Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Streng en consequent!

+6
Filoria
Printje
Darius
Susan
Mamsie
holaagirl
10 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Streng en consequent! - Pagina 3 Empty Re: Streng en consequent!

Bericht  Gast zo 11 sep 2011 - 9:43

Ik ben redelijk streng en behoorlijk consequent maar denk er, dankzij Euc (het is al vaker ter sprake gekomen hier), wel vaker over na waarom iets eigenlijk niet mag en kom soms tot de conclusie dat het eigenlijk best wel mag.

Ik dreef bijv. best wel door in de gezonde voeding en de vegetarische opvoeding. In spek zit gelatine (en een hele hoop chemische troep) en ik wilde niet dat Ciske dat zou eten, daar was ik heel erg consequent in. Nu realiseer ik me dat ik dat niet kan maken omdat er op vrijwel elk kinderfeestje spek is en het niet eerlijk is als Ciske nooit iets mag. Ik plaats hem dan wel heel erg in een uitzonderingspositie en dat wil ik ook niet.
Ciske krijgt nu dus buitenshuis wel dingen die ik hem nooit zou geven (maar nog steeds geen vlees).

Met andere dingen blijf ik wel strreng en consequent, zeuren betekent altijd nee (bij vragen wil ik erover nadenken), op de grond liggen, pik ik niet evenals slaan, afpakken, niet opruimen en alle dingen die gewoon "moeten".

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast zo 11 sep 2011 - 9:45

Sunprincess schreef:Ik ben redelijk streng en behoorlijk consequent maar denk er, dankzij Euc (het is al vaker ter sprake gekomen hier), wel vaker over na waarom iets eigenlijk niet mag en kom soms tot de conclusie dat het eigenlijk best wel mag.

Ik dreef bijv. best wel door in de gezonde voeding en de vegetarische opvoeding. In spek zit gelatine (en een hele hoop chemische troep) en ik wilde niet dat Ciske dat zou eten, daar was ik heel erg consequent in. Nu realiseer ik me dat ik dat niet kan maken omdat er op vrijwel elk kinderfeestje spek is en het niet eerlijk is als Ciske nooit iets mag. Ik plaats hem dan wel heel erg in een uitzonderingspositie en dat wil ik ook niet.
Ciske krijgt nu dus buitenshuis wel dingen die ik hem nooit zou geven (maar nog steeds geen vlees).

Met andere dingen blijf ik wel strreng en consequent, zeuren betekent altijd nee (bij vragen wil ik erover nadenken), op de grond liggen, pik ik niet evenals slaan, afpakken, niet opruimen en alle dingen die gewoon "moeten".

Beetje off-topic, maar ben er even heel benieuwd naar: hoe zorg je dat hij zijn B12 binnen krijgt? (Omdat kinderen daar grote hoeveelheden van kunnen gebruiken).

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 11 sep 2011 - 9:48

Hij krijgt nog steeds peuter-groei-melk, eet wel eieren en twee keer per week vis en krijgt vitamine-tabletjes.

Gast
Gast

Bericht  Susan zo 11 sep 2011 - 9:49

Ezra eet op dit moment ook heel weinig vlees, gewoon omdat hij daar geen behoefte aan heeft. Ik geef hem wel iedere ochtend visolie. Hij drinkt ook vaak Roosvicee Multivit, daar zit die vitamine B12 ook in.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 11 sep 2011 - 9:53

Susan schreef:Ezra eet op dit moment ook heel weinig vlees, gewoon omdat hij daar geen behoefte aan heeft. Ik geef hem wel iedere ochtend visolie.

Op die manier heb ik ook over nagedacht. Ik heb altijd heel slecht van alles gegeten en mijn moeder maakte zich altijd zorgen maar artsen hebben altijd volgehouden dat kinderen helemaal niet zoveel nodig hebben als wordt gedacht.
Als kinderen geen vlees willen eten, of heel weinig, is er geen arts die daar een probleem van zal maken.
Nu maak ik de keuze en dat maakt het natuurlijk anders.

Gast
Gast

Bericht  Printje zo 11 sep 2011 - 10:00

Sunprincess schreef:
Susan schreef:Ezra eet op dit moment ook heel weinig vlees, gewoon omdat hij daar geen behoefte aan heeft. Ik geef hem wel iedere ochtend visolie.

Op die manier heb ik ook over nagedacht. Ik heb altijd heel slecht van alles gegeten en mijn moeder maakte zich altijd zorgen maar artsen hebben altijd volgehouden dat kinderen helemaal niet zoveel nodig hebben als wordt gedacht.
Als kinderen geen vlees willen eten, of heel weinig, is er geen arts die daar een probleem van zal maken.
Nu maak ik de keuze en dat maakt het natuurlijk anders.

Dit heb ik idd ook gehoord. Dat met een plakje vlees vd slager het eigenlijk al voldoende schijnt te zijn voor een week..Mijn moeder is daar altijd allemaal erg nuchter in en die zegt; ach als ze 20 zijn zullen ze alles wel eten/drinken etc.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Susan zo 11 sep 2011 - 10:02

Hij is sowieso niet zo'n goede eter, maar hij is wel heel erg gek op fruit, hij zou de hele dag wel appels en peren lusten en meloenen vindt hij helemaal heerlijk. Verder is hij dol op tosti's met alleen kaas. Die krijgt hij dan wel van bruin brood. Crackers vindt hij ook heerlijk, of gewoon droog bruin brood of een kadetje. Af en toe lust hij ook nog wel een geklutst eitje of een gehaktballetje of wat aardappeltjes, maar niet te vaak.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Printje zo 11 sep 2011 - 10:06

Hier ook een vrij slechte eter.... brood gaat er in als de beste maar hij kan erg miepen over wat erop moet. Hij houdt niet van worst/kaas en heeft het liefste smeerbare dingen zeg maar. Met warm eten vindt hij pasta's erg lekker en eet dan wel vrijwel alles op...gevolg je wordt zeeer creabea met wat er allemaal in een pasta kan.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 11 sep 2011 - 10:07

Er zit inderdaad niets in vlees en vis dat absoluut noodzakelijk is voor een kindje (alles is te vervangen door andere producten) alleen het is de enige bron waar echt veel B12 in zit. Al zit dat ook in melk en eieren. En B12 is belangrijk in de groei (en later ook ook voor veel andere zaken) omdat het nodig is voor de celdeling.

Gast
Gast

Bericht  Susan zo 11 sep 2011 - 10:08

Printje schreef:Hier ook een vrij slechte eter.... brood gaat er in als de beste maar hij kan erg miepen over wat erop moet. Hij houdt niet van worst/kaas en heeft het liefste smeerbare dingen zeg maar. Met warm eten vindt hij pasta's erg lekker en eet dan wel vrijwel alles op...gevolg je wordt zeeer creabea met wat er allemaal in een pasta kan.

Yrsa is gek op smeerkaas, dus dat krijgt ze meestal. Ik koop altijd La Vache Qui Rit, daar zit veel minder zout in dan in die gewone (of La Bonne Vache, die is hetzelfde, maar dan goedkoper).
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Printje zo 11 sep 2011 - 10:12

Susan schreef:
Printje schreef:Hier ook een vrij slechte eter.... brood gaat er in als de beste maar hij kan erg miepen over wat erop moet. Hij houdt niet van worst/kaas en heeft het liefste smeerbare dingen zeg maar. Met warm eten vindt hij pasta's erg lekker en eet dan wel vrijwel alles op...gevolg je wordt zeeer creabea met wat er allemaal in een pasta kan.

Yrsa is gek op smeerkaas, dus dat krijgt ze meestal. Ik koop altijd La Vache Qui Rit, daar zit veel minder zout in dan in die gewone (of La Bonne Vache, die is hetzelfde, maar dan goedkoper).

Zo doe ik het idd ook. En je hebt er ook met andere kruiden of dingetjes erin en dat lust meneer dan weer wel allemaal. Het lijkt wel alsof hij in de 'ik ga niets nieuws proeven maar meteen heel hard bah roepen' zit want nieuwe dingen weigert meneer vrijwel meteen. Heel verbazingwekkend is dat dat niet het geval is bij nieuwe koekjes of wat dan ook. Dan kan hij opeens wel proeven....zeer bijzonder hahahahaha
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  maiadebij zo 11 sep 2011 - 10:13

Susan schreef:Hij is sowieso niet zo'n goede eter, maar hij is wel heel erg gek op fruit, hij zou de hele dag wel appels en peren lusten en meloenen vindt hij helemaal heerlijk. Verder is hij dol op tosti's met alleen kaas. Die krijgt hij dan wel van bruin brood. Crackers vindt hij ook heerlijk, of gewoon droog bruin brood of een kadetje. Af en toe lust hij ook nog wel een geklutst eitje of een gehaktballetje of wat aardappeltjes, maar niet te vaak.

N heeft tegenwoordig precies zo'n eetpatroon. Hij at altijd alles zonder problemen maar sinds een paar maanden is dat compleet omgeslagen! Inderdaad veel fruit, wat brood, rijstewafels, tegenwoordig is hij gek op yoghurt en eens een krentebolletje oid. Gister toevallig vitamine pilletjes gehaald ter aanvulling, op natuurlijke basis. Hopelijk eet hij binnenkort weer gewoon lekker mee...

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  maiadebij zo 11 sep 2011 - 10:17

Susan schreef:

Zit in le bonne vache ook minder zout? Die hebben wij altijd namelijk. Hier bij Deen verkopen ze geen La vache qui rit.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Susan zo 11 sep 2011 - 10:59

maiadebij schreef:
Susan schreef:

Zit in le bonne vache ook minder zout? Die hebben wij altijd namelijk. Hier bij Deen verkopen ze geen La vache qui rit.

Ik heb het idee van wel, het smaakt precies hetzelfde, veel zoetiger dan andere smeerkaas. Hebben ze bij de Deen trouwens ook niet zo'n bekertje La Vache Qui Rit?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 12 sep 2011 - 5:56

Twellie schreef:Er zit inderdaad niets in vlees en vis dat absoluut noodzakelijk is voor een kindje (alles is te vervangen door andere producten) alleen het is de enige bron waar echt veel B12 in zit. Al zit dat ook in melk en eieren. En B12 is belangrijk in de groei (en later ook ook voor veel andere zaken) omdat het nodig is voor de celdeling.

Daarom krijgt Ciske ook wel vis. En in de groeimelk die hij krijgt zit sowieso 54% van de ADH per beker en hij krijgt er meer van. Dan haalt hij het nog uit zijn pap (granen) en hij eet ook veel kaas. Dus hij komt er evengoed wel aan.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: