Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Help! ik heb jullie zoektips nodig.

2 plaatsers

Ga naar beneden

Help! ik heb jullie zoektips nodig.  Empty Help! ik heb jullie zoektips nodig.

Bericht  Jade wo 7 sep 2011 - 1:20

Ik volg op dit moment de Hogere Juridische Opleiding (eerste jaar).

Nu moet ik samen met mijn groepje een intergrale opdracht maken. En nu moeten wij een aantal dingen uitzoeken waarover wij niets kunnen vinden.

Ik moet uitzoeken wat het Bedrijfsjuridische uitstroomprofiel inhoud.
Verder moet ik uitzoeken binnen welke bedrijven ik met dit uitstroomprofiel aan het werk kan en in welke functie.
Er wordt gevraagd voor welke functies wij binnen het HJO/bedrijfsjuridische profiel worden opgeleid en welke arbeidsmogelijkheden er voor een HJO-er zijn.
Dan moet ik ingaan op de inhoud van de verschillende beroepen en de bijbehorende werkzaamheden.

Uiteindelijk moet het verslag voorlichtingsmateriaal worden voor een aankomend student die zich verdiept in het Bedrijdsjuridisch uitstroomprofiel en het juridische werkveld.

Maaaaar ik/wij kunnen dus niets vinden over het bedrijfsjuridische uitstroomprofiel. Wie kan mij een aantal zoektips geven?
En wie weet er eventueel wat van dit uitstroomprofiel af?

Ik hoop op een aantal bruikbare tips nerd

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help! ik heb jullie zoektips nodig.  Empty Re: Help! ik heb jullie zoektips nodig.

Bericht  Gast wo 7 sep 2011 - 1:27

Volgens mij is het "uitstroomprofiel" een trajectkeuze die je maakt in de laatste jaren van je opleiding. Ik zou gewoon eens op de site van je onderwijsinstelling kijken. Meestal staat daar wel iets van een onderwijsgids op of zo, waarin de trajecten/majors en minors/uitstroomprofielen beschreven worden.

Overigens wordt dit al meteen duidelijk bij de eerste hits op google.

De Hogere juridische opleiding richt zich op alle aspecten van het recht. Niet alleen nederlands recht wordt behandeld, maar internationaal recht speelt ook een grote rol. Het eerste jaar is een inleidend jaar waarin je alle informatie verzameld om in jaar twee een uitstroomprofiel te kunnen kiezen.

Je kunt kiezen uit vier profielen: algemeen juridisch, bedrijfsjuridisch, bestuursjuridisch en sociaal juridisch. Het derde jaar loop je stage en het vierde jaar rond je je afstudeeropdracht af bij een bedrijf.
Ik wil niet lullig doen, maar dit is wel een heel erg basale vraag waarop je zelf makkelijk het antwoord had kunnen vinden.

Gast
Gast

Help! ik heb jullie zoektips nodig.  Empty Re: Help! ik heb jullie zoektips nodig.

Bericht  Supertalentje wo 7 sep 2011 - 1:29

Ik moest dit het eerste jaar ook doen, andere opleiding weliswaar, zelfde principe. Je hebt zoveel studiemateriaal op school zelf, zij bieden deze opleiding nl aan ;-)

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Jade wo 7 sep 2011 - 1:36

Ava schreef:Volgens mij is het "uitstroomprofiel" een trajectkeuze die je maakt in de laatste jaren van je opleiding. Ik zou gewoon eens op de site van je onderwijsinstelling kijken. Meestal staat daar wel iets van een onderwijsgids op of zo, waarin de trajecten/majors en minors/uitstroomprofielen beschreven worden.

Overigens wordt dit al meteen duidelijk bij de eerste hits op google.

De Hogere juridische opleiding richt zich op alle aspecten van het recht. Niet alleen nederlands recht wordt behandeld, maar internationaal recht speelt ook een grote rol. Het eerste jaar is een inleidend jaar waarin je alle informatie verzameld om in jaar twee een uitstroomprofiel te kunnen kiezen.

Je kunt kiezen uit vier profielen: algemeen juridisch, bedrijfsjuridisch, bestuursjuridisch en sociaal juridisch. Het derde jaar loop je stage en het vierde jaar rond je je afstudeeropdracht af bij een bedrijf.
Ik wil niet lullig doen, maar dit is wel een heel erg basale vraag waarop je zelf makkelijk het antwoord had kunnen vinden.

Dat heb ik ook gevonden. Maar het wordt een beetje lastig om 15! a4-tjes vol te schrijven over 1 zin op internet.
Toch bedankt Wink

Jade
Ratel
Ratel

Bericht  Jade wo 7 sep 2011 - 1:39

Supertalentje schreef:Ik moest dit het eerste jaar ook doen, andere opleiding weliswaar, zelfde principe. Je hebt zoveel studiemateriaal op school zelf, zij bieden deze opleiding nl aan ;-)

bedankt voor je reactie.
Ik ga morgen eens op school informeren.

Jade
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: