Knobbeltje?
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Knobbeltje?
Sinds vorige week voel ik een bobbeltje aan de zijkant van m'n nek, iets onder mijn oor.
Niet dat ik mij gelijk druk maak, maar ik vind het wel anders voelen dan andere bultjes/bobbeltjes.
Als ik namelijk een bobbeltje heb waar pus of zo in zit, dan kan ik deze echt vast pakken, en zit dus vlak onder en aan de huid.
Maar deze ligt net onder de huid, ik kan de huid er dus overheen bewegen en het niet vastpakken.
Ik weet dat er bepaalde kenmerken zijn voor onschuldige knobbeltje (dus ontsteking) of een knobbeltje waar meer mee aan de hand kan zijn. Maar ik vergeet altijd wat bij welke hoort.
Heeft iemand een idee, of ervaring ermee?
Als het lang aanblijft dan ga ik wel langs de dokter, maar wilde eerst even kijken of het zelf weg trekt.
Niet dat ik mij gelijk druk maak, maar ik vind het wel anders voelen dan andere bultjes/bobbeltjes.
Als ik namelijk een bobbeltje heb waar pus of zo in zit, dan kan ik deze echt vast pakken, en zit dus vlak onder en aan de huid.
Maar deze ligt net onder de huid, ik kan de huid er dus overheen bewegen en het niet vastpakken.
Ik weet dat er bepaalde kenmerken zijn voor onschuldige knobbeltje (dus ontsteking) of een knobbeltje waar meer mee aan de hand kan zijn. Maar ik vergeet altijd wat bij welke hoort.
Als het lang aanblijft dan ga ik wel langs de dokter, maar wilde eerst even kijken of het zelf weg trekt.
Snoopy- Prater
- Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10
Re: Knobbeltje?
Snoopy schreef:Sinds vorige week voel ik een bobbeltje aan de zijkant van m'n nek, iets onder mijn oor.
Zit het bij je kaakscharnier?? Want dat heb ik dus sinds een paar dagen.. precies wat jij beschrijft!!
lyke- Prater
- Aantal berichten : 641
Punten : 850
Registratiedatum : 13-12-10
nee het zit meer naar achteren, richting mijn haargrens.
Snoopy- Prater
Kunnen het niet je lymfeklieren zijn die opgezet zijn(met een knobbeltje)
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Monte schreef:Kunnen het niet je lymfeklieren zijn die opgezet zijn(met een knobbeltje)
Dat lijkt mij ook het meest logische.. maar toch maar in de gaten houden! en als het niet vanzelf weg gaat even langs de huisarts..
lyke- Prater
- Aantal berichten : 641
Punten : 850
Registratiedatum : 13-12-10
Geen idee. Zou kunnen natuurlijk, maar het is een erg klein bobbeltje, paar mm groot. Zou bij opgezetten lymfeklieren eerder denken dat het wat groter is?
Snoopy- Prater
Ik heb heel veel van die bultjes. Ik ben er al een aantal keren voor naar de huisarts geweest, maar ze zei dat het lymfeklieren waren. Omdat ik tenger ben voel je ze sneller zoals de huisarts zegt. Ook voel ik ze in mijn liezen en als ik verkouden ben dan zetten ze ook meer op in mijn hals.
dolfijntje24- Prater
- Aantal berichten : 1003
Punten : 1074
Registratiedatum : 11-12-10
dolfijntje24 schreef:Ik heb heel veel van die bultjes. Ik ben er al een aantal keren voor naar de huisarts geweest, maar ze zei dat het lymfeklieren waren. Omdat ik tenger ben voel je ze sneller zoals de huisarts zegt. Ook voel ik ze in mijn liezen en als ik verkouden ben dan zetten ze ook meer op in mijn hals.
En die zijn ook zo klein dan? Vind het zo raar dat het er maar eentje is. Na hoelang trekken ze bij jou weg?
Ben wel verkouden geweest ja vorige week.
Snoopy- Prater
zeer waarschijnlijk zijn dat lymfklieren, ik heb nu de ziekte van pfeiffer en heb dus echt opgezette lymfklieren en die zijn soms heel groot en soms net een klein pareltje.
ze zijn opgezet als je een ontsteking hebt in het lichaam(deze hoeft niet te leiden tot je ziek voelen) en verdwijnen vanzelf als dit niet gebeurt zal ik even langs de huisarts gaan.
ik hoop dat ze snel weg gaan
succes
ik lees dat je verkouden bent geweest dan kan dit een nawerking zijn dit is niet raar hoor
ze zijn opgezet als je een ontsteking hebt in het lichaam(deze hoeft niet te leiden tot je ziek voelen) en verdwijnen vanzelf als dit niet gebeurt zal ik even langs de huisarts gaan.
ik hoop dat ze snel weg gaan
succes
ik lees dat je verkouden bent geweest dan kan dit een nawerking zijn dit is niet raar hoor
norah- Fluisteraar
- Aantal berichten : 113
Punten : 174
Registratiedatum : 25-11-10
Fijn om te lezen. Zal wel meevallen dus!
Snoopy- Prater
Gewoon even in de gaten houden of hij niet groter wordt of gaat irriteren e.d.
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» he bah ik voel een knobbeltje
» Knobbeltje op mijn hoofd?
» Wil even mijn verhaal kwijt(knobbeltje in borts)
» Knobbeltje in borst, vrijdag mammografie UITSLAG!
» Knobbeltje op mijn hoofd?
» Wil even mijn verhaal kwijt(knobbeltje in borts)
» Knobbeltje in borst, vrijdag mammografie UITSLAG!
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: