schoonmaken. Omdat het nu toch al open was vond hij de OK toch een stap te ver.
We hebben zelf nog wel paar keer lopen twijfelen of we niet naar de HA-post zouden gaan, in het weekend al, maarja het was daar zo enorm druk en je hebt toch het idee dat het alleen voor echte spoed is..

Nu moet hij gewoon 2 of 3x per dag een douche op zetten, en een droog gaasje, het liefst een nat verband, maar hij zei "ja dat is zo'n gedoe, dan loopt alles langs je broek naar beneden, als je gewoon maar iedere dag de douche er op zet, moet het ook goed komen".
Hoeven ook niks desinfecterends er op te doen "helpt allemaal niet die dure zalfjes, is onzin, gewoon water, dat is ook steriel" (arts van de oude stempel :P ). Het liefst had hij er trekzalf op gedaan maar dat is schijnbaar uit de handel genomen en mag niet meer gebruikt worden ofzo.
En dan volgende week terug komen om te kijken hoe het er dan uit ziet..

Schijnbaar stinkt het ook echt enorm, maarja ik rook gister gelukkig nog steeds niks angel Het ziet er wel echt enorm vies uit.. Een gapend gat, je hoort nog net geen echo als je er in praat laughcry
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spoed, open gesprongen abces, nat of droog gaasje op doen? - Pagina 2 Empty Re: Spoed, open gesprongen abces, nat of droog gaasje op doen?

Bericht  Lady4 wo 14 sep 2011 - 21:59

T klinkt echt als een steenpuist. Maar die doc heeft wel gelijk hoor met zijn schoonmaken met water. Beste manier, echt waar!
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spoed, open gesprongen abces, nat of droog gaasje op doen? - Pagina 2 Empty Re: Spoed, open gesprongen abces, nat of droog gaasje op doen?

Bericht  Gast wo 14 sep 2011 - 22:08

God, ik zit echt te rillen bij dit topic. Ik kan heel slecht tegen dit soort dingen.
Maar goed, naar voor je vriend! Hopelijk geneest het nu goed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spoed, open gesprongen abces, nat of droog gaasje op doen? - Pagina 2 Empty Re: Spoed, open gesprongen abces, nat of droog gaasje op doen?

Bericht  TukTuk wo 14 sep 2011 - 22:22

Lady4 schreef:T klinkt echt als een steenpuist. Maar die doc heeft wel gelijk hoor met zijn schoonmaken met water. Beste manier, echt waar!

Ja die arts twijfelde ook eerst, hij vond het kwa pijn etc en het verhaal echt een steenpuist, maar toen hij de pus zag etc had hij het toch over een talgklier. Hij corrigeerde zichzelf 3x :P (Volgens mij is het echt een steenpuist, oh nee, je ziet hier idd echt talg.. Hmm maar kwa pijn is het echt een steenpuist, een talgbult doet normaal niet zóveel pijn.. Maar nee het is echt een talgbult" Hele aardige grappige man was, echt een typische dokter zeg maar, na het gedoe bij de huisarts was het fijn om iemand voor je te zien die je gelijk vertrouwd.

En over dat water, het was gewoon zo grappig hoe hij dat zei over dat betadine etc. Met vriend merkt ook wel dat iedere keer als hij de douche er op gezet heeft, dat het daarna verlichting geeft.

@Sunnprincess, thanks! Hoop het ook, want hij kan op dit moment niet werken en aangezien hij via het uitzendbureau zou gaan werken en het contract nog niet getekend was, ontvangt hij op dit moment niks Sad
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spoed, open gesprongen abces, nat of droog gaasje op doen? - Pagina 2 Empty Re: Spoed, open gesprongen abces, nat of droog gaasje op doen?

Bericht  Zora do 15 sep 2011 - 18:03

Fijn dat er niet van die enge gaasjes in hoeven! En idd, douchen verlicht inderdaad wel, al is het alleen al doordat het weer lekker schoon is smile
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spoed, open gesprongen abces, nat of droog gaasje op doen? - Pagina 2 Empty Re: Spoed, open gesprongen abces, nat of droog gaasje op doen?

Bericht  Gast do 15 sep 2011 - 22:49

Sunprincess schreef:God, ik zit echt te rillen bij dit topic. Ik kan heel slecht tegen dit soort dingen.
Maar goed, naar voor je vriend! Hopelijk geneest het nu goed.
+1 ik word er spontaan misselijk van

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spoed, open gesprongen abces, nat of droog gaasje op doen? - Pagina 2 Empty Re: Spoed, open gesprongen abces, nat of droog gaasje op doen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum