Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Menstruariepijn na keizersnede heftiger?

5 plaatsers

Ga naar beneden

Menstruariepijn na keizersnede heftiger? Empty Menstruariepijn na keizersnede heftiger?

Bericht  Mizzie do 8 sep 2011 - 0:48

Hoi!

9 weken geleden heb ik een keizersnede gehad en heb nu buikpijn wat erg lijkt op de buikpijn die ik had toen ik ongesteld was voor mijn zwangerschap alleen doet het veel meer pijn. Nu heb ik natuurlijk een ( helende/ geheelde) wond of litteken in mijn baarmoeder, dus ik dacht dat het misschien daardoor kan komen. Iemand hier ervaring mee?

Mizzie
Mizzie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 416
Punten : 571
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Menstruariepijn na keizersnede heftiger? Empty Re: Menstruariepijn na keizersnede heftiger?

Bericht  Jelin do 8 sep 2011 - 1:05

Ik herken de pijn van het litteken wel. Maar ja dat is helende, dus dat moet je de tijd geven. Heb ook een tijd lang last ervan gehad als ik bijv. stress had of als het buiten koud was. Dan ging het litteken trekken. Nu gelukkig nergens last van.

Helaas kan ik je niet helpen met menstruatiepijn. Ik heb daar gelukkig geen last van alleen van rugpijn.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892

Menstruariepijn na keizersnede heftiger? Empty Re: Menstruariepijn na keizersnede heftiger?

Bericht  Gast do 8 sep 2011 - 1:10

Ik ben nog niet ongesteld geweest, maar ik heb wel pijn gehad aan het litteken, en dan met name binnenin. Dat heb ik nog wel lichtjes soms. Binnenin is het nog een wat gevoelige plek, maar het wordt wel steeds minder.

Gast
Gast

Bericht  Happydobby do 8 sep 2011 - 1:22

Ik ben ook nog niet ongesteld geweest maar bij mij is alles ook nog gevoelig, het word wel steeds beter.
Ik heb ook een doof gevoel net boven het litteken, kan volgens de gyn wel een jaar duren Sad

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  holaagirl do 8 sep 2011 - 1:23

Ik ben een jaar verder na de keizersnede en voel het nog soms.
Ben na 9 maanden naar de dokter geweest, die gaf aan dat het normaal is.
Nu 12 maanden na ks is het eindelijk aan het wegtrekken...
Vooral 'binnen' in doet het zeer, het litteken binnen!

Met mijn menstruatie heb ik véééél minder last als voor de ks.
Voor de zwangerschap viel ik bekant flauw van de buikpijn etc, nu voel ik amper wat.
Ik was er wel heel bang voor.
Gelukkig is het anders....

je moet het echt tijd geven merk ik..het blijft een heftige operatie!
Sterkte meid!
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11

Bericht  Jelin do 8 sep 2011 - 1:24

Happydobby schreef:Ik ben ook nog niet ongesteld geweest maar bij mij is alles ook nog gevoelig, het word wel steeds beter.
Ik heb ook een doof gevoel net boven het litteken, kan volgens de gyn wel een jaar duren Sad

Ik kan je zeggen dat ik ook lang last heb gehad van een doof gevoel. Maar inmiddels is mijn gevoel weer terug.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast do 8 sep 2011 - 1:24

Happydobby schreef:Ik ben ook nog niet ongesteld geweest maar bij mij is alles ook nog gevoelig, het word wel steeds beter.

Dat heb ik idd ook, komt vaak voor heb ik hier ook al eens gelezen. Zenuwen zijn doorgesneden.

Ik had vooral de 1e weken veel last van het inwendige litteken, van de navel tot aan het schaambot zo'n beetje. Ik ben toen vergeten te vragen aan de gyn of het inwendige litteken horizontaal of verticaal was, maar ik denk zelf verticaal, zo voelt het tenminste wel. Weet jij dat wel?

Gast
Gast

Bericht  Happydobby do 8 sep 2011 - 1:40

Ja ik weet het wel, heb het aan de gyn gevraagd, ze maken een soort boog maar wel horizontaal. Je kan het zien als een glimlach. Dus ze maken de incisie horizontaal, dan snijden ze de vetlaag en zenuwen door, je buikspieren schuiven ze aan de kant, dan halen ze je blaas los en die gaat aan de kant, vandaar het CAD, en dan snijden ze je baarmoeder open. Hij had het voor me getekend.

Ik voelde eerst ook steeds aan de zijkant het trekken. Nu gelukkig niet meer.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast do 8 sep 2011 - 2:04

Ok. Weer wat geleerd. Ik had nl. ook gelezen dat ze het wel eens verticaal deden, en zo voelt mijn inwendige litteken dus ook. Jammer dat ik het toen vergeten ben te vragen.

Gast
Gast

Bericht  Mizzie do 8 sep 2011 - 2:25

Misschien heb ik het niet helemaal goed uitgelegd of ik begrijp jullie antwoorden niet helemaal muv mamarosa denk ik. Ik voel mijn uitwendige litteken helemaal niet, maar juist alleen van binnen doet het zeer. Ik voel echt dat mijn baarmoeder samentrekt .

Mizzie
Mizzie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 416
Punten : 571

Bericht  LMCurious do 8 sep 2011 - 2:52

ik heb het in het begin ook gehad dat ik de baarmoeder zelf voelde met menstrueren. Maar dat werd wel minder na een keer of 2-3 geloof ik. Dit keer heb ik helemaal geen last van gehad.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Jelin do 8 sep 2011 - 3:39

Mizzie schreef:Misschien heb ik het niet helemaal goed uitgelegd of ik begrijp jullie antwoorden niet helemaal muv mamarosa denk ik. Ik voel mijn uitwendige litteken helemaal niet, maar juist alleen van binnen doet het zeer. Ik voel echt dat mijn baarmoeder samentrekt.

Maar dat is toch bij iedereen anders. We vertellen alleen wat wij hebben gevoeld en dat kan overeenkomen met jouw klachten, maar ook weer niet.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Bericht  LMCurious do 8 sep 2011 - 4:06

Jelin schreef:
Mizzie schreef:Misschien heb ik het niet helemaal goed uitgelegd of ik begrijp jullie antwoorden niet helemaal muv mamarosa denk ik. Ik voel mijn uitwendige litteken helemaal niet, maar juist alleen van binnen doet het zeer. Ik voel echt dat mijn baarmoeder samentrekt.

Maar dat is toch bij iedereen anders. We vertellen alleen wat wij hebben gevoeld en dat kan overeenkomen met jouw klachten, maar ook weer niet.

maar ze vraagt wel specifiek naar herkenning omtrent haar ervaring. Dus zo gek is het niet dat ze denkt dat mensen het verkeerd begrepen hebben.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: