Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

in de bus met de kinderwagen

+9
Gizmo
Happinaz
Susan
Michje1985
ekjir@M
Roodkapje
May
Tania
mauwmauw
13 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

in de bus met de kinderwagen - Pagina 2 Empty Re: in de bus met de kinderwagen

Bericht  Gast di 13 sep 2011 - 6:27

Printje schreef:Ik ga zeer regelmatig met de bus en heb dit gelukkig nog nooit meegemaakt. Ik zit gelukkig vooraan in de route dus kan mijn wagen altijd kwijt. Ik zet hem alleen op de rem en niet eens vast, dat is helemaal niet praktisch en betwijfel of het wel veiliger is. Ik zit zelf voor de wagen en onze wagen is erg stabiel dus geen probleem.

+1!

Hele rare situatie Happinezz! Misschien met het verkeerde been uit bed gestapt? Zolang er nog geen ander kinderwagen in de bus is, mag je gewoon mee met een duowagen hoor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

in de bus met de kinderwagen - Pagina 2 Empty Re: in de bus met de kinderwagen

Bericht  Mamsie di 13 sep 2011 - 6:44

Ja dat moet hier ook ( bij de lijnbussen ) je zal niet de eerste zijn waarbij de kinderwagen in het trapgat kiept.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

in de bus met de kinderwagen - Pagina 2 Empty Re: in de bus met de kinderwagen

Bericht  Tazz di 13 sep 2011 - 7:43

Ik heb ook een duowagen, en nog nooit iets gehoord van een buschauffeur. Wij zetten hem altijd op de invalide plek en dan alleen op de rem. Daar zit een soort van hek om heen dus hij kan niet in het trapgat vallen. Ook met 2 buggy's hebben we er wel eens ingezeten. Als ik in de stad ben en ik zie dat er al twee wagens in een bus gaan dan pak ik wel een andere bus.

@happinaz, wat een vreselijke chauffeur! Gelukkig zijn ze hier juist altijd heel behulpzaam! Ze wachten ook echt tot ik de wagen heb weggezet en zelf ook zit voor ze wegrijden. Zoals het hoort, heb je toch wel een klacht ingediend?
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

in de bus met de kinderwagen - Pagina 2 Empty Re: in de bus met de kinderwagen

Bericht  Susan di 13 sep 2011 - 8:06

Tania schreef:Ik zie dat het inderdaad op de site van Connexxion staat. Die rijden hier in de buurt maar er heeft nog nooit een chauffeur gezegd dat de kinderwagen ingeklapt moest worden.
Het is natuurlijk prima als dat een regel is maar dan moeten ze zich er wel allemaal aan houden of allemaal niet.

Connexxion rijdt hier ook in de buurt, maar ik ben maar al te blij dat er chauffeurs zijn die zich er niet aan houden. In en de bussen hier is ook gewoon ruimte voor twee uitgeklapte wagens, dus ik snap niet goed waar die regel goed voor is.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

in de bus met de kinderwagen - Pagina 2 Empty Re: in de bus met de kinderwagen

Bericht  Susan di 13 sep 2011 - 8:11

Zoals ik het lees geldt het voor kinderwagens met wagenbak, ik denk dat dat is omdat baby's daar niet in vast zitten met gordeltjes en in de wandelwagen/buggy wel. Ik kan me op zich nog wel voorstellen dat dat niet zo veilig is.

Wat ik vaak zie is dat mensen hun wagen op de rem zetten en dan zelf ergens gaan zitten, dat zou ik dus nooit doen, ik blijf er altijd bij staan om de wagen vast te houden.

Ik heb trouwens wel een aantal keer meegemaakt dat er geen plek meer was voor een wagen, maar dan mocht die persoon gewoon niet instappen. Ik ben zelf wel eens een halte eerder uitgestapt om plaats te maken voor een andere moeder met een wagen. Zo rot als je anders op de volgende bus moet wachten.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

in de bus met de kinderwagen - Pagina 2 Empty Re: in de bus met de kinderwagen

Bericht  Tania di 13 sep 2011 - 8:18

Susan schreef:
Tania schreef:Ik zie dat het inderdaad op de site van Connexxion staat. Die rijden hier in de buurt maar er heeft nog nooit een chauffeur gezegd dat de kinderwagen ingeklapt moest worden.
Het is natuurlijk prima als dat een regel is maar dan moeten ze zich er wel allemaal aan houden of allemaal niet.

Connexxion rijdt hier ook in de buurt, maar ik ben maar al te blij dat er chauffeurs zijn die zich er niet aan houden. In en de bussen hier is ook gewoon ruimte voor twee uitgeklapte wagens, dus ik snap niet goed waar die regel goed voor is.

Ja ik ben het ook met je eens hoor, ik vind ook dat je gewoon je kindje(s) erin moet kunnen laten zitten.
Ik bedoelde alleen dat als je vaak met de bus gaat het me erg vervelend lijkt als er dan een paar chauffeurs tussen zitten waarvan het wel moet en van de rest niet. Want als je dan met je duowagen aankomt en je treft net die ene dan kun je dus eigenlijk niet met de bus mee en dat weet je dan nooit zeker van te voren.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

in de bus met de kinderwagen - Pagina 2 Empty Re: in de bus met de kinderwagen

Bericht  Susan di 13 sep 2011 - 8:22

Dat is waar, maar wat ik al zei, ik denk eigenlijk dat het met name geldt voor kinderwagens met baby's die nog in de reiswieg liggen en verder als er al teveel wagens in de bus staan.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

in de bus met de kinderwagen - Pagina 2 Empty Re: in de bus met de kinderwagen

Bericht  mauwmauw di 13 sep 2011 - 8:22

Susan schreef:Zoals ik het lees geldt het voor kinderwagens met wagenbak, ik denk dat dat is omdat baby's daar niet in vast zitten met gordeltjes en in de wandelwagen/buggy wel. Ik kan me op zich nog wel voorstellen dat dat niet zo veilig is.

Wat ik vaak zie is dat mensen hun wagen op de rem zetten en dan zelf ergens gaan zitten, dat zou ik dus nooit doen, ik blijf er altijd bij staan om de wagen vast te houden.

Ik heb trouwens wel een aantal keer meegemaakt dat er geen plek meer was voor een wagen, maar dan mocht die persoon gewoon niet instappen. Ik ben zelf wel eens een halte eerder uitgestapt om plaats te maken voor een andere moeder met een wagen. Zo rot als je anders op de volgende bus moet wachten.
mijn zoontje zit in de wageninzet,dus ligt niet meer in de wagenbak.Ik snap het gewoon niet waarom ze dit doen,want snappen ze dan niet dat het totaal niet handig is.Stel je bent alleen op pad met je kindje,en je wilt de bus pakken.je kindje kan nog niet staan of zitten(zoals mijn zoontje)dan is het bijna onmogelijk om en een kind uit de wagen te halen en je wagen in te klappen.ik zit er ook hard aan te denken om een klacht bij connexxion neer leggen,want ik vind dit niet kunnen.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

in de bus met de kinderwagen - Pagina 2 Empty Re: in de bus met de kinderwagen

Bericht  Printje di 13 sep 2011 - 8:27

Mamsie schreef:Ja dat moet hier ook ( bij de lijnbussen ) je zal niet de eerste zijn waarbij de kinderwagen in het trapgat kiept.

welk trapgat? Wij hebben hier alleen maar bussen met een lage instap, geen gat te zien. Hier rijdt trouwens ook geen Conexxion maar Hermes.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

in de bus met de kinderwagen - Pagina 2 Empty Re: in de bus met de kinderwagen

Bericht  Susan di 13 sep 2011 - 8:28

Printje schreef:

welk trapgat? Wij hebben hier alleen maar bussen met een lage instap, geen gat te zien. Hier rijdt trouwens ook geen Conexxion maar Hermes.

Wij hebben ook alleen bussen met een lage instap, wel van Connexxion.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

in de bus met de kinderwagen - Pagina 2 Empty Re: in de bus met de kinderwagen

Bericht  Printje di 13 sep 2011 - 8:30

Oke maar Mamsie schreef iets over een trapgat geloof ik, kan me geen voorstelling maken van hoe dat er dan uitziet, ik denk dan meteen aan zo'n touringcar idee maar dat kan natuurlijk niet met een stadsbus haha
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

in de bus met de kinderwagen - Pagina 2 Empty Re: in de bus met de kinderwagen

Bericht  Mamsie di 13 sep 2011 - 8:36

De stadsbussen zijn hier ook laag maar de lijnbussen ( die naar andere dorpen etc gaan niet )
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

in de bus met de kinderwagen - Pagina 2 Empty Re: in de bus met de kinderwagen

Bericht  Printje di 13 sep 2011 - 8:38

Mamsie schreef:De stadsbussen zijn hier ook laag maar de lijnbussen ( die naar andere dorpen etc gaan niet )

aha ik kom nooit in een dorp met de bus Embarassed
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

in de bus met de kinderwagen - Pagina 2 Empty Re: in de bus met de kinderwagen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum