Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Abces is keel, iemand ervaring mee?

3 plaatsers

Ga naar beneden

Abces is keel, iemand ervaring mee? Empty Abces is keel, iemand ervaring mee?

Bericht  Cupcake di 7 dec 2010 - 2:28

Nou even in het kort!

Ik heb 1 week rondgelopen met een keelontsteking, week erna teruggegaan en toen bleek dat mijn speekselklier was ontstoken.
Dokter lachte me uit, hoe kwam ik daar in godsnaam aan???
Mijn nek was aan één kant helemaal gezwollen, pijnlijk en als ik slikte leek het of er een bot in mijn keel brak en iemand mijn zenuwen in mijn hoofd en oor bij elkaar kneep.
Mijn keel zat vol slijm en ik kreeg een antibiotica in pilvorm!

Het deed zo'n pijn en ik stikte zowat in de pillen, ik de assistent gebeld en ik moest maar doorzetten dat hoorde erbij.
Ik heb dus 3 dagen in vreselijke pijn gelegen ik kon niks mee, dronk niet, at niet en na 3 dagen voelde het alsof ik aan het doodgaan was.
Ik zag allemaal waandingen, ik had al een week niet geslapen en ik was aan het uitdrogen.

Ik MOEST naar de dokter en die had geen dienst dus ben naar andere arts gegaan die me wel uitvoerig bekeek.
Volgens haar een lymfklierontsteking. Ten eerste schreef ze me de antibiotica vloeibaar voor en ook vloeibare pijnstilling.
De dag erna belde ziekenhuis dat KNO arts me wilde zien.

Ging met een camera door neus naar de keel en ik moest met spoed een CT scan in.
Ik kwam terug in wachtkamer en ik werd per direct opgenomen voor minimaal een week want ik had 2 abcessen wat ondertussen 1 grote was in mijn keel en die duwde richting de kaak aan. Dat was zeer gevaarlijk als je te laat bent en ze springen open kun je echt heel ziek worden.
Normaal opereerden ze meteen maar het zat zo diep in de keel dat het te risicovol was.

Na een week hadden ze zovaak infuus geprobeerd te zetten dat het niet meer lukte, inmiddels 12 kilo lichter omdat ik alleen maar pudding Mad mocht eten (yuk), mocht ik dan naar huis met een nieuw kuurtje wat nu ( nog een week later ) klaar is.
De keel is nog steeds flink gezwollen en de abcessen zitten er denk ik nog, die zouden nu moeten gaan wegtrekken.
Iemand enig idee hoelang zoiets duurt?
Cupcake
Cupcake
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 309
Punten : 382
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Abces is keel, iemand ervaring mee? Empty Re: Abces is keel, iemand ervaring mee?

Bericht  Gast di 7 dec 2010 - 6:43

Jeetje wat heftig allemaal. En wat een nalatigheid want de huisarts zeg, Dat zou echt bij mij niet ten goed vallen. Ga je daar nog wat van zeggen? Tenslotte als deze arts eerder had ingegrepen dat dit misschien voorkomen kunnen worden.

Wil je veel sterkte wensen!!!

Ow sorry en om terug te komen op je vraag. Een abses kan wel even duren voordat het helemaal genezen is. Maar kan niet zeggen dat het binnen 2 weken helemaal weg is..... nogmaals veel beterschap en sterkte!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Abces is keel, iemand ervaring mee? Empty Re: Abces is keel, iemand ervaring mee?

Bericht  Rapunzel di 7 dec 2010 - 10:18

Wat een ellende zeg! Die huisarts is ook een mooie inderdaad. Evil or Very Mad Ik heb geen ervaring gelukkig.
Rapunzel
Rapunzel
Prater
Prater

Aantal berichten : 657
Punten : 732
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Abces is keel, iemand ervaring mee? Empty Re: Abces is keel, iemand ervaring mee?

Bericht  Caro wo 8 dec 2010 - 3:52

Jeetje wat een verhaal. Lekker dan..maar als je zelf het idee hebt dat die abcessen er nog zitten, moet je dan niet even terug naar het ziekenhuis?

En enig idee wat nu de oorzaak was?

Sterkte!
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Abces is keel, iemand ervaring mee? Empty Re: Abces is keel, iemand ervaring mee?

Bericht  Cupcake do 9 dec 2010 - 1:27

JA met mijn huisarts ben ik inderdaad niet blij nee, zeker omdat hij niet goed gekeken heeft!
Was ik zelf niet naar dokter gegaan daarna hadden ze kunnen springen met ernstige gevolgen van dien...

Mijn moeder is de week erna naar de dokter geweest en had mijn kindje mee. Enne zegt hij? Op het kleinkind aan het letten?
Waarop mijn moeder antwoordde: ja dankzij U al de hele week, ze ligt in het ziekenhuis!

Daar schrok hij wel van, maarja daar heb ik niks aan!

Zwelling is intussen toch wel af aan het nemen gelukkig maar ik ben nog niet helemaal in orde.
Cupcake
Cupcake
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 309
Punten : 382
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Abces is keel, iemand ervaring mee? Empty Re: Abces is keel, iemand ervaring mee?

Bericht  Gast do 9 dec 2010 - 2:29

Dat klinkt niet lekker inderdaad! Hoe lang het duurt voordat genezen is weet ik niet. Ik wens je in ieder geval heel veel beterschap met opknappen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Abces is keel, iemand ervaring mee? Empty Re: Abces is keel, iemand ervaring mee?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum