Kiezen voor hoger salaris of leuke collega's?
+11
RYW
love
Lovely
Serena
Snoes
Lady4
GreenGrass
Raindrop
M@niek
TukTuk
Minx
15 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Kiezen voor hoger salaris of leuke collega's?
Hoi allemaal,
Ik ben bijna klaar met mijn studie en ben mij dus vast een beetje aan het orienteren op verschillende soorten banen. Momenteel werk ik als paralegal op een advocatenkantoor en hier zou ik na mijn studie kunnen blijven werken (dit is al toegezegd, ik krijg dan een andere functie en zal in salaris flink omhoog gaan). Het werk is heel leuk, maar de collega's zijn allemaal grofgezegd andere types als ik. Ik ben een dorpsmeisje en mijn collega's zijn allemaal mensen uit de 'hogere kringen' (vaders die advocaat/rechter/politicus zijn, allemaal lid geweest van studieverenigingen en disputen en ze vinden heel veel dingen die ik normaal vind 'boers'). Ze zijn over het algemeen wel vriendelijk tegen me en ik heb het meestal best gezellig op mijn werk, maar ik heb niet helemaal het gevoel dat ik mijzelf kan zijn, ik heb altijd een beetje het gevoel dat ik mij anders (beter) moet voordoen dan dat ik ben om er bij te horen. De baan die ik hier na mijn studie kan krijgen verdient daarentegen voor een starter bizar veel.
Mijn dilemma is dan ook: Zal ik hier (voorlopig) na mijn studie blijven werken zodat ik even flink kan sparen of meteen op zoek gaan naar een baan waarin ik mij beter op mijn plekkie voel (maar waar ik waarschijnlijk met minimaal 500 euro minder per maand thuiskom).
Natuurlijk is het geld erg leuk en aantrekkelijk, maar is het niet belangrijker om je goed te voelen op je werk en er met plezier heen te gaan? Aan de andere kant, ik ben jong, heb net een huis gekocht, wil graag binnen nu en een aantal jaar een gezinnetje stichten - het geld komt natuurlijk wel erg goed van pas...
Wat zouden jullie doen?
Ik ben bijna klaar met mijn studie en ben mij dus vast een beetje aan het orienteren op verschillende soorten banen. Momenteel werk ik als paralegal op een advocatenkantoor en hier zou ik na mijn studie kunnen blijven werken (dit is al toegezegd, ik krijg dan een andere functie en zal in salaris flink omhoog gaan). Het werk is heel leuk, maar de collega's zijn allemaal grofgezegd andere types als ik. Ik ben een dorpsmeisje en mijn collega's zijn allemaal mensen uit de 'hogere kringen' (vaders die advocaat/rechter/politicus zijn, allemaal lid geweest van studieverenigingen en disputen en ze vinden heel veel dingen die ik normaal vind 'boers'). Ze zijn over het algemeen wel vriendelijk tegen me en ik heb het meestal best gezellig op mijn werk, maar ik heb niet helemaal het gevoel dat ik mijzelf kan zijn, ik heb altijd een beetje het gevoel dat ik mij anders (beter) moet voordoen dan dat ik ben om er bij te horen. De baan die ik hier na mijn studie kan krijgen verdient daarentegen voor een starter bizar veel.
Mijn dilemma is dan ook: Zal ik hier (voorlopig) na mijn studie blijven werken zodat ik even flink kan sparen of meteen op zoek gaan naar een baan waarin ik mij beter op mijn plekkie voel (maar waar ik waarschijnlijk met minimaal 500 euro minder per maand thuiskom).
Natuurlijk is het geld erg leuk en aantrekkelijk, maar is het niet belangrijker om je goed te voelen op je werk en er met plezier heen te gaan? Aan de andere kant, ik ben jong, heb net een huis gekocht, wil graag binnen nu en een aantal jaar een gezinnetje stichten - het geld komt natuurlijk wel erg goed van pas...
Wat zouden jullie doen?
Gast- Gast
Re: Kiezen voor hoger salaris of leuke collega's?
AANNEMEN!!!!! het is op dit moment zo moeilijk om aan werk te komen na je studie. Dat je gelijk een baan hebt is alleen maar prettig. Werk zoeken vanuit een luxe situatie van werk hebben dat goed verdient zoekt zo veel relaxter dan geen werk hebben en misschien wel in geldnood zitten.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
Ik zou voor het geld gaan! Je hebt bij een andere baan ook niet de garantie dat je daar leuke collega's hebt..
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Angelnyn, dat is waar en wat Fairytale zegt is ook waar; vanuit een luxepositie zoekt het natuurlijk makkelijker dan vanuit 'niks'.
En het werk is opzich ook leuk (af en toe nog leuke feestjes en tripjes naar het buitenland ook, dus eigenlijk zit ik echt te zeuren om niks )
Ik ben gewoon zo bang dat ik na een paar weken met tegenzin naar m'n werk ga omdat de mensen gewoon niet mijn types zijn.. En daarbij zijn de werktijden ook niet ideaal, je krijgt een vast salaris per maand maar in het advocatenleven werk je zomaar elke avond door tot minimaal 20.00 uur, en als het druk is soms tot diep in de nacht.. Dat staat mij eerlijk gezegd wel een beetje tegen..
En het werk is opzich ook leuk (af en toe nog leuke feestjes en tripjes naar het buitenland ook, dus eigenlijk zit ik echt te zeuren om niks )
Ik ben gewoon zo bang dat ik na een paar weken met tegenzin naar m'n werk ga omdat de mensen gewoon niet mijn types zijn.. En daarbij zijn de werktijden ook niet ideaal, je krijgt een vast salaris per maand maar in het advocatenleven werk je zomaar elke avond door tot minimaal 20.00 uur, en als het druk is soms tot diep in de nacht.. Dat staat mij eerlijk gezegd wel een beetje tegen..
Gast- Gast
Wat voor opleiding doe je dan? Omdat je aangeeft dat het je tegen staat die vele overuren in het advocatenleven?
TukTuk- Ratel
HBO-rechten, maar ik had zelf altijd in mijn hoofd om iets bij het OM te gaan doen. Ik kon alleen via via bij dit kantoor stagelopen en het is een heel goed aangeschreven kantoor, dus ik dacht; dat is goed voor m'n cv. Ik heb een hele leuke stage gehad en ook een goeie beoordeling en na mijn stage ben ik parttime blijven werken als paralegal. Het OM spookt nog steeds door m'n hoofd, maar het salaris daar is gewoon een heel stuk lager dan wat ik nu verdien.
Gast- Gast
Ik heb altijd gezegd: ´geld vind ik belangrijker dan collega´s´! Sinds ik mijn oude werkplek met super collega´s heb verlaten voor mijn huidige werkplek tegen een beter salaris maar met verschrikkelijke collega´s zeg ik dat zinnetje nooit meer! Ik zou bij wijze van een moord doen om terug te mogen.
Nou zou het bij jou zo´n 500 euro schelen dat is natuurlijk nogal wat en je geeft aan dat ze niet super onaanrdig zijn en wat AN ook zegt een andere plek geeft geen garantie voor leuke collega´s.
Nou zou het bij jou zo´n 500 euro schelen dat is natuurlijk nogal wat en je geeft aan dat ze niet super onaanrdig zijn en wat AN ook zegt een andere plek geeft geen garantie voor leuke collega´s.
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
Ik zou de baan gewoon lekker aannemen en rustig doorzoeken naar iets wat wel goed betaald maar ook meer bij jou interesse ligt. Als je 1 of 2 jaar gewerkt hebt heb je ook weer meer ervaring en zal je salaris misschien ook wel wat hoger zijn in een andere functie?
TukTuk- Ratel
Dat is waar AN, en de garantie op een baan na mijn studie is natuurlijk al een hele luxe.
M@niek, ik ben dus ook best bang dat ik spijt krijg van mijn keuze, maar ik hoef gelukkig geen team met leuke collega's achter te laten, dat lijkt mij inderdaad ook erg moeilijk!
M@niek, ik ben dus ook best bang dat ik spijt krijg van mijn keuze, maar ik hoef gelukkig geen team met leuke collega's achter te laten, dat lijkt mij inderdaad ook erg moeilijk!
Gast- Gast
M@niek schreef:Ik heb altijd gezegd: ´geld vind ik belangrijker dan collega´s´! Sinds ik mijn oude werkplek met super collega´s heb verlaten voor mijn huidige werkplek tegen een beter salaris maar met verschrikkelijke collega´s zeg ik dat zinnetje nooit meer! Ik zou bij wijze van een moord doen om terug te mogen.
Ik snap je helemaal!
Momenteel heb ik ook helemaal geen leuke collega's en ik ga echt met tegenzin naar het werk. Bij mijn vorige werk had ik echt geweldige collega's en die mis ik echt!
Ik zou deze baan trouwens wel aannemen, Zoey.
Je kan ondertussen verder zoeken naar een andere baan maar ondertussen heb je wel een mooi inkomen!
Raindrop- Ratel
- Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Ik denk dat je voorlopig beter kan blijven waar je zit. Een vriendin is nu ook afgestudeerd jurist en gaat nu op banenjacht. Het liefst zou ze ook bij het OM aan de slag gaan, maar ze vragen vaak jaren ervaring. Deze kan je nu sparen.
Daarbij wil niet zeggen dat je het bij een toekomstige werkgever beter naar je zin gaat hebben, je zal altijd een bepaald soort "ander" type mensen tegenkomen. Maar zolang je wel enigszins plezier in je werk hebt en het wordt gewaardeerd zie ik dan weinig reden om zomaar weg te gaan en geen inkomen te meer te hebben! Als ze je een baan aanbieden, dan zien ze zeker wat in je!
Daarbij wil niet zeggen dat je het bij een toekomstige werkgever beter naar je zin gaat hebben, je zal altijd een bepaald soort "ander" type mensen tegenkomen. Maar zolang je wel enigszins plezier in je werk hebt en het wordt gewaardeerd zie ik dan weinig reden om zomaar weg te gaan en geen inkomen te meer te hebben! Als ze je een baan aanbieden, dan zien ze zeker wat in je!
GreenGrass- Kletskop
- Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
GreenGrass schreef:Ik denk dat je voorlopig beter kan blijven waar je zit. Een vriendin is nu ook afgestudeerd jurist en gaat nu op banenjacht. Het liefst zou ze ook bij het OM aan de slag gaan, maar ze vragen vaak jaren ervaring. Deze kan je nu sparen.
Dat denk ik sowieso wel in die hele sector.. Ook bij het OM, vaak zijn het toch wel een bepaald slag mensen die een juridische opleiding hebben gedaan.. Zelfde als artsen en tandartsen bijvoorbeeld.
Voor die 500 euro per maand extra zal ik het daar zeker niet op af laten ketsen.. Lekker werkervaring op doen en zo nu en dan eens ter ontspanning een extra weekendje weg, daar heb je dan mooi het geld voor
TukTuk- Ratel
Ik zou de baan zeker aannemen. Het feit dat ze jou die baan aageboden hebben, geeft toch ook al aan dat ze jou wel zien zitten als collega. Het gevoel dat jij jezelf niet kunt zijn heeft waarschijnlijk meer met je eigen onzekerheid te maken. Bovendien moet je in deze tijd gewoon heel blij zijn met een baan. Een vriendin van mij die haar Master Rechten driekwart jaar geleden heeft gehaald, heeft veel moeite met het vinden van een baan.
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Ik zou niet weggaan voordat je iets anders hebt iig. Juridisch werk is moeilijk te vinden nu dus ik zou de baan aannemen en vanuit daar verder te kijken en ondertussen mooi werkervaring opbouwen!
Gast- Gast
Ik zou leuke collega's verkiezen boven een hoger salaris, ook al zei ik vroeger het omgekeerde. Maar na wat ik het laatste anderhalf jaar heb meegemaakt, weet ik het wel hoor. Leuke collega's zijn voor mij zoveel belangrijker dan een hoog salaris. Nouja, ik moet nu zelf niet klagen, ik ben niet achteruitgegaan in salaris.
Maar in jouw situatie zou ik wel gewoon die job aannemen. Je hebt, denk ik, toch nog geen andere job in het vooruitzicht? Dan kan je toch lekker hier blijven werken en dan kan je eventueel nog altijd overschakelen naar een andere baan.
Maar in jouw situatie zou ik wel gewoon die job aannemen. Je hebt, denk ik, toch nog geen andere job in het vooruitzicht? Dan kan je toch lekker hier blijven werken en dan kan je eventueel nog altijd overschakelen naar een andere baan.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Ik zou het aannemen maar ondertussen ook zoeken naar iets anders. Werk hebben is beter (en die zekerheid van inkomsten) is beter dan aan half jaar je suf solliciteren en thuis zitten. Daarbij kan je nu ook ervaring opdoen. En in de juridische wereld is het nu wel moeilijk om een baan te vinden, helemaal nog voor hbo, omdat dat nog niet heel bekend is.
Serena- Kletskop
- Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Ik zou zeker de baan aannemen, en vanuit daar verder kijken. Stel dat je over twee jaar weggaat, dan heb je wel een goed bedrijf op je CV staan.
En wat betreft collega's; ik had op mijn vorige werkplek echt hele leuke collega's. Maar, ik had totaal geen uitdaging in mijn werk, zat me dikwijls te vervelen (vrijwel dagelijks). Nu ben ik net begonnen bij een nieuw bedrijf, en ik moet ook nog wennen aan mijn nieuwe collega's. Maar mijn werk vind ik wel ontzettend leuk, weer een echte uitdaging. Ik vind dat uiteindelijk het belangrijkste van mijn werk.
En wat betreft collega's; ik had op mijn vorige werkplek echt hele leuke collega's. Maar, ik had totaal geen uitdaging in mijn werk, zat me dikwijls te vervelen (vrijwel dagelijks). Nu ben ik net begonnen bij een nieuw bedrijf, en ik moet ook nog wennen aan mijn nieuwe collega's. Maar mijn werk vind ik wel ontzettend leuk, weer een echte uitdaging. Ik vind dat uiteindelijk het belangrijkste van mijn werk.
Lovely- Fluisteraar
- Aantal berichten : 197
Punten : 209
Registratiedatum : 10-05-11
Hmm lastig. Mijn werk is mijn leven, even simpel gezegd, dus voor mij zijn goede collega's erg belangrijk. Ik heb nu nog een flutsalarisje.
Maar mijn bedoelingen zijn ook om dit werk voor altijd te doen, en dan is het belangrijk dat je goed met je collega's om kan gaan. Maar als je jezelf over een paar jaar toch ergens anders ziet, kan het geen kwaad om daar te beginnen lijkt me.
Maar mijn bedoelingen zijn ook om dit werk voor altijd te doen, en dan is het belangrijk dat je goed met je collega's om kan gaan. Maar als je jezelf over een paar jaar toch ergens anders ziet, kan het geen kwaad om daar te beginnen lijkt me.
Gast- Gast
Thanks voor alle antwoorden meiden!
Mijn situatie is zo dat ik nu nog niet afgestudeerd ben, ben pas net aan mijn laatste jaar begonnen. Ik zit dan ook alsnog een beetje te twijfelen of ik niet nu alvast functies kan zoeken zodat ik over een maand of 7-8 al een aantal sollicitatiemogelijkheden heb.
Maar aan de andere kant; wat een aantal van jullie ook zeggen, ze zullen me toch niet voor niets een baan aanbieden.
Pff zo lastig, dat getwijfel! Gelukkig heb ik nog even!
Mijn situatie is zo dat ik nu nog niet afgestudeerd ben, ben pas net aan mijn laatste jaar begonnen. Ik zit dan ook alsnog een beetje te twijfelen of ik niet nu alvast functies kan zoeken zodat ik over een maand of 7-8 al een aantal sollicitatiemogelijkheden heb.
Maar aan de andere kant; wat een aantal van jullie ook zeggen, ze zullen me toch niet voor niets een baan aanbieden.
Pff zo lastig, dat getwijfel! Gelukkig heb ik nog even!
Gast- Gast
Ik zou absoluut voor leukere collega`s gaan!!
Dit omdat ik nu 2x meegemaakt heb hoe belangrijk het is dat je een leuk team hebt, 2x echt slecht team gehad en heb daar gewoon heel veel last van gehad. (tegenzin naar het werk, thuis bezig zijn met werk etc)
Natuurlijk is extra geld ook wel fijn, maar goed het is maar ook net wat je persoonlijke ervaringen zijn en aan de hand daarvan weet je wat de juiste keus voor jou is
Dit omdat ik nu 2x meegemaakt heb hoe belangrijk het is dat je een leuk team hebt, 2x echt slecht team gehad en heb daar gewoon heel veel last van gehad. (tegenzin naar het werk, thuis bezig zijn met werk etc)
Natuurlijk is extra geld ook wel fijn, maar goed het is maar ook net wat je persoonlijke ervaringen zijn en aan de hand daarvan weet je wat de juiste keus voor jou is
love- Kletskop
- Aantal berichten : 1571
Punten : 1784
Snoes schreef:Ik zou leuke collega's verkiezen boven een hoger salaris, ook al zei ik vroeger het omgekeerde
+1
Gast- Gast
Ik zou blijven en uitkijken naar iets leukers intussen. Maar in een omgekeerde situatie zou ik denk ik óók blijven. Je weet tenslotte nooit waar je terechtkomt. Ik heb een aantal banen aangeboden gekregen waar ik meer zou kunnen verdienen dan nu, maar omdat ik oa mijn collega's zo leuk vind blijf ik zitten waar ik zit, het salaris is alsnog zeer prima, maar dan vind ik de werksfeer toch belangrijker dan een paar honderd euro meer...
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Ik zou de baan aannemen en op je gemakje verder zoeken. En ik weet niet hoe het nu precies bij het OM gaat, maar toen ik daar werkte namen ze niet veel HBO'ers aan. Er solliciteren zoveel mensen op een functie van parketsecretaris dat ze de luxe hebben om WO mensen aan te nemen.
Ik heb toen als HBO'er op de administratie gezeten, maar dat ben je ook snel zat. Afhankelijk van welk parket je zou willen werken, maar in Amsterdam waren er op dat moment voor mij niet veel doorgroeimogelijkheden. Dan kan je nog beter bij de rechtbank werken. Daar heb je iets meer variatie in functies.
Maar goed, dat is even achtergrond info vanuit mijn eigen ervaring.
Een advocatenkantoor staat goed op je CV, en al blijf je er maar een jaar, je doet wel hele goede ervaring op én verdient goed. Dat biedt ook weer mogelijkheden tot onderhandelen bij een volgende functie.
Je moet natuurlijk niet doen als je de collega's echt vreselijk vindt, maar volgens mij is het ook weer niet zo erg toch?
Ik heb toen als HBO'er op de administratie gezeten, maar dat ben je ook snel zat. Afhankelijk van welk parket je zou willen werken, maar in Amsterdam waren er op dat moment voor mij niet veel doorgroeimogelijkheden. Dan kan je nog beter bij de rechtbank werken. Daar heb je iets meer variatie in functies.
Maar goed, dat is even achtergrond info vanuit mijn eigen ervaring.
Een advocatenkantoor staat goed op je CV, en al blijf je er maar een jaar, je doet wel hele goede ervaring op én verdient goed. Dat biedt ook weer mogelijkheden tot onderhandelen bij een volgende functie.
Je moet natuurlijk niet doen als je de collega's echt vreselijk vindt, maar volgens mij is het ook weer niet zo erg toch?
Carra- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10
Nee mijn collega's zijn niet vreselijk hoor, zo erg is het niet!
Ik wist helemaal niet dat de banen voor HBO-ers bij het OM zo moeilijk te krijgen zijn! Dat is inderdaad wel een goede reden om lekker te blijven zitten waar ik zit.
Ik wist helemaal niet dat de banen voor HBO-ers bij het OM zo moeilijk te krijgen zijn! Dat is inderdaad wel een goede reden om lekker te blijven zitten waar ik zit.
Gast- Gast
Aaannemen! Je kunt altijd verder kijken als je toch wat anders wilt.
En je hebt vast wat, je kunt ervaring op doen en staat allicht leuk op je CV
En je hebt vast wat, je kunt ervaring op doen en staat allicht leuk op je CV
SleepingBeauty- Kletskop
- Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Afvallen voor meer salaris
» Leuke dag organiseren voor de paasdagen voor ouderen
» Tips voor leuke boeken voor de mama's!
» kiezen voor medicatie
» Voor jezelf kiezen
» Leuke dag organiseren voor de paasdagen voor ouderen
» Tips voor leuke boeken voor de mama's!
» kiezen voor medicatie
» Voor jezelf kiezen
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: