Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Trots!

+16
Susan
GreenGrass
Sarah1985
Suus
TukTuk
M@niek
Caroow
Melis_je
Chocolate Cookie
RYW
Sorella
Shisha
Verona
Burn
MADDIE
Marin
20 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Trots! Empty Trots!

Bericht  Marin di 6 sep 2011 - 1:36


Ik ben even heel erg blij en trots!

Mijn broertje van 20 heeft zijn toelatingstoets voor geneeskunde in Belgie gehaald! Hij weet al jaren dat hij geneeskunde wil studeren, maar is helaas drie jaar lang achter elkaar uitgeloot. Na het eerste jaar ging hij toen door Australie reizen, het tweede jaar is hij begonnen met een andere, vergelijkbare studie, maar dit was het toch ook niet. Decentrale examens kwam hij ook maar niet doorheen, terwijl hij toch goede bijbaantjes had zoals research assistant op de cardiologie e.d. Hij was zo enorm gemotiveerd om medicijnen te mogen studeren, en heeft ondanks dat ie z'n studie niet leuk vond, toch z'n propedeuse in één jaar gehaald. Maar helaas, dit jaar was hij weer uitgeloot. Voor de derde keer, dus was het einde verhaal voor geneeskunde in Nederland. Heel erg verdrietig, hij was er echt kapot van.

Uiteindelijk heeft hij er voor gekozen om het dan in Belgie te proberen. Heftige keuze, want hij heeft al een heel leven in Groningen, waar onze moeder woont, en zijn vriendin ook. Hij heeft zijn vakantie naar Hongarije en Sziget afgezegd en de hele zomer achter de boeken gezeten, en keihard geblokt voor dat examen. Vorige week had hij die toets, en hij zag het erg somber in..Het was veel moeilijker dan verwacht.

Maar nu blijkt dat hij het tóch gehaald heeft! Nou is hij dus sowieso toegelaten voor de studie geneeskunde in Belgie, en mag nog z'n favoriete universiteit kiezen ook! Hij kiest voor Antwerpen. Dat ligt vlakbij Breda (daar woont onze vader), en is goed bereikbaar op het Nederlandse treinnetwerk. Ik ben zo trots op hem, en met name gun ik het hem zo!!! cheers I love you

Moest het even kwijt smile

Op wie ben jij trots?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Trots! Empty Re: Trots!

Bericht  Gast di 6 sep 2011 - 1:40

Wat goed! Logisch dat je trots bent!

Ik ben trots op mezelf omdat ik naar mijn moeder heb aangegeven wat mij dwars zit en daar hebben we heel lang over gepraat zonder ruzie te maken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Trots! Empty Re: Trots!

Bericht  MADDIE di 6 sep 2011 - 1:42

Jeetje... dat is zeker iets om trots op te zijn zeg!! Wat een doorzetter!! Ik ben trots op mezelf hoe ik mijn leventje nu voor elkaar heb.
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Trots! Empty Re: Trots!

Bericht  Burn di 6 sep 2011 - 1:46

Joy, wat knap van hem!

Alex, dat vind ik super goed van je!

Ik ben trots op mijn vader, hoe hij zich na alles weer door het leven buffelt. Ik heb gister samen met hem gesport, en ik vond het heerlijk om te zien hoe papa weer kon sporten I love you..

En ik ben een beetje trots op mezelf, dat ik ondanks alles wat me de afgelopen 2 maand tegen (en mee) zit, door blijf bikkelen op stage, ook al zit ik hier liever nu ff achter de computer te janken, maar toch!

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Trots! Empty Re: Trots!

Bericht  Marin di 6 sep 2011 - 1:50

Alex, dat vind ik echt heel knap van je! Ik heb laatst ook eens gemaild met m'n vader en wat foto's gestuurd. En een paar woorden gewisselt op m'n zusje's afstudeerfeestje. Pff, dat ging nog weer net.

Burn hug
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Trots! Empty Re: Trots!

Bericht  Gast di 6 sep 2011 - 1:51

Wat fantastisch! Knap dat hij er zoveel werk voor heeft gedaan en met goed resultaat.

Ik ben trots op mijn kleine neefje die vandaag voor het eerst naar de peuterspeelzaal is gegaan. Wat gaat het ongelooflijk snel en wat is ie al groot, zucht!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Trots! Empty Re: Trots!

Bericht  Gast di 6 sep 2011 - 1:51

Wauw Joy, wat gaaf voor hem!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Trots! Empty Re: Trots!

Bericht  Verona di 6 sep 2011 - 1:54

Ik ben trots op mijzelf omdat ik eindelijk een stage plek heb. Ze zeiden zelfs dat ze heel enthousiast over mij hadden. En nogmaals trots omdat ik enorm veel verdriet heb door mijn ex, maar toch door blijf gaan. Helemaal veel verdriet nu hij vandaag al een date heeft...tis net 3,5 weken uit.
Verona
Verona
Prater
Prater

Aantal berichten : 581
Punten : 708
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Almere

Terug naar boven Ga naar beneden

Trots! Empty Re: Trots!

Bericht  Marin di 6 sep 2011 - 1:57

James schreef:Wauw Joy, wat gaaf voor hem!

Ja! Wel heel heftig dat ie dan dus naar het buitenland gaat, alhoewel Antwerpen amper buitenland te noemen is. Maar vanuit Groningen..toch best heel erg ver. Maar bovenal is ie natuurlijk heel erg blij, het is dé kans om te doen wat ie wil.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Trots! Empty Re: Trots!

Bericht  Shisha di 6 sep 2011 - 1:58

Wat goed Joy! Daar mag je zeker trots op zijn!

Ik ben op dit moment trots op mijzelf omdat ik zonder hulp de keuken aan het tegen ben terwijl ik er geen ervaring mee heb. En het gaat nog goed ook haha!
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Trots! Empty Re: Trots!

Bericht  Gast di 6 sep 2011 - 2:29

Ik ben trots op James, mijn beste vriendin! Ze is zo volwassen en zelfverzekerd geworden en ze doet het toch maar mooi, een studie, kindje, werk, huishouden, cursus... Stiekem kijk ik wel een beetje tegen haar op.

En mijn mama, omdat ze na 12,5 jaar huwelijk is gescheiden en het aan heeft gedurfd om een 3e keer te trouwen met een jongere man, die twee kleine kinderen heeft. Ik heb haar nog nooit zo gelukkig en mooi gezien en dat doet me waanzinnig goed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Trots! Empty Re: Trots!

Bericht  Sorella di 6 sep 2011 - 2:40

Wow :shock: wat een doorzetter zeg! Echt knap van hem!

Ik ben trots op mezelf omdat ik gister een sollicitatie had en donderdag een proefdag mag draaien. En het is ook nog eens een baan wat precies bij mij past en wat me heerlijk lijkt om te doen! cheers
Sorella
Sorella
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Trots! Empty Re: Trots!

Bericht  RYW di 6 sep 2011 - 2:54

Wat knap hoor Joy!


Ik ben trots op mijn oudste zoon, omdat hij vandaag voor het eerst op excursie is met groep 3, naar de Efteling Very Happy

En ik ben trots op Leaf, dat ze zich nog steeds staande houdt, en op Guattari die haar werkissues allemaal zo goed weet aan te pakken. En op mezelf, omdat ik op mijn werk bij een clubje 'toppers' ben geschaard waardoor ik allemaal leuke, moeilijke en interessante uitdagingen krijg! Ik vind het een enorm compliment dat ik daarvoor geselecteerd ben smile
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Trots! Empty Re: Trots!

Bericht  Gast di 6 sep 2011 - 3:01

Wat goed Joy!!

Ik ben trots op mezelf, omdat ik vanmorgen op het consultatiebureau te horen kreeg dat ik het zo goed deed en dat ze konden zien dat ik veel met mijn zoontje bezig ben. Dat vond ik heel fijn om te horen smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Trots! Empty Re: Trots!

Bericht  Chocolate Cookie di 6 sep 2011 - 3:04

Ik ben trots op mezelf. Gewoon hoe goed ik bezig ben mijn leven toch een beetje te beteren in de zin van toekomst. Ondanks dat ik echt hele moeilijke momenten heb, zo nu met die therapie, weiger ik op te geven. Nog een maandje en dan hoop ik dat ik van alle daken kan schreeuwen dat ik mijn eerst (mbo) diploma heb!

En ik ben ook nog trots op mezelf dat ik na 3/4 jaar eindelijk de stap heb durven zetten om de tattoo te gaan laten zetten binnenkort! smile
Chocolate Cookie
Chocolate Cookie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4663
Punten : 4809
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Vlakbij Breda

Terug naar boven Ga naar beneden

Trots! Empty Re: Trots!

Bericht  Melis_je di 6 sep 2011 - 3:48

Wat leuk voor hem! Wat jammer dat het sommige mensen na drie jaar nog niet lukt om ingeloot te worden in Nederland, ook. Erg sneu als het echt je passie is. Hopelijk bevalt het hem in Antwerpen!
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Trots! Empty Re: Trots!

Bericht  Caroow di 6 sep 2011 - 3:49

Echt knap van je broertje, zoveel doorzettingsvermogen!

Ik ben trots op mezelf omdat ik niet heb gehuild bij de tandarts laughcry
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Trots! Empty Re: Trots!

Bericht  Marin di 6 sep 2011 - 4:15

Melis_je schreef:Wat leuk voor hem! Wat jammer dat het sommige mensen na drie jaar nog niet lukt om ingeloot te worden in Nederland, ook. Erg sneu als het echt je passie is. Hopelijk bevalt het hem in Antwerpen!

Ja, dat is zo lastig van het lotingssysteem. Gelukkig is er tegenwoordig ook wel een decentrale loting tegenwoordig, op basis van motivatie, maar ook daar kwam ie maar niet doorheen (mede omdat je voor 10 jaar werkervaring als vakkenvuller meer punten krijgt, dan 3 maanden research assistant in 't ziekenhuis, voelt nogal krom).

En nu, op basis van kennis en inzicht, hoppa, komt die jongen er door heen. Super voor 'm, ben echt blij! Hij zei al vandaag tegen m'n moeder: "Mama, ik word dokter!"
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Trots! Empty Re: Trots!

Bericht  Burn di 6 sep 2011 - 4:16

Joy_ schreef:
Burn hug

ThnX!

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Trots! Empty Re: Trots!

Bericht  M@niek di 6 sep 2011 - 4:17

Goed gedaan van je broertje!

Ik ben een beetje trots op mezelf. Vrijdag begin ik met mijn opleiding tot verloskundige! Het zullen 4 pittige jaren worden maar we gaan ervoor Laughing
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Trots! Empty Re: Trots!

Bericht  Marin di 6 sep 2011 - 4:21

Da's ook knap, Moniek. Heel veel succes, en mocht je zware tijden hebben tijdens je studie: Denk er aan waar je 't voor doet!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Trots! Empty Re: Trots!

Bericht  TukTuk di 6 sep 2011 - 4:25

Erg knap van hem om toch door te zetten en het nu gehaald te hebben!! Kan me voorstellend dat je trots bent Very Happy
In België is wel alles een stuk theoretischer dan in NL, maar volgens mij staat Antwerpen wel heel goed aangeschreven!
Staat zijn vriendin er ook volledig achter trouwens? Ik neem tenminste aan dat hij ook op kamers gaat daar?

Ik ben verder niet ergens of op iemand trots op.. Kan me tenminste niet echt zo snel iets bedenken..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Trots! Empty Re: Trots!

Bericht  Suus di 6 sep 2011 - 4:27

Wat ontzettend fijn voor je broertje, Joy!
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Trots! Empty Re: Trots!

Bericht  Marin di 6 sep 2011 - 4:47

AngelNyn schreef:Erg knap van hem om toch door te zetten en het nu gehaald te hebben!! Kan me voorstellend dat je trots bent Very Happy
In België is wel alles een stuk theoretischer dan in NL, maar volgens mij staat Antwerpen wel heel goed aangeschreven!
Staat zijn vriendin er ook volledig achter trouwens? Ik neem tenminste aan dat hij ook op kamers gaat daar?

Ja zij staat volledig achter natuurlijk. Nou wil het wel dat zij net vorige week voor drie maanden naar Ierland is vertrokken, en daarna gaat ze nog naar Australie. Iets wat ze altijd geweten hebben, en wat goed voor haar is, maar eigenlijk ook wel even goed voor hem. Dat maakt het vertrek vanuit Groningen net even ietsje draagbaarder..Op dit moment zit ze er toch niet. Hoe ze het daarna gaan regelen, zien ze nog wel, dan wordt het meer een lange afstand relatie. Maar dit is zo ontzettend zijn droom, dus ze is alleen maar trots op hem!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Trots! Empty Re: Trots!

Bericht  TukTuk di 6 sep 2011 - 4:58

Joy_ schreef:
AngelNyn schreef:Erg knap van hem om toch door te zetten en het nu gehaald te hebben!! Kan me voorstellend dat je trots bent Very Happy
In België is wel alles een stuk theoretischer dan in NL, maar volgens mij staat Antwerpen wel heel goed aangeschreven!
Staat zijn vriendin er ook volledig achter trouwens? Ik neem tenminste aan dat hij ook op kamers gaat daar?

Ja zij staat volledig achter natuurlijk. Nou wil het wel dat zij net vorige week voor drie maanden naar Ierland is vertrokken, en daarna gaat ze nog naar Australie. Iets wat ze altijd geweten hebben, en wat goed voor haar is, maar eigenlijk ook wel even goed voor hem. Dat maakt het vertrek vanuit Groningen net even ietsje draagbaarder..Op dit moment zit ze er toch niet. Hoe ze het daarna gaan regelen, zien ze nog wel, dan wordt het meer een lange afstand relatie. Maar dit is zo ontzettend zijn droom, dus ze is alleen maar trots op hem!

Dat is wel heel fijn dat zij er iig helemaal achter staat! Anders wordt het toch lastig.
En ze vinden vanzelf hun weg daar wel in, uiteindelijk komt dat toch wel goed:D
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Trots! Empty Re: Trots!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum