Aardbeving noorden Italie
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
Aardbeving noorden Italie
Pff wel even schrikken hoor, Ik ga over 2 maanden met de auto naar het Gardameer maar als ik er nu had gezeten was ik toch echt mijn bed uitgetrild. Vind dit altijd zo eng. Hopelijk valt het mee en blijft het dodental heel erg laag. Ow hoor net dat het dodental al op 5 staat.
Aardbeving treft noorden Italië
BOLOGNA - Door een aardbeving in het noorden van Italië zijn zondagochtend vroeg drie mensen om het leven gekomen. Volgens hulpverleners raakten zeker 50 mensen lichtgewond.
Een slachtoffer kwam om het leven tijdens de nachtdienst in een fabriek die instortte. De twee andere dodelijke slachtoffers raakten bedolven in een andere fabriek.
De aardbeving had een kracht van 5,9 op de Schaal van Richter. Het epicentrum lag ongeveer 36 kilometer ten noorden van Bologna, meldde de Amerikaanse geologische dienst USGS.
<p>Paniek
De aardbeving vond plaats op een diepte van ongeveer 10 kilometer en duurde circa 20 seconden. In diverse noordelijke plaatsen renden mensen in paniek de straat op. Volgens een brandweerman zijn verschillende gebouwen ingestort.
Bologna lijkt de aardbeving relatief ongeschonden te hebben doorstaan. Veel mensen namen een kijkje op straat en gingen daarna weer naar bed.
<p>L'Aquila
De laatste grote aardbeving in Italië met een kracht van 6,3 was in 2009 in het centraal-Italiaanse L'Aquila. Daarbij kwamen 300 mensen om het leven.
Aardbeving treft noorden Italië
BOLOGNA - Door een aardbeving in het noorden van Italië zijn zondagochtend vroeg drie mensen om het leven gekomen. Volgens hulpverleners raakten zeker 50 mensen lichtgewond.
Een slachtoffer kwam om het leven tijdens de nachtdienst in een fabriek die instortte. De twee andere dodelijke slachtoffers raakten bedolven in een andere fabriek.
De aardbeving had een kracht van 5,9 op de Schaal van Richter. Het epicentrum lag ongeveer 36 kilometer ten noorden van Bologna, meldde de Amerikaanse geologische dienst USGS.
<p>Paniek
De aardbeving vond plaats op een diepte van ongeveer 10 kilometer en duurde circa 20 seconden. In diverse noordelijke plaatsen renden mensen in paniek de straat op. Volgens een brandweerman zijn verschillende gebouwen ingestort.
Bologna lijkt de aardbeving relatief ongeschonden te hebben doorstaan. Veel mensen namen een kijkje op straat en gingen daarna weer naar bed.
<p>L'Aquila
De laatste grote aardbeving in Italië met een kracht van 6,3 was in 2009 in het centraal-Italiaanse L'Aquila. Daarbij kwamen 300 mensen om het leven.
Gast- Gast
Re: Aardbeving noorden Italie
Oh jee! Dadelijk even mijn vriendin bellen.
Haar vriend komt uit Italië en volgens mij hebben ze in Noord Italië familie wonen!
Haar vriend komt uit Italië en volgens mij hebben ze in Noord Italië familie wonen!
Gast- Gast
Jeetje daar ben ik een maand geleden nog geweest. Ongelooflijk.
Lady Starstruck- Ratel
- Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11
Begin juli ga ik naar Bologna, Toscane en Rome dus dit is wel apart nieuws.
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Ik ben de dag ervoor vertrokken, zo een 150km van de plek waar de aardbeving was. Geeft wel een raar gevoel.
Dennenappel- Kletskop
- Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Aardbeving in Washington
» Aardbeving Friesland
» Enorme aardbeving Japan
» Aardbeving!
» Aardbeving in Californië?
» Aardbeving Friesland
» Enorme aardbeving Japan