Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat is jouw doel van op aarde zijn?

+14
Bay
Supertalentje
sonly
Bliss
Nora
Starla
Zora
Zininzon
NerdChic
SuperGrover
loura
Melis_je
Pussycat
TGR
18 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Wat is jouw doel van op aarde zijn? - Pagina 3 Empty Re: Wat is jouw doel van op aarde zijn?

Bericht  Filoria wo 14 sep 2011 - 3:23

Charlie schreef:Ik denk dat het doel van het leven zit in jezelf...complete tevredenheid met jezelf in harmonie met je omgeving zoiets.
Complete tevredenheid met jezelf in harmonie met je omgeving... is mooi omschreven, maar betekent eigenlijk hetzelfde als 'het leven leuk maken' in mijn ogen. En omdat je een paar boeken hebt gelezen en mooie woorden gebruikt ben je niet minder oppervlakkig dan andere mensen vind ik. Zeker niet als je je zin eindigt met 'zoiets'.

En 'het doel van het leven zit in jezelf' zeg je, dat is nogal logisch. De vraag in dit topic is: 'waarom besta jij?' Natuurlijk moet je dat in jezelf zoeken.

Tja, je kunt inderdaad ook zeggen: 'ik ben hier om de kinderwens van mijn ouders te vervullen', vind ik erg leuk gevonden, maar ik denk dat iedereen hier het erover eens is dat je dat nooit als je enige levensdoel kunt zien.

Nee ik vind jouw doel niet bijzonder diepgaand, sorry. Dat van mezelf trouwens ook niet hoor. Onze levens hebben gewoon geen doel. We zijn er omdat de natuur zo werkt. Dat is niet oppervlakkig, dat is realistisch.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw doel van op aarde zijn? - Pagina 3 Empty Re: Wat is jouw doel van op aarde zijn?

Bericht  Glamourous za 17 sep 2011 - 9:14

Ik ben redelijk spiritueel ingesteld en heb dan ook een totaal ander beeld van mijn doel op aarde als jullie. Ik geloof dat er veel meer tussen hemel en aarde is dan dat wij kunnen zien en denk dat wij in dit leven bepaalde 'levenlessen' moeten behalen om in het hiernamaals (hemel, gene zijde, universum etc.) hoger op te kunnen komen. Omdat ik het nogal lastig vind om het helemaal uit te leggen heb ik een stukje op internet gevonden zoals ik mijn doel ongeveer zie..

Universeel Geloof is een van de eenvoudigste manieren van geloven; het is een basis-geloof dat je tegenkomt over de hele wereld. Universeel Geloof betekent dat je gelooft in een meteen-verder-leven na je dood. Als je zult sterven verdwijnt jouw geest niet in het niets. En bij het sterven… dan stopt dus ook jouw verantwoordelijkheid niet. Je blijft dus verantwoordelijk voor wat je allemaal gedaan hebt. Wanneer je zult sterven valt die verantwoordelijkheid dus echt niet van je af. En ook je geweten blijft gewoon doorwerken, zowel je bewust geweten (wroeging) als je onbewust geweten. Maar het mooie is om te beseffen dat echt alle disharmonie uit je verleden weer in harmonie gebracht kan worden. Immers dood is niet dood; dus iedereen heeft een geestelijke toekomst en iedereen, echt iedereen krijgt de gelegenheid om aan z’n toekomstig geluk te mogen werken. Dus.....ook na jouw sterven blijft er werk aan de winkel. Maar al het werk wat je nu doet door aan jezelf, je karakter te werken, door anderen te helpen, enz. enz., dat is allemaal niet voor niets, want daardoor werk je aan je toekomstig welzijn. Nu je nog op aarde leeft, is het al zo dat jouw daden gevolgen hebben voor jezelf. Bijvoorbeeld: indien jij je buurman helpt, als hij in nood is, dan heeft dit een positief gevolg voor de sfeer tussen jouw buurman en jou, en die positieve sfeer komt weer enigszins ten goede aan hoe jij je gaat voelen. De gevolgen van jouw daden zijn nu dus merkbaar, maar niet alleen nu, maar… ook nog straks nadat je gestorven zult zijn. Ook hier geldt het principe: wat je zaait zul je oogsten. Daar in geloven, dat is Universeel Geloof en als je zo’n geloof hebt, dan heb je tevens een extra levensdoel; je wil niet alleen gelukkig worden hier op aarde, maar ook aan het geluk werken dat je straks zult ervaren nadat je bent gestorven.
Glamourous
Glamourous
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 3
Punten : 3
Registratiedatum : 28-11-10
Woonplaats : Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw doel van op aarde zijn? - Pagina 3 Empty Re: Wat is jouw doel van op aarde zijn?

Bericht  Gast za 17 sep 2011 - 9:28

Om lessen te trekken uit hetgeen wat ik meemaak, en om daar in te groeien.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw doel van op aarde zijn? - Pagina 3 Empty Re: Wat is jouw doel van op aarde zijn?

Bericht  Gast za 17 sep 2011 - 9:56

Filoria schreef:
Charlie schreef:Ik denk dat het doel van het leven zit in jezelf...complete tevredenheid met jezelf in harmonie met je omgeving zoiets.
Complete tevredenheid met jezelf in harmonie met je omgeving... is mooi omschreven, maar betekent eigenlijk hetzelfde als 'het leven leuk maken' in mijn ogen. En omdat je een paar boeken hebt gelezen en mooie woorden gebruikt ben je niet minder oppervlakkig dan andere mensen vind ik. Zeker niet als je je zin eindigt met 'zoiets'.

En 'het doel van het leven zit in jezelf' zeg je, dat is nogal logisch. De vraag in dit topic is: 'waarom besta jij?' Natuurlijk moet je dat in jezelf zoeken.

Tja, je kunt inderdaad ook zeggen: 'ik ben hier om de kinderwens van mijn ouders te vervullen', vind ik erg leuk gevonden, maar ik denk dat iedereen hier het erover eens is dat je dat nooit als je enige levensdoel kunt zien.

Nee ik vind jouw doel niet bijzonder diepgaand, sorry. Dat van mezelf trouwens ook niet hoor. Onze levens hebben gewoon geen doel. We zijn er omdat de natuur zo werkt. Dat is niet oppervlakkig, dat is realistisch.

De manier waarop je mijn zin interpreteert en welke betekenissen jij aan mijn woordkeuze hangt zegt mij heel veel over jouw eigen diepgang. Jouw onvermogen te (willen?) begrijpen waar ik op doel, al helemaal.

Ik zeg niet dat iemand oppervlakkig is, ik zeg niet eens dat iemand oppervlakkig doet. Ieder zijn eigen doel, zolang het voor jezelf maar waardevol is. Oppervlakkig stond zelfs tussen aanhalingstekens en was bedoeld voor de best wel veel posts waarin stond dat mensen geen doel hebben. Net zoals jij reageert op de opmerking: ik ben hier om de kinderwens van mijn ouders te vervullen. Je doet dus in mijn ogen precies hetzelfde.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw doel van op aarde zijn? - Pagina 3 Empty Re: Wat is jouw doel van op aarde zijn?

Bericht  Gast za 17 sep 2011 - 9:59

Filoria, wat jij als doel aan geeft, is toch ook alleen maar puur een mening?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw doel van op aarde zijn? - Pagina 3 Empty Re: Wat is jouw doel van op aarde zijn?

Bericht  Gast za 17 sep 2011 - 10:28

Jolicious schreef:Filoria, wat jij als doel aan geeft, is toch ook alleen maar puur een mening?

Dat bedoel ik dus Very Happy . Alleen wat ik bedoel in een lap tekst kreeg jij in één zin haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw doel van op aarde zijn? - Pagina 3 Empty Re: Wat is jouw doel van op aarde zijn?

Bericht  Gast za 17 sep 2011 - 10:29

Ik wil het gewoon zo leuk mogelijk hebben. smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw doel van op aarde zijn? - Pagina 3 Empty Re: Wat is jouw doel van op aarde zijn?

Bericht  Filoria za 17 sep 2011 - 10:41

Charlie schreef:Goh ik sta er eerlijk gezegd nogal van te kijken hoe 'oppervlakkig' de meeste mensen het leven hier zien.

Niks mis mee, ieder heeft daar z'n redenen voor maar ik had verwacht dat een groter percentage dan dit zou bezig zijn met zingeving.
Je zet oppervlakkig inderdaad tussen aanhalingstekens, maar het is me niet helemaal duidelijk wat je hier daarmee bedoelt. Wil je de betekenis van het woord daarmee wat afzwakken ofzo? Misschien kun je eens opzoeken wanneer aanhalingstekens gebruikt kunnen worden: http://nl.wikipedia.org/wiki/Aanhalingsteken
Verder blijkt uit je zin dat jij vindt dat een bepaald percentage van de meiden hier niet bezig is met zingeving. Daarmee plaats je jezelf boven anderen. Dat stoort mij.
In je reactie zeg je dat je doelt op meiden die zeggen dat het leven volgens hen geen doel heeft. Waarom is dat dan oppervlakkig? (sorry - 'oppervlakkig' bedoel ik). Ook over die mening kan lang nagedacht zijn toch?
En ik ben heel benieuwd wat jij denkt over mijn diepgang. Zou je dat verder willen uitleggen? En waarom zit er meer diepgang in jou dan?

Jolicious: doel jij op wat ik zeg over dat 'onze levens geen doel hebben'? Dat is inderdaad puur een mening. Maar daar bedoel ik mee dat mensen volgens mij geen doel hebben bij hun geboorte. Ik denk wel dat je jezelf een doel kunt stellen als je ouder wordt. Mijn doel heb ik in een eerdere post omschreven: het leven zo leuk mogelijk maken voor mezelf en anderen.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw doel van op aarde zijn? - Pagina 3 Empty Re: Wat is jouw doel van op aarde zijn?

Bericht  Gast za 17 sep 2011 - 10:43

Filoria schreef:

Nee ik vind jouw doel niet bijzonder diepgaand, sorry. Dat van mezelf trouwens ook niet hoor. Onze levens hebben gewoon geen doel. We zijn er omdat de natuur zo werkt. Dat is niet oppervlakkig, dat is realistisch.

Hier doel (Wink) ik op.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw doel van op aarde zijn? - Pagina 3 Empty Re: Wat is jouw doel van op aarde zijn?

Bericht  Gast za 17 sep 2011 - 10:50

Filoria, als je je al gaat verlagen tot het niveau van het uitleggen van de regels in de Nederlandse taal, dan ga ik deze discussie verder niet met jou aan. Je voelt je blijkbaar aangevallen, haalt er irrelevante zaken bij, bent niet werkelijk in staat op een gelijkwaardig niveau een gesprek hierover te voeren en niet in staat hoofdzaken van bijzaken te onderscheiden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw doel van op aarde zijn? - Pagina 3 Empty Re: Wat is jouw doel van op aarde zijn?

Bericht  Filoria za 17 sep 2011 - 11:01

Hehe. Je hebt gelijk hoor Jolicious, het blijft een mening. Je weet nooit of er een hogere macht is die ons hier heeft neergezet.

Maar bij deze: daar geloof ik persoonlijk dus niet in. Ik geloof in de oerknal en de evolutietheorie. Het heelal ontwikkelt zich, dieren doen dat, mensen doen dat. En prachtig dat we nu zover ontwikkeld zijn dat we gaan nadenken over een doel in ons leven. Maar naar mijn mening kun je dat doel alleen voor jezelf stellen. Ik denk niet dat er iemand van bovenaf ons een doel gegeven heeft. En om die reden begrijp ik dat mensen zeggen: ik heb geen doel in mijn leven. Misschien betekent dat wel dat je meer openstaat voor ervaringen die je opdoet tijdens je leven, en betekent dat juist dat je meer diepgang hebt dan iemand met een vooraf gesteld doel.

Charlie: jammer. Ik was wel benieuwd naar wat antwoorden nog. Ik vind niet dat ik hoofdzaken en bijzaken verwar. Jij noemt mensen oppervlakkig. Ik geef aan dat ik dat vervelend vind. Vervolgens zeg jij: 'ik zette het tussen aanhalingstekens'. Dan vraag ik me af: wat betekenen die aanhalingstekens dan? Lijkt me wel relevant voor het verhaal. En volgens mij kunnen wij prima een gelijkwaardige discussie voeren, want we zijn er allebei goed in om de ander verwijten toe te werpen Very Happy
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw doel van op aarde zijn? - Pagina 3 Empty Re: Wat is jouw doel van op aarde zijn?

Bericht  Gast zo 18 sep 2011 - 7:28

Daar heb je een punt hahaha Very Happy .

Maar eigenlijk heb ik inmiddels al diepe spijt van mijn zinnetje, gezien alle reacties die er op kwamen. Ik wilde niemand aanvallen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw doel van op aarde zijn? - Pagina 3 Empty Re: Wat is jouw doel van op aarde zijn?

Bericht  Filoria zo 18 sep 2011 - 7:31

Herkenbaar hoor, ik formuleer dingen ook altijd onhandig waardoor ik veel vuriger klink dan de bedoeling is. Maar het forum zou zo suf worden als we alleen maar zouden praten over bloemetjesbehang en we het altijd eens waren, vind je ook niet? Wink
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw doel van op aarde zijn? - Pagina 3 Empty Re: Wat is jouw doel van op aarde zijn?

Bericht  Gast zo 18 sep 2011 - 7:41

Filoria schreef:Herkenbaar hoor, ik formuleer dingen ook altijd onhandig waardoor ik veel vuriger klink dan de bedoeling is. Maar het forum zou zo suf worden als we alleen maar zouden praten over bloemetjesbehang en we het altijd eens waren, vind je ook niet? Wink

Dat is ook zo. Ik lees net dat je ook een ADHD-er bent. Als ik on Ritalin ben, formuleer ik zaken veel harder dan zonder. Ik ga kappen met die zooi!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw doel van op aarde zijn? - Pagina 3 Empty Re: Wat is jouw doel van op aarde zijn?

Bericht  Filoria zo 18 sep 2011 - 7:52

Ik heb nog geen ervaring met medicatie (ivm onze kinderwens) maar hoor eigenlijk alleen maar negatieve verhalen over Ritalin bij volwassenen. Wat stom zeg! Als je je geroepen voelt om meer te vertellen zou ik het leuk vinden als je mee komt kletsen in dat topic trouwens smile
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw doel van op aarde zijn? - Pagina 3 Empty Re: Wat is jouw doel van op aarde zijn?

Bericht  Gast zo 18 sep 2011 - 11:53

Mijn doel is het creëren van een alternatieve wereld.

Dit doe ik meestal in de vorm van fotografie, of illustratie, maar ook erg graag door fictie te schrijven. Love it.

En onbewust wil ik daar mijn visie in kwijt.
Maar of andere dat lezen/zien/horen, is niet echt van belang voor me...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jouw doel van op aarde zijn? - Pagina 3 Empty Re: Wat is jouw doel van op aarde zijn?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum