Niet warm in huis
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
Niet warm in huis
De laatste dagen lijkt het net of het niet echt warm wil worden in mijn huis. Ik zet de thermostaat altijd op 20,5 en normaal wordt het dan binnen een half uur warm. Nu blijft het steeds wat kouder voor mijn gevoel. Ik heb de radiatoren ontlucht, zat verder geen lucht in. De ketel staat tussen 1 en 2 bar, dat is ook goed toch? Wat kan er nog meer zijn?
Gast- Gast
Re: Niet warm in huis
Heb je nog gewoon warm water?
Edit; Komt de termostaat wel tot de 20,5 graden?
Edit; Komt de termostaat wel tot de 20,5 graden?
Gast- Gast
Ja warm water doet het nog gewoon. Thermostaat geeft aan dat het nu 20 graden is, en het vlammetje geeft aan dat de verwarming nog staat te werken om die 20,5 te halen. Hij staat nu ongeveer anderhalf uur aan ('s nachts en overdag staat hij op 17). Misschien komt het doordat het buiten toch wel wat afkoelt, het is lang warm geweest voor de tijd van het jaar, dus ik kan het nog niet echt vergelijken met de afgelopen weken.
Gast- Gast
Dat klopt inderdaad, wat je zegt.
In de echte winter, want dit valt geen winter te noemen, laat ik de thermostaat altijd op 18 graden staan en dan met de deur 's nachts dicht. Als ik dan 's avonds thuiskom, dan heeft hij er niet zo heel erg lang voor nodig om tot zijn 20 graden te komen. En het bespaard kosten.
Wellicht is het toch kouder geworden, heeft hij de hele dag op waakstand gestaan, om tot de 17 graden te komen en moet hij gewoon nu heel hard werken om uit zijn luie ritme te komen en richting de 20,5 te kruipen.
Als ik je trouwens een tip mag geven, zet hem altijd op 16 graden, wanneer het buiten weer warmer wordt. Want hij kan bij 17 graden aanslaan en dat is weer zonde van de stookkosten. Het minimum voor een huis is 16 graden. Althans, dat is mij door mijn ex verteld. En mijn hele familie houdt zich er inmiddels aan en is gelukkig met de afrekening haha.
In de echte winter, want dit valt geen winter te noemen, laat ik de thermostaat altijd op 18 graden staan en dan met de deur 's nachts dicht. Als ik dan 's avonds thuiskom, dan heeft hij er niet zo heel erg lang voor nodig om tot zijn 20 graden te komen. En het bespaard kosten.
Wellicht is het toch kouder geworden, heeft hij de hele dag op waakstand gestaan, om tot de 17 graden te komen en moet hij gewoon nu heel hard werken om uit zijn luie ritme te komen en richting de 20,5 te kruipen.
Als ik je trouwens een tip mag geven, zet hem altijd op 16 graden, wanneer het buiten weer warmer wordt. Want hij kan bij 17 graden aanslaan en dat is weer zonde van de stookkosten. Het minimum voor een huis is 16 graden. Althans, dat is mij door mijn ex verteld. En mijn hele familie houdt zich er inmiddels aan en is gelukkig met de afrekening haha.
Gast- Gast
Heb je toevallig een lamp dicht bij de thermostaat staat? Dan bedoel ik echt dicht bij. Wij kwamen er laatst achter dat dit er bij ons voor zorgde dat het een stuk kouder was in huis. Door de warmte van de lamp liep de thermostaat op en dacht dat het al warm genoeg was in huis. Sinds een week hebben we de lamp er nu weg gehaald en het wordt nu wel weer warmer in huis.
Lotus_- Prater
- Aantal berichten : 505
Punten : 545
Registratiedatum : 18-11-10
Lotus_ schreef:Heb je toevallig een lamp dicht bij de thermostaat staat? Dan bedoel ik echt dicht bij. Wij kwamen er laatst achter dat dit er bij ons voor zorgde dat het een stuk kouder was in huis. Door de warmte van de lamp liep de thermostaat op en dacht dat het al warm genoeg was in huis. Sinds een week hebben we de lamp er nu weg gehaald en het wordt nu wel weer warmer in huis.
Dat is een goeie tip! Dit hebben wij ook gehad, maar dan met een magnetron.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Lotus_ schreef:Heb je toevallig een lamp dicht bij de thermostaat staat? Dan bedoel ik echt dicht bij. Wij kwamen er laatst achter dat dit er bij ons voor zorgde dat het een stuk kouder was in huis. Door de warmte van de lamp liep de thermostaat op en dacht dat het al warm genoeg was in huis. Sinds een week hebben we de lamp er nu weg gehaald en het wordt nu wel weer warmer in huis.
wat slim zeg, maar hoe dicht is te dicht zeg maar?
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
@ Printje: Bij ons stond de magnetron (op een diepvries) zo'n 20-30 cm naast de thermostaat.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Ow oke nee onze lamp staat er wel een stuk verder vanaf. Dank je wel Rataplan.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Als je niet genoeg ventileert warmt de lucht in je woning ook niet goed op, misschien komt het hierdoor?
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Warm huis
» Hoe warm is het bij jullie in huis?
» Hoe warm is het in jouw huis?
» Warm weer is ... juist: mieren in huis
» Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?
» Hoe warm is het bij jullie in huis?
» Hoe warm is het in jouw huis?
» Warm weer is ... juist: mieren in huis
» Warm eten op KDV: wat als je kind niet wil?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: