Aardbeving!
+32
Jelin
Pussycat
Lady Starstruck
loesje
Starla
Lotus
Toet
Sjaantje
Jeanette
Kaboutertje
Raindrop
Chocolate Cookie
jena
Error
luenca
Oasis
Printje
Minx
Fayebella
ThinkPink
kwak
Cato
Bliss
Nora
Angela_1986
Niene
Sarah1985
TGR
SoGood
Mizz_S
May
Lavendel
36 plaatsers
Pagina 2 van 4
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Aardbeving!
Nora schreef:May schreef:Hier in E.nschede niks gevoeld.
+1
Mijn buren in E.nschede hebben wel wat gevoeld. Ik niet. Zie dat meer mensen in Twente en Achterhoek het hebben gevoeld.
Gast- Gast
Ostara schreef:Nora schreef:May schreef:Hier in E.nschede niks gevoeld.
+1
Mijn buren in E.nschede hebben wel wat gevoeld. Ik niet. Zie dat meer mensen in Twente en Achterhoek het hebben gevoeld.
Ik woon ook in een aardige bunker, dus dat zou ook wel een reden kunnen zijn dat ik hem niet gevoeld heb.
May- Ratel
- Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Van de site van het NRC:
Aardschok gevoeld in Nederland op grens met Duitsland
door Marije Willems
Binnenland
Er is een aardschok gevoeld op de grens van Nederland met Duitsland. Veel delen van Nederland hebben de beving van 4.3 op de schaal van Richter gevoeld.
Aardschok gevoeld in Nederland op grens met Duitsland
door Marije Willems
Binnenland
Er is een aardschok gevoeld op de grens van Nederland met Duitsland. Veel delen van Nederland hebben de beving van 4.3 op de schaal van Richter gevoeld.
May- Ratel
- Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
http://www.telegraaf.nl/binnenland/10513994/__AARDBEVING_IN_NEDERLAND__.html?p=1,1
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10
AARDBEVING IN NEDERLAND AMSTERDAM - In delen van Nederland is donderdagavond een lichte aardbeving gevoeld. “Precies 21.04 stond hier alles te trillen, zon 5 a 6 seconden”, zo laat een inwoner van Duiven (Gelderland) weten aan De Telegraaf. De lichte aardschok is ook gevoeld in Noord-Limburg, Maastricht, Venlo, Hilversum en Arnhem. Een bewoner van die laatste stad laat weten dat zijn serre schade heeft opgelopen door de trillingen.
Het epicentrum van de beving ligt volgens eerste berichten in Amerrsfoort. De aardschok zou een kracht heben gehad van 4.5 op de schaal van Richter.
LATER MEER.
Het epicentrum van de beving ligt volgens eerste berichten in Amerrsfoort. De aardschok zou een kracht heben gehad van 4.5 op de schaal van Richter.
LATER MEER.
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
ik wel een seconde of 6 woon wel in het noorden van limburg.Stuiterbal schreef:Hier in Limburg ook niks gevoeld !!
Cato- Fluisteraar
- Aantal berichten : 329
Punten : 365
Registratiedatum : 08-12-10
barbabelle schreef:ik wel een seconde of 6 woon wel in het noorden van limburg.Stuiterbal schreef:Hier in Limburg ook niks gevoeld !!
Ik woon in het zuiden. Ik heb echt helemaal niks gemerkt en een vriend van mij ook niet.
Gast- Gast
Volgens teletekst ligt het epicentrum 21 km onder Nijmegen. Ongeveer precies waar ik zit dus.
Gast- Gast
haha, de beving is gevoeld in mijn dorp maar ik heb niks gevoeld!!
stiekem vind ik het wel jammer al zou ik het ook heel erg eng hebben gevonden!
stiekem vind ik het wel jammer al zou ik het ook heel erg eng hebben gevonden!
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Ik heb niks gevoeld (provincie Utrecht).
ThinkPink- Prater
- Aantal berichten : 705
Punten : 720
Registratiedatum : 19-11-10
Arden schreef:Volgens teletekst ligt het epicentrum 21 km onder Nijmegen. Ongeveer precies waar ik zit dus.
Haha ik begin ernstig aan mezelf te twijfelen, dacht namelijk ook iets gevoeld te hebben, maar ik woon in Den Haag
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
May schreef:Ostara schreef:Nora schreef:May schreef:Hier in E.nschede niks gevoeld.
+1
Ik woon ook in een aardige bunker, dus dat zou ook wel een reden kunnen zijn dat ik hem niet gevoeld heb.
Ik woon op 10 hoog, dus kan prima dat ik daarom niks gevoeld heb.
Nora- Prater
- Aantal berichten : 752
Punten : 837
Registratiedatum : 18-11-10
Bliss schreef:Arden schreef:Volgens teletekst ligt het epicentrum 21 km onder Nijmegen. Ongeveer precies waar ik zit dus.
Haha ik begin ernstig aan mezelf te twijfelen, dacht namelijk ook iets gevoeld te hebben, maar ik woon in Den Haag
Ja ik las ergens dat er ook vanuit Leiden berichten waren! Dus het zou best kunnen.
Gast- Gast
Arden schreef:Bliss schreef:Arden schreef:Volgens teletekst ligt het epicentrum 21 km onder Nijmegen. Ongeveer precies waar ik zit dus.
Ja ik las ergens dat er ook vanuit Leiden berichten waren! Dus het zou best kunnen.
Echt?? Ha! Ik voelde ook écht iets, maar ik besloot dat dat niet kon en dat ik dus vast zelf een rare beweging maakte ofzo Ben benieuwd!
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Ik heb ook wel wat gevoeld, echt maar een paar seconden (Noord-Limburg)
Fayebella- Prater
- Aantal berichten : 863
Punten : 902
Bliss schreef:Arden schreef:Bliss schreef:Arden schreef:Volgens teletekst ligt het epicentrum 21 km onder Nijmegen. Ongeveer precies waar ik zit dus.
Echt?? Ha! Ik voelde ook écht iets, maar ik besloot dat dat niet kon en dat ik dus vast zelf een rare beweging maakte ofzo Ben benieuwd!
Ja stond op nu.nl of nos.nl ofzo... maar als 4,6 klopt dan is dat ook best een sterke aardbeving geweest.
Ik ben inmiddels wel weer rustig maar ik schrok me echt even een ongeluk zeg.
Gast- Gast
Mammalin schreef:Ik voelde net ook wat trillen... Dacht ff dat ik zelf niet goed was....
haha ik dacht precies hetzelfde. Mijn moeder in B heeft het niet gevoeld. Vond het wel apart maar dacht nou ja zal wel. Zal wel gek worden
volgende gedachte is goh is de buurman boos dat hij de flat laat schudden.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
+1Storm schreef:Hier in Eindhoven niks gevoeld, hoe laat was de aardbeving dan?
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Ik lees het net ineens.. heb er helemaal niks van gevoeld!
Oasis- Ratel
- Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
'Aardbeving in Nederland waargenomen'
Laatste update: 8 september 2011 21:46 info
AMSTERDAM - In de buurt van Nijmegen heeft donderdagavond rond 21.00 uur een aardbeving plaatsgevonden. Deze had een kracht van 4,6 op de schaal van Richter.
Dat blijkt uit gegevens van het in Frankrijk gevestigde Euro-Mediterraan Seismologisch Centrum. Het KNMI kon nog niet bevestigen of er een aardschok of -beving heeft plaatsgevonden.
De schok zou rond 21.00 uur hebben plaatsgevonden. Het epicentrum van de beving zou bij de grens van Nederland en Duitsland hebben gelegen.
Meerdere politiekorpsen in het land zijn overspoeld met telefoontjes van verontruste burgers die zich afvroegen wat er aan de hand was.
Overspoeld
Meerdere politiekorpsen in het land zijn donderdagavond overspoeld met telefoontjes van verontruste burgers die zich afvroegen wat er aan de hand was, Vooralsnog kregen geen van deze korpsen schademeldingen.
NU.nl kreeg meldingen vanuit meerdere plaatsen in het land. De beving werd in ieder geval gevoeld in de omgeving van Utrecht, Nijmegen, Venray en Zutphen.
Utrecht
De politie Utrecht meldde een regen van telefoontjes in het servicecentrum. De politie Twente twittert dat het epicentrum van de mogelijke beving in het zuiden van het land zou liggen. De politie Gelderland Noord-Oost twittert eveneens over meldingen van verontruste burgers.
Ook mensen in Limburg belden de politie om te melden dat ze de schok voelden. Dat leidde in die provincie nergens tot onrust of paniek. ''Het is niet te vergelijken met de aardbeving in Roermond begin jaren 90, toen mensen in paniek de straat op vluchtten.''
De schok duurde ongeveer 5 a 6 seconden, liet een inwoner van Duiven (Gelderland) weten aan De Telegraaf. Uit Rheden is de eerste lezersfoto van de beving binnen.
Berichtje van nu.nl.. Volgens dat centrum in Frankrijk lag het epicentrum bij Groesbeek/Gennep op de grens met duitsland. Vlak onder Nijmegen.
Ik voelde het echt goed hier op de bank. De lamp trilde ook.. en mijn hart sloeg echt op hol haha.. (Ik ben wat dat betreft echt een schijtluis.)
Laatste update: 8 september 2011 21:46 info
AMSTERDAM - In de buurt van Nijmegen heeft donderdagavond rond 21.00 uur een aardbeving plaatsgevonden. Deze had een kracht van 4,6 op de schaal van Richter.
Dat blijkt uit gegevens van het in Frankrijk gevestigde Euro-Mediterraan Seismologisch Centrum. Het KNMI kon nog niet bevestigen of er een aardschok of -beving heeft plaatsgevonden.
De schok zou rond 21.00 uur hebben plaatsgevonden. Het epicentrum van de beving zou bij de grens van Nederland en Duitsland hebben gelegen.
Meerdere politiekorpsen in het land zijn overspoeld met telefoontjes van verontruste burgers die zich afvroegen wat er aan de hand was.
Overspoeld
Meerdere politiekorpsen in het land zijn donderdagavond overspoeld met telefoontjes van verontruste burgers die zich afvroegen wat er aan de hand was, Vooralsnog kregen geen van deze korpsen schademeldingen.
NU.nl kreeg meldingen vanuit meerdere plaatsen in het land. De beving werd in ieder geval gevoeld in de omgeving van Utrecht, Nijmegen, Venray en Zutphen.
Utrecht
De politie Utrecht meldde een regen van telefoontjes in het servicecentrum. De politie Twente twittert dat het epicentrum van de mogelijke beving in het zuiden van het land zou liggen. De politie Gelderland Noord-Oost twittert eveneens over meldingen van verontruste burgers.
Ook mensen in Limburg belden de politie om te melden dat ze de schok voelden. Dat leidde in die provincie nergens tot onrust of paniek. ''Het is niet te vergelijken met de aardbeving in Roermond begin jaren 90, toen mensen in paniek de straat op vluchtten.''
De schok duurde ongeveer 5 a 6 seconden, liet een inwoner van Duiven (Gelderland) weten aan De Telegraaf. Uit Rheden is de eerste lezersfoto van de beving binnen.
Berichtje van nu.nl.. Volgens dat centrum in Frankrijk lag het epicentrum bij Groesbeek/Gennep op de grens met duitsland. Vlak onder Nijmegen.
Ik voelde het echt goed hier op de bank. De lamp trilde ook.. en mijn hart sloeg echt op hol haha.. (Ik ben wat dat betreft echt een schijtluis.)
Gast- Gast
Ik was ook bang.. Ik dacht allemaal maar "Hoe kan de bank nou schudden.. Hoe kan de bank in godsnaam zo hard schudden?!" Maar toen zag ik de tv ook schudden en toen begon mijn vriend ook te roepen. Toen dacht ik.. Oh! aardbeving!
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
op nu.nl stond net dat het epicentrum in v.en-zelderheide ligt, en weer op een andere site staat dat het over de grens ligt in k.essel.Arden schreef:Volgens teletekst ligt het epicentrum 21 km onder Nijmegen. Ongeveer precies waar ik zit dus.
Cato- Fluisteraar
- Aantal berichten : 329
Punten : 365
Registratiedatum : 08-12-10
Arden schreef:Ik kijk even tv gelderland, daar is een ingelaste nieuwsuitzending
hahaha heel Nederland in rep en roer..
In Japan hebben ze ongeveer elke dag wel een aardschok
Gast- Gast
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Aardbeving Friesland
» Aardbeving in Californië?
» Aardbeving in Washington
» Aardbeving vanavond geweest.
» Aardbeving noorden Italie
» Aardbeving in Californië?
» Aardbeving in Washington