Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe doen andere dat?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe doen andere dat? Empty Hoe doen andere dat?

Bericht  Gast do 8 sep 2011 - 9:17

Poef ik moet weer even wennen aan het hele drukke bestaan zeg.. Vanmorgen om 7.30 de deur uit om net om 22uur thuis te komen. En nu? Nu moet ik wat huishouden doen maar morgen wel weer om 6.00uur op. En ik ben eigenlijk daar nu te moe voor.
Hoe doen andere (moeders) dat? Hoe laadt je jezelf dan weer even op? Met een kind kun je moeilijk alles laten liggen..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen andere dat? Empty Re: Hoe doen andere dat?

Bericht  Gast do 8 sep 2011 - 9:17

Ik wissel die dingen af met mijn vriend. We hebben allebeide regelmatig een luie dag.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen andere dat? Empty Re: Hoe doen andere dat?

Bericht  Gast do 8 sep 2011 - 9:18

Ik zou alleen het hoognodige doen, en de rest wel lekker laten liggen. Tis al hartstikke laat...
Ben je vaker zo laat thuis?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen andere dat? Empty Re: Hoe doen andere dat?

Bericht  Gast do 8 sep 2011 - 9:30

Mijn vriend is helaas ook niet thuis..komt morgen avond weer.
Zelfs het hoog nodige kost me nu te veel energie. Oh wat erg..moet er echt weer even inkomen;). Normaal ben ik rond half7 thuis (vind ik eigenlijk ook al te laat voor zoon, maar ok) en één keer in de week zo laat. Maar echt, het zal vast weer even wennen zijn maar kijk er nu best even tegenop dat als ik vrij ben 's avonds, ik moet studeren.
Heb echt respect voor sommige moeders..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen andere dat? Empty Re: Hoe doen andere dat?

Bericht  Gast do 8 sep 2011 - 9:31

Dan doe je het toch even niet. Komt vast wel weer. Hoe doe je dat dan met je zoon als je zo laat thuis bent, is er oppas voor hem?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen andere dat? Empty Re: Hoe doen andere dat?

Bericht  Gast do 8 sep 2011 - 9:34

Is er een mogelijkheid om het uit handen te geven? Bv een huishoudster? Zodat wanneer je thuis komt ook echt kunt relaxen?

Momenteel is het niet zo druk in mijn leven. Ondanks dat ik vanochtend om 07.00u van huis ben gegaan en vanavond pas om 17.30u thuis was, heb ik nog voldoende tijd om dingen te doen. Wel moest ik vanavond om 20.30u nog weekboodschappen doen, maar daar hield het wel op. Maar ik heb weken waarin ik mezelf achterna loop. Dat ik even niet meer weet of ik van voor of achter leef. Moet eerlijk bekennen dat ik als, niet moeder, het wel fijn vind dat het even zo rustig heb. En kan me volkomen inleven hoe het is als dit niet het geval is.

Maar meer dan bovenstaande tip heb ik helaas niet. Embarassed

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen andere dat? Empty Re: Hoe doen andere dat?

Bericht  Gast do 8 sep 2011 - 9:46

Arden schreef:Dan doe je het toch even niet. Komt vast wel weer. Hoe doe je dat dan met je zoon als je zo laat thuis bent, is er oppas voor hem?

Ja hij wordt opgehaald op de bso door opa, die lekker voor m kookt en hem op bed legt. Echt heel fijn dat dat kan omdat die twee zo vertrouwd met elkaar zijn.
Komt vast wel weer ja.. Wink maar morgen avond komt er visite en dan is het ook niet leuk als het er niet gezellig uitziet allemaal. En ik weet, het kan niet altijd perfect zijn..maar toch.

Heb werkelijk waar geen rooie cent (loop stage en die vergoeding stelt echt niks voor) dus een schoonmaakster zit er niet in.
Zaterdag maar goed poetsen, mn vriend boodschappen laten doen en even wat tijd met de kleine...

Maar het ergste: de vaatwasser is kapot gegaan! Wink Twisted Evil

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen andere dat? Empty Re: Hoe doen andere dat?

Bericht  Jeanette do 8 sep 2011 - 11:02

Ik vind het sowieso knap hoe jij het allemaal combineert! Daar neem ik mijn petje voor af.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen andere dat? Empty Re: Hoe doen andere dat?

Bericht  Gast do 8 sep 2011 - 11:33

Jeanette schreef:Ik vind het sowieso knap hoe jij het allemaal combineert! Daar neem ik mijn petje voor af.
Lief dat je dat zegt hoor..maar ik heb dus helemaal niet het idee dat ik het goed kan combineren Wink
Ik ben eerder trots op mezelf dat ik altijd alleen voor mn zoon heb gezorgd.. Maar nee, kan verder echt nog wel wat tips en trucs gebruiken

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen andere dat? Empty Re: Hoe doen andere dat?

Bericht  Supertalentje do 8 sep 2011 - 13:37

Jeetje, tips en trucs... Als het echt alleen voor de visite is zou ik alle troepjes in een kast gooien, over de meubels en de tafel aan de bovenkant een doekje halen (van die vochtige uit een pakje), de afwas in heet water zetten, de vloer swifferen of alleen maar ff snel dweilen als je geen katten/honden/veel zand iod hebt en lekker naar bed gaan.

De afwas trouwens, als er veel staat en ik heb geen zin dan zet ik overal heet water met overal een druppeltje afwasmiddel in. Dus ook per bord een laagje heet water met druppeltje afwasmiddel en het volgende bord erop stapelen en hetzelfde doen. Het bestek zet ik in een hoge pan met heet water en sop met de vieze kantjes naar beneden. De volgende dag ben ik echt maar 10 min met de afwas bezig omdat alles 'geweekt' heeft...

Edit: deze nachtbraker kan niet slapen, ik hoop dat jij allang slaapt, haha! Misschien voor een volgende keer! Laughing

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen andere dat? Empty Re: Hoe doen andere dat?

Bericht  Chelle do 8 sep 2011 - 18:31

Als het zou kunnen zou ik lekker de visite voor een keer afzeggen en die vrije tijd gebruiken om even leuker uit te rusten. Je hebt het blijkbaar hard nodig.
Succes!
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen andere dat? Empty Re: Hoe doen andere dat?

Bericht  Gast do 8 sep 2011 - 21:08

Wennen is het weer ja, heb ik ook last van.

Hier ook lange dagen, studie die weer start, extra werken op het werk, druk met afstuderen en veel gedoe in mijn sociale leven en vriendinnen die hard steun nodig hebben enzo. Dus weinig tijd en teveel te doen en chronisch ontzettend moe.

Ik probeer voor mezelf vroeg naar bed te gaan, zonder slaap word ik meteen ziek. En verder maar gewoon accepteren dat het even heel druk is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen andere dat? Empty Re: Hoe doen andere dat?

Bericht  Jeanette do 8 sep 2011 - 22:08

Elodie schreef:
Jeanette schreef:Ik vind het sowieso knap hoe jij het allemaal combineert! Daar neem ik mijn petje voor af.
Lief dat je dat zegt hoor..maar ik heb dus helemaal niet het idee dat ik het goed kan combineren Wink
Ik ben eerder trots op mezelf dat ik altijd alleen voor mn zoon heb gezorgd.. Maar nee, kan verder echt nog wel wat tips en trucs gebruiken

Om eerlijk te zijn, vind ik het niet gek dat je overloopt. Je wilt zo ontzettend veel in korte tijd en daarnaast moet je jezelf niet voorbij lopen. Daar heb jij niks aan en je kind al helemaal niet.

Ik heb verder ook geen nuttige tips hiervoor, maar denk wel aan jezelf he!
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen andere dat? Empty Re: Hoe doen andere dat?

Bericht  minoessepoes do 8 sep 2011 - 23:57

Hier geen kinderen dus dat scheelt natuurlijk heel veel, maar ik werk wel meestal dagen van 11 uur, ik begin heel vroeg en ben meestal gewoon echt moe als ik thuis kom. Dat doe ik 4 dagen in de week, dus dat scheelt al wat.

Wat mijn vriend en ik doen is op zondag al het brood smeren met vleeswaren en dat invriezen, dus belegt en al. 's Ochtends hoeven we alleen een pakje uit de vriezer te pakken en we kunnen de deur uit. 's Avonds hoef ik er niet aan te denken.

Ik kook op zondag altijd al voor maandag en soms ook al voor dinsdag ( ik hou altijd 48 uur bewaren in de koelkast aan). In het weekend doen wij samen voor de hele week de boodschappen.
Op woensdag ben ik vrij, dan kook ik voor donderdag, als ik iets maak wat wat meer werk is dan maak ik expres 2 porties en vries ik een deel in, op vrijdag eten we dus ook vaak uit de vriezer bijvoorbeeld. Op woensdag haal ik alleen vaak nog wat verse groenten, stof en zuig ik het huis en maak ik de badkamer schoon. 1 Keer in de zoveel tijd plannen we samen een zaterdag ochtend vrij om echt de keuken een keer grondig te doen bijvoorbeeld, dat soort klussen.

's Avonds als we thuis komen uit het werk is het dus alleen even het eten opzetten, en afwassen en de keuken toonbaar maken. Soms zetten we de wasmachine aan maar veel meer doen we dan gewoon niet!

Het is een heel geregel en een heel georganiseerd leven wel, maar het geeft mij het meest rust dat ik's avonds gewoon nog even een uurtje op da bank kan zitten als ik thuis ben en niet continue bezig ben met huishouden.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen andere dat? Empty Re: Hoe doen andere dat?

Bericht  Gast vr 9 sep 2011 - 6:30

Weekend!!!! cheers

Even kort, vriendinnetje is er bijna(die heb ik niet afgezegd want dat vind ik ook gewoon heel erg fijn).. Het gaat nu wat beter maar vanmorgen was even balen..zoon wilde thuis blijven, was verdrietig en stribbelde tegen, maar gelukkig is de rest vd dag weer goed gegaan;)
Ik doe nu echt makkelijk.. om kwart voor 7 mijn zoon een bord spaghetti voorgezet en snel gaan poetsen..morgen maar weer samen eten;)

In het weekend neem ik het niet zo nauw, maar wil doordeweeks wel eerder naar bed gaan, anders trek ik het echt niet! En ja Euc, ik ben bezig met het weer gaan accepteren..anders gaat het nooit lukken!

maar ondanks al mn gezeur, ben ik ook wel weer erg blij dat ik weer van alles doe.. hmm lekker tegenstrijdig?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen andere dat? Empty Re: Hoe doen andere dat?

Bericht  Gast vr 9 sep 2011 - 23:26

Minoessepoes, hoe jij het doet klinkt voor mij te gestructureerd. Ik snap dat het je een rustig gevoel geeft als je dan 's avonds weinig hoeft te doen, dat zou ik ook hebben, maar vind wel dat daar te veel geregel bij komt kijken.
Op dinsdag eet ik alleen met mn zoon en zijn we ook niet op tijd thuis. Dan wil ik best wat opwarmen als er toevallig de dag ervoor wat over was ofzo, maar anders eten we gewoon iets van soep met brood. Daar ben ik nu best makkelijk in. Doordeweeks eet hij iig op ma, woe en do gezond.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen andere dat? Empty Re: Hoe doen andere dat?

Bericht  Gast za 10 sep 2011 - 3:52

Ook hier geen kids maar wel een moetenleven. 40 uur werken en daarnaast 2 avonden studie +veel zelfstudie. Ik woon een uur van mijn studie en werk af. Ik volg Minoessepoes haar broodtip. Het weekbrood smeer ik op zondag en voor dinsdag en woensdag (school) koop ik voor 's avonds een salade. Maandag eet ik bij mijn ouders en donderdag en vrijdag maak ik een ovenschotel zodat ik dan aan mijn huiswerk kan. Het huishouden heb ik uitbesteed qua stofzuigen en poetsen.
Ik merk dat ik er makkelijk in ben geworden. Vroeger kon Rob Geus (toch?) zo langskomen maar nu krijg ik echt geen 10 meer. Jammer dan. Ik overleef nog en het is geen gore bende maar wel een bende!
Ik ben wel op zoek naar een baan tussen de 18 en 24 uren per week want het valt mij ook gewoon heel zwaar. Respect voor jou dus!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen andere dat? Empty Re: Hoe doen andere dat?

Bericht  Gast za 10 sep 2011 - 3:53

Elodie schreef:Minoessepoes, hoe jij het doet klinkt voor mij te gestructureerd. Ik snap dat het je een rustig gevoel geeft als je dan 's avonds weinig hoeft te doen, dat zou ik ook hebben, maar vind wel dat daar te veel geregel bij komt kijken.
Op dinsdag eet ik alleen met mn zoon en zijn we ook niet op tijd thuis. Dan wil ik best wat opwarmen als er toevallig de dag ervoor wat over was ofzo, maar anders eten we gewoon iets van soep met brood. Daar ben ik nu best makkelijk in. Doordeweeks eet hij iig op ma, woe en do gezond.
Het is nog niet de tijd maar ik maak op zondag meestal verse boerenkool wat ik dan maandag eet en invries voor bv donderdag. Eet ik toch nog gezond afwisselend.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen andere dat? Empty Re: Hoe doen andere dat?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum