Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Huis wordt maar niet verkocht..

+4
Verona
TukTuk
Tania
Primrose
8 plaatsers

Ga naar beneden

Huis wordt maar niet verkocht.. Empty Huis wordt maar niet verkocht..

Bericht  Primrose vr 24 aug 2012 - 0:54

De titel zegt het al, wat dan? Inmiddels zijn we alweer een jaar uit
elkaar, ons huis wil maar niet verkopen, en we wonen er nog steeds
allebei. Ik ben in het begin een paar weken op vakantie geweest, en
begin dit jaar ook een paar weken weggeweest, maar verder zitten we hier
nog steeds 'gezellig' samen. Inmiddels begin ik me steeds meer aan
allerlei dingen te ergeren, en wil ik het gewoon afsluiten en verder
gaan, maar dat gaat dus niet.

Iemand nog tips/een geweldig goed idee? We zijn inmiddels al behoorlijk
wat gezakt qua prijs, verder zakken kan uiteraard altijd, maar dan ben
ik zo ongeveer mn leven lang aan het afbetalen, wat dus ook niet
bijzonder ideaal is. Kortom, ik weet het niet meer en ben er klaar mee.
Primrose
Primrose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 283
Punten : 389
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huis wordt maar niet verkocht.. Empty Re: Huis wordt maar niet verkocht..

Bericht  Tania vr 24 aug 2012 - 0:56

Misschien kunnen jullie het huis verhuren totdat het verkocht is en zelf ergens anders gaan wonen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huis wordt maar niet verkocht.. Empty Re: Huis wordt maar niet verkocht..

Bericht  Gast vr 24 aug 2012 - 0:57

Onderverhuren tijdelijk? Als dat van de bank mag.. Of dat 1 van jullie er blijft wonen, dus hypotheek overzetten? Of kunnen jullie dat financieel niet opbrengen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huis wordt maar niet verkocht.. Empty Re: Huis wordt maar niet verkocht..

Bericht  TukTuk vr 24 aug 2012 - 1:00

Hebben jullie het huis al eens van funda afhalen en opnieuw laten aanmelden, met nieuwe foto's? Dan zien mensen niet op funda dat het al zo lang te koop staat, en ook niet de oude vraagprijs.
Toeval of niet, huis van mijn ouders stond ook al tijd te koop, dit toen gedaan op advies van de makelaar, toch is het binnen 2 maanden verkocht.
Zo stonden er bijvoorbeeld eerst ook foto's van de winter er op, en zijn er toen nieuwe foto's gemaakt in de lente, waardoor de tuin bijvoorbeeld beter uit kwam en noem maar op.

Verder zou ik gewoon goed kijken naar dingen die je kan veranderen om het huis aantrekkelijker te maken, muren bijvoorbeeld wit maken als die een heftige kleur hebben, zodat mensen het makkelijker in gedachten zelf kunnen inrichten etc.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huis wordt maar niet verkocht.. Empty Re: Huis wordt maar niet verkocht..

Bericht  Gast vr 24 aug 2012 - 7:23

Hier staat onze woning deze maand ook alweer een jaar te koop Sad

Gaan jullie in September ook mee doen met de Open Huizen Route?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huis wordt maar niet verkocht.. Empty Re: Huis wordt maar niet verkocht..

Bericht  Gast vr 24 aug 2012 - 7:35

Ik zou een 'mijn huis staat te koop'-topic maken waarin iedereen z'n link naar funda kan plaatsen, mits ze het niet erg vinden dat hun adres dan openbaar komt.
Óf dat je de foto's incl vraagprijs en woonplaats kunt plaatsen en geen adres. Iedere vorm van onder de aandacht brengen is er eentje... Weet niet of het een optie is, was gewoon een wild idee Embarassed

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huis wordt maar niet verkocht.. Empty Re: Huis wordt maar niet verkocht..

Bericht  Gast vr 24 aug 2012 - 7:42

Haha nou ik heb liever niet dat iedere forumster hier weet wat mijn adres is haha. Dus doe maar niet Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huis wordt maar niet verkocht.. Empty Re: Huis wordt maar niet verkocht..

Bericht  Primrose za 25 aug 2012 - 4:58

@Luce, moet je daar dan officieel toestemming voor vragen van de bank? Het huis verhuren zou inderdaad nog een optie zijn, al wil ik er natuurlijk het liefst gewoon helemaal vanaf zijn, maar goed, de markt wordt alleen maar slechter ipv beter.

@Angelnyn, dat is een goede, ga eens aan de makelaar vragen of hij dat wil doen. Binnenkort doen we wel een open huizen dag, gewoon een 'losse' zeg maar, niet de standaard route. Wil dan ook nieuwe foto's maken en die dus sowieso aanpassen op Funda.

@Razz, zie hierboven Wink maar ik twijfel wel of ik niet ook gewoon mee zal doen met de landelijke route. Wie niet waagt wie niet wint..heb verder niets te verliezen. Maar jullie doen wel mee met de route dan? Al eerder meegedaan?

@Maple, veel mensen zeggen ook dat je het idd op Facebook/LinkedIn/weet ik t wat voor social media moet zetten. En ik wil heel graag van mn huis af don't get me wrong, maar die info hoeft hier ook niet per se of het forum. Wie weet volgend jaar als t nog steeds niet verkocht is :p
Hoe is t met jou trouwens, en je huisje en je nieuwe vriend?
Primrose
Primrose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 283
Punten : 389
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huis wordt maar niet verkocht.. Empty Re: Huis wordt maar niet verkocht..

Bericht  Gast za 25 aug 2012 - 8:47

.


Laatst aangepast door Razz_ op di 28 aug 2012 - 8:49; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huis wordt maar niet verkocht.. Empty Re: Huis wordt maar niet verkocht..

Bericht  Verona za 25 aug 2012 - 21:42

Kijk kritisch naar de foto's die er gemaakt zijn, ruim alle troep op en zorg dat mensen kunnen zien wat voor ruimtes er in jou huis zitten. Knallende kleuren zou ik overschilderen met een wit of licht bruin/grijs tint, dat maakt een huis rustiger en daardoor zien mensen sneller de mogelijkheden. Mocht je kleine kastjes, tafeltjes en andere dingen hebben, haal deze dan weg. Laat alleen de grotere dingen staan, bank, salontafel, tv kast, evt een buffetkast en je eetkamertafel + stoelen. Hoop dat je er wat aan hebt, wil je evt wel tips geven als je de link pm't, moet je natuurlijk helemaal zelf weten.
Verona
Verona
Prater
Prater

Aantal berichten : 581
Punten : 708
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Almere

Terug naar boven Ga naar beneden

Huis wordt maar niet verkocht.. Empty Re: Huis wordt maar niet verkocht..

Bericht  Blond zo 26 aug 2012 - 0:28

Denk er wel aan dat als je je huis van Funda afhaalt, en er daarna weer opzet, dat je weer 75 euro (excl. btw) aan aanmeldkosten moet betalen.

Verder zijn foto's inderdaad erg belangrijk. Ik werk zelf bij een makelaar, en wij hebben een professionele fotograaf waar wij de fotografie aan uitbesteden. Kosten zijn dan 150 euro, maar dan heb je echt goede foto's, welke ook bewerkt worden. Eventueel kan je ook nog 360 graden foto's laten maken, is ook een extraatje. Wij merken ook echt dat huizen met slechte foto's veel minder bezichtigingen trekken. Als je wil kan ik je de website van onze fotograaf mailen, zij werken door het hele land.

Verder is de markt gewoon echt klote hoor. Wij hebben mooie eengezinswoningen in de verkoop, voor een schappelijke prijs, en zelfs die verkopen niet. Om nog maar niet te praten over appartementen, dat verkoopt echt voor geen meter.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huis wordt maar niet verkocht.. Empty Re: Huis wordt maar niet verkocht..

Bericht  Teddyaapje ma 27 aug 2012 - 10:27

Vraag vrienden, kennissen en familie om eens kritisch door jullie huis te lopen, misschien hebben zij tips over hoe je het zou kunnen inrichten/verven om t aantrekkelijker te maken voor kopers. Misschien kun je een foyer maken en deze bijv. bij de plaatselijke snackbar leggen. Hoe meer mensen weten dat t te koop staat hoe beter.

Succes! Het lijkt me niks om nog zolang te moeten blijven samenwonen.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huis wordt maar niet verkocht.. Empty Re: Huis wordt maar niet verkocht..

Bericht  June ma 27 aug 2012 - 10:36

Ik zou willen dat mijn stiefmoeder aan mij vroeg wat er anders moet om het huis te verkopen. Elk kritisch woord lijkt er één te veel, dus ik bemoei me er maar niet mee. Het lijkt me juist goed als anderen hun mening geven. Andere mensen zien beter wat er raar is in je huis. Goed van jou dat je dat dus wel doet! Ik heb het bij jou niet gezien, maar bij haar staat er gewoon te veel 'rommel'. Fotolijstjes, overvolle boekenplanken, overal bloempotten, veel op het aanrecht, veel op de vensterbank. Houd het zo rustig mogelijk en wat iemand hier ook al zei: zorg dat er alleen grote meubels in staan. Dat maakt dat mensen kunnen bedenken hoe zij het in kunnen richten.
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Huis wordt maar niet verkocht.. Empty Re: Huis wordt maar niet verkocht..

Bericht  Gast ma 27 aug 2012 - 19:57

Wij hebben ons appartement zo gemaakt dat er haast niks aan hoefde te gebeuren. Hebben het nog een keer geschilderd, de vloeren waren nog netjes en de badkamer hebben wij nog wat netter gemaakt. Wij waren ons appartement met 8 weken kwijt. Nu hebben wij wel heel veel geluk gehad. Maar denk dat dit wel mee heeft gespeeld.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huis wordt maar niet verkocht.. Empty Re: Huis wordt maar niet verkocht..

Bericht  Ibbeltje ma 27 aug 2012 - 21:13

Ostara schreef:Wij hebben ons appartement zo gemaakt dat er haast niks aan hoefde te gebeuren. Hebben het nog een keer geschilderd, de vloeren waren nog netjes en de badkamer hebben wij nog wat netter gemaakt. Wij waren ons appartement met 8 weken kwijt. Nu hebben wij wel heel veel geluk gehad. Maar denk dat dit wel mee heeft gespeeld.


Dan heb je wel geluk. Want het huis van mijn broer is ook instap klaar en netjes gemaakt, maar nog steeds niet verkocht.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Huis wordt maar niet verkocht.. Empty Re: Huis wordt maar niet verkocht..

Bericht  Primrose di 28 aug 2012 - 8:47

@Razz, wij hebben in juni meegedaan, toen helemaal geen kijkers gehad Sad Hopelijk werkt het voor jullie als jullie nog een keer zakken, en dat je alsnog quitte speelt. Wij zijn inmiddels al 20.000 gezakt, en gaan/moeten waarschijnlijk nog redelijk wat zakken om te verkopen. Wat automatisch ook weer inhoudt dat we nog meer verlies maken, erg kaa uu tee, maar ja, het is niet anders. Succes alvast met de open huizen dag!

@Verona, eigenlijk ben ik nogal van de frutsels, maar heb een hele tijd geleden al flink wat opgeruimd/weggegooid. Hoop dat het snel zn vruchten af zal werpen...

@Chance, idd het kost wel geld, maar goed, als (mede) daardoor het huis verkocht wordt dan heb ik dat er wel voor over. Jammer dat ik die garantie niet heb, maar goed, wie niet waagt wie niet wint. Wil iid als t volgende week weer helemaal netjes en opgeruimd is nieuwe fotos maken voor op funda. Hoop dat de zon een beetje schijnt, en dat we mooie fotos kunnen maken. We hebben zelf een goede camera, dus hoop dat de fotos van onszelf beter worden dan die van de makelaar ;-)
Als je een appartement hebt is het helemaal om te huilen denk ik ja..al vind ik dat ons huis best aardig is en inmiddels ook aardig geprijsd, maar net wat je zegt, de markt is gewoon echt waardeloos.

@teddy, thanks, kunnen we ook proberen idd. En het is ook verre van ideaal om nog zo lang met je ex in 1 huis te wonen..maar ja.

@June, heb al best aardig gesnoeid in frutsels en spullen, fotos hangen er niet alleen van de honden, had aan de makelaar gevraagd of ik die weg moest halen maar hij zei van niet. Misschien anders voor de volgende ronde toch maar wel doen, je weet maar nooit.

Weet in ieder geval wel wat me te doen staat..weer goed opruimen en dingen weggooien, scheelt ook straks als we daadwerkelijk ooit een keer gaan verhuizen :p als dit niet werkt ga ik denk ik toch kijken om het te verhuren, ik wil in mn blote kont rondlopen in mn huis als ik dat wil! :p
Primrose
Primrose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 283
Punten : 389
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huis wordt maar niet verkocht.. Empty Re: Huis wordt maar niet verkocht..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum