Aardbeving in Washington
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Aardbeving in Washington
Aardbeving in Washington
Washington - De Amerikaanse staat Virginia is dinsdag getroffen door een aardbeving met een kracht van 6,0 op de schaal van Richter. De beving werd ook gevoeld in Washington en New York. Het gebouw van het Amerikaanse ministerie van Defensie, het Pentagon, en de zetel van het parlement, het Capitool, in Washington zijn ontruimd.
Virginia grenst aan de Amerikaanse hoofdstad.
Volgens de Amerikaanse Geologische Dienst was de aardschok te voelen tot in New York, honderden kilometers naar het noordoosten. Een aantal wolkenkrabbers daar is eveneens geëvacueerd. Er zijn nog geen berichten over schade of slachtoffers.
Dat had ik daar nou nooit verwacht, wel in LA, maar daar niet echt.
Washington - De Amerikaanse staat Virginia is dinsdag getroffen door een aardbeving met een kracht van 6,0 op de schaal van Richter. De beving werd ook gevoeld in Washington en New York. Het gebouw van het Amerikaanse ministerie van Defensie, het Pentagon, en de zetel van het parlement, het Capitool, in Washington zijn ontruimd.
Virginia grenst aan de Amerikaanse hoofdstad.
Volgens de Amerikaanse Geologische Dienst was de aardschok te voelen tot in New York, honderden kilometers naar het noordoosten. Een aantal wolkenkrabbers daar is eveneens geëvacueerd. Er zijn nog geen berichten over schade of slachtoffers.
Dat had ik daar nou nooit verwacht, wel in LA, maar daar niet echt.
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Aardbeving in Washington
Ik las het inderdaad. Het epicentrum zat vlakbij Richmond, waar ik naar toe wilde verhuizen. Er is ook iets ingestort in Washington.
Heel raar dat juist daar een aardbeving was, dat komt aan de oostkust niet vaak voor.
Het was zelfs tot in Boston te voelen, dat ligt nog veel noordelijker dan New York.
Heel raar dat juist daar een aardbeving was, dat komt aan de oostkust niet vaak voor.
Het was zelfs tot in Boston te voelen, dat ligt nog veel noordelijker dan New York.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
En alle mensen die ik ken in Virginia zijn gelukkig veilig. Even gauw een Facebook check gedaan
Marin- Lady Post-a-lot
Ik heb echt onder een steen gelegen.. maar ik weet nu pas wie je bent Joy
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Mijn collega's in NY waren allen in 5 min beneden vanaf de 42ste verdieping!
Gast- Gast
Odilia schreef:Mijn collega's in NY waren allen in 5 min beneden vanaf de 42ste verdieping!
Brrr, 9/11 flashbacks krijg je dan direct. Wat moet dat eng zijn als je zo hoog zit.
Marin- Lady Post-a-lot
Oh gelukkig dat iedereen veilig is, het lijkt me erg naar om mee te maken. Maar inderdaad heel raar dat het de oostkust was, aangezien iedereen(inclusief denk ik deskundigen) het verwacht aan de westkust.
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Ja idd, iedereen wacht op de Big One in San Francisco.
Er was ook een aardbeving in Colorado trouwens. En volgende week verwachten ze een hurricane.
Iemand die ik ken zat op dat moment in de metro, en vond het echt doodeng. Maar gelukkig is alles goed gegaan.
Er was ook een aardbeving in Colorado trouwens. En volgende week verwachten ze een hurricane.
Iemand die ik ken zat op dat moment in de metro, en vond het echt doodeng. Maar gelukkig is alles goed gegaan.
Marin- Lady Post-a-lot
Hahaha dan ben je echt New Yorker
Marin- Lady Post-a-lot
Lol, ik zit nu in Orlando en hoorde in de taxi iets over een aardbeving in New York. Dus ik lachen met die taxi-chauffeur: leuke grap.. weer een nieuwe film ofzo. Oeps... Gelukkug vlieg ik (hopelijk) morgen terug naar Amsterdam, maarja, ik vlieg wel via Washington. Afwachten maar.
Buddha88- Fluisteraar
- Aantal berichten : 88
Punten : 96
Registratiedatum : 08-06-11
Op de website van Dulles staat niets bijzonders over dat het vliegveld dicht is, Buddha. Dus dat komt vast goed. Have a safe flight home en hoop dat je het naar je zin hebt gehad in Florida!
Marin- Lady Post-a-lot
Onder diezelfde steen zat ik ook...Serpentijn schreef:Ik heb echt onder een steen gelegen.. maar ik weet nu pas wie je bent Joy
nina- Kletskop
- Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Als je in San Fransisco woont, lijkt me die wetenschap van dat het binnenkort zal gebeuren best heel eng!
Gast- Gast
Ja en toch wonen er genoeg mensen. Het is er uiteindelijk toch prettig wonen. Maar scheelt wel dat heel veel gebouwen aardbeving-proof zijn gemaakt. De laatste grote aardbeving was daar in de zestigerjaren.
Marin- Lady Post-a-lot
Ik las onlangs nog ergens dat ze wel een behoorlijke ramp verwachten, met veel verwoesting en doden.
Dit soort berichten:
Volgens de onderzoeken zouden er met een nieuwe beving van 7,9 op de Richter-schaal 1800 tot 3400 doden vallen. Zo'n 90.000 gebouwen zouden beschadigd raken. De totale schadekosten zouden uitkomen op 150 miljard dollar.
(NOS site)
Dit soort berichten:
Volgens de onderzoeken zouden er met een nieuwe beving van 7,9 op de Richter-schaal 1800 tot 3400 doden vallen. Zo'n 90.000 gebouwen zouden beschadigd raken. De totale schadekosten zouden uitkomen op 150 miljard dollar.
(NOS site)
Gast- Gast
Waar bedoel je dat Youandi?
Marin- Lady Post-a-lot
Yikes.
Ja, ze wachten er al jaren op, hij komt ooit. Maar wanneer?
Ja, ze wachten er al jaren op, hij komt ooit. Maar wanneer?
Marin- Lady Post-a-lot
Buddha88 schreef:Lol, ik zit nu in Orlando en hoorde in de taxi iets over een aardbeving in New York. Dus ik lachen met die taxi-chauffeur: leuke grap.. weer een nieuwe film ofzo. Oeps... Gelukkug vlieg ik (hopelijk) morgen terug naar Amsterdam, maarja, ik vlieg wel via Washington. Afwachten maar.
Leuk! Hoe hebt je het daar. Ik zat er vorige week rond deze tijd. Hoorde idd ook al dat de beving ook in NY te voellen was. Ben daar ook geweest. Hopelijk heb je een goede vlucht terug. Probeer je niet gek te laten maken.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Aardbeving!
» Aardbeving Friesland
» Aardbeving in Californië?
» Aardbeving vanavond geweest.
» Aardbeving noorden Italie
» Aardbeving Friesland
» Aardbeving in Californië?
» Aardbeving vanavond geweest.
» Aardbeving noorden Italie
Pagina 1 van 1