Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gymles om half 8

+8
Jade
Jeanette
Printje
Susan
May
rapa nui
Toet
Lavendel
12 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Gymles om half 8 Empty Gymles om half 8

Bericht  Lavendel wo 7 sep 2011 - 6:51

Een school in Utrecht geeft om half 8 's ochtends gymles voor school elke dag. De leraren doen dit vrijwillig om overgewicht te voorkomen/tegen te gaan. Wat vinden jullie hiervan?
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gymles om half 8 Empty Re: Gymles om half 8

Bericht  Gast wo 7 sep 2011 - 6:53

Elke dag vind ik wel overdreven, maar vind het niet verkeerd om het 1 of 2 x per week of zo te doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gymles om half 8 Empty Re: Gymles om half 8

Bericht  Gast wo 7 sep 2011 - 6:53

Erg vroeg :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gymles om half 8 Empty Re: Gymles om half 8

Bericht  Gast wo 7 sep 2011 - 6:54

Ik zag het net op het journaal Wink

Ik denk dat het principe heel goed is, maar als leerkracht zou ik het liever om half 9 doen en dan daarna de dag opstarten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gymles om half 8 Empty Re: Gymles om half 8

Bericht  Gast wo 7 sep 2011 - 6:56

Dan kan je als ouder zijnde helemaal om 5 uur eruit om de dag te beginnen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gymles om half 8 Empty Re: Gymles om half 8

Bericht  Toet wo 7 sep 2011 - 6:59

Mooi initiatief van de school en de docenten, denk alleen dat er weinig animo onder de leerlingen is, een uur eerder opstaan! Of is het een verplichte les?
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gymles om half 8 Empty Re: Gymles om half 8

Bericht  Lavendel wo 7 sep 2011 - 6:59

Eigenlijk te erg dat dit nodig is. Ik vind toch dat de verantwoordelijkheid bij de ouders van die kinderen ligt om ervoor te zorgen dat hun kinderen gezond zijn en niet te dik. Maarja als ouders blijkbaar en masse die verantwoordelijkheid niet aankunnen. Ik weet niet meer om welk percentage te dikke kinderen het gaat, maar het is vrij hoog. Wel goed dat scholen dit, vrijwillig zelfs, aanpakken.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gymles om half 8 Empty Re: Gymles om half 8

Bericht  Lavendel wo 7 sep 2011 - 7:00

toetje_ schreef:Mooi initiatief van de school en de docenten, denk alleen dat er weinig animo onder de leerlingen is, een uur eerder opstaan! Of is het een verplichte les?

Dat kon ik niet uit het bericht halen.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gymles om half 8 Empty Re: Gymles om half 8

Bericht  Gast wo 7 sep 2011 - 7:01

Op zich een goed idee, en het moet wel zo vroeg omdat ze anders niet op tijd op school zijn. Aan de andere kant vind ik het ook wel de taak van de ouders om te zorgen dat kinderen genoeg bewegen. Ik kan me geen dag herinneren dat ik als kind niet buiten heb gespeeld, vind het zo jammer dat kinderen nu zo veel binnen zitten achter de computer.
Hier in het dorp is een soort kliniek voor te zware kinderen. Die komen daar elke woensdagmiddag en dan krijgen ze dus ook gymles, en de kinderen en hun ouders krijgen informatie over gezonde voeding.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gymles om half 8 Empty Re: Gymles om half 8

Bericht  rapa nui wo 7 sep 2011 - 7:02

Elke dag zou ik overdreven vinden. 1 of 2 keer per week vind ik wel goed. Je moet ook uitkijken dat kinderen door elke dag te moeten gymen er juist geen grotere hekel aan krijgen. En ik vind het wel erg vroeg, zowel voor de ouders als voor de kinderen om dan al te moeten beginnen. Straks in het donker al naar school toe. En je zit dan weer met wel/niet douchen na de gymles. Ik zou het dan liever tussen de middag of na school hebben,
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gymles om half 8 Empty Re: Gymles om half 8

Bericht  Gast wo 7 sep 2011 - 7:03

toetje_ schreef:Mooi initiatief van de school en de docenten, denk alleen dat er weinig animo onder de leerlingen is, een uur eerder opstaan! Of is het een verplichte les?

Waaruit ook alweer blijkt hoe lui kinderen tegenwoordig zijn (ik wil niet iedereen over een kam scheren hoor!). Ik stond vroeger altijd vroeg op, dan ging ik samen met een vriendinnetje nog even een uurtje rolschaatsen voordat we naar school gingen. Ook speelden we tussen de middag even buiten en na school even snel omkleden (we hadden allemaal van die oude spijkerbroeken met appeltjes op de kapotte knieen of een overalletje aan) en dan met al mijn vriendjes de bossen in en rondrennen maar!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gymles om half 8 Empty Re: Gymles om half 8

Bericht  May wo 7 sep 2011 - 7:06

Ohh wat ben ik blij dat dat vroeger niet op mijn middelbare school was. Dan had ik gewoon om 5.30u op moeten staan :shock:
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Gymles om half 8 Empty Re: Gymles om half 8

Bericht  Lavendel wo 7 sep 2011 - 7:07

Het gaat hier over een basisschool. Wanneer het over een middelbare school zou gaan is het lekker tegenstrijdig met al die meuk die ze tegenwoordig verkopen. (pizza's, frikadelbroodjes, puddingbroodjes etc)
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gymles om half 8 Empty Re: Gymles om half 8

Bericht  rapa nui wo 7 sep 2011 - 7:08

Is het ook niet dat kinderen lui gemaakt worden omdat ze toch steeds minder naar school mogen en kunnen fietsen of lopen ivm veiligheid, drukte van ouders etc. Ook op straat spelen wordt vaak niet meer veilig geacht, of alleen onder toezicht van ouders. De straat is te druk, er zijn minder speelplaatsen, wij speelden vroeger graag op bouwterreinen, dag mag nu ook niet meer ivm de veiligheid en er staan hekken om heen. Iedereen wordt naar sportclubs en andere verenigingen gebracht met de auto.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gymles om half 8 Empty Re: Gymles om half 8

Bericht  Lavendel wo 7 sep 2011 - 7:10

Ik denk inderdaad dat veel kinderen tegenwoordig lui gemaakt worden. Vooral in de grotere steden. Ik kom uit een klein dorp en we hadden een grote tuin en daarachter velden en bossen. Wij waren alleen binnen als het heel hard regende en verder speelden we altijd buiten. Ik snap ook wel dat de situaties nu wel anders zijn, maar ik vind het wel jammer. Ik denk trouwens dat de computer ook veel buitenspeelplezier verpest heeft. Kinderen vinden het ook minder leuk denk ik.


Laatst aangepast door Lavendel op wo 7 sep 2011 - 7:11; in totaal 1 keer bewerkt
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gymles om half 8 Empty Re: Gymles om half 8

Bericht  Gast wo 7 sep 2011 - 7:11

rapa nui schreef:Is het ook niet dat kinderen lui gemaakt worden omdat ze toch steeds minder naar school mogen en kunnen fietsen of lopen ivm veiligheid, drukte van ouders etc. Ook op straat spelen wordt vaak niet meer veilig geacht, of alleen onder toezicht van ouders. De straat is te druk, er zijn minder speelplaatsen, wij speelden vroeger graag op bouwterreinen, dag mag nu ook niet meer ivm de veiligheid en er staan hekken om heen. Iedereen wordt naar sportclubs en andere verenigingen gebracht met de auto.

Ja inderdaad, dat idee heb ik ook. Mijn vader werkt op een basisschool en verbaast zich er ook altijd over hoeveel kinderen en met de auto worden gebracht en gehaald, terwijl ze misschien een kilometer van school wonen. Een kind mag zelfs niet meefietsen naar de gymzaal. Zijn moeder komt hem dan ophalen en rijdt met de auto achter de groep fietsende kinderen aan! Dan heb je ook weinig vertrouwen in je kind zijn fietstalent, haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gymles om half 8 Empty Re: Gymles om half 8

Bericht  Lavendel wo 7 sep 2011 - 7:17

Ik vraag me wel af, zijn de situaties echt onveiliger geworden of zien ouders meer gevaar? Het is nou niet dat wij nog uit het pre-auto tijdperk ofzo komen..?
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gymles om half 8 Empty Re: Gymles om half 8

Bericht  May wo 7 sep 2011 - 7:18

Lavendel schreef:Het gaat hier over een basisschool. Wanneer het over een middelbare school zou gaan is het lekker tegenstrijdig met al die meuk die ze tegenwoordig verkopen. (pizza's, frikadelbroodjes, puddingbroodjes etc)

Oh ik zag van de week op tv van een middelbare school hetzelfde, ook elke ochtend eerst een uur gymmen. Maar volgens mij was dat ook niet tegen overgewicht.

Edit: Ze moeten gymmen omdat ze te druk zijn en ze zich slecht concentreren. Door te gymmen eerst, kunnen ze zich waarschijnlijk beter concentreren.


Laatst aangepast door May op wo 7 sep 2011 - 7:22; in totaal 1 keer bewerkt
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Gymles om half 8 Empty Re: Gymles om half 8

Bericht  Gast wo 7 sep 2011 - 7:21

Ik denk beide. Het is denk ik wel gevaarlijker geworden, maar denk dat de ouders ook voorzichtiger zijn. Je hoort ook vaker dat er dingen gebeuren (en niet alleen ongelukken, ook gescheiden ouders waarvan er een het kind ontvoert, dat soort dingen). Ik kom zelf ook uit een klein dorp, dus als ik met mijn fietsje met zijwieltjes iets te ver van huis was, waren er altijd wel mensen die me zagen fietsen en mijn moeder belden, die me dan kwam halen. We zetten altijd een trapladder op straat met een touw, dat we aan de andere kant aan een boom bonden. Dat touw gebruikten we dan als net om te badmintonnen of met een heel stel kinderen te volleyballen. Als er dan een auto kwam, bleef die rustig wachten tot wij de ladder naar de andere kant van de weg hadden verplaatst en het touw dus aan een kant van de straat was. Denk dat je dat ook niet op heel veel plaatsen meer tegenkomt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gymles om half 8 Empty Re: Gymles om half 8

Bericht  Lavendel wo 7 sep 2011 - 7:21

May schreef:
Lavendel schreef:Het gaat hier over een basisschool. Wanneer het over een middelbare school zou gaan is het lekker tegenstrijdig met al die meuk die ze tegenwoordig verkopen. (pizza's, frikadelbroodjes, puddingbroodjes etc)

Oh ik zag van de week op tv van een middelbare school hetzelfde, ook elke ochtend eerst een uur gymmen. Maar volgens mij was dat ook niet tegen overgewicht.

Oh trouwens ik zeg wel dat het over een basisschool ging maar dat weet ik eigenlijk niet zeker. Ik vond de kinderen jong lijken maar nu ik erover nadenk konden het ook best brugklassers zijn.. scratch. Dit item was net op het rtl4 nieuws en ging wel over het voorkommen/aanpakken van overgewicht.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gymles om half 8 Empty Re: Gymles om half 8

Bericht  May wo 7 sep 2011 - 7:23

Lavendel schreef:
May schreef:
Lavendel schreef:Het gaat hier over een basisschool. Wanneer het over een middelbare school zou gaan is het lekker tegenstrijdig met al die meuk die ze tegenwoordig verkopen. (pizza's, frikadelbroodjes, puddingbroodjes etc)

Oh ik zag van de week op tv van een middelbare school hetzelfde, ook elke ochtend eerst een uur gymmen. Maar volgens mij was dat ook niet tegen overgewicht.

Oh trouwens ik zeg wel dat het over een basisschool ging maar dat weet ik eigenlijk niet zeker. Ik vond de kinderen jong lijken maar nu ik erover nadenk konden het ook best brugklassers zijn.. scratch. Dit item was net op het rtl4 nieuws en ging wel over het voorkommen/aanpakken van overgewicht.

Nee mijn item was gister bij hart van Nederland. Maar dat is maar één klas, en die moeten eerst gymmen omdat ze te druk zijn en zich slecht kunnen concentreren en daardoor slechte cijfers halen. Door eerst te gymmen hopen ze dat ze zich in de lessen beter kunnen concentreren.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Gymles om half 8 Empty Re: Gymles om half 8

Bericht  Gast wo 7 sep 2011 - 7:32

Goed initiatief. Scheelt ook weer flink wat in de kosten voor de BSO. Welke school is het? (Dan kan ik ze vast opgeven!)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gymles om half 8 Empty Re: Gymles om half 8

Bericht  Lavendel wo 7 sep 2011 - 7:33

haha zo kun je het ook zien, het was ergens in Utrecht Wink
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gymles om half 8 Empty Re: Gymles om half 8

Bericht  Susan wo 7 sep 2011 - 7:42

*


Laatst aangepast door Susan op zo 16 sep 2012 - 21:49; in totaal 1 keer bewerkt
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gymles om half 8 Empty Re: Gymles om half 8

Bericht  Lavendel wo 7 sep 2011 - 7:45

Dat denk ik ook niet dat het verplicht is. Dat lijkt me toch vrij lastig om erdoor te krijgen.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gymles om half 8 Empty Re: Gymles om half 8

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum