Kijkt het UWV hier echt zo streng naar? (paspoort verlopen)
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Kijkt het UWV hier echt zo streng naar? (paspoort verlopen)
Ik ontving gister een brief met een oproep voor een gesprek met een arts. Prima, daar zat ik al op te wachten.
Echter staat er in die brief aangegeven, en wel 2 keer, dat een rijbewijs geen geldige legitimatie is dus dat ik een paspoort mee moet nemen dat niet verlopen is.
Punt is, de mijne is wel verlopen. En ook echt net verlopen. Nu is mijn moeder ook al een keer bij een arts van het UWV geweest (recent) en haar hebben ze nooit om legitimatie gevraagd, ze had ook niet zo'n brief ontvangen als ik, want die was nooit aangekomen (volgens het UWV komt veel post niet aan).
Ik kan vandaag nog een nieuw paspoort aanvragen, maar deze is dan precies de dag van het gesprek klaar, alleen het gesprek vind om 10 uur plaats en de gemeente gaat pas open om 12 uur...
Nu zit ik in dubio, zal ik het erop wagen en dus zonder geldig paspoort gaan maar met aanvraagformulier van het nieuwe paspoort, of zal ik de afspraak verzetten?
Echter staat er in die brief aangegeven, en wel 2 keer, dat een rijbewijs geen geldige legitimatie is dus dat ik een paspoort mee moet nemen dat niet verlopen is.
Punt is, de mijne is wel verlopen. En ook echt net verlopen. Nu is mijn moeder ook al een keer bij een arts van het UWV geweest (recent) en haar hebben ze nooit om legitimatie gevraagd, ze had ook niet zo'n brief ontvangen als ik, want die was nooit aangekomen (volgens het UWV komt veel post niet aan).
Ik kan vandaag nog een nieuw paspoort aanvragen, maar deze is dan precies de dag van het gesprek klaar, alleen het gesprek vind om 10 uur plaats en de gemeente gaat pas open om 12 uur...
Nu zit ik in dubio, zal ik het erop wagen en dus zonder geldig paspoort gaan maar met aanvraagformulier van het nieuwe paspoort, of zal ik de afspraak verzetten?
Gast- Gast
Re: Kijkt het UWV hier echt zo streng naar? (paspoort verlopen)
Ik zou even bellen. Heb geen ervaring namelijk.
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Ik zou even bellen en de afspraak verzetten, dat is meestal geen probleem. IDkaart (of dus paspoort) maken ze wel een kopietje van, dus volgens mij moet die wel echt geldig zijn.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Ik hoorde laatst dat je tot 3 maanden na het verlopen van je paspoort je jezelf mocht indentificeren met dat paspoort, maar dat je niet naar alle landen mocht reizen. Dus ik zou het gokje wel durven nemen. Ik neem aan dat ze niet moeilijk doen om een korte periode dat je paspoort is verlopen. Het zou anders zijn als hij al járen is verlopen ofzo.
Bubbelicious- Prater
- Aantal berichten : 638
Punten : 766
Registratiedatum : 17-11-10
Je kan sowieso ook even bellen met de vraag natuurlijk. =)
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Ik heb idd maar even gebeld...(Schijterd die ik ben haha) en voor het gesprek maakt het niets uit, wel voor het uitbetalen van mijn uitkering, daarvoor is een geldig paspoort verplicht. Dus ik ga maar eens lekker naar de gemeente, haha.
Shit, wou me nog een keer omdraaien:P
Shit, wou me nog een keer omdraaien:P
Gast- Gast
Als er duidelijk in die brief staat dat het geen verlopen paspoort mag zijn dan zou ik de afspraak verzetten.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Nieuwe afspraak was dus niet nodig, mag bewijs van aanvraag van het nieuwe paspoort meenemen en als ik mijn nieuwe heb, moet ik even een kopietje inleveren.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Wandelwagen waarin je kindje naar jou kijkt, welke?
» Heb je echt vriendinnen hier?
» Ik word hier echt helemaal gestoord...
» N.a.v. Zijn jullie hier echt anoniem of niet?
» Naar wie ben jij benieuwd in het echt?
» Heb je echt vriendinnen hier?
» Ik word hier echt helemaal gestoord...
» N.a.v. Zijn jullie hier echt anoniem of niet?
» Naar wie ben jij benieuwd in het echt?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: