Gymles om half 8
+8
Jade
Jeanette
Printje
Susan
May
rapa nui
Toet
Lavendel
12 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Gymles om half 8
Susan schreef:Ik vind half acht een belachelijk tijdstip, ik neem ook aan dat het voor de ouders niet verplicht is om je kind daaraan mee te laten doen.
Het lijkt me niet dat ze dit kunnen verplichten. Maar als vrijwillige optie is het toch een prima initiatief? En dan moeten ze het wel op zo'n tijdstip doen. Anders krijgen ze weer gezeik dat het ten koste van de 'normale' lessen gaat.
En serieus, ik denk dat half acht voor veel gezinnen best een handige tijd is.
Gast- Gast
*
Laatst aangepast door Susan op zo 16 sep 2012 - 21:49; in totaal 1 keer bewerkt
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Susan schreef:Als vrijwillige optie vind ik het prima, dat moeten ze verder zelf weten, maar het moet niet zo zijn dat je je kind MOET brengen om half acht omdat zij vinden dat er extra gymles moet worden gegeven.
Dat ben ik helemaal met je eens.
Gast- Gast
Bobbie schreef:toetje_ schreef:Mooi initiatief van de school en de docenten, denk alleen dat er weinig animo onder de leerlingen is, een uur eerder opstaan! Of is het een verplichte les?
Waaruit ook alweer blijkt hoe lui kinderen tegenwoordig zijn (ik wil niet iedereen over een kam scheren hoor!). Ik stond vroeger altijd vroeg op, dan ging ik samen met een vriendinnetje nog even een uurtje rolschaatsen voordat we naar school gingen. Ook speelden we tussen de middag even buiten en na school even snel omkleden (we hadden allemaal van die oude spijkerbroeken met appeltjes op de kapotte knieen of een overalletje aan) en dan met al mijn vriendjes de bossen in en rondrennen maar!
Ik had daar vroeger ook geen trek in gehad, hoor, ik vind het ook een beetje onzin dat je als kind lui bent als je geen trek hebt om om zes uur of half zeven naast je bed te staan om gezellig een extra uur te gaan gymmen. Je kan ook overdrijven.
Susan- Lady Post-a-lot
Maar als het niet vrijwillig is, vraag ik me wel af of het zin heeft. Waarschijnlijk zijn het de fitte kinderen die er eerder bij hun ouders op aandringen om de gymles te volgen.
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Storm schreef:Erg vroeg
Inderdaad, na school lijkt me een beter plan, lekker buiten spelen.
Gast- Gast
Ik kan me trouwens wel herinneren dat ik vroeger altijd voor school nog zwemles had. Geen idee hoe lang zwemles duurt, maar ik ging daarna nog even naar huis en school begon om half 9, dus dat zal ook belachelijk vroeg geweest zijn.
Gast- Gast
vreselijk idee hahaha vooral wanneer de leerkrachten er voor op zouden moeten draaien. net alsof we niet al genoeg uren maken zeg..
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Tsjee, wat vroeg!
En daarnaast iedere dag!? Een paak keer in de week oke!
En daarnaast iedere dag!? Een paak keer in de week oke!
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Bobbie schreef:
Ja inderdaad, dat idee heb ik ook. Mijn vader werkt op een basisschool en verbaast zich er ook altijd over hoeveel kinderen en met de auto worden gebracht en gehaald, terwijl ze misschien een kilometer van school wonen. Een kind mag zelfs niet meefietsen naar de gymzaal. Zijn moeder komt hem dan ophalen en rijdt met de auto achter de groep fietsende kinderen aan! Dan heb je ook weinig vertrouwen in je kind zijn fietstalent, haha.
* weg ivm herkenning *
EN ik denk dat de moeder van het kindje uit de klas van jou vader, ook zeker haar goede redenen heeft.
Laatst aangepast door Serpentijn op wo 7 sep 2011 - 21:59; in totaal 1 keer bewerkt
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
*
Laatst aangepast door Susan op zo 16 sep 2012 - 21:49; in totaal 2 keer bewerkt
Susan- Lady Post-a-lot
Ik merk het wel dat kinderen in steden luier opgevoed worden, al het OV is voorhanden. In de regio waar ik woonde in mijn middelbare schooltijd waren amper bushaltes (3km lopen naar de dichtstbijzijnde, busritje van 4 km en dan weer 1,5 km lopen), dus fietsen moest je, weer of geen weer.
Een tijd geleden had ik een tijdelijk bijbaantje in Rotterdam, was voor mij een paar kilometer, dus ik ging uiteraard fietsen, had een kwartiertje reistijd. Mijn collega's bleken veel langer onderweg, 3 kwartier tot een uur en soms te laat als de bus niet op kwam dagen. Toen ik vroeg waarom ze niet op de fiets kwamen (zij zaten ook max. 4 km van de locatie af) keken ze me echt aan alsof ze water zagen branden. Fietsen, kom op nou.
Een tijd geleden had ik een tijdelijk bijbaantje in Rotterdam, was voor mij een paar kilometer, dus ik ging uiteraard fietsen, had een kwartiertje reistijd. Mijn collega's bleken veel langer onderweg, 3 kwartier tot een uur en soms te laat als de bus niet op kwam dagen. Toen ik vroeg waarom ze niet op de fiets kwamen (zij zaten ook max. 4 km van de locatie af) keken ze me echt aan alsof ze water zagen branden. Fietsen, kom op nou.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
* weg ivm herkenning *
Laatst aangepast door Serpentijn op wo 7 sep 2011 - 22:00; in totaal 1 keer bewerkt
Jade- Ratel
*
Laatst aangepast door Susan op zo 16 sep 2012 - 21:49; in totaal 1 keer bewerkt
Susan- Lady Post-a-lot
Ervoor op moeten draaien? Er staat toch dat dit vrijwillig gedaan werd door een aantal leerkrachten?Printje schreef:vreselijk idee hahaha vooral wanneer de leerkrachten er voor op zouden moeten draaien. net alsof we niet al genoeg uren maken zeg..
Gast- Gast
* weg ivm herkenning *
Laatst aangepast door Serpentijn op wo 7 sep 2011 - 22:00; in totaal 1 keer bewerkt
Jade- Ratel
iedere dag? Jeetje dat vind ik wel heftig hoor :s volgens mij worden kinderen veel meer gemotiveerd om te bewegen door leuke spellen te doen, buiten bijvoorbeeld. Maar niet 5 keer week want dan is het niet meer leuk.
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
*
Laatst aangepast door Susan op zo 16 sep 2012 - 21:48; in totaal 1 keer bewerkt
Susan- Lady Post-a-lot
* weg ivm herkenning *
Jade- Ratel
Even over het speciaal onderwijs, het is tegenwoordig helaas niet meer zo makkelijk om een kind op het speciaal onderwijs te krijgen. Vroeger kon je bij wijze van op vrijdag bellen en kon het kind maandag terecht. Zo werkt het niet meer. Je moet een heel flink dossier hebben, vol met onderzoeken en alles wat je er aan gedaan hebt om het kind 'bij' te krijgen. Pas als dit in orde is wordt er eens over nagedacht, dan moet het nog door allerlei commissies heen, en pas dan wordt er een keuze gemaakt of het kind naar het speciaal onderwijs kan.
Er zijn steeds minder plaatsen en steeds meer kinderen moeten in het reguliere onderwijs blijven en daar pnderwijs op maat krijgen.
Verder wens ik de leerkrachten die het willen, veel plezier. Ik (en iedereen van de laatste jaren pabo) heb geen gymbevoegdheid, dus ik zou al niet mee kunnen doen hehe.
Bij ons op school krijgen de kinderen sowieso 2x per week gym.
Er zijn steeds minder plaatsen en steeds meer kinderen moeten in het reguliere onderwijs blijven en daar pnderwijs op maat krijgen.
Verder wens ik de leerkrachten die het willen, veel plezier. Ik (en iedereen van de laatste jaren pabo) heb geen gymbevoegdheid, dus ik zou al niet mee kunnen doen hehe.
Bij ons op school krijgen de kinderen sowieso 2x per week gym.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
*
Laatst aangepast door Susan op zo 16 sep 2012 - 21:48; in totaal 1 keer bewerkt
Susan- Lady Post-a-lot
Kinderen spelen idd minder buiten. Door deze gymles aan te bieden, scheelt het misschien in de kosten voor de ouders als ze dit doen in plaats van lid zijn van een sportvereniging. Bovendien denk ik niet dat als het vrijwillig is, dat kinderen 5 dagen in de week gaan. Mogelijk is het gewoon om tegemoet te komen aan de kinderen dat zij op de dagen kunnen dat zij willen, dat ze kinderen/ouders niet beperken door alleen op bepaalde dagen dit aan te bieden.
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Is het glas bij jou half vol of half leeg?
» Half elf..
» Nog een half jaar te leven.. Wat doe jij?
» Nog een half uur....
» 'half' zindelijk
» Half elf..
» Nog een half jaar te leven.. Wat doe jij?
» Nog een half uur....
» 'half' zindelijk
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: