Leuke dag organiseren voor de paasdagen voor ouderen
+6
Lejow
May
Beachgirl
Angela_1986
Jerry
Silver
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
Leuke dag organiseren voor de paasdagen voor ouderen
Ik heb voor school een opdracht gekregen om een leuke activiteit te organiseren voor de paasdagen. Het gaat hier om PG (psychogeriatrische ouderen) Ik kreeg de tip om koffie met gebak in het restaurant te gaan eten. Maar dit heeft een klasgenoot ook gedaan. Nu lijkt het alsof ik niets kan bedenken, en dus ideën van een ander overneem.
Ik dacht zelf aan eieren verven, maar hebben jullie misschien ook anders een andere idee? alles is welkom
Ik dacht zelf aan eieren verven, maar hebben jullie misschien ook anders een andere idee? alles is welkom
Laatst aangepast door FryskeFlinter op di 12 apr 2011 - 8:53; in totaal 1 keer bewerkt
Silver- Ratel
- Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Leuke dag organiseren voor de paasdagen voor ouderen
Eieren verven vind ik wel een leuk idee ! Of je kan een mini paas brunch organiseren met lekkere broodjes, gekookte eitjes etc. Ik weet niet wat je budget is?
Gast- Gast
Volgens mij is het ongeveer 15,- voor 8 bewoners totaal. Dat is het normaal gesproken ook als we 1x per week gaan koken.
dat is ook wel een leuk idee
dat is ook wel een leuk idee
Silver- Ratel
eieren verven was ook het eerste waar ik aan dacht, alleen weet niet hoe zwaar PG het is (dat ze de verf opeten ipv op de eieren smeren).
Een palmpasen-tak maken zou je ook kunnen doen (maar dat hoort eigenlijk voor pasen)...
Een palmpasen-tak maken zou je ook kunnen doen (maar dat hoort eigenlijk voor pasen)...
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Oké dan ga ik me richten op het verven van eieren. Denk dat het wel meevalt. we zijn in ieder geval met 2 stagiaires. en een begeleider op 8-9 personen. Moet kunnen. In ieder geval bedankt voor het meedenken.
Silver- Ratel
Wat is het niveau van de clienten? Want eieren verven kan ook verkeerd overkomen bij je clienten als zij zeg maar in het 'beginstadium' zitten, het kan dan nogal kinderachtig overkomen. In dat geval zou je misschien beter kunnen gaan bloemschikken.
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Angela_1986 schreef:Wat is het niveau van de clienten? Want eieren verven kan ook verkeerd overkomen bij je clienten als zij zeg maar in het 'beginstadium' zitten, het kan dan nogal kinderachtig overkomen. In dat geval zou je misschien beter kunnen gaan bloemschikken.
Ik dacht ook aan bloemschikken. Een leuk lente/paasstuk maken met leuke plantjes.
Beachgirl- Kletskop
- Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Ik denk dat het inderdaad echt ligt aan het niveau van de cliënten. Want in het begin stadium moet het inderdaad niet te kinderachtig zijn en dan is een bloemstuk schikken beter. Maar als ik kijk naar de cliënten van mijn moeder, zal meer als de helft eieren schilderen al niet meer kunnen. Gewoon om het simpele feit dat ze of de verf opeten of ze niet weten hoe ze met een kwast om moeten gaan etc.
Dus ik zou goed naar het niveau kijken als je echt een doe-activiteit wil doen. Ik persoonlijk zou daarom eerder voor een paasbrunch kiezen, dat is voor bijna alle niveaus wel geslaagd met begeleiding.
Dus ik zou goed naar het niveau kijken als je echt een doe-activiteit wil doen. Ik persoonlijk zou daarom eerder voor een paasbrunch kiezen, dat is voor bijna alle niveaus wel geslaagd met begeleiding.
May- Ratel
- Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
May schreef:Ik denk dat het inderdaad echt ligt aan het niveau van de cliënten. Want in het begin stadium moet het inderdaad niet te kinderachtig zijn en dan is een bloemstuk schikken beter. Maar als ik kijk naar de cliënten van mijn moeder, zal meer als de helft eieren schilderen al niet meer kunnen. Gewoon om het simpele feit dat ze of de verf opeten of ze niet weten hoe ze met een kwast om moeten gaan etc.
En je zou, afhankelijk van het niveau van de clienten, de brunch dan ook met hen kunnen klaar maken. Tafels gezellig dekken, leuk kleedje op tafel, gekleurde servetjes, bloemetje erbij. Hoeft allemaal niet veel te kosten maar het maakt het meteen wat leuker/feestelijker dan normaal.
Wat luxere broodjes dan normaal, vers vleeswaren, (zelfgemaakte) salade's, verse jus d'orange, enz.
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Ze zitten in een ver stadium, het is gesloten afdeling in verpleeghuis. Als ze naar de activiteitenbegeleiding gaan, kleuren ze kleurplaten in, dan zou ik ze op niveau groep 4-5 zetten. En met kaarten maken vinden ze het leuk om dingen uit te drukken (bij bijv. 3d kaarten) de creativiteit is er niet veel.
Spelletjes doen we bijv. 4 op een rij, en pim pam pet etc...
Spelletjes doen we bijv. 4 op een rij, en pim pam pet etc...
Silver- Ratel
En borduren? Op van die borduurkaarten met van die gaatjes er al in?
Leuk paasfiguur er op tekenen (gewoon een ei ofzo) dat ze die kunnen borduren (met stompe naalden)
Leuk paasfiguur er op tekenen (gewoon een ei ofzo) dat ze die kunnen borduren (met stompe naalden)
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Een lekkere paasbrunch. Dat valt altijd in de smaak bij ouderen.
Laquisia- Prater
- Aantal berichten : 1424
Punten : 1531
Registratiedatum : 05-01-11
Koffie met taart eten in een restaurant is nou ook niet heel erg origineel.
Je zou ook met die mensen zelf een taart kunnen bakken? Of idd een paasbrunch en ze dan zelf dingen klaar laten maken. Eieren verven vinden ze denk ik ook erg leuk!
Je zou ook met die mensen zelf een taart kunnen bakken? Of idd een paasbrunch en ze dan zelf dingen klaar laten maken. Eieren verven vinden ze denk ik ook erg leuk!
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Ik lees wel eens vaker een topic van jou, daarin meende ik te hebben gelezen dat je een jaar lang opdit zelfde stage adres zou blijven.
Ik weet niet of je vaker dit soort opdrachten gaat krijgen, maar neem aan van wel, ook omdat het je laatste stagejaar is?
Als dat zo is komen er nog heel wat feestdagen en periodes dat jij iets leuks kunt gaan organiseren. Met de paasdagen, in dit geval ervoor dan, eieren gaan verven lijkt mij een erg leuke opdracht voor dit soort mensen.
Bijvoorbeeld kun je dan met Sinterklaas dan pepernoten gaan bakken en met kerst een brunch gaan organiseren.
Aangezien het je laatste stage zal zijn, verwachten ze dat je steeds vaker voor dit soort mensen een activiteit organiseerd, dus er komen kansen genoeg dan.
Ik weet niet of je vaker dit soort opdrachten gaat krijgen, maar neem aan van wel, ook omdat het je laatste stagejaar is?
Als dat zo is komen er nog heel wat feestdagen en periodes dat jij iets leuks kunt gaan organiseren. Met de paasdagen, in dit geval ervoor dan, eieren gaan verven lijkt mij een erg leuke opdracht voor dit soort mensen.
Bijvoorbeeld kun je dan met Sinterklaas dan pepernoten gaan bakken en met kerst een brunch gaan organiseren.
Aangezien het je laatste stage zal zijn, verwachten ze dat je steeds vaker voor dit soort mensen een activiteit organiseerd, dus er komen kansen genoeg dan.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Razz_ schreef:Eieren verven vind ik wel een leuk idee ! Of je kan een mini paas brunch organiseren met lekkere broodjes, gekookte eitjes etc. Ik weet niet wat je budget is?
Bij ons op de afdeling gaan 2 collega's dit inderdaad doen met pasen. Hebben allerlei luxe broodjes besteld bij de bakker, diverse luxere vleeswaren, zorgen voor gekookte eieren, die ze de dag ervoor kunnen schilderen (of wij). En verder geen idee wat ze erbij doen.
MissD- Prater
- Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Soortgelijke onderwerpen
» Vrijgezellenfeest organiseren.Opdrachten voor in de stad
» Weekendje weg organiseren voor een groep, tips?
» Tips voor leuke boeken voor de mama's!
» Tip voor leuke cd?
» Leuke dvd box voor man
» Weekendje weg organiseren voor een groep, tips?
» Tips voor leuke boeken voor de mama's!
» Tip voor leuke cd?
» Leuke dvd box voor man
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: